Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

ta druga sprezarka jest nowa - NOWA co wiecej drzy mi auto po zalacczeniu klimy... mysle ze ladowanie jest zbyt niskie tzn 13.68 podczas chodzacej klimy i 13.85 poodczas gdy klima nie chodzi... i az ciezko ruszyc t0o moze miec wplyw ta niska wartosc ladowania

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze uklad nieejest do konca czysty poniewaz kiedy skrapla sie woda po dluzszym dzialaniu klimy i odjade z miejscawoda [pod autem powinna byc czysta.... a jak zamocze w tej cieczy na ziemi palec to jest tak jakby woda z brudnym czarnym olejem.... co myslicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ta woda ze skroplin to się skrapla NA ZEWNĄTRZ parownika i nie ma kompletnie żadnego związku z tym co siedzi w ZAMKNIETYM układzie klimatyzacji !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wode juz doszlismy ze leci czysta tylko kapie po bloku a tam sa resztki oleju po wyciekach ktore juz naprawione. na dworze 35-40 w aucie. klima na maxa ustawiona LO i nawiew na Maxa i calkiem przyjemnie w aucie... ale zimno nie jest na tyle zeby trzeba bylo sie ubrac heh. czy moze na to miec wplyw jakis ze alternator nie laduje poprawnie? czyli jest za niskie ladowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu, ale liczę na małą pomoc. Robiłem w pasku klimę w warsztacie. Wymiana kompresora, zdejmowane były przewody, wymieniany osuszacz, napinacz no i pasek klinowy od klimy. Klima działa ale po przejechaniu ok 2km poczułem smród palonej gumy i na wciśniętym sprzęgle załączała się czerwona ikonka "akumulator". okazało się, że padł alternator, nie ma ładowania. Czy majstry mogły coś źle zrobić czy po prostu nie miałem szczęścia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie, potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi, wiem ze pewnie jest to w tych 34 stronach ale:

dzisiaj pojechałem sobie dobić/wymienić czynnik, okazało się ze jest 300mg decyzja wbijamy nowy czynnik po całej zabawie próba i klima nie chłodzi powietrze z nawiewów około 35 stopni (dodam ze przed wizyta w warsztacie nie było problemów, pojawiał się tylko błąd silników v68 v71 v70 ale od dwóch lat i było ok), mechanik upiera się ze to problem z silniczkami rura z klimy koło filtra strasznie zimna druga ciepła

jakie propozycje, proszę o odpowiedz w środę rano wyjazd do Chorwacji na wakacje czas goni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedz

jutro musze wykręcić ten silniczek

tylko ile zbiegu okoliczności w tym ze jadąc do zakładu pięknie wychłodziłem sobie auto wymiana czynnika i już po klimie, może trezba zrobić adaptacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko ile zbiegu okoliczności w tym ze jadąc do zakładu pięknie wychłodziłem sobie auto wymiana czynnika i już po klimie
To daje do myślenia.... Jakim urządzeniem robiłeś serwis klimy, stacjonarny "kombajn" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co to było nie znam się,

przed zakładem taki mobilny na kółkach

 

wyglądało to tak

wyciągnięcie czynnika później podpiął jakąś pompę vaccum i do jednej z rurki, potem wypiął pompę wpiął do jednej rurki aparat do nabijania i po minucie powiedział ze gotowe

i od tego momentu pojawiły się problemy

 

mechanik tłumaczy się ze rurka jedna lodowata druga ciepła wiec klima działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyciągnięcie czynnika później podpiął jakąś pompę vaccum i do jednej z rurki, potem wypiął pompę wpiął do jednej rurki aparat do nabijania i po minucie powiedział ze gotowe
Cała operacja urządzeniem do serwisowania klimatyzacja trwa około 30-40 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglądało to tak

wyciągnięcie czynnika później podpiął jakąś pompę vaccum i do jednej z rurki, potem wypiął pompę wpiął do jednej rurki aparat do nabijania i po minucie powiedział ze gotowe

i od tego momentu pojawiły się problemy

 

mechanik tłumaczy się ze rurka jedna lodowata druga ciepła wiec klima działa

To moze masz teraz za duzo? ;)

 

Poza tymk w twoim roczniku nie musisz wyciagac silniczka V68, by sprawdzic czy w ogole dziala. W trybie diagnostycznym na kanale 11 ustawia sie ten silniczek w dowolne polozenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silniczek wykręcony bo uparł się że klapa nie otwiera się do końca a w trybie diagnostyki climatronica wyszedł taki bład,

 

ale sprawa rozwiązana po obdarciu rąk i połowie dnia spędzonej u "fachowca" który się poddał pojechałem do mikołowa na kontrole i okazało się ze czynnika było 70 mg, odessane nabite 650 i chłodzi aż miło

 

teraz tylko jeszcze poł deski rozdzielczej do skręcenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglądało to tak

wyciągnięcie czynnika później podpiął jakąś pompę vaccum i do jednej z rurki, potem wypiął pompę wpiął do jednej rurki aparat do nabijania i po minucie powiedział ze gotowe

pojechałem do mikołowa na kontrole i okazało się ze czynnika było 70 mg, odessane nabite 650 i chłodzi aż miło

Zamiast napełnić, to go wyssał .

:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diverse007

Witam,

 

prosiłbym o pomoc w wyszukaniu numeru "seryjnego" silnika regulacyjni V68 pokrywy temperatury z B5 FL 2003.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wywala mi 3 bledy w klimatroniku sterowanie klapami , rozebralem schowek ,zrobilem test i wyglada iz wszystkie silniczki pracuja prawidlowo -plynni nic sie nie przycina, dam na nogi to dmucha na nogi itd. skad te bledy? mozliwe iz panel klimy jest uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, wywala mi 3 bledy w klimatroniku sterowanie klapami , rozebralem schowek ,zrobilem test i wyglada iz wszystkie silniczki pracuja prawidlowo -plynni nic sie nie przycina, dam na nogi to dmucha na nogi itd. skad te bledy? mozliwe iz panel klimy jest uszkodzony?
Błędy nastawników w większości przypadków nie są związane ze złą pracą samego elementu wykonawczego(silniczek) ale ze złym stanem ścieżki oporowej potencjometru. Potencjometr ma za zadanie przekazać sterownikowi informacje o ustawieniu klapy w danej chwili.

Naprawa polega na wymontowaniu nastawnika i zaaplikowaniu na ścieżkę potencjometru płynu np. "Kontakt do potencjometrów".

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=1398375&viewfull=1#post1398375

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68?p=804069&viewfull=1#post804069

 

Potencjometru nie czyścimy acetonem !

 

PS Czytałeś pierwszy post ? Jest tam przecież wyjaśnione, co ulega uszkodzeniu w nastawniku....

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zobaczylem mocowanie tych silniczkow to wymieklem, zapewne cos bym uszkodzil, cos mi podpowiedzialo ze niedam rady. choc dzis wyczyscilem egr i kolektor dolotowy, wiec cos tam wiem o naprawach. Wiecie kto by to naprawil we wrocławiu lub okolicach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , jako że narozrabiałem i admin wywalił mój temat piszę tu ... ;) ... Zdiagnozowałem dziś co jest powodem że nie wieje mi na szybę a tylko na twarz ;) ... Okazało się że jakimś dziwnym trafem wcięło elementy łączące ( niebieski silniczek V70 ) z regulacją klapy , jednym zdaniem silniczek sobie reaguje na polecenia z klimatronika ale nie ma co przestawiać bo brak mu wodzika czy co tam jest .

 

Zwracam się z uprzejmą prośba o informację co powinienem tam mieć , tzn. jakie części ... U mnie w tej chwili jest goły silniczek z uchwytami na wodzik a po drugiej stronie niebieski kółko którym jak kręcę to nawiew działa na nogi i szybę . Z góry dzięki za info ...

 

PS. jak by ktoś miał taki zestaw do sprzedania to był bym chętny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj masz silniczek z cięgnem, bo cięgna samego to raczej nie znajdziesz na alledrogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności