Skocz do zawartości
lookas76

Alternator Bosch 120A - jakie łożyska? Jeśli nie one to co?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam dość dziwny przypadek. Alternator Bosch 120A, po uruchomieniu silnika straszne trzaski z alternatora, dopóki napięcie na aku nie dojdzie do 14.1V, później cisza. Czyli tylko przy dużym obciążeniu hałasuje. Dla pewności zdjąłem przewód wzbudzenia z alternatora i po uruchomieniu silnika cisza, czyli nie hałasuje bez obciążenia.

Sprzęgiełko wymieniane pół roku temu. Więc pewnie nie one jest przyczyną, podejrzewam łożyska alternatora.

1. Zna ktoś może numery tychże łożysk?

2. Może jakieś inne sugestie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożyska do Twojego alternatora to 6303 i 6203 najlepiej klasy C3:)

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łożyska do Twojego alternatora to 6303 i 6203 najlepiej klasy C3

Dzięki, przyznam punkcik jeśli faktycznie takie siedzą. Ale czy opisane objawy faktycznie świadczą o rozlatujących się łożyskach czy też czeka mnie jakaś inna niespodzianka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O zużytych łożyskach świadczy specyficzny szum wydobywający się z alternatora:637: jakie dźwięki wydobywają się z pod Twojej maski tego nie wiem:638:Co do łożysk to polecam firmę japońską KYK lub amerykańską PFI.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie dźwięki wydobywają się z pod Twojej maski tego nie wiem
To są głośne trzaski - jakby coś się miało rozlecieć - ustają gdy zmaleje obciążenie alternatora. Później już jest spokojnie - co do szumu to ciężko go usłyszeć przy klekocie diesla. AVF to głośny silnik :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy szczotkotrzymacz jest w porządku (chodzi mi o bieżnie) może tam cos się dzieje mozna to sprawdzić bez żadnych kosztów najlepiej zdemontować alternator i (z tyłu tą plastykową osłonke ) odkrecić 2-3 sruby torx i natrętkę kluczem 13 i zejdzie osłona bedziesz widział szczotki i bieżnie ,Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są przypadki,że wiatrak odkleja się od wirnika :eek: ale możemy tylko spekulować.Wykręć alternator i na pewno coś zdiagnozujesz.Moim zdanie łożyska odpadają :cool: Czekamy na wieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Altek na wierzchu, po małych trudach z odkreceniem wisko.

Co mnie zdziwiło - po zdjęciu tej czarnej zatyczki za sprzęgiełka, zobaczyłem że jest ono obklejone smarem który najwidoczniej się wycisnął z łożyska. Dziwny to objaw mając na uwadze że sprzęgiełko ma pół roku i jest to INA.

Luzy na łożyskach ledwie wyczuwalne ręką, ale nie kręcą się zupełnie cicho niestety.

Szczotki i bieżnie OK.

Albo łożyska albo sprzęgiełko albo obie rzeczy naraz.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co miałem rację co do łożysk:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak sprzęgiełko alternatora padło. Po założeniu nowego, cisza i spokój, brak trzasków i nawet całe auto jakoś mniej wibruje.

Łożysk alternatora nie ruszałem, 3 ludzi stwierdziło że nie ma sensu zbijać oryginałów i pchać tam zamienniki skoro nie są jeszcze zużyte. Owszem przebieg mają ale to nie przeszkadza.

Wadliwe sprzęgiełko INA kupiłem na Allegro i mimo że niby jest wybite INA na łożysku i inne numery to śmiem twierdzić, niekoniecznie jest oryginalne. Zupełnie inaczej wygląda bieżnia i w ogóle samo wykonanie niż to kupione w Intercarsie. Za "oryginał" z Allegro zapłaciłem 90pln, a w Intercarsie 130pln. Mam nadzieję, że się nim dłużej nacieszę.

 

---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:17 ----------

 

I co miałem rację co do łożysk

Nie wiem, bo nie rozbierałem, ale pewnie tak. Zgodne z obietnicą przyznaję punkcik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za "oryginał" z Allegro zapłaciłem 90pln, a w Intercarsie 130pln. Mam nadzieję, że się nim dłużej nacieszę.

Nawet wiem od kogo kupiłeś i kto je regenerował.One nie są nowe.Także wystrzegajcie się tych sprzęgieł jak ognia.Oto link do nich:

http://moto.allegro.pl/item909867892_kolo_pasowe_z_wolnobiegiem_alterator_a_audi_vw.html

Każde z nich jest jakieś kuślawe.Jedno ma uszkodzony gwint,drugie krzywe i tak można wymieniać w nieskończoność.Odradzam

Edytowane przez oli2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem u tego sprzedającego takie sprzęgiełko do AFN-a pierwsze wytrzymało ok 5 tyś km zadzwoniłem i podesłał błyskawicznie gratis drugie i teraz 130 tyś km i jest ok. Więc polecam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szumią mi łożyska Alternatora Bosch 120A. Warto inwestować w firmę NTN?:

http://allegro.pl/ntn-6203-lozysko-2rs-c3-alternatora-17x40x12-mm-i2771029374.html

http://allegro.pl/ntn-6303-lozysko-2rs-c3-alternatora-17x47x14-mm-i2802987440.html

 

Proszę o opinie.

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popularna firma, nie miałem jakoś osobiście nigdy problemów z nimi... I cena też nie poraża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stare są KOYO 6203RDD i 6303RDD. :D

Mam dylemat które wziąć. Co proponujecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że nie uznacie tego za OT, otóż u siebie w AFN sprzęgiełko altka marki INA wymieniałem 2 razy. Za pierwszym razem kupione nowe na allegro - nie pamiętam u jakiego użytkownika, drugie kupione w IC. Oba felerne - coś nie tak z gwintem wewnętrznym, nie pasowały na wałek altka, były za ciasne. Drugie mimo roztaczania na maszynie padło. Obecnie mam cały altek używkę jeszcze z ori sprzęgłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koyo i NTN to ta sama klasa. Weź co będzie bardziej dostępne.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tych nie kupiłem ponieważ są luzem.

Do gościa Z KOYO się nie dodzwoniłem.

Zakupiłem SKF w oryginalnych opakowaniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienione łożyska :D Teraz alka "dosłownie" nie słychać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator Bosch 120A - 028 903 031

Łoźyska - Bosch F 00M 990 410 (6303 SKF)

Bosch F 00M 990 405 (6003 NSK)

Edytowane przez Araphaell
bład numeru (czeski)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności