Skocz do zawartości
Barth

Opony a twardość zawieszenia

Rekomendowane odpowiedzi

kolego "Barth" mam te same zimówki i letnie jak Ty masz. Też po zmianie na letnie czuje twardsze "dobijanie" opon - sprawdzałem zachowanie przy różnych ciśnieniach i nic nie zmienia faktu, że te opony już takie są i tego nie zmienisz. Osobiście nie napiszę o nich złego słowa... :) Zaraz po zmianie jest wrażenie jakby było za duże ciśnienie conie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Myślę o tych oponach:

Continental ContiPremiumContact II - 195/65R15 91 H

 

 

Pytanie tylko czy one też nie są wzmacniane do lepszego trzymania

Kolega pytał o Continental Premium Contact 2, a więc ponieważ mam takowe, więc się wypowiem: do czasu gdy na nich jeździłem, nie mogłem się doszukać komfortu. Prowadzenie w zakrętach, owszem, te 140 kmh Passat leciał... ale w środku aż skrzypiało na dziurach (Jeśli ktoś z Was kojarzy Inowrocławskie drogi to wie o czym mówię).

Przesiadka na letnie Kleber Dynaxer HP2... Szerokość ta sama tylko profil 65 (w poszukiwaniu komfortu...).

Komfort lepszy, ale to niestety też nie rewelacja.

Później zimówki Barum Polaris 2... 195/65/15

Komfort wspaniały. No po prostu się na tym przyjemnie jeździ i na dziurach nie tłucze.

 

porwnujac Vectre B na 15' lato jezdzilem to tlucze duzo gozej niz na mioch 17 astkach. Swoje robi patent VW czyli ukochane wielowachaczowe przednie zawieszenie ktore jest moze kosztowne w eksploatacji ale odwdziecza sie niebywalym komfortem nawet na Polskich drogach

 

---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:43 ----------

 

Dodam ze mam fabrycznie z czytajac z wlepy obnizone zawieszenie ok 200mm i wzmocnione sprezyny

:zeco:doh

W Vectrze B mam Goodyear Efficient Grip 195/65/15 nowe, i komfort jest jeszcze większy niż w Passacie na zimówkach w tym samym rozmiarze

Kolego, no niestety u mnie w przeciwieństwie do Ciebie efekt placebo nie działa, i Passat nie jest autem idealnym... Mam standardowe zawieszenie w obydwóch autach i sorki, ale jak przejadę tą samą dziurawą drogę Vectrą, a po chwili Passatem, to dla Vectry zwykłe nierówności to dla Passata jak jazda po bruku, hehe. Z całym szacunkiem dla Passata, ale on się lepiej prowadzi od Vectry na równych drogach, natomiast zawieszenie jest ewidentnie twardsze, no nie róbmy jaj że jest miękkie i prowadzi się tak pewnie jak w sportowym aucie. Coś za coś. Jest stabilniejszy, ale i twardszy. Ja bym raczej uznał że przy oponach 195/65/15 zawieszenie w Passacie to taki kompromis między komfortem a bezpieczeństwem. Ale jak tylko trochę więcej po trasie bym jeździł, a nie po moich lokalnych dziurach, to zaraz bym zmienił na Alu 205/55/16 i wygląda ładnie i jeździ to w miarę. A w ogóle to z kalkulatora wynika że różnica między 195 a 205 to tylko 3 mm... no cóż, jak przystawiłem jedne do drugich, to na oko 25 mm na całkowitej wysokości opony było różnicy. Kwestia producenta...

Edytowane przez eltom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem poszukiwań miękkich letnich opon ciąg dalszy :)

 

Wiem, że im wyższe oceny w sterowności dana opona będzie otrzymywać

w testach tym komfort takiej opony będzie mniejszy.

I teraz trzeba znaleźć kompromis między bezpieczeństwem a komfortem.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak jest u kolegi ale Vectra B to nie Passat i nigdy nim nie bedzie i jest zestrojona po srodku komfort stabilnosc auta natomiast jezeli vw wypuszcza seryjnie auto obnizone utwardzone na 17 "kolach i 45 profilu to wiadomo ze klient kupujacy dana wersje wyposazenia,auta bedzie posiadal inne wlasciwosci jezdene pojazdu a wtedy auto ustapi ww opelkowi pod wzgledem kofortu i miekkosci .Ale kupujac takie auto ,to raczej nie myslisz ze bedziesz latal po wioskach i ;lczyl napotkane dzury.I wlasnie tak jest u mnie.

Podejrzewam ze standard VW jest jest podobnie zestrojony jak Opel lecz\ niestety nie mam porownania.A wnioski wyciagnoalem z lekko usportowinej wersji i porownalem z GM.I jezeli dla nie jest tak calkiem niezle to w standardzie musi byc tylko lepjej,lecz to moje odczucie wiec nie mam zamiaru z nikim sie sprzeczac .WiDoMo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Wami, ale jak widać może być bardzo komfortowo na zimówkach.

Ja tylko chce znaleźć w miarę miękkie letnie oponki a moje Dunlopy "oddać"

komuś, kto lubi wchodzić w zakręt przy 140km/h :)

 

Ja lubię pływające zawieszenia, chociaż przyznam, że w Pasku

super czuć przyczepność w zakrętach.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom

No to co mogę polecić... Goodyear Efficient Grip jestem zadowolony bo jest bardzo komfortowy 195/65/15 - ale muszę zaznaczyć że wszystkie te opony sprawdzałem w Oplach - Sprawdzałem też te Kleber Dynaxer HP2 i jeśli do spokojnej jazdy, to na Twoim miejscu bym wziął właśnie je w rozmiarze 195/65/15. A tak całkiem poważnie to nie masz znajomego oponiarza? Wulkanizatora? Mi właśnie znajomy podpowiadał. Oni wiedzą która marka robi miękkie opony. Kleber właśnie chyba robi miękkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem szukając powiązania twardości zawieszenia z oponami

postanowiłem kupić nowe miękkie opony.

 

Kupiłem opony 195/65/15" marki Michelin, model EnergySaver z indexem 91H.

Opony rozwiązały mój problem.

 

Aha wyedytowałem post (wyrzuciłem ocenę opon) żeby nie spamować.

 

 

 

Pozdrawiam i bardzo się ciesze,

że mogę być na takim forum . :niekumam

Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I git. Treść posta rozwiązana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że jestem perfekcjonistą, zapytam jeszcze znawców tematu, jak wpływa

na zawieszenie felga stalowa i aluminiowa?

 

Czuję, że opona dużo pomogła - właściwie mogę ten stan amortyzacji zaakcepotwać,

ale wydaje mi się, że stalowa felga jakoś bardziej ujarzmia zawiechę.

 

Czy to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako, że jestem perfekcjonistą, zapytam jeszcze znawców tematu, jak wpływa

na zawieszenie felga stalowa i aluminiowa?

 

Czuję, że opona dużo pomogła - właściwie mogę ten stan amortyzacji zaakcepotwać,

ale wydaje mi się, że stalowa felga jakoś bardziej ujarzmia zawiechę.

 

Czy to możliwe?

 

Jeśli ET felg jest to samo i średnica, szerokość felg to materiał z jakiej jest wykonana nie ma na nic wpływu...no może dla oka ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli ET felg jest to samo i średnica, szerokość felg to materiał z jakiej jest wykonana nie ma na nic wpływu...no może dla oka ma

 

Nie zgodzę się z Tobą. Na pewno inaczej amoryzator tłumi skoki koła, które waży 10kg a inaczej 20kg. To raczej logiczne. Wiadomo, że alufelgi mają być z zasady wyraźnie lżejsze od stalowek. Pytanie czy cięższe koło lepiej wpływa na tlumienie drgań czy nie...

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wie ktoś ile waży oryginalna felga stalowa i aluminiowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od opony, od tego z w jakim stopniu jest zużyta i czy przpadkiem nie podróba;-) jak założy się nóweczke opone nawet 17 to komfort jest całkiem całkiem, ale nie jakąś chińszczyzne typu TALON TRINGLE w tedy to :dupablada...

Nie raz widze fajne auta, super zrobione ze smaczkiem(widać żę ktoś dużo kasy włożył) a tu na felgach opony MADE IN CHINA.... porażka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiadomo, że alufelgi mają być z zasady wyraźnie lżejsze od stalowek.

 

Stop jest lżejszy, ale alu felgi mają większa objętość, przez co są cięższe od stalówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Być może, nie prowadziłem badań na ten temat :)

 

Barth...ale jak się ustosunkujesz do wypowiedzi PaoloM86? :)

 

 

:):) w sumie miałem kiedyś w rękach dwa koła na różnych felgach tzn, stalówka i alu na tych samych średnicach opon i szerokościach i alu była wyraźnie lżejsza...

Edytowane przez Siwy_223

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Barth...ale jak się ustosunkujesz do wypowiedzi PaoloM86?

 

Przyznaje, nie ważyłem jednej i drugiej felgi, ale opieram się na spostrzeżeniach

organoleptycznych :D

 

Koledzy, sądzę, że mimo wszystko aluminiowa felga jest lżejsza,

ale to nie jest najważniejsze na razie.

Chodzi tutaj bardziej o odpowiedź na pytanie jak zachowuje się cięższa

felga w porównaniu do lżejszej - pomijając już czy alu jest lżejsza od stalówki.

 

Mam wrażenie, że zawieszenie lepiej pracuje na stalówkach.

Może to tylko złudzenie, dlatego pytam jakie są Wasze spostrzeżenia?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności