marpol Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2010 mam pytanie nie moge nigdzie znalezc momentow dokrecania kol aluminiowych konkretnie ats cub do b4,jesli ktos wie z gory dzieki.czytalem ale do innych samochodow to jest 90 do 110 nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2010 Witam Mam coś takiego - może pomoże - to samo dotyczy kół z lekkich stopów Pozdrawiam - kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pjuro Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2010 słyszałem ze zależy to także od jakości koła...nie wiem jak sie dobrze wyrazic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2010 mam pytanie nie moge nigdzie znalezc momentow dokrecania kol aluminiowych konkretnie ats cub do b4,jesli ktos wie z gory dzieki.czytalem ale do innych samochodow to jest 90 do 110 nm przykrec kazda rowno po przekatnej z czuciem i nie rob dramatu kazda po rowno najwyzej potem bedziesz mial problem odkrecic tylko nie zapomnij ze nakretki lub sruby do kol alu i do kol stalowych sa inne roznia sie stozkiem ktory wchodzi do otworu sruby lub nakretki felgi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2010 według servisu felgę stalowa dokręca się 120Nm a felgę ze stopów lekkich 100 lub 110Nm ale dasz 120 tez nic się nie stanie tylko ważne żeby stożki śrub pasowały na gniazdo w feldze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2010 kolego dokręć sobie nawet 200 tylko co zrobisz jak przyjdzie wymienić koło na drodze?? tak jak pisze wojta, przykręć normalnym kluczem z wyczuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #7 Napisano 15 Marca 2010 w pracy aluski zawsze dokręcam na 110 Nm, nigdy klient nie powiedział, ze miał problem z odkręceniem. Jeśli chodzi o stalki, to normalnie kluczem, ale z wyczuciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 15 Marca 2010 w pracy aluski zawsze dokręcam na 110 Nm, nigdy klient nie powiedział, ze miał problem z odkręceniem.Jeśli chodzi o stalki, to normalnie kluczem, ale z wyczuciem szczerze jak bym mial za kazdym razem kola dynamometrycznym dokrecac to .... szczerze to rowno po przekatnej i nic im nie bedzie bardziej bym sie martwil czy masz nakretki do alu felg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #9 Napisano 15 Marca 2010 wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiają zawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr nie ma problemu żeby zrobić coś jednym albo drugim A jeęli chodzi o nakrętki, to nie zdażyło mi się, żeby klient miał pomylone zestawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2010 a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 15 Marca 2010 wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiajązawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr nie ma problemu żeby zrobić coś jednym albo drugim A jeęli chodzi o nakrętki, to nie zdażyło mi się, żeby klient miał pomylone zestawy tez pracowalem na serwisie moze nie dlugo ale zdazali sie pacjeci naprzyklad prosze mi sklejic opone z dziura z boku i nie przetlumaczysz kolesiowi mowisz przepraszam ale nie zrobie tego nie wezme za to odpowiedzialnosci i kolejny zadowolony klient Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pjuro Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2010 a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm? bez kitu dobre pytanie:D oczywiście to stanięcie z takim bujnięciem, uginaniem kolan ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 15 Marca 2010 80kg facet stojący na kluczu półmetrowym obiema nogami (nie skacząc) to jakieś 390 Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 15 Marca 2010 80kg facet stojący na kluczu półmetrowym obiema nogami (nie skacząc) to jakieś 390 Nm warze 108 kg czy orginalny klucz wytrzyma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2010 Kiedyś pomagałem odkręcić kolesiowi zapieczone śruby w omedze kombi, skakaliśmy po nim na zmianę, na koniec uznaliśmy że klucz nasadzimy na śrubę, a on spróbuje ruszyć autem (żeby docisnąć klucz do ziemi ciężarem wozu) i co ciekawe auto podskoczyło parę razy na kluczu i i tak nie dała się odkręcić klucz jest cały do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 15 Marca 2010 a jak ja odkrecil ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 15 Marca 2010 Tego nie wiem, bo się poddaliśmy i ostatecznie z laczkiem wracał do domu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2010 lucz jest cały do dziś. dobry klucz, bo mi pękł ori z pasia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #19 Napisano 16 Marca 2010 a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm? To akurat łatwo policzyć. Przeliczasz swoją wagę na Niutony (1N to ok. 0,102kg) i mnożysz przez długość klucza wyrażoną w metrach. wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiajązawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr I bardzo dobrze. Na PORZĄDNEJ wulkanizacji musi być dynamometr. Co do dokręcania alusów to można i normalnym kluczem, byle po nim nie skakać Na dynamometrze dla alu 120Nm będzie za wiwat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blade Zgłoś #20 Napisano 16 Marca 2010 Kiedyś pomagałem odkręcić kolesiowi zapieczone śruby w omedze kombi, skakaliśmy po nim na zmianę, na koniec uznaliśmy że klucz nasadzimy na śrubę, a on spróbuje ruszyć autem (żeby docisnąć klucz do ziemi ciężarem wozu) i co ciekawe auto podskoczyło parę razy na kluczu i i tak nie dała się odkręcić klucz jest cały do dziś. hahahhaa, dobrze;=) miałem podobną sytuacje w swoim, skakałem, kopałem, klucz latał po garażu, aż w końcu się udało, lecz niestety jeden ORI sie rozszerzył, więc kibel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach