Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Sprawdzenie temperatury z kilku czujników

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczesniej maiłem B5 a teraz mam A6 z tym samym silnikiem czyli 1.9TDI AVG.

Autko nagrzewa się tak samo szybko jak w passacie tylko zamiast do 90st to do jakiś około 81st(lekko ponad kreskę 80st).

I temperatura się tak trzyma niezaleznie od tego czy jest ciepło czy zimno, czy jedę w trasie czy po miescie.

Wychodzi na to, ze termostat pracuje ale jakby w ciut mniejszym zakresie. Jesli to wina termostatu to pierwszy raz spotkałem się z takim czymś, bo zazwyczaj się nie zamyka i auto się nie dogrzewa, a temperatura faluje w zalezności od stylu jazdy i temp zewnetrznej.

 

Chciałbym się upewnić czy to czasami nie wina czunjika temperatury który przekłamuje.

Wkazówka pokazuje około 81 st a na Vag-u pokazuje 75 st.

 

Słyszałem, ze temperaturę mozna na Vag-u sprawdzić z kilku różnych czujników. Wtedy będe wiedział czy sie wskazania pokrywaja i termostat do wymiany czy też którys czujnik wariuje.

 

Porsiłbym o podpowiedź które wskazania na którym kanale porównywac, żeby miec pewność, ze czujniki są OK.

 

Dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było wiele razy poruszane na forum, masz termostat do wymiany. Co do tego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=70988 który z jakiegoś powodu został zamknięty ;) najprościej zrobić logi dynamiczne i porównać sobie zadane ciśnienie doładowania i dawkę paliwa z innym (seryjnym) silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie testujesz w kanale 7, tam masz wartości, które sprawdzasz na zimnym silniku i porównujesz z wartościami z otoczenia, zresztą zobacz

 

bl007.jpg

 

Czyli wynika jasno, że jeżeli odczyty są błędne to czujnik, jeśli zgodne, to termostat. W polu 4 masz wartości od czujnika temperatury płynu. Poszukaj w ETCE, gdzie siedzi ten czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdzalem dzis czujniki tak jak to opisal kolegasipowitz i wyszlo mi tak:

Temperatura na dworze - 1,5

Blok 7:

grupa 1 (temp. paliwa) - wynik byl okolo -2,5*C

gruoa 2 - brak wskazan

grupa 3 - wynik byl -0,9*C

grupa 4 - (temp. plynu chlodzacego) - wynik byl -0,9*C

 

Czy z tego wynika ze czujnik temp. paliwa mi szwankuje, czy dziala poprawnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy z tego wynika ze czujnik temp. paliwa mi szwankuje, czy dziala poprawnie?

Czujnik temperatury paliwa jest ok. W przypadku usterki pokazuje -5,4 stopnia.

W takim układzie masz do wymiany termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli badałeś na zimnym silniku i temperatura zewnętrzna była -1 - -3 stopnie, to jest OK, ale powinieneś też go zbadać na gorąco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury paliwa jest ok. W przypadku usterki pokazuje -5,4 stopnia.

W takim układzie masz do wymiany termostat.

Czyli temp. paliwa tez powinna pokazywac -0,9*C?

sipowitz po czym wywnioskowales, ze termostat jest do wymiany, bo ogulnie silnik sie nagrzewa bez problemu, wskaznik pokazuje 90*C, niewiem jednak jaka temperature pokazuje VAG.

Jeśli badałeś na zimnym silniku i temperatura zewnętrzna była -1 - -3 stopnie, to jest OK, ale powinieneś też go zbadać na gorąco

Czyli jak na wskazniku jest 90*C, tak?

A jakie powinny byc wtedy wartosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli temp. paliwa tez powinna pokazywac -0,9*C?

Czujniki temperatury nie są tak precyzyjne jak się na może wydawać, taka tolerancja jaką przyjmuje Twój czujnik jest do przyjęcia.

sipowitz po czym wywnioskowales, ze termostat jest do wymiany, bo ogulnie silnik sie nagrzewa bez problemu, wskaznik pokazuje 90*C, niewiem jednak jaka temperature pokazuje VAG.
Autko nagrzewa się tak samo szybko jak w passacie tylko zamiast do 90st to do jakiś około 81st(lekko ponad kreskę 80st).

I temperatura się tak trzyma niezaleznie od tego czy jest ciepło czy zimno, czy jedę w trasie czy po miescie.

Wychodzi na to, ze termostat pracuje ale jakby w ciut mniejszym zakresie. Jesli to wina termostatu to pierwszy raz spotkałem się z takim czymś, bo zazwyczaj się nie zamyka i auto się nie dogrzewa, a temperatura faluje w zalezności od stylu jazdy i temp zewnetrznej.

Zasada jest prosta, jeżeli wskazania czujników są ok, a wskaźnik temperatury pokazuje pewnie rozbieżności, pozostaje do sprawdzenia termostat. Pompę wody wykluczam, bo zakładam, że węże od zbiorniczka wyrównawczego od G12 oba nagrzewają się w podobnym czasie.

ale powinieneś też go zbadać na gorąco

Wtedy uzyskasz super precyzyjny obraz pracy czujnika, czyli badanie najwcześniej na wiosnę... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takich temperaturach jakie mamy teraz (koło zera) po godzinie jazdy temperatura paliwa będzie miała 20-40 stopni... w każdym razie podniesie się i będzie jasne że czujnik reaguje na zmianę temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W jakim kanale sprawdzić temperaturę płynu chłodniczego w Audi a3 2.0TDI BKD 140ps 2004r.

czy to tez będzie kanał 7?

aha i przy jakiej temp. płynu chłodniczego powinny się załączyć wentylatory,

dodam ze wentylatory się nie załączały a na zgaszonym silniku pracowały do puki aku nie padł, podobno bardzo częsta usterka,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w engine grupa 001, w climatronic grupa 011 i pewnie jeszcze w paru innych miejscach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Zacznę od tego że szukam już od kilku dni (bez rezultatu) jaka powinna być temperatura paliwa na zimnym silniku. Ostatnio podłączyłem swojego passata do vaga i w grupie 000 w poz.9 pokazał wartość 066. Temperatura cieczy była ok. 5stopni C, a otoczenia podobnie.

Szukam tego ponieważ mój AHU ciężko odpala jak się zagrzeje. Sprawdziłem już kąt wtrysku, rozrusznik, wtryski, aku nowy.

Jakieś 1,5 roku temu była zwiększona dawka startowa i było super,ale teraz problem wrócił i już nie wiem co robić. Wydaje mi się że to pompa wtryskowa.

Bardzo proszę o opinie na ten temat ew. jakieś linki do odpowiednich tematów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem już kąt wtrysku, rozrusznik, wtryski, aku nowy.

Napisz jak to zrobiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

kąt wtrysku- vag com gr 000 poz.2 wartość 50-52 przy temp. ok.85-90 stopni C

rozrusznik- wymiana szczotek tulejek, automatu w warsztacie

akumulator- nowy

wtryski- sprawdzone u pompiarza a także próba od kolegi z ahu co dobrze pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obecnej sytuacji wygląda na to, że faktycznie pompa, a zapewne i cały układ wtryskowy ma już dosyć. Pewnie jedyny ratunek, to wizyta u tunera w celu poprawy dawki rozruchowej. Po tym zabiegu na ciepłym będzie lepiej palić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dawka już była poprawiana u tunera jakieś 1,5roku temu i było dobrze, ale teraz znów coraz gorzej pali. W przyszłym tygodniu wymontuje pompe i pójdzie do sprawdzenia. Niestety nie mam drugiej na próbe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tylko ona została Ci do wymiany/sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wie ktoś jaką temperature paliwa powinien pokazywać vag na zimnym silniku jak temp. otoczenia wynosi ok. 5stopni C ? U mnie pokazuje 066 i nie wiem czy to uszkodzony czujnik i pokazuje 66 st.C czy to jakaś inna jednostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grupie 000 nie ma wartości, nazwijmy to, zrozumiałych dla człowieka. Pisałem już gdzieś o tym. Temperatura paliwa w stopniach Celsjusza w grupoe 007 poz. 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności