MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2010 Witam Wczesniej maiłem B5 a teraz mam A6 z tym samym silnikiem czyli 1.9TDI AVG. Autko nagrzewa się tak samo szybko jak w passacie tylko zamiast do 90st to do jakiś około 81st(lekko ponad kreskę 80st). I temperatura się tak trzyma niezaleznie od tego czy jest ciepło czy zimno, czy jedę w trasie czy po miescie. Wychodzi na to, ze termostat pracuje ale jakby w ciut mniejszym zakresie. Jesli to wina termostatu to pierwszy raz spotkałem się z takim czymś, bo zazwyczaj się nie zamyka i auto się nie dogrzewa, a temperatura faluje w zalezności od stylu jazdy i temp zewnetrznej. Chciałbym się upewnić czy to czasami nie wina czunjika temperatury który przekłamuje. Wkazówka pokazuje około 81 st a na Vag-u pokazuje 75 st. Słyszałem, ze temperaturę mozna na Vag-u sprawdzić z kilku różnych czujników. Wtedy będe wiedział czy sie wskazania pokrywaja i termostat do wymiany czy też którys czujnik wariuje. Porsiłbym o podpowiedź które wskazania na którym kanale porównywac, żeby miec pewność, ze czujniki są OK. Dzięki Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2010 Było wiele razy poruszane na forum, masz termostat do wymiany. Co do tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70988 który z jakiegoś powodu został zamknięty najprościej zrobić logi dynamiczne i porównać sobie zadane ciśnienie doładowania i dawkę paliwa z innym (seryjnym) silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2010 Generalnie testujesz w kanale 7, tam masz wartości, które sprawdzasz na zimnym silniku i porównujesz z wartościami z otoczenia, zresztą zobacz Czyli wynika jasno, że jeżeli odczyty są błędne to czujnik, jeśli zgodne, to termostat. W polu 4 masz wartości od czujnika temperatury płynu. Poszukaj w ETCE, gdzie siedzi ten czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2010 Witam. Sprawdzalem dzis czujniki tak jak to opisal kolegasipowitz i wyszlo mi tak: Temperatura na dworze - 1,5 Blok 7: grupa 1 (temp. paliwa) - wynik byl okolo -2,5*C gruoa 2 - brak wskazan grupa 3 - wynik byl -0,9*C grupa 4 - (temp. plynu chlodzacego) - wynik byl -0,9*C Czy z tego wynika ze czujnik temp. paliwa mi szwankuje, czy dziala poprawnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2010 Czy z tego wynika ze czujnik temp. paliwa mi szwankuje, czy dziala poprawnie? Czujnik temperatury paliwa jest ok. W przypadku usterki pokazuje -5,4 stopnia. W takim układzie masz do wymiany termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2010 Jeśli badałeś na zimnym silniku i temperatura zewnętrzna była -1 - -3 stopnie, to jest OK, ale powinieneś też go zbadać na gorąco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2010 Czujnik temperatury paliwa jest ok. W przypadku usterki pokazuje -5,4 stopnia. W takim układzie masz do wymiany termostat. Czyli temp. paliwa tez powinna pokazywac -0,9*C? sipowitz po czym wywnioskowales, ze termostat jest do wymiany, bo ogulnie silnik sie nagrzewa bez problemu, wskaznik pokazuje 90*C, niewiem jednak jaka temperature pokazuje VAG. Jeśli badałeś na zimnym silniku i temperatura zewnętrzna była -1 - -3 stopnie, to jest OK, ale powinieneś też go zbadać na gorąco Czyli jak na wskazniku jest 90*C, tak? A jakie powinny byc wtedy wartosci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2010 Czyli temp. paliwa tez powinna pokazywac -0,9*C? Czujniki temperatury nie są tak precyzyjne jak się na może wydawać, taka tolerancja jaką przyjmuje Twój czujnik jest do przyjęcia. sipowitz po czym wywnioskowales, ze termostat jest do wymiany, bo ogulnie silnik sie nagrzewa bez problemu, wskaznik pokazuje 90*C, niewiem jednak jaka temperature pokazuje VAG. Autko nagrzewa się tak samo szybko jak w passacie tylko zamiast do 90st to do jakiś około 81st(lekko ponad kreskę 80st).I temperatura się tak trzyma niezaleznie od tego czy jest ciepło czy zimno, czy jedę w trasie czy po miescie. Wychodzi na to, ze termostat pracuje ale jakby w ciut mniejszym zakresie. Jesli to wina termostatu to pierwszy raz spotkałem się z takim czymś, bo zazwyczaj się nie zamyka i auto się nie dogrzewa, a temperatura faluje w zalezności od stylu jazdy i temp zewnetrznej. Zasada jest prosta, jeżeli wskazania czujników są ok, a wskaźnik temperatury pokazuje pewnie rozbieżności, pozostaje do sprawdzenia termostat. Pompę wody wykluczam, bo zakładam, że węże od zbiorniczka wyrównawczego od G12 oba nagrzewają się w podobnym czasie. ale powinieneś też go zbadać na gorąco Wtedy uzyskasz super precyzyjny obraz pracy czujnika, czyli badanie najwcześniej na wiosnę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2010 W takich temperaturach jakie mamy teraz (koło zera) po godzinie jazdy temperatura paliwa będzie miała 20-40 stopni... w każdym razie podniesie się i będzie jasne że czujnik reaguje na zmianę temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #10 Napisano 7 Marca 2010 Witam W jakim kanale sprawdzić temperaturę płynu chłodniczego w Audi a3 2.0TDI BKD 140ps 2004r. czy to tez będzie kanał 7? aha i przy jakiej temp. płynu chłodniczego powinny się załączyć wentylatory, dodam ze wentylatory się nie załączały a na zgaszonym silniku pracowały do puki aku nie padł, podobno bardzo częsta usterka, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 7 Marca 2010 w engine grupa 001, w climatronic grupa 011 i pewnie jeszcze w paru innych miejscach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #12 Napisano 8 Marca 2010 wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #13 Napisano 3 Listopada 2010 Witam wszystkich. Zacznę od tego że szukam już od kilku dni (bez rezultatu) jaka powinna być temperatura paliwa na zimnym silniku. Ostatnio podłączyłem swojego passata do vaga i w grupie 000 w poz.9 pokazał wartość 066. Temperatura cieczy była ok. 5stopni C, a otoczenia podobnie. Szukam tego ponieważ mój AHU ciężko odpala jak się zagrzeje. Sprawdziłem już kąt wtrysku, rozrusznik, wtryski, aku nowy. Jakieś 1,5 roku temu była zwiększona dawka startowa i było super,ale teraz problem wrócił i już nie wiem co robić. Wydaje mi się że to pompa wtryskowa. Bardzo proszę o opinie na ten temat ew. jakieś linki do odpowiednich tematów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #14 Napisano 3 Listopada 2010 Sprawdziłem już kąt wtrysku, rozrusznik, wtryski, aku nowy. Napisz jak to zrobiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #15 Napisano 3 Listopada 2010 A więc tak: kąt wtrysku- vag com gr 000 poz.2 wartość 50-52 przy temp. ok.85-90 stopni C rozrusznik- wymiana szczotek tulejek, automatu w warsztacie akumulator- nowy wtryski- sprawdzone u pompiarza a także próba od kolegi z ahu co dobrze pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #16 Napisano 3 Listopada 2010 W obecnej sytuacji wygląda na to, że faktycznie pompa, a zapewne i cały układ wtryskowy ma już dosyć. Pewnie jedyny ratunek, to wizyta u tunera w celu poprawy dawki rozruchowej. Po tym zabiegu na ciepłym będzie lepiej palić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #17 Napisano 3 Listopada 2010 Niestety dawka już była poprawiana u tunera jakieś 1,5roku temu i było dobrze, ale teraz znów coraz gorzej pali. W przyszłym tygodniu wymontuje pompe i pójdzie do sprawdzenia. Niestety nie mam drugiej na próbe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #18 Napisano 3 Listopada 2010 No to tylko ona została Ci do wymiany/sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #19 Napisano 4 Listopada 2010 A nie wie ktoś jaką temperature paliwa powinien pokazywać vag na zimnym silniku jak temp. otoczenia wynosi ok. 5stopni C ? U mnie pokazuje 066 i nie wiem czy to uszkodzony czujnik i pokazuje 66 st.C czy to jakaś inna jednostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 4 Listopada 2010 W grupie 000 nie ma wartości, nazwijmy to, zrozumiałych dla człowieka. Pisałem już gdzieś o tym. Temperatura paliwa w stopniach Celsjusza w grupoe 007 poz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach