robrze Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2010 Witam, zapaliła mi się żółta kontrolka ciśnienia oleju z taką falą pod spodem i napisem olsensor werkstatt. Co to oznacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #2 Napisano 17 Lutego 2010 Ölsensor Werkstatt Uszkodzenie czujnika oleju (nie wiem tylko czy poziomu, czy ciśnienia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #3 Napisano 17 Lutego 2010 Jak żółta to jest czujnik poziomu oleju. A przy czerwonej było by ciśnienia oleju. Sam to przerabiałem. Najlepiej podłączyć paska pod waga i odczytać błędy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz75 Zgłoś #4 Napisano 17 Lutego 2010 Witam wszystkich i maniaków VW Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku, to nie żadna awaria tylko musisz dolać oleju do silnika. Procedura jest taka: 1. wsiadasz, zamykasz drzwi, zapalasz auto, pali się kontrolka , gasisz auto 2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę. 3. wsiadasz, zamykasz drzwi,odpalasz auto, kontrolka świeci, gasisz auto 3. otwierasz drzwi, otwierasz maskę, sprawdzasz stan oleju na bagnecie, zamykasz maskę 4. wsiadasz, zamykasz drzwi zapalasz auto i kontrolka powinna zgasnąć. Taka procedura jest konieczna ponieważ ECU musi widzieć dolanie oleju, następnie jego sprawdzenie po dolaniu i dopiero wtedy gasi kontrolkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) miałem to samo (ta sama ikona tylko komenda motorolstand prufen) trzeba dokładnie zrobić to co napisał kolega mariusz75 tylko ja wtedy tego nie wiedziałem i była panika ale jakoś się udało... dolałem a tu dalej świeci hehe ale pare razy sprawdzałem poziom oleju (otwieranie maski+gaszenie auta ) i po jakimś czasie zgasła. Edytowane 17 Lutego 2010 przez Michał2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2010 2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę. Dodałbym jeszcze po "otwierasz drzwi" - wysiadasz - opis będzie dokładniejszy, bo ktoś może się pogubić i będzie próbował otworzyć maskę siedząc w aucie . Tak naprawdę czasem wystarczy otworzyć i zamknać maskę, bo głupi komputer myśli, że dolałeś oleju i zgasi lampkę. Co prawda ona zgaśnie ale za kilka, kilkanaście kilometów zaświeci się znowu. Lepiej tego nie lekceważyć, bo co prawda żółta kontrolka tak jak w paliwie oznacza rezerwę i można z tym jakiś czas pojechać, ale wiadomo co się dzieje jak nie ma oleju... P.S. Najlepiej zmieć też sobie język na angielski, komendy przynajmniej dla mnie są bardziej zrozumiałe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2010 (edytowane) P.S. Najlepiej zmieć też sobie język na angielski, komendy przynajmniej dla mnie są bardziej zrozumiałe . True Ale przy komendzie o uszkodzonym czujniku POZIOMU oleju, na nic nam będzie jego dolewka Witam wszystkich i maniaków VW Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku, to nie żadna awaria tylko musisz dolać oleju do silnika. Procedura jest taka: 1. wsiadasz, zamykasz drzwi, zapalasz auto, pali się kontrolka , gasisz auto 2. otwierasz drzwi, otwierasz maskę , dolewasz oleju, zamykasz maskę. 3. wsiadasz, zamykasz drzwi,odpalasz auto, kontrolka świeci, gasisz auto 3. otwierasz drzwi, otwierasz maskę, sprawdzasz stan oleju na bagnecie, zamykasz maskę 4. wsiadasz, zamykasz drzwi zapalasz auto i kontrolka powinna zgasnąć. Taka procedura jest konieczna ponieważ ECU musi widzieć dolanie oleju, następnie jego sprawdzenie po dolaniu i dopiero wtedy gasi kontrolkę. Oczywiscie tak jest jesli krancówka maski jest sprawna. W be5 mielismy uszkodzoną i niestety po dolewce trzeba było odpinać klemę z aku na chwilkę. A co do gaśnięcia kontrolki to o ile dobrze pamiętam do jest procedura taka, ze komputer wyłącza kontrolkę po otworzeniu i zamknięciu maski (gdy nie dolejemy oleju zaświeci się ona ponownie dopiero za 100 km, jesli dolejemy to już się nie zaświeci ) - gdzieś to w dziale be5 czytałem... Edytowane 17 Lutego 2010 przez Michal.Enter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robrze Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2010 Jest to informacja o niskim poziomie oleju w silniku,, niestety nie i w tym przypadku cała procedura nie pomaga - sprawdziłem. Jest to info o uszkodzonym czujniku poziomu oleju. W przypadku niskiego poziomu byłby komunikat OLSTAND PRUFEN. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robrze Zgłoś #9 Napisano 24 Lutego 2010 Witam, czy może ktoś posiada nr. katalogowy czujnika poziomu oleju do silnika BKC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 24 Lutego 2010 Witam, czy może ktoś posiada nr. katalogowy czujnika poziomu oleju do silnika BKC. http://img532.imageshack.us/img532/2655/czujnikpoziomuolejubkc.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robrze Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2010 Dzięki za reakcję ,ale do BKC widzę tu tylko czujnik ciśnienia a potrzebuję poziomu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2010 Dzięki za reakcję ,ale do BKC widzę tu tylko czujnik ciśnienia a potrzebuję poziomu. nr 6 to czujnik poziomu oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bossman121 Zgłoś #13 Napisano 1 Maja 2011 Witam. Mam problem z kontrolką oleju w passacie b6 silnik 2.0tdi 140KM BMP, wyświetlacz 1/2 MFA, po włączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju zaświeci na chwilę i gaśnie, po odpaleniu samochodu i zduszeniu go powinna zaświecić kontrolka ciśnienia a u mnie nie świeci, nawet jak odłącze czujnik ciśnienia to też nie zapala się kontrolka, czujnik sprawny bo mierzyłem miernikiem, na zgaszonym nie ma obwodu a na zapalonym obwód jest zamknięty. Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #14 Napisano 3 Maja 2011 Dlaczego twierdzisz że musi się zapalić po zduszeniu . Kontrolka zapala się po włożeniu kluczyka do stacyjki aby można było zobaczyć czy się nie spaliła i do momentu wystąpienia usterki nie zapali się . Dopiero po ponownym wożeniu kluczyka następuje kontrola i zapalenie . Zdejmij przewody na pracującym silniku ,powinna się zapalić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bossman121 Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2011 No właśnie zdejmuję przewód z czujnika w trakcie pracy silnika i nic się nie dzieje, no i to mnie własnie martwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #16 Napisano 11 Maja 2011 Robiłem dziś przegląd wymiany oleju, i mechanik po zalaniu oleju kazał odpalić na chwile i zgasić jak zniknie kontrolka ciśnienia oleju, ale kontrolki wcale nie było, tak maja paski??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #17 Napisano 11 Maja 2011 Robiłem dziś przegląd wymiany oleju, i mechanik po zalaniu oleju kazał odpalić na chwile i zgasić jak zniknie kontrolka ciśnienia oleju, ale kontrolki wcale nie było, tak maja paski??? U mnie jest to samo, jak wymienię olej i odpalam silnik to nie ma żadnej kontrolki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2011 Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej1234 Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2011 Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie . Nie ma kontrolki , jak coś się dzieje z olejem to pokazuje na FIS-ie . Czy to znaczy że w B6 kontrolka ciśnienia oleju zapala się tylko i wyłącznie wtedy gdy coś się dzieje w magistrali olejowej ? Nie zaświeca się nawet w chwili włączania stacyjki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2011 Tak właśnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach