dawidgsm Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2010 Witam,od 3 dni mam problem z abs, po przekręceniu stacyjki kontrolka gaśnie i po pewnym czasie oświeca sie,nawet na postoju,czujniki wyeliminowałem,jedyne co mnie niepokoi to to że słychać jak grają zaworki w pompie,zagrają z 3 razy i abs sie oświeca.Może diagnoza,ale wiem że mój model nie ma vag`a, tylko 3 wtyczki koło lewarka czarna biała i niebieska. Prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2010 Po włączeniu ABS się sam diagnozuje, jak zauważy jakąś usterkę, sygnalizuje niesprawność. Te trzy złączki to też vag, tylko trzeba mieć co podłączyć , musisz chyba odwiedzić profesjonalistę jak nie masz co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2010 tyle wiem,nie jestem z tych co nie wiedzą co i jak,mam pojęcie na temat elektroniki,wiec czekam na kogoś na forum co miał podobny problem,teraz sprawdze przekażniki od abs i pozniej dalej po schemacie.Kiedyś czytalem że gdzieś sie robią zimne luty,ale to pisali o B4,a ja mam B3 i abs i pompa hamulcowa są zespolone,w jedne wielkie urządzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2010 A pod tylną kanapą nic nie masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2010 tyle wiem,nie jestem z tych co nie wiedzą co i jak,mam pojęcie na temat elektroniki,wiec czekam na kogoś na forum co miał podobny problem,teraz sprawdze przekażniki od abs i pozniej dalej po schemacie.Kiedyś czytalem że gdzieś sie robią zimne luty,ale to pisali o B4,a ja mam B3 i abs i pompa hamulcowa są zespolone,w jedne wielkie urządzenie masz coś takiego ? [ATTACH]24095[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2010 e trzy złączki to też vag, tylko trzeba mieć co podłączyć To złacze diagnostyczne tyle tylko, że błyskowe. Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #7 Napisano 26 Lutego 2010 To złacze diagnostyczne tyle tylko, że błyskowe. Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina. właśnie jak cokolwiek wpiąć co zewrzeć.... masz coś takiego ? no dokładnie to A pod tylną kanapą nic nie masz? Tam jest komp z abs:D mam drugi...ale nic to nie daje wymieniłem też przekaźniki....nic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2010 (edytowane) Druknij to co jest w załączniku, kup multimetri wszystko sie wyjaśni-na pewno któryś z czujników na kole-jak nie zdiagnozujesz opornościami to na lewarek i sie okaże. A jak wyjdzie że to pompa to szukaj w dziale sprzedam lub zmieść ofertę kupna, można samemu wszystko z pompy wybebeszyć ale jak się coś spartoli to lepiej mieć na podmianę. Na forum pompę wyrwiesz z około 50zł ,na allegro lubią sobie krzyczeć 6x tyle. diagnostyka ABS.rar Edytowane 27 Lutego 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2010 Informacje o usterce podawane są w postaci migania diody którą sie tam wpina Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie. Tam jest komp z abs mam drugi...ale nic to nie daje Myślę, że usterka powstała w zespole sterującym zaworami i tam należy szukać przyczyny. Najpierw sprawdź złącza i stan ogólny np. poziom płynu hamulcowego. Jeżeli to nic nie da, musisz jednak w jakiś sposób odczytać błędy generowane przez VAG. Inaczej błądzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2010 Dzisiaj robiłem cały manual,wiec wyczyściłem złączki i tak dalej,nic nie dało,powiem że mam jeszcze jeden komplet zaworków luzem i podłączyłem i dalej to samo,czy jest jeszcze coś co tam może grać?? i powiem do mielke że moja pompa ma jeszcze jedną wtyczke idealnie pod zbiorniczkiem na płyn,też chyba na 6 czy 7 pinów,a tak wygląda identyko jak ta co przysłał..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2010 Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie. Z tą małą różnica, że my nie jesteśmy na zachodzie tylko w Polsce, a to nie jest B6 tylko B3 i nie każdy jedzie do serwisu zeby wyłożyć 70? za wpięcie pod kompa... właśnie jak cokolwiek wpiąć co zewrzeć.... Poszukaj na forum golfa tam jest opisane co i jak, ja sie jeszcze tym nie bawiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2010 nie każdy jedzie do serwisu zeby wyłożyć 70? za wpięcie pod kompa... W którymś momencie napraw powinno ci przyjść do głowy: "włożyłem już w ten interes ileś tam złotych, poświęciłem też sporo czasu a padlina jak nie działała, tak nie działa, może by jednak odczytać te błędy, nawet jakby trzeba było zapłacić?" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2010 szukalem kombinowałem,zwierałem,i nic nie mruga jest dalej jak jest. gdy nie świeci kontrolka abs hula,później z niewiadomych przyczyn oświeca sie...chyba stawiam na te zimne luty. Dziwne że całą zime przejeździłem i teraz takie coś sie stało...możliwe że wilgoć naszła.... jeszcze jakies propozycje??? A co do servisu i ich odczytu kodów,to mnie totalnie olali bo powiedzieli że jest to model niediagnozowalny...ha...ja sobie myśle/wiem/ że jeśli jest komputer sterujący to chcąc czy niechcąc musi coś powiedzieć o usterce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2010 Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe. Panowie, to ma "hulać" a nie bawić się z nami. Takie liczenie błysków to tylko dla hobbystów, a serwisie tylko urządzenie. Myślę, że usterka powstała w zespole sterującym zaworami i tam należy szukać przyczyny. Najpierw sprawdź złącza i stan ogólny np. poziom płynu hamulcowego. Jeżeli to nic nie da, musisz jednak w jakiś sposób odczytać błędy generowane przez VAG. Inaczej błądzisz. Akurat tu sie mylisz z ta wizja serwisanta:P,nie zapominaj ze to rok '90 i wowczas liczenie blyskow(a dokladniej zgasniec) diody lub zarowki testowej bylo i tak niezla bajka w disgnostyce.Sam mialem taki system w B2 do disgnostki gaznika (dioda kontrolna byla zamontowana w desce) dawidgsm....poczytaj tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=540,moze Cie natchnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2010 Mi przychodzi do głowy, że może jest któryś kabel czujnika przerwany (pod izolacją) i raz działa, a raz nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2010 W którymś momencie napraw powinno ci przyjść do głowy: "włożyłem już w ten interes ileś tam złotych, poświęciłem też sporo czasu a padlina jak nie działała, tak nie działa, może by jednak odczytać te błędy, nawet jakby trzeba było zapłacić?" Jak się ma miernik to nie trzeba płacić to raz, a dwa : Tu masz swoją odpowiedz na pytanie i to co pisałem wcześniej na temat diagnostyki Vagiem w B3, gdzie jest złącze błyskowe... powiedzieli że jest to model niediagnozowalny Hehehe, jakoś nie mogę sobie wyobrazić serwisanta na zachodzie, który by podłączał do złącza LEDa i czytał kody błyskowe Pora jednak popracować nad wyobraźnią Pozdrawiam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2010 (edytowane) Co do kodów błyskowych, to u mnie mruga kontrolka... Wyjmuję bezpiecznik nr.16, przekrecaam na zapłon wkładam bezpiecznik i kontrolka zaczyna mrugać... jeden krótki błysk potem chyba 2x dwa krótkie i jeden długi..... Ma ktoś pomysł co to oznacza? Tyle o ABS znalazłem z TEGO wątku: Kody błyskowe ABS 4444 - no fault found 1112 - selenoid valve, LH front inlet 1114 - selenoid valve, RH front inlet 1132 - selenoid valve, LH front outlet 1134 - selenoid valve, RH front outlet 1211 - selenoid valve, RH rear inlet 1212 - selenoid valve, LH rear inlet 1213 - selenoid valve, RH rear outlet 1214 - selenoid valve, LH rear outlet 1223 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 1 1224 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 2 1233 - wheel speed sensor LH front 1241 - wheel speed sensor RH front 1243 - wheel speed sensor RH rear 1311 - wheel speed sensor LH rear 1313 - hydraulic supply pressure low 2234 - supply voltage 2133 - pressure switch 3231 - brake pedal travel sensor 4133 - pump motor 1111 - electronic control unit (ECU) defective Muszę jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się tej kontrolce jak mruga. To jeszcze to wstawię: Sygnał startowy to jeden 2,5 sekundowy błysk lampki Potem 2,5 sekundy pauzy (dioda się nie świeci.) 2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2 znowu pauza 2,5 sek 4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4 znowu pauza 2,5 sek. 1 krótki błysk to cyfra 1 przerwa 2,5 sek. 2 błyśnięcia to cyfra 2 I nadal jestem zielony z diagnostyki wtyczki modułu ABS wynika u mnie że padł czujnik prawego koła (duża wilgoć ABS-u nie ma jak jest sucho działa), a kody błyskowe na kontrolce wyświetliły mi 1223 i 1222. A poza tym znalazłem jeszcze TAKIE i TAKIE coś i niby kody są dwucyfrowe???? I TU ciekawy wątek. Edytowane 28 Lutego 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2010 (edytowane) Pora jednak popracować nad wyobraźnią Nie muszę: Adapter OBDII na OBDI ( z OBDII to chyba wiadomo)- http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=115 Za pomocą tego adaptera mozna podłączyc sie do każdego złącza w samocodzie i z drugiej strony złączka RS232 chyba w każdym komputerku- http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=16 A oprogramowanie VAG-com. Edytowane 1 Marca 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2010 Kumpel to ma i nie dało sie połączyć....nie potrafił sie komunikować z kompem albo w 2 strone... a co do wyciągniecia bezpiecznika 16,to też nic nie dało...nie błyska mi kontrolka abs,... ---------- Post added at 17:18 ---------- Previous post was at 15:52 ---------- Sukces udało mi sie odczytać błąd 1112 Jakie solucje naprawy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2010 Adapter OBDII na OBDI ( z OBDII to chyba wiadomo)-http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=115 Ok mając coś takiego można diagnozowac Vagiem zgadzam się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach