Gość maslog Zgłoś #21 Napisano 11 Lutego 2010 Może mi ktoś poleci jakiś zakład w którym mi dobrze i tanio zregenerują turbinę ?? Pojecia dobrze i tanio razem się nie mają.Ja polecam używkę. Słyszałem tu na forum jak i od mechaników że turbiny robione się sypią. I to raczej wcześniej niż póżniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #22 Napisano 11 Lutego 2010 ,, Jeśli turbo tylko bierze olej a auto ma przyspieszenie czyli regeneracja będzie kosztować 750zł chyba że wirnik jest pęknięty to 1350zł " naciąganie... wymontuj, sprawdź ..... i jeśli puszcza olej kup używkę... w 750 się zmieścisz, a polatasz dużo dłużej niż po uszczelnieniu.... 1350 zł .... dołóż 350 i Masz nową i minimum 150-200 tyś przed sobą, a ile mniej nerwów, z reklamacjami, itd., a tak może na regenerowanej z 50 tyś zrobisz pod warunkiem, że nie Masz pecha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #23 Napisano 11 Lutego 2010 Oki ale jak kupić używkę dobrą ?jak wszystkie co patrzę na allegro są gdzieś dalej od mojego zamieszkania? a na forum nie mam nikt ---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:15 ---------- zastanawiałem się nad taką od 130 może troche PS będę miał z tego wydatku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #24 Napisano 11 Lutego 2010 Oki ale jak kupić używkę dobrą ? No tu niestety musisz radzić sobie sam. Czasami są na forum do sprzedania (nawet ja miałem ale się sprzedała) Ale nie chce mi się wierzyć ze koło ciebie nie ma nic do kupienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #25 Napisano 11 Lutego 2010 Chyba najlepiej kupić od jakiegoś anglika ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #26 Napisano 11 Lutego 2010 zastanawiałem się nad taką od 130 może troche PS będę miał z tego wydatku bez zmiany programu, nic nie wzrośnie, ale zamysł dobry: zmiana turbiny to dobry podkład do zrobienia jakiegoś moda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #27 Napisano 11 Lutego 2010 Ale to będzie jeździć tylko nie bedzie ta turbina w 100% używana jak nie zmienię programu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #28 Napisano 11 Lutego 2010 (edytowane) komputer sprawdza jakie ciśnienie ładuje turbina - i nawet jeśli wsadzisz tam coś 3x większego - komp będzie sterowął tym tak, zeby uzyskać zadane wartości - czyli to co ma w pamięci. jeśli turbawka nawet dmuchnie więcej, to zakończy się to trybem awaryjnym i odcięcie dmuchania. jeśli turbo dajesz większe, ale nie zmieniasz programu, to będzie ono dmuchać z takim ciśnieniem jak poprzednie - tutaj komputer silnika decyduje ile mbar chce mieć i steruje turbina za pomocą zaworu n75. teoretycznie jeździć powinno. tyle że szkoda inwestycji jak nie chcesz zmieniac programu - większe turbo = większe koszty, no i kombinacja z zamontowaniem: inne mocowania, inne rozmiary itp. Edytowane 11 Lutego 2010 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #29 Napisano 11 Lutego 2010 a ja kolego to raczej nie obstawiałbym na używana bo kupisz taka samą jak masz i po co problem i nerwy.Po co kupować niby dobrą która nalatane ma nie wiadomo ile. Regeneruj swoją w dobrym warsztacie i będziesz miał spokój. Kupując używkę żeby polatała długo to trzeba by było ją zregenerować i wtedy wiesz co masz a tak już masz wiesz co tylko zregeneruj i jeździj;)-po co ponosić zbędne koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #30 Napisano 11 Lutego 2010 bylem u mechanika i powiedzial jak egr sie leje to turbo na wykonczeniu to prawda ,ale i tak sie nie poddam kupuje uszczelki i go wyczyszcze ,a z odmy mi tez leci ;/;/;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #31 Napisano 11 Lutego 2010 bylem u mechanika i powiedzial jak egr sie leje to turbo na wykonczeniu to prawda ,ale i tak sie nie poddam kupuje uszczelki i go wyczyszcze ,a z odmy mi tez leci ;/;/;/ ale co ma piernik do wiatraka? uszkodzony egr - naprawiasz odma leje - naprawiasz turbina się kończy - regenerujesz uszkodzenia tych trzech elementów nie mają se sobą bezpośredniego związku. pierwsze słysze żeby lejący egr oznaczał koniec turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #32 Napisano 12 Lutego 2010 taka sugestie wywioskowal mechanior ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #33 Napisano 12 Lutego 2010 uszkodzenia tych trzech elementów nie mają se sobą bezpośredniego związku.pierwsze słysze żeby lejący egr oznaczał koniec turbiny ciekawe.... jeśli odma ok i turbina ok... jak może uszkodzony EGR lać olejem... mechanik ma racje i te elementy mają wspólne objawy... niestety olej w dolocie wychodzi przeważnie przez EGR. A skąd olej w dolocie... tylko odma lub turbina... i wszystko w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #34 Napisano 12 Lutego 2010 (edytowane) ciekawe.... jeśli odma ok i turbina ok... jak może uszkodzony EGR lać olejem... mechanik ma racje i te elementy mają wspólne objawy... niestety olej w dolocie wychodzi przeważnie przez EGR. A skąd olej w dolocie... tylko odma lub turbina... i wszystko w temacie. W KAŻDYM TDI ZNAJDZIESZ OLEJ W DOLOCIE (a już na pewno w każdym TDI z koncernu VAG), nawet w tym co właśnie wyjechał z fabryki. zazwyczaj nie ma go wiele, ale właściwości oleju i temperatura, powodują że korzysta on z każdej dziury i wydostaje się nią na zewnątrz, w czym pomaga mu panujące w dolocie nadciśnienie. nieszczelność na egr zawsze objawi się w tdi pod postacią plam oleju, i wnioskowanie po tym że turbo do regeneracji (nie macając nawet wirnika) to ooostre naciąganie. na forum wielu już naprawiało/wymieniało cieknące egr-y i nikt nigdy nie rozbebeszał z tego powodu turbiny. Podjedź lepiej do jeszcze jakiegoś innego mechaniora, niech jeszcze ktoś inny spojrzy na sprawę. Ale tak w ramach wyjaśnienia: nie twierdzę że turbinę masz dobrą, czy złą - być może nadaje się ona do śmieci... Ale na pewno nie diagnozowałbym uszkodzenia dmuchawki na podstawie zasmarkanego egr-a, bo jak on jest uszkodzony to olej wyjdzie i przy dobrej turbinie i przy 'kończącej się'. ...i wszystko w temacie ;] Edytowane 12 Lutego 2010 przez Desper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #35 Napisano 12 Lutego 2010 Desper ma racje, mądrze pisze i mądrze analizuje. W przeciwieństwie do sporej grupy niedouczonych mechaników którym wydaje się, że sa wyrocznią. Zalany EGR świadczy o tym, że jest zepsuty, oraz o tym, że w dolocie jest olej. Skąd się wziął ten olej to już mechanik zajmujący się TDI wiedzieć powinien. Mokry EGR natomiast nic nie mówi (jednoznacznie) o stanie turbiny, a w każdym razie nikt rozważny nie wysnuje takiego wniosku nie macając wirnika turbawki. Jeśli miałbym radzić czy turbo używane, nowe, czy regenerowane to w zależności od zasobności porfela nowe lub regenerowane. Używki często są w podobnym stanie jak te, którą chcemy wymienić. Jeśli komuś się wydaje, że wszystkie pokrojone auta miały 120tyś km to zalecam przemyśleć to jeszcze raz. Regeneracja w dobrej firmie i po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #36 Napisano 12 Lutego 2010 Regeneracja w dobrej firmie i po sprawie. jak najbardziej, tylko ze wszystkie garrety ze zmienna geometria regeneruje sie na zamiennikach. ile wytrzyma nie wie nikt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #37 Napisano 12 Lutego 2010 a Desper bo mi ubywa oleju nieco tzn po 5 tys km ubylo mi niecale pol miarki (do takich kropek na miarce) czy wlasnie przez EGR ubywa tego oleju silnikowego?niby jest powiazane no ale wkoncu to cieknie z odmy a nastepnie z EGR a z odmy to musi cieknac w takim razie ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #38 Napisano 12 Lutego 2010 jak najbardziej, tylko ze wszystkie garrety ze zmienna geometria regeneruje sie na zamiennikach. ile wytrzyma nie wie nikt. Nikt też nie wie ile wytrzyma używka z allegro. Dobra firma na naprawę daje gwarancje, to jakieś tam zabezpieczenie. Oczywiście reklamacje już miałem, ale na używkach odsetek był większy. Zaznaczam, że to tylko moja prywatna opinia i każdy ma prawo myśleć inaczej. ---------- Post added at 17:24 ---------- Previous post was at 17:17 ---------- a Desper bo mi ubywa oleju nieco tzn po 5 tys km ubylo mi niecale pol miarki (do takich kropek na miarce) czy wlasnie przez EGR ubywa tego oleju silnikowego?niby jest powiazane no ale wkoncu to cieknie z odmy a nastepnie z EGR a z odmy to musi cieknac w takim razie ;/ W pierwszych padalcach były wadliwe separatory oleju, wymień i po sprawie. VW długo milczał na ten temat, ale w końcu się wydało. Katalog Reinz-a też o tym mówi, jeśli chcesz kupić do pd115 uszczelke pod dekiel to masz adnotacje, że nie występuje z powodu wady i trzeba kupić cały dekiel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #39 Napisano 12 Lutego 2010 (edytowane) czyli nie watro tego rozbierac ;/?moze lepiej pobawic sie w oil tank? popierasz to? sa skutki tego rozwazania? Edytowane 12 Lutego 2010 przez 13jurek13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #40 Napisano 12 Lutego 2010 czyli nie watro tego rozbierac NIe wiem, czy nie warto, nigdy nie rozbierałem tego dekla. Jeśli ciekło- wymieniałem. Co do tanków... Jeśli kupisz lub zrobisz tank o odpowiednio dużym przekroju węży to popieram pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach