ARKO Zgłoś #101 Napisano 24 Kwietnia 2014 jak podasz nr nadwozia to podam ci nr oryginału:) Vwvzzz3cz6p219399 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARKO Zgłoś #102 Napisano 24 Kwietnia 2014 Pomocy z tymi amorami tył do mojego Sportline :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #103 Napisano 24 Kwietnia 2014 Pomocy z tymi amorami tył do mojego Sportline nr orygianłu 3C0 513 049 BD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #104 Napisano 24 Kwietnia 2014 Siemanko. Chcialem zalozyc osobny watek ale po przeczytaniu powyzszego uznalem, ze moje pytanie bedzie gralo z tematem postu. Czy ktos wkladal juz do Passata 2005rok kombi zwykle amortyzatory zamiast tych o zmiennej charakterystyce? Moje juz padly na amen a cena nowych w dalszym ciagu powala na kolana. Czy kupujac zwykle chociazby Sach Bilstein czy Monroe moge zamontowac je bez problemu w miejsce starych? Czy mocowanie gorne jest identyczne w przypadku obu amorkow? Ponoc te o zmiennej charakterystyce maja grubsze tloczysko i nie wiem czy gora w miejscu gdzie montujemy gorne mocowanie (podpora) amorka jest ten sam gwint czy zalezny od grubosci tloczyska. Czy w dalszym ciagu pozostaja te same sprezyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #105 Napisano 25 Kwietnia 2014 piszesz o dcc czy o nivomacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #106 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Do Nuttie, wydaje mi sie ze to jest Nivo gdyz wyglada jak zwykly amorek. Nie mam w aucie elektronicznej regulacji komfortu zawieszenia tylko jak mnie poinformowal mechanik jest to amorek w ktorym twardosc wzrasta wraz z obciazeniem auta. Czy element nr.11 jest taki sam w przypadku "zwyklego" amorka i tego, ktory teraz jest w moim aucie (twardszy wraz ze wzrostem obciazenia). Jezeli taka podmianka jest mozliwamto jakiego producenta polecacie amorki. Ja zapatruje sie na Bilstein (zolto-niebieski). Edytowane 25 Kwietnia 2014 przez Miedziany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #107 Napisano 25 Kwietnia 2014 Też mam Nivo i w lutym wymieniałem komplet. Jak Cię interesuje to VW ma zestaw naprawczy do Nivo, w którym znajduje się komplet 2 amortyzatorów, osłony, odboje, śruby, mocowania itp. - wszystko niezbędne do wymiany. Zestaw naprawczy ma numer 3C0598049 - zakładam że masz te co ja mam (bo jest też jakaś wzmocniona wersja). W zestawie wychodzi dużo taniej niż jakbyś miał kupować amortyzatory oddzielnie, nie mówiąc już o całej reszcze dodatków. Jakby co to mam na sprzedaż sprawny uzywany amortyzator Nivo przebieg ok. 60 tys. km, w gratisie dorzucę drugi wylany (można zregenerować). Co do zmiany na normalne zawieszenie to ponoć jest taka możliwość, problem w tym że VW w naszych paskach oferował ok. 15-20 rodzai amortyzatorów i prawie tyle samo sprężyn. Trochę trzeba to zrobić po omacku tj. nie powiem Ci który jest właściwy. Sprężynę na pewno trzeba zmienić bo jest dużo miększa niż normalna (nivo przejmuje rolę amortyzatora i sprężyny w jednym). Mocowanie w gnieździe jest inne, trzebaby mocowanie też wymienić - nie jest to chyba bardzo drogie. Ja dołożyłem parę zł i kupiłem ori w ASO (zestaw po rabatach) bo mi się funkcjonalność Nivo bardzo podoba i nie znoszę aut które mają zapakowany bagażnik i siedzą z tyłu nisko. Wymieniłem też w ASO za śmiesznie niską cenę (po rabatach). Dzięki temu masz 2 lata gwarancji na te amorki. - - - - - aktualizacja - - - - - Z tego co ja sprawdzałem swojego czasu to ETKA pokazuje nr 11 inny dla Nivo i inny dla pozostałych, ale to chyba nie jest też duży koszt. Tylko poza zwykłymi amorkami trzeba wymienić też sprężyny na zwykłe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARKO Zgłoś #108 Napisano 25 Kwietnia 2014 nr orygianłu 3C0 513 049 BD Krzysiek wielkie dzięki. Czyli to są amory do mojego Sportline :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szarkiz Zgłoś #109 Napisano 30 Kwietnia 2014 Siemanko. Czy ktos wkladal juz do Passata 2005rok kombi zwykle amortyzatory zamiast tych o zmiennej charakterystyce? Moje juz padly na amen a cena nowych w dalszym ciagu powala na kolana. jak powala ? Wymieniłem z 2 -3 miesiące temu w moim kombiaku komplet 4 amorów, 4 łożyska (przód z poduszkami amorow), 4 odboje , 4 osłony i 4 sprężyny. Koszty materialu 1700 pln. To chyba nie jest powalająca cena. Amory: bilstein przód i tył lozyska i poduszki: loemforder osłony z odbojami: sachs spręzyny przód: monroe, tył: kayaba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #110 Napisano 30 Kwietnia 2014 i uważasz, po tej operacji, że masz zmienną charakterystykę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szarkiz Zgłoś #111 Napisano 30 Kwietnia 2014 Miedziany pyta o wymiane na zwykłe. A tu koszty są stosunkowo niskie. Poza tym nie wiem jakie miałem założone oryginalnie, a skoro po wymianie jest lepiej, to raczej pozytywnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #112 Napisano 30 Kwietnia 2014 A o powalającej cenie pisał odnośnie tych ze zmienną charakterystyką, oczywistym jest że cena standardowego zawieszenia nie jest powalająca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #113 Napisano 30 Kwietnia 2014 Siemanko. Do kolegi Szarkiz. Masz ogromne szczescie posiadajac normalne zawieszenie na standardowych amorach. Nikt nie bedzie sie klocil, ze w kwocie 1700zlych zamknales sie w wymianie czterech amortyzatorow. Ja i kolega Nuttie mamy system Nivo ( Nivomat ) ktorego dzialanie w skrocie mozna opisac, ze bez wzgledu na obciazenie bagaznika tyl auta i tak trzyma poziom i nie przysiada trac bagaznikiem o asfalt. Takie samopoziomowanie bez ingerencji jakiegokolwiek ukladu elektrycznego. Do naszych Passatow sam tyl, czyli tylko dwa amorki to koszt 4700pln. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #114 Napisano 23 Maja 2014 jakiej firmy lepsze amorki kyb czy sachs ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #115 Napisano 23 Maja 2014 obie firmy są wiodącymi producentami, także które nie założysz bedziesz zadowolny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #116 Napisano 23 Maja 2014 Zdecydowanie polecam Sachs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #117 Napisano 26 Maja 2014 Może kolega jeszcze rozważy Bilsteiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #118 Napisano 26 Maja 2014 Może kolega jeszcze rozważy Bilsteiny. taka ciekawostka, amorki golf 5/audi a3 8p, kupujesz bilsteina, a wycaigasz z pudełka amorki ze znaczkami Audi/VW, oryginały normlanie pakują do pudełek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #119 Napisano 26 Maja 2014 monroe podobnie, w bardzo wielu autach 1 montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #120 Napisano 26 Maja 2014 a w naszych b6 jakie szly na 1 montaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach