sickfreak Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Witam, Po skanowaniu pojawił mi się następujący błąd: 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal Tak jak na stronie ross tech sugerują sprawdziłem wszystkie vacuum hoses i wymieniłem jeden który na gołe oko był już mocno nadwyrężony... ale po wykasowaniu problem powrócił. Także prawdopodobnie vacuum pompa już nie domaga... szczególnie że po odczycie VAG engine[01] Meas. Blocks [08] Group [008] pokazuje mi takie oto coś. Czy to na pewno pompa podciśnienia czy może tylko jakiś czujnik na niej... W jaki sposób sprawdzić fizycznie czy owa pompa działa? I czy przy okazji mógłbym prosić o analizę loga? pozdrawiam, marcin jest ktoś w stanie udzielić rady? Edytowane 25 Stycznia 2010 przez sickfreak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2010 Logi mogą być, z wyjątkiem termostatu który zdałoby się wymienić. Cod o pompy, skasuj błąd, wejdź w engine->meas. blocks->008 przerzuć na basic settings obserwuj ekran, wciskaj pedał hamulca mocno kilka razy, aż w poz. 2 pojawi się PUMP ON jakie masz ciśnienie? Jeśli nie pojawia się PUMP ON, albo wyskoczy SYSTEM NOT OK w 4 pozycji, zacznij od sprawdzenia kostek i przekaźnika ---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:50 ---------- http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_257.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sickfreak Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2010 http://rtnet.pl/vaglog/perfidnie_5958.html pompa cały czas jest wyłączona i w 4ej pozycji Test off, ciśnienie jak w logu Które kostki i przekaźnik sprawdzić? Na tyle pompy? Termostat był wymieniany może miesiąc temu. Skąd ta sugestia że może być niesprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2010 Musisz chyba więcej powciskać pedał, tak żeby podciśnienie trochę spadło i pompka się załączyła. Najlepiej zrób to np. po nocy, bo widać że raczej nieszczelności nie masz i podciśnienie się długo utrzymuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sickfreak Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2010 Sprawdziłem po nocy i pompka się załączyła. Jednak błąd który skasowałem pojawił się ponownie dzisiaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość widmo Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2010 również walczę z tą elektryczną pompą rano odpalając auto, pompa się załącza pytałem innych użytkowników mających ową pompę, to mówili że nic im się nie załącza sprawdzając na zimnym silniku w silniku gupa 04 następnie test 008, test startuje od razu ale kończy się wynikiem System not OK po przejechaniu kliku kilometrów wykonując test pokazuje System OK wyczytałem, że test robi się po przejażdżce wiec powinno być ok po gaszeniu auta wywala mi czerwony (!) z dzwiękiem, dlatego łączę ten błąd z tą pompą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #7 Napisano 7 Lipca 2013 Panowie, rozwiazaliscie problem? Dzisiaj w trasie tez mi zaczal wyskakiwac mimo jego kasowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 7 Lipca 2013 Mariusz kolega Michał przy swoim problemie miał ten sam błąd może i u Ciebie zaczyna się to samo http://forum.vw-passat.pl/threads/128932-Problem-z-wolnymi-obrotami-w-1-8T-AWT-Solved?highlight=17887 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #9 Napisano 7 Lipca 2013 Mariusz kolega Michał przy swoim problemie miał ten sam błąd może i u Ciebie zaczyna się to samo http://forum.vw-passat.pl/threads/12...ighlight=17887 Dziekuje za linka. Jak na razie mimo samego bledu nie zauwazylem dziwnych zachowan silnika i innych ukladow wspolpracujacych. Jutro auto idzie na naprawe skrzyni biegow, to za tydzien zajrze pod pod maske. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #10 Napisano 8 Lipca 2013 ak na razie mimo samego bledu nie zauwazylem dziwnych zachowan silnika i innych ukladow wspolpracujacych.No a jednak dzisiaj rano jak odstawialem auto do mechanika, zaraz po odpaleniu bylo slychac jakas "suszarke". Zanim wyjechalem z osiedla i lekko muskalem gaz to bylo slychac zalaczanie i rozlaczanie jakiegos przekaznika pod kierownica i jednoczesnie "suszarka" robila sie slyszalna. Dotykalem gaz na ulamek sekundy, to tak samo przez ten czas byly slyszalne ww. rzeczy. Jak ruszylem normalnie cykanie i "suszarka" sie skonczyla i wiecej objawy nie wystapily. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) Skrzynia naprawiona, wiec pora zabrac sie za 17887 Hamulce dobrze dzialaja. Jesli robie w nodze ABS , to hamulec robi sie wyraznie twardszy ale problemow z hamowaniem nie ma. Cod o pompy, skasuj błąd, wejdź w engine->meas. blocks->008przerzuć na basic settings obserwuj ekran, wciskaj pedał hamulca mocno kilka razy, aż w poz. 2 pojawi się PUMP ON jakie masz ciśnienie? Jeśli nie pojawia się PUMP ON, albo wyskoczy SYSTEM NOT OK w 4 pozycji, TEst robie, i VAG pokazuje NOT OK. Gdy jestem tylko measures blocks, i dusze energicznie hamulec, to pompka zalacza sie co chwila na 1-2sek. Gdy robie output test wszystkie przekazniki sa slyszalne - cykanie. Jednakze przy tescie N112 i N249 slychac jakby syczenie i prace jakiegos silniczka ktore dochodzi z miejsca jak na zdjeciu: POnadto zauwazylem, ze gdy chce ruszyc i wciskam gaz (hamulce nie aktywne) to zalacza sie na chwile pompa vacum - slychac cykanie przekaznika pod kierownica, i chwilowe wycie pod maska. Ponizej zalaczam filmik z vag, jak to wyglada. W chwilach gdzie widac ACTIVATED, to akurat naciskalem hamulec. Ja obstawiam na nieszczelnosc w ukladzie, tylko ze na 1szy rzut oka niby wszystko OK. Edytowane 11 Lipca 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2013 Widać że działanie pompy słabo przekłada się na spadek ciśnienia w serwie, więc albo pompę masz uszkodzoną, albo gdzieś jest nieszczelność. Czy poza tym błędem są jeszcze jakieś zapisane w silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2013 Czy poza tym błędem są jeszcze jakieś zapisane w silniku?Nie, tylko ten blad jest.A co to za element, ktory zaznaczylem na zdjeciu? Z niego idzie wezyk do kolektora dolotowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2013 To jest regulator ciśnienia paliwa, a wężyk między nim, a kolektorem musi być szczelny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2013 To jest regulator ciśnienia paliwa, a wężyk między nim, a kolektorem musi być szczelnyDzieks. Po łikendzie nagram filmik z tego cykania zaworkow i slyszalnego syczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 16 Lipca 2013 Po łikendzie nagram filmik z tego cykania zaworkow i slyszalnego syczenia.Obiecane filmiki. To syczenie, to jednak byl efekt tloczenia paliwa w listwie przez pompke, gdyz jest ona zawsze automatycznie zalaczana podczas testow. Pompka: N112: N249: Sprawdzalem polaczenia pomiedzy vacuum a dodatkowa pompka i nie znalazlem nic nie pokojacego. Pozostale wezyki tez nie wygladaly na uszkodzone. Chyba bez sprezonego powietrza sie nie obejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #17 Napisano 1 Września 2013 (edytowane) Widać że działanie pompy słabo przekłada się na spadek ciśnienia w serwie, więc albo pompę masz uszkodzoną, albo gdzieś jest nieszczelność. Czy poza tym błędem są jeszcze jakieś zapisane w silniku?Pojechalem do specjalisty od VAGa.Podlaczyl VCDS, pozniej VAS 5051B. Przeprowadzil test pompki zakonczomy pomyslnie. 3 minuty pozniej znowu podglad parametrow i ponowny pomyslny test. Pompka sprawna, podcisnienie nie ucieka. Pod maska nic podejrzanego nie widac. Pierwszy raz spotkal sie z takim przypadkiem. Kazal mi robic podglad zachowania czujnika hamulca przy zalaczaniu pompki. Jak na razie pompka tylko daje o sobie znac przy porannym odpaleniu i muskaniu pedalu gazu. POzniej juz jest spokoj. Blad 17887 po skasowaniu pojawia sie po chwili. EDIT. Ale dziwy Wczoraj podlaczylem sie swoim VAGiem. Bledu brak, pompka test przechodzi. Mysle, ze cos moze chwilo sie naprawilo.Zrobilem podglad cisnien pompki. Na wlaczonym silniku pompka zbija mi cisnienie do ok 400mbar. Przy tej wartosci sie wylacza a wartosc powoli spada na obrotach jalowych do 170-190mbar. Podpompuje hamulcem do ok 900 i pompka znowu sie zalaczy zbijajac jak wyzej. Pozniej zrobilem jakies 20km po miescie. Po 3,5h postoju podlaczylem VAG i cisnienie wynosilo 220mbar, czyli uklad ladnie trzyma. Przy testach zauwazylem dziwna rzecz. Gdy wciskam hamulec cisnienie rosnie w gore. Trzymajac go caly czas w jednej pozycji, cisnienie spada, ale gdy go puszcze, cisnienie robi znowu duzy skok w gore i spada. Specjalista od VAGa twierdzil, ze prawidlowa wartosc podcisnienia powinna oscylowac przy ok 500mbar. Jakie wartosci macie u siebie? Kanal silnika, gr. 008, kolumna 3. Sprawdzilem tez w ABS dzialanie czujnika hamulca. Po wcisnieniu pare cm pedalu, pierwszy sygnal pojawia sie w 2 kolumnie, 1cm dalej i pojawia sie w pierwszej. Nie wiem jakie ma byc prawidlowe zachowanie. Przy dziwnej pracy pompki, czujnik wg VAG nie byl aktywny. Przy okazji znikniecia bledu, auto stalo sie zwawsze przy nizszych obrotach Niestety, dziwna praca pompki na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pozostala. EDIT. Jednak blad sporadycznie powraca. NIe mam zielonego pojecia od czego to zalezy. Edytowane 16 Września 2013 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #18 Napisano 12 Czerwca 2014 Sądziłem, że problem sam zniknął, jednak po wczorajszym nasmarowaniu uszczelek drzwi i po mocnym kilkukrotnym przywaleniu ręką w deskę rozdzielczą ( co ma piernik do wiatraka? ) błąd wyskoczył ponownie i pompka znowu dziwnie pracuje. Testu na 008 już nie przechodzi, a w czasie jego zainicjowania podciśnienie też nie spada w układzie vacum. Jak test załączył się np przy ok 850mbar, to po paru sek. pracy pompki wywala SYSTEM NOT OK i podciśnienie się nie zmienia. Sprawdziłem połączenia w układzie, poodpinałem wtyczki, sprawdziłem przekaźnik i dalej bez zmian. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #19 Napisano 3 Lipca 2014 Problem rozwiązany Przyczyną błędu 17887 była nieszczelność w układzie. Do wymiany poszło: tuleja gumowa 8D0 611 743B za 21zł ASO zawór zwrotny 07C 133 529A za 59zł ASO Diagnoza i podmiana 100zł. Po wymianie wydłużyły mi się czasy na Pb (wg sterownika gazu) do prawie 20ms, gdzie wcześniej przed wywaleniem błędu miałem max 17,5ms, a po wywaleniu błedu 18,5ms. - silnik jest na lekkim programie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luksurowski Zgłoś #20 Napisano 23 Lipca 2023 Witam , i mnie dotyka problem błędu p17887 . Pacjent Audi A4B6 2001r 2.0 alt benzyna automat . Przewody podciśnienia sprawdzone ale pompka próżniowa elektryczna od hamulców , pracuje z tym że syczy powietrze od spodu . Moje pytanie czy to normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach