Skocz do zawartości
Byku21

porównanie spalania passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie proszę opisać,który silnik diesla najlepszy będzie i jak ze spalaniem poszczególnych jednostek AAZ,RA,SB,1Y...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając taki temat wypadało by napisać o swoim :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proszę o opinie co będzie lepsze z tych silników jako jednostka oszczędna,a która w miarę przyspieszająca...

Edytowane przez Byku21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym brał RA lub SB, jak są w dobrym stanie oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli lepsze jak Twój AAZ kolego???????czemu akurat SB????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam to co sam mam czyli AAZ spalanie średnie około 6 litrów w trasie i 7 litrów w mieście.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc trochę o AAZ niby moje drugie auto ale jeżdżę nim więcej niż Vr6:(

Spalanie-cały czas miasto rzadko kiedy trochę dwupasu jazda głównie na krótkich odcinkach 7-8ltr więc nie ma zle.

Przejechane ma za mojej kadencji 122tyś bezawaryjnie(rozrząd,filtry,płyny)tylko tyle w silniku.

Co do jazdy to ze startu straszny muł 1,2 masakra ale pózniej jak sie rozgrzeję jest super oczywiście nie jest to auto do sciganek ale do normalnej jazdy jak najbardziej polecam.Ale niech się wypowiedzą inni

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AAZ ma małe spalanie to fakt.

Jako Diesel musi się rozgrzać zeby można było go piłować.

Do naprawy wystarczy Ci młotek i śrubokręt, z racji tego że tam nie ma kompa i budowa jest prosta, a jak sie wszystko wymienia w czasie to sie tam nie ma co popsuć:D

Z racji tego, że to tylko 75 koników chociaż pewnie troche już uciekło to nie moża sie spodziewać cudów ale dopóki turbo żyje to silnik kręci jak dziki:D

Swoim wydeptałem 160 na autostradzie ale wymagało to chwile wysiłku;)

Co do przyspieszania, nie jest tragicznie odpowiednio szybka zmiana biegów i można zaskoczyć niektórych kierowców:D

Reasumując:

W moim odczuciu jak na kombiaka którym podróżuje na codzień jest dobrze, auto jest elastyczne i nawet sie dobrze zbiera pod warunkiem, że jade sam:D Wraz ze wzrostem liczby pasażerów maleje wszystko co związane z przyspieszaniem i elastycznością a wyprzedzanie z kompletem pasażerów na krótkich odcinkach jest pewnym ryzykiem. Co do spalania zalewając samochód za 50zł przyjmujemy cenę jaka jest na Orlenie 4,09 robie spokojnie 200km i wchodze na rezerwe, jednak nie miałem okazji jeszcze sprawdzić ile zrobi na rezerwie i w tą zimnice nie chce sprawdzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam silnik RA i jest to super jednostka. Mało pali, nie psuje się (mimo że ma przekulane 411 000 km), pojedzie na wszystkim, a do tuningu wystarczy klucz i śrubokręt ;p.Niedawno dowiedziałem się od kolegi z forum że silnik RA od SB różni się tylko turbiną, która w RA jest większa, co za tym idzie lepiej dmucha na wyższych obrotach, ale ma sporego laga z dołu. Jeżdżę głownie w trasie więc to mi odopwiada. Raz na dośc długim odcinku drogi udało mi się wycisnąc licznikowe 178, ale musiałem zwalniac bo temperatura skoczyła do 100 stopni.Jeżeli chodzi o spalanie to kształtuje się ono następująco:

Miasto, krótkie odcinki, lato 6,9l

80% trasa i 20% miasto, przy bucie, zimą 5,7l-6,0l

80% trasa i 20% miasto, przy bucie, latem 5,4l-5,6l

80% trasa i 20% miasto, jazda spokojna, latem 5,1l-5,3l

80% trasa i 20% miasto, jazda spokojna, zimą 5,3-5,6l

Najniższy wynik w trasie z prędkością nie przekraczającą 90 km/h i 4 osobami 4,7l

 

Z czystym sumieniem mogę polecic ten silnik.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest może kto wypowie się na temat silnika 1Y????czy w ogóle nie warto brać go pod uwagę???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaletą 1Y jest to że nie ma tutbiny - nie ma co się psuć

Wądą 1Y jest to ża nie ma turbiny - nie ma czym wyprzedzać chociaż to zależy jak kto jeździ i jest trochę głośniejszy niż silniki z turbinką. Mój na A2 w lato katalogowe 155 km/h poleci w zimę pewnie trochę więcej.

 

spalanie tak jak w podpisie chociaż dawno juz nie aktualizowałem, pojedzie na wszystkim ale AAZ SB RA też.

 

Ja osobiście jak bym teraz szukał b3 to z silnikiem aaz i bym go troche podkręcił chociaż jak by się trafiło jakieś zadbane RA to też bym nie pogardził.

 

z moich obserwacji 1.6 palą mniej ale za to częściej padaja turbawki niż w 1.9

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys doszlem do spalania na trasie 4.5.za 45 l. przejechalem 1100km.zalalem go po sam korek to tak z 85 l. weszlo a jak wrucilem to mialem wskazuwke jedna kreske powyzej polowy.a co do predkosci to raz do 150km/h doszlem,stwierdzilem ze nie jest to nowe auto i niema co szalec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaletą 1Y jest to że nie ma tutbiny - nie ma co się psuć

Wądą 1Y jest to ża nie ma turbiny - nie ma czym wyprzedzać

 

spalanie tak jak w podpisie chociaż dawno juz nie aktualizowałem

 

to co kolego byś polecił,bo zdania są podzielone bardzo....z turbiną czy bez???auto tylko do dojazdów do klienta,nie wyścigów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozchodzi się o koszty

zwykłe diesle są tańsze przy kupnie i są bardziej odporne na niedoświadczonego kierowcę (nie trzeba chłodzić/rozgrzewać turbiny)

Jeżeli ma służyć do pracy to 1Y kosztowo jest chyba lepszym rozwiązaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jak nie lubisz katować auta to posłuży ci długo tylko kupić w dobrym stanie to nie lada szczęście. Zanim kupiłem swojego to naoglądałem się dosyć ''trupów'' a spalanie mi wyszło na początku to 4,5 z tym że lałem do pełna i 300km i znów do pełna jazda mieszana tyle że mi go szkoda katować i styl emerycki do 80 k/h , wyżej to już głośno w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli ma służyć do pracy to 1Y kosztowo jest chyba lepszym rozwiązaniem

Też tak myślę, ponadto łatwiej znaleźc 1Y w dobrym stanie, a z wszystkimi doładowanymi silnikami różnie bywa, są one trwałe, ale nie w rękach idioty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam b4 - konstrukcyjnie podobne do b3 - silnik 1.9 td AAZ. Szału niestety nie robi, ale czasem ma takie "przebłyski" - wszystko zależy od stylu jazdy, no i oczywiście od stanu silnika. Brat miał 1.6td w b3 kombi (SB), niestety silnik nie wytrzymał presji czasu - wszedł na wysokie obroty i nie można było zgasić. Ten silnik jest może mocniejszy, ale z racji mniejszej pojemności, bardziej wyżyłowany, więc przy nieumiejętnym obchodzeniu (setki tysięcy km przebiegu) takie cuda się zdarzają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówicie,że 1Y straszny muł jest,a próbował ktoś zwiększyć na pompie dawkę paliwa????ile wtedy on spali i jak będzie się ruszał???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mówicie,że 1Y straszny muł jest,a próbował ktoś zwiększyć na pompie dawkę paliwa????ile wtedy on spali i jak będzie się ruszał???

nie no aż taki straszny muł to nie jest. Ja tam potrafię nim wyprzedzać. Napewno się lepjej zbiera niz polonez na gażniku.

podkręcenie dawki nie zawiele pomoże, poprostu z braku tlenu nie będzie przepalał paliwa i będzie kopcił na czarno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to coś czuje,że wezmę tego 1Y...a w ogóle jest ktoś kto próbował zaadoptować większą przepustnicę,podlać paliwa,zapodać większy kolektor ssący,żeby lepiej napełniać powietrzem cylindry i takie tam,które robi się w TDI????jak myślicie dałoby to mu coś trochę czy ten silnik jaki jest taki ma pozostać,bo już się tego nie zmieni??

 

---------- Post added at 14:03 ---------- Previous post was at 13:58 ----------

 

 

a to co za wynalazek???TD AAZ????

tu jest kolegi z forum to w porównaniu z tym wyżej to muł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności