Skocz do zawartości
marcink

Ile wytrzymało Wam oryginale sprzęgło w B5 1.9 TDI ??

Rekomendowane odpowiedzi

Bashful w moim AHU 250kkm przejechane i jest tak że sprzęgło sie wcale nie ślizga ale jak stoi i chodzi na wolnych obrotach to przy lekkim dotknięciu pedału czuje takie lekkie jakby pukanie w pedał, sprzęgło bierze u góry. Podczas jazdy z wbitym 5 biegiem puszczam gaz to lewarek mi sie przesuwa do tyłu tak z pół cm, jak mu przycisne to idzie do przodu :)

narazie tak przejeździłem 5tys km, z 500 po mieście reszta na trasie, w miare mozliwoście staram sie je oszczędzać i zbytnio nie męczyć ale i tak powolutku sie zbieram do wymiany

Edytowane przez chevylord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas jazdy z wbitym 5 biegiem puszczam gaz to lewarek mi sie przesuwa do tyłu tak z pół cm, jak mu przycisne to idzie do przodu

przeca to normalne. zespół napędowy sie przesuwa i tak ma być. nie jest to objaw niczego złego.

mam 290tkm na ori sprzęgle(jest tam odkąd padluch wyjechał z fabryki). od 40tkm ciągam przyczepę. załadowaną na maksa. 1400 kg z hamulcem i nic się nie dzieje.

pozdro :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło - wymiana tarczy, docisku, łożyska oporowego + jakiś uszczelniacz i łożysko igiełkowe - przy 221000 - ale to nie jest prawdziwy przebieg, ja go szacuję na okolo 320000. Dwumasa żyje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lysy78_03 mi ta przesuwające sie piątka wydała sie podejrzana bo w poprzednim tak nie miałem..no ale może i tak jest jak mówisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo w poprzednim tak nie miałem..

może jeździłeś automatem ;)

to normalne, że zespół napędowy się przesuwa. ma poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów i podczas zmiany obciążenia wszystko się rusza.

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie są objawy padającego dwumasu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak się dzieję, gdy sprzęgło zaczyna padać.

 

To u mnie już 3 lata pada sprzęgło, i do dzisiaj nie zauważyłem żeby padło. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem sprzęgło razem z dwumasem SASCH przy 230 tyś. Teraz mam 327 tyś. najechane. Sprzęgło i dwumas nadal sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To u mnie już 3 lata pada sprzęgło, i do dzisiaj nie zauważyłem żeby padło.

ale przyznasz, że to nie jest normalne i musi o czymś świadczyć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale przyznasz, że to nie jest normalne i musi o czymś świadczyć;)

 

:nie Nie przyznam, bo cały czas objaw jest taki sam, nic się nie zmieniło przez te 3 lata. A po drugie temat już był poruszany kiedyś na forum i wielu kolegów ma taki sam objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GURAL czyli rozumieć że olać to pukanie w pedał i jeździć dalej ???

w sumie zawsze jakiś grosz w kieszeni zostanie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega ma dokładnie takiego samego jak ja ten sam rok ten sam silnik ale przebieg ok. 370 tys. i dalej ma ori. Kto go przebije??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki kolego, czy ktoś coś jeszcze dorzuci ? W sumie to podobno dziwne że sprzęgło zaczyna się ślizgać przy 162 tyś km na liczniku... wyglądało by na to że dwumasa może jeszcze pożyje. Macie jeszcze na myśli jakieś objawy padającej dwumasy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w AFN sprzęgło zostało wymienione przy 240 tys km, ale przez to, że padło łożysko oporowe, a ze stanu tarczy można wnioskować, że do 280 tys by spokojnie wytrzymało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hey

 

ja mam obecnie 20 tyuś i jest ok

 

dodi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie przyznam, bo cały czas objaw jest taki sam, nic się nie zmieniło przez te 3 lata. A po drugie temat już był poruszany kiedyś na forum i wielu kolegów ma taki sam objaw.

ale i tak nie powinno tak być.

o czymś to świadczy, a passaty z takimi "dodatkami" z fabryki nie wyjechały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko: czy w pasku 1.9tdi 90km jest koło dwumasowe, bo mechanik cos tam mi gdał ze nie ma, ze wystepuje dopiero w 110km. I jak ktos wie to niech napisze mi jaki jest kompletny zestaw sprzęgła sachs. Z góry dzieki. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie są objawy padającego dwumasu?
kiedy ruszasz puszczajac delikatnie sprzeglo bez dodania gazu i czuc ze autko wpada w wibracje to sa poczatki konca dwumasy,przynajmniej w benzynkach bo z tego co widze to koledzy sami td

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy ruszasz puszczajac delikatnie sprzeglo bez dodania gazu i czuc ze autko wpada w wibracje to sa poczatki konca dwumasy,przynajmniej w benzynkach bo z tego co widze to koledzy sami td
no to mnie nie pocieszyłeś bo dziś właśnie zaobserwowałem taki objaw teraz pytanko ile może trwać padanie takiej dwumasy i ile kosztuje taka zabawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy ruszasz puszczajac delikatnie sprzeglo bez dodania gazu i czuc ze autko wpada w wibracje to sa poczatki konca dwumasy,przynajmniej w benzynkach bo z tego co widze to koledzy sami td

no to mnie nie pocieszyłeś bo dziś właśnie zaobserwowałem taki objaw teraz pytanko ile może trwać padanie takiej dwumasy i ile kosztuje taka zabawa.

 

Jest to wada fabryczna tych sprzęgieł, i kół dwumasowych, w autach z początka produkcji rocznik 11.2000 i chyba do 06.2001, podobno w niemczech była jakaś akcja serwisowa nawet. Ja też to mam, ale jeźdzę i nic się nie dzieje, Samochód przy ruszaniu w szczególnie w korkach przy rozgrzanym sprzęgle delikatnie poszarpuje, ale można nauczyć się z tym jeździć. Podobno pod wpływem temp rozgrzewa się smar który jest w wewnątrz koła dwumasowego i miękną sprężyny które spinają dwiemasy i tak dobrze już nie tłumią drgań, i wystko przenosi się na karoserię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności