Siwy_223 Zgłoś #21 Napisano 11 Marca 2010 kolego "Barth" mam te same zimówki i letnie jak Ty masz. Też po zmianie na letnie czuje twardsze "dobijanie" opon - sprawdzałem zachowanie przy różnych ciśnieniach i nic nie zmienia faktu, że te opony już takie są i tego nie zmienisz. Osobiście nie napiszę o nich złego słowa... Zaraz po zmianie jest wrażenie jakby było za duże ciśnienie conie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #22 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Myślę o tych oponach:Continental ContiPremiumContact II - 195/65R15 91 H Pytanie tylko czy one też nie są wzmacniane do lepszego trzymania Kolega pytał o Continental Premium Contact 2, a więc ponieważ mam takowe, więc się wypowiem: do czasu gdy na nich jeździłem, nie mogłem się doszukać komfortu. Prowadzenie w zakrętach, owszem, te 140 kmh Passat leciał... ale w środku aż skrzypiało na dziurach (Jeśli ktoś z Was kojarzy Inowrocławskie drogi to wie o czym mówię). Przesiadka na letnie Kleber Dynaxer HP2... Szerokość ta sama tylko profil 65 (w poszukiwaniu komfortu...). Komfort lepszy, ale to niestety też nie rewelacja. Później zimówki Barum Polaris 2... 195/65/15 Komfort wspaniały. No po prostu się na tym przyjemnie jeździ i na dziurach nie tłucze. porwnujac Vectre B na 15' lato jezdzilem to tlucze duzo gozej niz na mioch 17 astkach. Swoje robi patent VW czyli ukochane wielowachaczowe przednie zawieszenie ktore jest moze kosztowne w eksploatacji ale odwdziecza sie niebywalym komfortem nawet na Polskich drogach ---------- Post added at 21:44 ---------- Previous post was at 21:43 ---------- Dodam ze mam fabrycznie z czytajac z wlepy obnizone zawieszenie ok 200mm i wzmocnione sprezyny :doh W Vectrze B mam Goodyear Efficient Grip 195/65/15 nowe, i komfort jest jeszcze większy niż w Passacie na zimówkach w tym samym rozmiarze Kolego, no niestety u mnie w przeciwieństwie do Ciebie efekt placebo nie działa, i Passat nie jest autem idealnym... Mam standardowe zawieszenie w obydwóch autach i sorki, ale jak przejadę tą samą dziurawą drogę Vectrą, a po chwili Passatem, to dla Vectry zwykłe nierówności to dla Passata jak jazda po bruku, hehe. Z całym szacunkiem dla Passata, ale on się lepiej prowadzi od Vectry na równych drogach, natomiast zawieszenie jest ewidentnie twardsze, no nie róbmy jaj że jest miękkie i prowadzi się tak pewnie jak w sportowym aucie. Coś za coś. Jest stabilniejszy, ale i twardszy. Ja bym raczej uznał że przy oponach 195/65/15 zawieszenie w Passacie to taki kompromis między komfortem a bezpieczeństwem. Ale jak tylko trochę więcej po trasie bym jeździł, a nie po moich lokalnych dziurach, to zaraz bym zmienił na Alu 205/55/16 i wygląda ładnie i jeździ to w miarę. A w ogóle to z kalkulatora wynika że różnica między 195 a 205 to tylko 3 mm... no cóż, jak przystawiłem jedne do drugich, to na oko 25 mm na całkowitej wysokości opony było różnicy. Kwestia producenta... Edytowane 11 Marca 2010 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #23 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Zatem poszukiwań miękkich letnich opon ciąg dalszy Wiem, że im wyższe oceny w sterowności dana opona będzie otrzymywać w testach tym komfort takiej opony będzie mniejszy. I teraz trzeba znaleźć kompromis między bezpieczeństwem a komfortem. Edytowane 11 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #24 Napisano 11 Marca 2010 No nie wiem jak jest u kolegi ale Vectra B to nie Passat i nigdy nim nie bedzie i jest zestrojona po srodku komfort stabilnosc auta natomiast jezeli vw wypuszcza seryjnie auto obnizone utwardzone na 17 "kolach i 45 profilu to wiadomo ze klient kupujacy dana wersje wyposazenia,auta bedzie posiadal inne wlasciwosci jezdene pojazdu a wtedy auto ustapi ww opelkowi pod wzgledem kofortu i miekkosci .Ale kupujac takie auto ,to raczej nie myslisz ze bedziesz latal po wioskach i ;lczyl napotkane dzury.I wlasnie tak jest u mnie. Podejrzewam ze standard VW jest jest podobnie zestrojony jak Opel lecz\ niestety nie mam porownania.A wnioski wyciagnoalem z lekko usportowinej wersji i porownalem z GM.I jezeli dla nie jest tak calkiem niezle to w standardzie musi byc tylko lepjej,lecz to moje odczucie wiec nie mam zamiaru z nikim sie sprzeczac .WiDoMo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #25 Napisano 11 Marca 2010 (edytowane) Zgadzam się z Wami, ale jak widać może być bardzo komfortowo na zimówkach. Ja tylko chce znaleźć w miarę miękkie letnie oponki a moje Dunlopy "oddać" komuś, kto lubi wchodzić w zakręt przy 140km/h Ja lubię pływające zawieszenia, chociaż przyznam, że w Pasku super czuć przyczepność w zakrętach. Edytowane 11 Marca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #26 Napisano 14 Marca 2010 No to co mogę polecić... Goodyear Efficient Grip jestem zadowolony bo jest bardzo komfortowy 195/65/15 - ale muszę zaznaczyć że wszystkie te opony sprawdzałem w Oplach - Sprawdzałem też te Kleber Dynaxer HP2 i jeśli do spokojnej jazdy, to na Twoim miejscu bym wziął właśnie je w rozmiarze 195/65/15. A tak całkiem poważnie to nie masz znajomego oponiarza? Wulkanizatora? Mi właśnie znajomy podpowiadał. Oni wiedzą która marka robi miękkie opony. Kleber właśnie chyba robi miękkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #27 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Zatem szukając powiązania twardości zawieszenia z oponami postanowiłem kupić nowe miękkie opony. Kupiłem opony 195/65/15" marki Michelin, model EnergySaver z indexem 91H. Opony rozwiązały mój problem. Aha wyedytowałem post (wyrzuciłem ocenę opon) żeby nie spamować. Pozdrawiam i bardzo się ciesze, że mogę być na takim forum . Bartek Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #28 Napisano 29 Kwietnia 2010 I git. Treść posta rozwiązana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #29 Napisano 29 Kwietnia 2010 Jako, że jestem perfekcjonistą, zapytam jeszcze znawców tematu, jak wpływa na zawieszenie felga stalowa i aluminiowa? Czuję, że opona dużo pomogła - właściwie mogę ten stan amortyzacji zaakcepotwać, ale wydaje mi się, że stalowa felga jakoś bardziej ujarzmia zawiechę. Czy to możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #30 Napisano 29 Kwietnia 2010 Jako, że jestem perfekcjonistą, zapytam jeszcze znawców tematu, jak wpływana zawieszenie felga stalowa i aluminiowa? Czuję, że opona dużo pomogła - właściwie mogę ten stan amortyzacji zaakcepotwać, ale wydaje mi się, że stalowa felga jakoś bardziej ujarzmia zawiechę. Czy to możliwe? Jeśli ET felg jest to samo i średnica, szerokość felg to materiał z jakiej jest wykonana nie ma na nic wpływu...no może dla oka ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #31 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Jeśli ET felg jest to samo i średnica, szerokość felg to materiał z jakiej jest wykonana nie ma na nic wpływu...no może dla oka ma Nie zgodzę się z Tobą. Na pewno inaczej amoryzator tłumi skoki koła, które waży 10kg a inaczej 20kg. To raczej logiczne. Wiadomo, że alufelgi mają być z zasady wyraźnie lżejsze od stalowek. Pytanie czy cięższe koło lepiej wpływa na tlumienie drgań czy nie... Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #32 Napisano 29 Kwietnia 2010 Wie ktoś ile waży oryginalna felga stalowa i aluminiowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #33 Napisano 30 Kwietnia 2010 Dużo zależy od opony, od tego z w jakim stopniu jest zużyta i czy przpadkiem nie podróba;-) jak założy się nóweczke opone nawet 17 to komfort jest całkiem całkiem, ale nie jakąś chińszczyzne typu TALON TRINGLE w tedy to :dupablada... Nie raz widze fajne auta, super zrobione ze smaczkiem(widać żę ktoś dużo kasy włożył) a tu na felgach opony MADE IN CHINA.... porażka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #34 Napisano 30 Kwietnia 2010 Wiadomo, że alufelgi mają być z zasady wyraźnie lżejsze od stalowek. Stop jest lżejszy, ale alu felgi mają większa objętość, przez co są cięższe od stalówek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #35 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) Być może, nie prowadziłem badań na ten temat Barth...ale jak się ustosunkujesz do wypowiedzi PaoloM86? ) w sumie miałem kiedyś w rękach dwa koła na różnych felgach tzn, stalówka i alu na tych samych średnicach opon i szerokościach i alu była wyraźnie lżejsza... Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez Siwy_223 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #36 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) Barth...ale jak się ustosunkujesz do wypowiedzi PaoloM86? Przyznaje, nie ważyłem jednej i drugiej felgi, ale opieram się na spostrzeżeniach organoleptycznych Koledzy, sądzę, że mimo wszystko aluminiowa felga jest lżejsza, ale to nie jest najważniejsze na razie. Chodzi tutaj bardziej o odpowiedź na pytanie jak zachowuje się cięższa felga w porównaniu do lżejszej - pomijając już czy alu jest lżejsza od stalówki. Mam wrażenie, że zawieszenie lepiej pracuje na stalówkach. Może to tylko złudzenie, dlatego pytam jakie są Wasze spostrzeżenia? Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach