VWTEDE Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2010 witajcie zauważyłem wczoraj w aucie taki symptom, mianowicie po dłuzszej jeździe ok 400km na postoju moja uwagę przykuły dziwne drżenie i dźwięki. Podniosłem maskę i ku mojemu zdziwieniu silnik pracował równo bez żadnych nie równomiernych szarpań czy stuków, ale bardzo nim rzucało do takiego stopnie że drżały nawet przewody paliwowe łączące sie na grodziówce i to dość mocno, osłonę górna silnika to gdyby nie była przykręcona to by ja odrzuciło na bok. Dodam ze auto nie było ani katowane ani Bóg wie co z nim robione po prostu wiozłem 4 osoby i jechałem z normalna prędkością po autostradach ok 120 -140 km/h paliwo dobrej jakości shel v-power diesel bo tylko to leje. Teraz nasuwają sie tylko pytania co to oznacza (czyt. ww). dwumas? ...? będę wdzięczny za każdą pomoc i sugestię Ps. nie było żadnej reakcji (zmiany w drżeniu) po wciskaniu sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgiza Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2010 Może poduchy pod silnikiem... Przy wyłączonym pobujaj silnikiem na boki, czy za luźno nie lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWTEDE Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2010 Przy wyłączonym pobujaj silnikiem na boki, czy za luźno nie lata. juz to robiłem ale nic nie powiem gdyż nie mam z czym porównać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2010 witam objawy takie mogą powodować: 1)poduszki pod silnikiem 2)wiskoza, która ma bicia np: jak samochód był po wypadku 3)pompo wtryski, które nie równo podają paliwo (były już takie przypadki na tym forum) 4)łącznik elastyczny tzw. plecionka na rurze wydechowej 5)wieszaki od rury wydechowej (były już takie przypadki na tym forum) 6)problemy z paliwem np: woda, pęcherze powietrza, zły filter paliwa 7)dwumasa, ale to raczej jako ostatnie (były już takie przypadki na tym forum) Proponuje podjechać na komputer diagnostyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWTEDE Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2010 pompo wtryski, które nie równo podają paliwo jak to vagiem sprawdzić? chodzi o synchronizacje z wałkiem rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mietek_85 Zgłoś #6 Napisano 12 Lutego 2010 witaj powiem Ci ze u mnie jest podobna sytuacja i obawiam sie ze to moga byc pompowtryski, tzn u mnie raczej napewno gdyz sprawdzalem je na Vagu i wiem ze nie maja takich wartosci jakie powinny miec( porownujac je z innymi- nowymi) mozesz sobie tu zobaczyc jaka jest u mnie rozbierznosc http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2b03511d0b20a32b niby wiesz wszystko miesci sie w przedziale ale dziwne jest to ze jedne sa na plusie a drugie na minusie........ poza tym to byl robiony "prt sc" na postoju takze w trakcie robienia logow dynamicznych mozna bylo zauwazyc ze na 4 cylindrze podaje juz dawke ktora nie maisci sie w normie http://rtnet.pl/vaglog/miechy_6499.html -3.01 a max dopuszczalne jest 2,8 mg/H a wydaje mi sie ze to i tak za duzo poza tym jaki masz przebieg u siebie i czy kiedykolwiek robiles te pompowtryski ? ja jeszcze sprobowalem sie ratowac jakimis polsrodkami typu STP do czyszczenia pompowtryskow zrob logi dynamiczne tych samych grup co ja czyli 13,18,23 i zrob "prt sc" tego obrazka co ja na postoju to bedziemy wiedzieli juz wiecej i bedzie mozna rozwiac jakeis watpliwosci jeszcze jedno, jakie lejesz paliwo i na jakim jezdzisz oleju ? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2010 (edytowane) witam bardzo często problemy jakie masz powodują: 1)wiskoza - bo pewnie ma bicia na boki jak koło samochodowe które powoduje bicie na kierownicy, tak samo dzieje się z ta wiskozą bo jak się nagrzeje to bardziej trzyma i się kręci szybciej co powoduje ze silnikiem będzie trzepać na wszystkie strony 2)pompo wtryski - w module engine 01, funkcja 08, grupa 13 - wartości mają się mieścić w podanym przedziale i nie mogą bardzo się różnic od siebie, tak jak w przypadku podanym wyżej - dużo tego było na tym forum 3)koło dwumasowe -sprawdź czy jak lekko naciśniesz pedał sprzęgła to czuć bicie, czy jak zapalasz samochód słychać taki głuchy dźwięk wydobywający się z połączenia silnika z skrzynią biegów. Jak wiesz jaki to dźwięk to sprawdzisz to samemu przy otwartych drzwiach i podczas zapalania samochodu i przy gaszeniu też się pojawia. Koło dwumasowe jest również bardzo często omawiane na tym forum 4)poduszki pod silnikiem - sprawdzasz: a)wzrokowo czy nie są w oleju czerwonym, a nie od silnika b)wzrokowy czy nie są gdzieś uszkodzone c)dotykowo czy nie przenoszą silnych drgań na mocowania d)dotykowo czy nie pracują bardzo sztywno (jeżeli samochód był po wypadku lub innych przygodach może tak być ze silnik jest zawieszony bardzo sztywno przez naciągnięte na max poduszki powietrzne, a silnik musi luźno wisieć na poduszkach e)podczas jazdy obserwuj czy biegi nie lataj w przód i w tył jak przyspieszasz i hamujesz 5)plecionka - sprawdzasz: a)wzrokowo: czy nie ma uszkodzeń b)wzrokowo: czy nie jest bardzo zadymiona na czarno w jednym miejscu c)zapachowo: czy nie czuć spalin np: w środku samochodu Jak samochód zapalał w te mroźne dni jak było ponad 20 stopni i czy samochód był garażowany oraz jak wtedy pracował silnik. Czy te objawy są tylko jak się bardzo silnik nagrzeje ???????????????? P.S jednak pozostałe przypadki co Ci podałem też to może powodować Edytowane 15 Lutego 2010 przez sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndiC Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2010 Witam a napinacz paska wielorowkowego też potrafi wprowadzić silnik w takie wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2010 witam ale to robi na ciepłym, a jak by był wybity napinacz to robiłoby to ciągle, ale słuszna uwaga. Można to wszystko wzrokowo sprawdzić czy paski i wiskoza równo pracują. (patrzeć z góry na paski, rolki i wiskozę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2010 daj znać kolego jak coś znajdziesz, u mnie jest podobna sytuacja jak u Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #11 Napisano 18 Lutego 2010 Czy ktos miał do czynienia z tymi poduchami? Niby się zarzeka, że to oryginały i nie powodują drżenia, no ale cena bardzo niska: http://allegro.pl/item901940947_nowa_oryginal_audi_a4_a6_passat_poduszka_silnika.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2010 witambardzo często problemy jakie masz powodują: 1)wiskoza - bo pewnie ma bicia na boki jak koło samochodowe które powoduje bicie na kierownicy, tak samo dzieje się z ta wiskozą bo jak się nagrzeje to bardziej trzyma i się kręci szybciej co powoduje ze silnikiem będzie trzepać na wszystkie strony 2)pompo wtryski - w module engine 01, funkcja 08, grupa 13 - wartości mają się mieścić w podanym przedziale i nie mogą bardzo się różnic od siebie, tak jak w przypadku podanym wyżej - dużo tego było na tym forum 3)koło dwumasowe -sprawdź czy jak lekko naciśniesz pedał sprzęgła to czuć bicie, czy jak zapalasz samochód słychać taki głuchy dźwięk wydobywający się z połączenia silnika z skrzynią biegów. Jak wiesz jaki to dźwięk to sprawdzisz to samemu przy otwartych drzwiach i podczas zapalania samochodu i przy gaszeniu też się pojawia. Koło dwumasowe jest również bardzo często omawiane na tym forum 4)poduszki pod silnikiem - sprawdzasz: a)wzrokowo czy nie są w oleju czerwonym, a nie od silnika b)wzrokowy czy nie są gdzieś uszkodzone c)dotykowo czy nie przenoszą silnych drgań na mocowania d)dotykowo czy nie pracują bardzo sztywno (jeżeli samochód był po wypadku lub innych przygodach może tak być ze silnik jest zawieszony bardzo sztywno przez naciągnięte na max poduszki powietrzne, a silnik musi luźno wisieć na poduszkach e)podczas jazdy obserwuj czy biegi nie lataj w przód i w tył jak przyspieszasz i hamujesz 5)plecionka - sprawdzasz: a)wzrokowo: czy nie ma uszkodzeń b)wzrokowo: czy nie jest bardzo zadymiona na czarno w jednym miejscu c)zapachowo: czy nie czuć spalin np: w środku samochodu Jak samochód zapalał w te mroźne dni jak było ponad 20 stopni i czy samochód był garażowany oraz jak wtedy pracował silnik. Czy te objawy są tylko jak się bardzo silnik nagrzeje ???????????????? P.S jednak pozostałe przypadki co Ci podałem też to może powodować ja też mam w swoim drgania (pompowtryski odpadają - z wiadomych przyczyn) i z podanych objawów mam tak że podczas przyspieszania i hamowania jakby lewarek chodził no i jak na postoju lekko nacisnę pedał sprzęgła to czuję drgania. Czy to wszystko moze oznaczać że mam poduchy jakies wywalone i dwumasa pada?? U mnie jak już opisywałem w innym temacie są drgania w zakresie obrotów 1800 - 2500 w czasie jazdy i odczuwalne najbardziej na 3, 4, 5 biegu. na postoju raczej nie występują - czasem auto zadrży nienaturalnie tzn bardziej niż diesel powinien... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BRUNO 46 Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2010 Ja również miałem takie drgawki silnika i to po przejechaniu trasy z Lublina do Rybnika ( ok 400 km ). Takie drgawki miał silnik także zimny ale odpalany w lecie. Po diagnozie okazało się koło dwumasowe i sprzęgło. A jak z biegami? Nie masz problemów? Pozdrawiam i życzę aby to była jakaś pierdoła:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #14 Napisano 18 Lutego 2010 z biegami jak do tej pory problemów żadnych, ale moze być tak że sprzęgło ok ale dwumas coś nie teges... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #15 Napisano 18 Lutego 2010 Tez mialem podobny problem z drzeniem silnika-po wymianie poduszek na nowe.Kupilem zamienniki i w brode sobie plulem,ale tylko przez ok 400km,poduchy sie ulozyly chyba po jest idealnie nie ma zadnych wibracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T-Rex Zgłoś #16 Napisano 19 Lutego 2010 Pierwsze co mi przychodzi do glowy to ktoras poloska jest zuzyta. Widzialem cos takiego wiele razy w vw i audi zarowno w manualnych skrzyniach jak i automatycznych.Na pierwszy rzut oka wyglada dobrze i nawet luzow nie ma a jednak po rozebraniu i wymyciu widac rysy i dowody przegrzewania.Najczesciej zuzyte koncowki poloski te najblizej skrzyni powoduja tego typu wibracje. Jak napisalem wczesniej , czasem ciezko jest powiedziec na 100% czy poloska jest ok.Jezeli poduszki silnika i skrzyni so ok, silnik pracuje rowno to osobiscie zainteresowalbym sie wlasnie poloskami.Nie wiem jak jest w Polsce z dostepnoscia polosiek ale tutaj (usa)jedynie oryginalne dobrze pracuja...mozna oczywiscie uzyc aftermarket ale osobiscie sie przejechalem na kilku z nich...od tamtej pory tylko oryginalne PS przepraszam za brak polskich znakow... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnuch Zgłoś #17 Napisano 19 Lutego 2010 po prostu trzeba wyjąć i zobaczyć. Myslicie koledzy ze po wyjęciu półośki i przegubów (zewnętrznego i wewnętrznego) będzie można stwierdzić że już padnięta któraś część jest?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2010 Witam. Mam podobne objawy, tyle że u mnie one występują tylko jak autko stoi na wolnych obrotach (jak mam tak 800-900 obrotów to są wibracje a jak dołożę ciut więcej gazu tak do 1000 obrotów to drgania ustają) no i po przejechaniu dłuższej trasy się to troszkę nasilają. Zaznaczam że drgania są dość spore (jak dla mnie) czuć je nawet na fotelu (prawie jak masaż). U siostry, która ma golfa IV z ponad 2 razy większym przebiegiem nie ma żadnych drgań. Zaciekawiło mnie to co napisał kolega sojkis żeby sprawdzić czy biegi nie latają podczas jazdy, a u mnie właśnie tak jest(przy dodawaniu gazu lewarek idzie lekko do przodu). Autko miało tak od kiedy go sprowadziłem i do tej pory myślałem, że ten typ po prostu tak ma ale w sumie to chciałbym się tego pozbyć. Dodam, że przejechałem tak prawie 40 000 km i nic się nie pogorszyło dalej jest tak samo. Zatem pytanko: Co może powodować wibracje (wydaję mi się że poduszki albo dwumasa ale mogę się mylić)? PS. Sądzę, że autko nie miało wcześniej żadnego wypadku bo sprawdzałem dokładnie i nigdzie nic nie widać(chyba żeby był tak dobrze naprawiony) Co do pompo wtrysków to nie wiem jakie są objawy uszkodzonych - autko śmiga jak szalone, pali "od strzała", nie kopci Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2010 Przemek, ja też mam tak jak Ty i widzę, że łącznik elastyczny zaczyna pękać-a jego awaria może być nastepstwem zużytych poduszek. Więc ja piewsze co to wymienię poduchy i zobaczę jak będzie. Zastanawiają mnie poduchy do których dałem linka wyżej. myślę, że je wypróbuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś #20 Napisano 20 Lutego 2010 Orientuje się ktoś może czy dużo zachodu z wymianą tych poduszek i z jakiej firmy najlepiej kupić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach