Skocz do zawartości
Byku21

porównanie spalania passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

W Dieslu samo zwiekszenie dawki paliwa nic nie da nie ukrywajmy, że potrzebne jest turbo bo jednak coś musi wdmuchać troche powietrza, żeby to paliwo się w pełni spaliło, nie wiem czy sama zmiana kolektora ssącego pomoże bo w dalszym ciągu silnik będzie musiał sam zassać powietrze nie będzie to proces wspomagany tak jak to jest przy turbie czy sprężarce.

Co do tych 180 z youtuba... Nie realne no chyba, że była baaaardzo długa prosta i silnik był w bardzo dobrym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w ogóle jest ktoś kto próbował zaadoptować większą przepustnicę,podlać paliwa,zapodać większy kolektor ssący

do 1Y możesz założyć pompe z LDA i dołozyć turbine (kolektor ssący raczej odpada) ale chyba łatwiej kupić passata z silnikiem aaz

 

---------- Post added at 14:15 ---------- Previous post was at 14:14 ----------

 

Co do tych 180 z youtuba... Nie realne no chyba, że była baaaardzo długa prosta i silnik był w bardzo dobrym stanie.
raczej bardzo stroma górka i małe kółka na przodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po mieście przy cięższej nodze ile max spali????i prawda,że na wszystkim jeżdżą te silniki???????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaletą tych silników jest też to że maja dość wąskie widełki spalania. Miedzy średnim spalaniem a spalaniem przy butowaniu jest różnica ok litra paliwka. W benzynkach potrafi skoczyć o pare litrów wjęcej.

i prawda,że na wszystkim jeżdżą te silniki???????
na wszystkim, znajmy 1Y na OO zrobił 150 tyś tylko raz wymienił olej i jeździ bez żadnych problemów z silnikiem bez ubytków czy problemów z odpalaniem. Ja bym już mu chociaż olej wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy kupnie AAZ trzeba zwrócić uwagę na kolo na wale.

Niestety jak kupowałem to tego nie wiedziałem i 400zl poszło

ale nic więcej przy silniku nie robiłem no może uszczelkę pod deklem i paski ,swiece.

spalanie tej zimy w granicach 6.5l na odcinkach ok 10 km (do pracy)

poleci na wszystkim nie trzeba się przejmować co się tankuje

bez większych problemów odpala przy -20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już powoli zaczynam się zastanawiać nad tym AAZ także,a nie ma problemów z turbiną??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na turbinkę trzeba uważać nie każdy ją chłodzi czy jeździ delikatnie jeździ na zimny silniku. Kolego jeszcze benzynę+gaz na krótkie trasy taniej wychodzi od diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to znaczy????a bezawaryjna jest benzyna w porównaniu do 1Y???????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mieście spali Ci gdzieś 10l gazu czyli ok. 20zł. a bezawaryjność zależy od stylu jeżdżenia i serwisowania autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko biorę pod uwagę,że mam ciężką nogę,a diesel wtedy nie pochłonie mi tyle paliwa co benzyna,ile gazu max potrafi spalić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm też zależy od ustawionej dawki gazu. Kumpla passat 1.8 RP przy deptaniu pali 13-15l gazu w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj 1.8 po miescie bierze okolo 11l gazu przy w miare spokojnej jezdzie.

Wszystko zalezy od regulacji i stylu jazdy. Jak to sie moiw: ''cos za cos'' :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma problemów z turbiną?

Nie ma, ja swojej nie studzę bo ciągle sie gdzieś spiesze a to jednak trzeba posiedzieć z 3 minuty w samochodzie na jałowym biegu i turbo żyje, kiedyś mi rzuciło olejem i byłem przekonany ze to turbina się kończy ale pociągło mi olejem z odmy.

Daj sobie spokój z Benzyną. Mając Diesla AAZ intersuję Cie tylko wymiana paska rozrządu napinacza wszystkich płynów i świeć żarowych raz na 3 lata.

A jak masz benzynę to trzeba jeszcze przewody, kopłulki, palce rodzielacza i inne cuda, nie wspominając już o tym, że troche wody i dzieją się cuda. Babrać się w gaz nie wiem czy jest sens, raz ze przegląd droższy to śmierdzi tym gazem a dwa jak przyszły duże mrozy -20 to ciągałem sąsiada który ma bmw w gazie bo mu zapalić nie chciało. Instalacja gazu też kosztuje tak więc czy warto ładować się w to oceń sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą,

poza tym gaz nie nadaje się na krótkie odcinki - szczególnie zimą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aczemu nikt nie wspomni o silniku SB ?:) W tym turbinka lepiej sie sprawuje na mniejszych szybkościach w miescie?:) Posiadam takowy...Spalanie narazie Ci tylko opowiem w mieście mam od 6,5 gdzieś do niecałych 7 więc jest dobrze.Samochód max mi pojechał niespełna 170 co na TD w tym wieku o tak małej pojemności (1,6) jest dobrym wynikiem jak na moje rozumowanie :)....

Mój smoli na czarno ale tylko powyżej 2000obr czyli sra turbo... a szkoda.Do 2000obr i na jałowym spalin nie uświadczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przy 170 już spalanie trochę idzie w górę zapewne...a na samej serii jeździsz????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nie powiem ci jak spalanie skacze bo te 170 to jechałem raz na odcinku DTŚ w Katowic do Rudy Śl. ale nie jeden Golfiarz sie patrzył jak Paszczadło go wyprzedzało po lewym pasie :)

Średnio śmigam w zakresie 100-120 i jest naprawde fajne spalanko :)

 

Sama seria,bez IC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciało mi sie czytać wszystkiego :P sory.

Spalanie 1Y: zbiornik pod korek 90l, 1100km z przyczepą kampingową, średnie 8l/100km.

Bez przyczepy po trasie - okolice ponad 6 do 7.

muł to straszny, ale można tym jeździć, można wyprzedzać. Wystarczy dbać.

Mój u mnie latał kilka lat, ile realnego przebiegu miał, nie wiem. ale stawiam na ok milion. bo uszczelka pod głowicą wyzioneła ducha. dlatego teraz mam 1Z.

Ale jeśli to ma być silnik do pracy to jak najbardziej polecam - nie będziesz miał problemu że w trasie zdechnie Ci turbo. A jak coś piardnie to tak jak koledzy napisali - młotek, przecinak i jedziesz dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paradoks

 

nie zgadzam się z tobą w spawie GAZU. Sam mam i polecam. spalanie ~10 l gazu a o ile przyjemniej się silnik kręci do 6 -6,5 k obrotów. w zmienię nie ma żadnych problemów z odpalenie ( no chyba ze ktoś na brutala odpala na gazie). przy -20 przeważnie jest samochód zaśnieżony to czas kiedy go odśnieżam i czekam na odparowanie szyb nagrzewa się wystarczająco do przełączenia na gaz.

 

nie nie muszę czekać aż po ostrej jeździe turbo wystygnie :)

 

ktoś poruszał temat świec, kabli, kopułki ... bzdura proszę sprawdzić wartość takiej wymiany a konieczność naprawy pompy wtryskowej i turba ( o ile ktoś posiada)

 

dyskusja między dizlem / benzyna / gaz jest nie bardzo na miejscu

 

do polecanych silników z mojej strony to 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem,że 2E i kolegi z forum mam na oku tylko czekam na resztę gotówki to może i go obejrzę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności