Gość Andre Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2006 Chciałbym sie was zapytac czy przy wyciąganiu skrzyni biegów z auta mozna obejsc sie bez koniecznosci wyciągania silnika chciałbym wyciagnąc skrzynie biegów ale niechce wyciągac silnik.Czy to możliwe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2006 W przypadu AFN + mautal nie trzeba wyciagać silnika. Nie wiem jak w Twoim ale chyba tez nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Knapciu Zgłoś #3 Napisano 22 Listopada 2009 Podpinam sie pod temacik. I zapytuje. czy można do paska 1.9TD 75KM wsadzić inna skrzynie biegów z 90tki albo ze 110tki?? Bo przy predkościach od 120-130 nie da sie w aucie wysiedziec obrotu juz na 4000 i ciezko sie jeździ. Passat b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #4 Napisano 22 Listopada 2009 W B5 nie trzeba wyciaac silnika przy zmianie skrzyni. . . Ja w swoim zmienialem skrzynie z 90AHU na skrzynie od 110 AFN i wszystko podeszlo bez wiekszego problemu. Z innymi skrzyniami jest problem z poloskami itp ... bo nie pasuja i trzeba zmienic wszystko... Na 100% skrzynia od AFNa podchodzi do AHU...roznicy w obrotach czy tam przyspieszeniu nie zauwazylem zbytnio... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #5 Napisano 21 Lipca 2010 Witam Dorzuce pare slow od siebie: Passat taki jak w opisie, Chcialbym wymienic skrzynie na 6-cio biegowa, jaką i czy wogole da sie na 6-cio biegowa wymianic? Z gory dzieki za odpowiedz pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackWeb Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2010 Podpinam się pod temat - czy istnieje techniczna możliwość wrzucenia 6-biegowej skrzyni biegów z VW Passat B5, 1.9TDI 115KM do VW Pasat B5, 1.9TDI 110KM, w miejsce obecnej 5-biegowej skrzyni? Jest to dla mnie kwestia o tyle istotna, czy jeśli obecnie auto potrafi z wielkim trudem jechać te 200km/h na 5k obrotów, to po zmianie skrzyni zejdzie to do godnych 3,5 - 4k obrotów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #7 Napisano 13 Września 2010 (edytowane) do silników AVB jak i AFN oryginalnie przychodzą 5-cio biegowe manuale o oznaczeniu EEN. do AVB na 100% podejdzie 6-stka od AVF-a, bo kolega wstawił. potrzebna skrzynia, półosie, wybierak, kolega wstawił komplet sprzęgła od AVF czyli 240mm, nie wiem czy oryginalne od AVB 228mm będzie pasować i jeszcze 6-stka ma jedną łapę trochę przesuniętą więc trzeba odciąć mocowanie od "sanek" i przyspawać w innym miejscu. jeśli do AVB podchodzi to do AFN też podejdzie. wielkim trudem jechać te 200km/h na 5k obrotów średnio mi się chce wierzyć, że kręcisz go na najwyższym biegu do 5k obrotów, ale jak wstawisz 6-stkę na ostatnim biegu obroty będę niższe. Edytowane 13 Września 2010 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 13 Września 2010 ...jeszcze pozostaje pytanie czy 110 koni wystarczy do tego, żeby pokonać opory ruchu samochodu jadącego z prędkością 200km/h. Według moich obliczeń nie... takie auto nie jest w stanie bez pomocy czynników zewnętrznych przekroczyć 195km/h, ale nie raz pisali tutaj o cudownych AFNach, które jeździły po 260km/h do tego trzeba dodać fakt, że VI bieg ze względu na przełożenie może w ogóle nic nie dać, bo VMax na 6tce będzie mniejszy, niż na 5tce... ale oczywiście mogę się mylić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackWeb Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2010 Jeszcze nie wiem co masz konkretnie na myśli, ale dlaczego vmax na VI biegu miałby być niższy? Co prawda w temacie drążę od niedawna, ale myslałem że im wyższy bieg, tym większy stosunek przełożenia, czy w tym przypadku jest inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #10 Napisano 18 Września 2010 po prostu silnik AFN może być za słaby by po pociągnąć ciężkie du**ko passata przy wysokim przełożeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 18 Września 2010 ...dokładnie tak. Wrzucisz szóstkę i okaże się, że nie możesz auta zakręcić wyżej, niż 2500obr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mojeb5 Zgłoś #12 Napisano 20 Stycznia 2011 Witam,czeka mnie wymiana skrzyni w moim pasku,skrzynia zakupiona i pora na przerzucenie, chciałem sie dowiedzieć czy w domu mając kanał,dość dobry zestaw kluczy i druga osobę do pomocy warto na własną rękę wymienić czy lepiej oddać do mechanika bo np jest to duży problem i czasochłonny??? jeszcze małe pytanko jak sie odpowietrza sprzęgło po wymianie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #13 Napisano 3 Lipca 2011 Pytanko czy wymieniając skrzynię biegów(EYZ) w moim passku ATJ 1.9 2000 85KW na inną:ELN 6S ; EXC 5S ; (DUK ?- nie wiem czy ta się nadaje ) można je zamontować na tych samych łapach mocujących co w oryginale EYZ? Jaką najlepiej zastosowac aby nie trzeba było niczego przerabiać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truskaw Zgłoś #14 Napisano 4 Lipca 2011 Podpinam się pod temat - czy istnieje techniczna możliwość wrzucenia 6-biegowej skrzyni biegów z VW Passat B5, 1.9TDI 115KM do VW Pasat B5, 1.9TDI 110KM, w miejsce obecnej 5-biegowej skrzyni? Jest to dla mnie kwestia o tyle istotna, czy jeśli obecnie auto potrafi z wielkim trudem jechać te 200km/h na 5k obrotów, to po zmianie skrzyni zejdzie to do godnych 3,5 - 4k obrotów? Ja mam szóstkę i u mnie jest tak przy 3000 obr.: bieg 2 - ok. 50 km/h, bieg 3 - ok. 75 km/h, bieg 4 - ok. 100 km/h, bieg 5 - ok. 130 km/h, bieg 6 - ok. 155 km/h. Dodam tylko, że jeżdżę na oponach 195/65 r15, a próba była wykonana na płaskim terenie i bez dodatkowego obciążenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
virus2009 Zgłoś #15 Napisano 3 Grudnia 2011 Witam! Ostatnio mechanik stwierdził u mnie zużycie sie kołysk w skrzyni biegów . (luzy na półosiacz przykręconych do skrzyni dośc spore). Moje pytanie brzmi. Czy warto to naprawiać? I jaki jest tego koszt? A drugie pytanie czy jeśli nie warto tego robić to czy da się załozyć skrzynie 6 - biegów? Jesli tak to czy sa potrzebne jakies przeróbki? VW Passat B5 1,9 TDI 115 KM AJM skrzynia 5 biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #16 Napisano 3 Grudnia 2011 Witam! Ostatnio mechanik stwierdził u mnie zużycie sie kołysk w skrzyni biegów . (luzy na półosiacz przykręconych do skrzyni dośc spore). Moje pytanie brzmi. Czy warto to naprawiać? I jaki jest tego koszt? A drugie pytanie czy jeśli nie warto tego robić to czy da się załozyć skrzynie 6 - biegów? Jesli tak to czy sa potrzebne jakies przeróbki? VW Passat B5 1,9 TDI 115 KM AJM skrzynia 5 biegów Nie wiem jak u Ciebie, w skrzyni 6 biegowej te łozyska to groszowa sprawa. Co do skrzyni 6 to wszystko sie da, ale sporo przeróbek i koszta spore. Ponadto skrzynie 6 mają skłonność do awarii łożysk na wałku atakującym (łozyska w oryginale kosztuja ok 1000PLN ), a to juz niezbyt przyjemna sprawa. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2013 mam do was pytanie, a konkretnie mój znajomy chciałby wiedzieć bo kupił paska 1,9 TDI 110KM w którym wcześniej była zamontowana skrzynia automatyczna, ale poprzedni właćiciel wymienił skrzynię automatyczną na manualną i pytanie dotyczy czy skrzynia o oznaczeniu (ja mam taką w passacie) DUK 1,9 TDI 115KM (85KW) będzie pasowała do passata 1,9 TDI 110KM tzn. czy mechanicznie będzie wszystko grało i czy mocowania będą pasowały lub skrzynie o jakim oznaczeniu można zamontować do tego silnika oczywiście manualną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamillop16 Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2013 Witam podepnę się brzydko pod temacik... mam problem ze swoją skrzynią biegów oczywiście automat silnik 1.9 74kW 101KM. Problem wygląda następująco: skrzynia dość odczuwalnie szarpie kiedy silnik osiągnie temperaturę w okolicy 80-90 stopni. Na zimnym działa idealnie, przyszła zima silnik w ogóle nie łapie temperatury (wina termostatu) oscyluje ona w granicach 50-70 stopni, problem nagle zniknął. Wymieniłem w tym tygodniu termostat zaczął normalnie łapać temperaturę, a skrzynia zaczęła znowu szarpać. Jaka może być tego przyczyna? Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam, że napisałem to w tym temacie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach