Byku21 Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2010 Jak w temacie proszę opisać,który silnik diesla najlepszy będzie i jak ze spalaniem poszczególnych jednostek AAZ,RA,SB,1Y... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2010 Zaczynając taki temat wypadało by napisać o swoim :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #3 Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) proszę o opinie co będzie lepsze z tych silników jako jednostka oszczędna,a która w miarę przyspieszająca... Edytowane 8 Lutego 2010 przez Byku21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2010 ja bym brał RA lub SB, jak są w dobrym stanie oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #5 Napisano 8 Lutego 2010 czyli lepsze jak Twój AAZ kolego???????czemu akurat SB???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janekk81 Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2010 Ja polecam to co sam mam czyli AAZ spalanie średnie około 6 litrów w trasie i 7 litrów w mieście. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_vr6 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2010 A więc trochę o AAZ niby moje drugie auto ale jeżdżę nim więcej niż Vr6:( Spalanie-cały czas miasto rzadko kiedy trochę dwupasu jazda głównie na krótkich odcinkach 7-8ltr więc nie ma zle. Przejechane ma za mojej kadencji 122tyś bezawaryjnie(rozrząd,filtry,płyny)tylko tyle w silniku. Co do jazdy to ze startu straszny muł 1,2 masakra ale pózniej jak sie rozgrzeję jest super oczywiście nie jest to auto do sciganek ale do normalnej jazdy jak najbardziej polecam.Ale niech się wypowiedzą inni Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2010 AAZ ma małe spalanie to fakt. Jako Diesel musi się rozgrzać zeby można było go piłować. Do naprawy wystarczy Ci młotek i śrubokręt, z racji tego że tam nie ma kompa i budowa jest prosta, a jak sie wszystko wymienia w czasie to sie tam nie ma co popsuć Z racji tego, że to tylko 75 koników chociaż pewnie troche już uciekło to nie moża sie spodziewać cudów ale dopóki turbo żyje to silnik kręci jak dziki:D Swoim wydeptałem 160 na autostradzie ale wymagało to chwile wysiłku;) Co do przyspieszania, nie jest tragicznie odpowiednio szybka zmiana biegów i można zaskoczyć niektórych kierowców:D Reasumując: W moim odczuciu jak na kombiaka którym podróżuje na codzień jest dobrze, auto jest elastyczne i nawet sie dobrze zbiera pod warunkiem, że jade sam:D Wraz ze wzrostem liczby pasażerów maleje wszystko co związane z przyspieszaniem i elastycznością a wyprzedzanie z kompletem pasażerów na krótkich odcinkach jest pewnym ryzykiem. Co do spalania zalewając samochód za 50zł przyjmujemy cenę jaka jest na Orlenie 4,09 robie spokojnie 200km i wchodze na rezerwe, jednak nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ile zrobi na rezerwie i w tą zimnice nie chce sprawdzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2010 Witam Posiadam silnik RA i jest to super jednostka. Mało pali, nie psuje się (mimo że ma przekulane 411 000 km), pojedzie na wszystkim, a do tuningu wystarczy klucz i śrubokręt ;p.Niedawno dowiedziałem się od kolegi z forum że silnik RA od SB różni się tylko turbiną, która w RA jest większa, co za tym idzie lepiej dmucha na wyższych obrotach, ale ma sporego laga z dołu. Jeżdżę głownie w trasie więc to mi odopwiada. Raz na dośc długim odcinku drogi udało mi się wycisnąc licznikowe 178, ale musiałem zwalniac bo temperatura skoczyła do 100 stopni.Jeżeli chodzi o spalanie to kształtuje się ono następująco: Miasto, krótkie odcinki, lato 6,9l 80% trasa i 20% miasto, przy bucie, zimą 5,7l-6,0l 80% trasa i 20% miasto, przy bucie, latem 5,4l-5,6l 80% trasa i 20% miasto, jazda spokojna, latem 5,1l-5,3l 80% trasa i 20% miasto, jazda spokojna, zimą 5,3-5,6l Najniższy wynik w trasie z prędkością nie przekraczającą 90 km/h i 4 osobami 4,7l Z czystym sumieniem mogę polecic ten silnik. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2010 a jest może kto wypowie się na temat silnika 1Y????czy w ogóle nie warto brać go pod uwagę??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Zaletą 1Y jest to że nie ma tutbiny - nie ma co się psuć Wądą 1Y jest to ża nie ma turbiny - nie ma czym wyprzedzać chociaż to zależy jak kto jeździ i jest trochę głośniejszy niż silniki z turbinką. Mój na A2 w lato katalogowe 155 km/h poleci w zimę pewnie trochę więcej. spalanie tak jak w podpisie chociaż dawno juz nie aktualizowałem, pojedzie na wszystkim ale AAZ SB RA też. Ja osobiście jak bym teraz szukał b3 to z silnikiem aaz i bym go troche podkręcił chociaż jak by się trafiło jakieś zadbane RA to też bym nie pogardził. z moich obserwacji 1.6 palą mniej ale za to częściej padaja turbawki niż w 1.9 Edytowane 9 Lutego 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2010 ja kiedys doszlem do spalania na trasie 4.5.za 45 l. przejechalem 1100km.zalalem go po sam korek to tak z 85 l. weszlo a jak wrucilem to mialem wskazuwke jedna kreske powyzej polowy.a co do predkosci to raz do 150km/h doszlem,stwierdzilem ze nie jest to nowe auto i niema co szalec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #13 Napisano 9 Lutego 2010 Zaletą 1Y jest to że nie ma tutbiny - nie ma co się psućWądą 1Y jest to ża nie ma turbiny - nie ma czym wyprzedzać spalanie tak jak w podpisie chociaż dawno juz nie aktualizowałem to co kolego byś polecił,bo zdania są podzielone bardzo....z turbiną czy bez???auto tylko do dojazdów do klienta,nie wyścigów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #14 Napisano 9 Lutego 2010 rozchodzi się o koszty zwykłe diesle są tańsze przy kupnie i są bardziej odporne na niedoświadczonego kierowcę (nie trzeba chłodzić/rozgrzewać turbiny) Jeżeli ma służyć do pracy to 1Y kosztowo jest chyba lepszym rozwiązaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin16 Zgłoś #15 Napisano 9 Lutego 2010 Oczywiście jak nie lubisz katować auta to posłuży ci długo tylko kupić w dobrym stanie to nie lada szczęście. Zanim kupiłem swojego to naoglądałem się dosyć ''trupów'' a spalanie mi wyszło na początku to 4,5 z tym że lałem do pełna i 300km i znów do pełna jazda mieszana tyle że mi go szkoda katować i styl emerycki do 80 k/h , wyżej to już głośno w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #16 Napisano 9 Lutego 2010 Jeżeli ma służyć do pracy to 1Y kosztowo jest chyba lepszym rozwiązaniem Też tak myślę, ponadto łatwiej znaleźc 1Y w dobrym stanie, a z wszystkimi doładowanymi silnikami różnie bywa, są one trwałe, ale nie w rękach idioty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #17 Napisano 9 Lutego 2010 ja mam b4 - konstrukcyjnie podobne do b3 - silnik 1.9 td AAZ. Szału niestety nie robi, ale czasem ma takie "przebłyski" - wszystko zależy od stylu jazdy, no i oczywiście od stanu silnika. Brat miał 1.6td w b3 kombi (SB), niestety silnik nie wytrzymał presji czasu - wszedł na wysokie obroty i nie można było zgasić. Ten silnik jest może mocniejszy, ale z racji mniejszej pojemności, bardziej wyżyłowany, więc przy nieumiejętnym obchodzeniu (setki tysięcy km przebiegu) takie cuda się zdarzają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #18 Napisano 9 Lutego 2010 mówicie,że 1Y straszny muł jest,a próbował ktoś zwiększyć na pompie dawkę paliwa????ile wtedy on spali i jak będzie się ruszał??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2010 mówicie,że 1Y straszny muł jest,a próbował ktoś zwiększyć na pompie dawkę paliwa????ile wtedy on spali i jak będzie się ruszał??? nie no aż taki straszny muł to nie jest. Ja tam potrafię nim wyprzedzać. Napewno się lepjej zbiera niz polonez na gażniku. podkręcenie dawki nie zawiele pomoże, poprostu z braku tlenu nie będzie przepalał paliwa i będzie kopcił na czarno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #20 Napisano 9 Lutego 2010 to coś czuje,że wezmę tego 1Y...a w ogóle jest ktoś kto próbował zaadoptować większą przepustnicę,podlać paliwa,zapodać większy kolektor ssący,żeby lepiej napełniać powietrzem cylindry i takie tam,które robi się w TDI????jak myślicie dałoby to mu coś trochę czy ten silnik jaki jest taki ma pozostać,bo już się tego nie zmieni?? ---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 13:58 ---------- a to co za wynalazek???TD AAZ???? tu jest kolegi z forum to w porównaniu z tym wyżej to muł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach