Skocz do zawartości
Varcan

CB + HID i dwa passaty - ciekawy problem

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam przetwornice zamontowane odrazu za lampą, upchane tak zeby sie nie ruszały. Ty Tez tak miales i byly zaklocenia? u mnie sa ciagle i jak tak bedzie to wywalam hidy bo mam juz dosc tej zabawy. chyba ze spróbuje Twój patent, gdzie doklanie przykreciłes? mile widziane zdejcie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobiłem niestety zdjęć. Mogę tylko opisać.

Zdemontowałem zderzak (jak zdjąć jest opisane gdzieś na forum), wykręciłem lampy, pod reflektorem jest dokręcona blaszka którą można regulować ułożenie (wysokość) lamp. Pod te śruby dokręciłem mocowania do przetwornic. Zderzak wszedł bez problemu. Troszkę roboty ale warto. Gdzieś na forum Peugota był właśnie maglowany wątek HIDÓW. Gość z meganki przełożył xenony do laguny i zaczeły mu się problemy a w megance ich nie było. Ktoś mu doradził żeby HID był jak najniżej a antena jak naj wyżej, rzekomo belka zderzaka chłodnica i inne osłony metalowe będą na swój sposób ekranowały zakłócenia.

Wcześniej lewa przetwornica była luzem w "puszcze" z plastikową osłoną a prawa była wciśnięta pomiędzy lampę a dolot do filtra powietrza.

Edytowane przez Sebancisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

HIDów jeszcze nie montowałem, choć kusi mnie ten temat, nie będzie to proste, ale opis Johna montażu xenonów do B4 jest dość przejrzysty. Martwi mnie tylko możliwość wystąpienia zakłóceń, a jako, że jestem maniakiem CB już od 1992 roku, to zakłóceń być nie może. Z tego czego się domyślam, zakłócenia mogą pochodzić z dwóch źródeł:

1. Zakłócenia "cofające" się po przewodach którymi są zasilane przetwornice i tą drogą przenoszące się po całej sieci i wszystkich przewodach "+" auta;

2. Zakłócenia elektromagnetyczne, które mogą być emitowane przewodami wysokiego napięcia zasilającymi palniki lub/i poprzez obudowę przetwornicy.

 

Z którego źródła pochodzą zakłócenia - jak to rozpoznać? W/g mnie to proste. Najprościej sprawdzić pkt. 1. Należy zasilania do przetwornic doprowadzić od akumulatora nie podłączonego do sieci auta - pożyczamy od kolegi na tą operację akumulator, doprowadzamy zasilanie do przetwornic i sprawdzamy czy nadal "sieją". Jeśli nie - jesteśmy pewni, że -patrz pkt 1. Aby wyeliminować tego rodzaju zakłócenia należy na zasilaniu przetwornic zastosować filtr przeciwzakłóceniowy, tak by zakłócenia nie roznosiły nam się po całej sieci auta.

Co do pkt 2. to już gorzej. W/g mnie, to obudowa przetwornic powinna być metalowa, musi mieć możliwość pewnego przykrecenia masy do masy auta, a przewody wysokiego napięcia powinny być ekranowane stalową siatką na całej długości. Niestety przewody wysokiego napięcia przetwornic HIDów raczej takich ekranów nie posiadają. Widziałem tak ekranowane markowe przetwornice, ale tu cena idzie mocno w górę.

 

Tu znalazłem opis prostego filtra: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=292243

Edytowane przez Alex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem kupilem zestaw hid do mojego passata diwe przetwornice i dwa zarniki po jednym na strone nie mam zadnych zaklocen typu radio ale przy wlaczeniu swiatel dlugich zaczynaja szalec jak stroboskop wszystko wraca do normy kiedy wylacze i ponownie wlacze swiatla jaka moze byc przyczyna ? czy powinienem kupic rowniez przetwornice do swiatel dlugich ?czy to cos da ?z gory dziekuje i PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może idzie jakiś skok napięcia i jest taki objaw. Spróbuj podłączyć HIDy na krótko (plus bezpośrednio od akumulatora) i wtedy włączyć światła długie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Ja bym proponował sprawdzić czy na obudowie przetwornicy jest masa,jak jest to solidnie zamocować przetwornicę miejsce styku posmarować pastą miedzianą (przykręcając nie zapomnieć założyć podkładki sprężystej-miejsce styku jest cały czas dociągane ,przewody wysokiego napięcia za ekranować np. wyciągając środkowy - główny przewód z kabla koncentrycznego-(gęsty oplot ) , w oplot z izolacją wkładamy przewody wysokiego napięcia a końcówki od strony żarówki zabezpieczamy np. taśmą izolacyjną PCV lub koszulką termokurczliwą natomiast z drugiej strony wypuszczamy więcej ekranu zarabiając końcówki (robimy tak zwane oczko zaciskamy lub lepiej lutujemy ) i izolujemy ,końcówki staramy się bardzo dokładnie połączyć z masą samochodu.Można też spróbować podać /+/ przez starą cewkę wysokiego napięcia-(cewka zapłonowa) np. (od malucha) do przetwornicy / +/ czyli włączyć cewkę szeregowo,jak już to nie pomoże wymienić przetwornicę po sprawdzeniu która sieje,ewentualnie sprawdzić połączenia masowe w szczególności CB radia- masa radia,masa na wtyczce przewodu antenowego przy radiu jak i przy antenie tak też należy sprawdzić normalne radio samochodowe.To są główne powody zakłóceń występujące przy HID-ach ,zakłócenia występują przeważnie przy włączaniu HID-ów (odpalenie-wysokie napięcie około 30 kV -po odpaleniu napięcie spada do około 85 V) w czasie normalnej pracy nie powinno być zakłóceń.Zakłócenia wywołane oprócz HID-ów mogą powstać w wyniku złych połączeń -masy ,zużyciem szczotki,diody alternatora niesprawnych przetwornic etc.Myślę że te wskazówki okażą się przydatne podczas instalacji HID-ów i innych urządzeń elektronicznych w naszych autach.Życzę wytrwania i odporności na stres w walce z zakłóceniami !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z którego źródła pochodzą zakłucenia - jak to rozpoznać? W/g mnie to proste. Najprościej sprawdzić pkt. 1. Należy zasilania do przetwornic doprowadzić od akumulatora nie podłączonego do sieci auta - pożyczamy od kolegi na tą operację akumulator, doprowadzamy zasilanie do przetwornic i sprawdzamy czy nadal "sieją". Jeśli nie - jesteśmy pewni, że -patrz pkt 1. Aby wyeliminować tego rodzaju zakłucenia należy na zasilaniu przetwornic zastosować filtr przeciwzakłóceniowy, tak by zakłucenia nie roznosiły nam się po całej sieci auta.

Co do pkt 2. to już gorzej. W/g mnie, to obudowa przetwornic powinna być metalowa, musi mieć możliwość pewnego przykrecenia masy do masy auta, a przewody wysokiego napięcia powinny być ekranowane stalową siatką na całej długości. Niestety przewody wysokiego napięcia przetwornic HIDów raczej takich ekranów nie posiadają. Widziałem tak ekranowane markowe przetwornice, ale tu cena idzie mocno w górę.

 

ooo, dopiero temat trafiłem ;) Ziomal, zgadzam się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

 

Faktycznie to czy HIDy sieją zakłócenia w zasadzie wyłącznie zależy od tego na jaki produkt trafimy (jakie przetwornice).

 

Miałem jeden zestaw który siał strasznie zakłócenia założyłem inne przetwornice (żarniki i przewody zostały bo pasowały :) ) i problem znikł.

 

Co ciekawe oba zestawy kosztowały tyle samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a możesz podać namiar na te przetwornice .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mnie natrafił ten sam problem co wasz. Jakiś czas temu pozyczałem od kolegi radio w trase dokładnie President Johnny II i antenka Missouri nie było żadnych zakłuceń. Ostatnio sam zakupiłem radyjko uzywane Presidenta Johny II i antene President Ohio Zakłucenia na włączonych światłach mijania aa bardzo mocne. \Antenke mam zamontowana w sedanie na klapie tylnej. Od kolesia który ustawia radja cb itd dowiedziałem się, że może być to winna hidów. Ale dlaczego wtedy na radiu kolesia nie miałem żadnych zakłuceń a teraz jak na złośc na moim są. Pwowiedział mi jeszcze, że jeśli przetwornice śa nowe to mogą nie zakłucać Cb a z czasem później własnie emituja fale zakłucajace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakłócenia zapewne pojawiają sie dopiero po włączeniu hidów. Spróbuj założyć inne przetwornice - moim zdaniem to w tym problem. Większość HIDów to produkty chińskie które potrafią się mocno od siebie różnić.

 

Można by jeszcze spróbować założyć antenke w innym miejscu - może problem jest z masą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie chodzi to ze na kolesia cb dzialalo jakies 2 miesiace temu ok na wlaczonych hidach a teraz na wlaczonych jest masakryczny szum tak ze prawie nic nie slysze jak ktos cos mowi a jak cos uslysze to welki zaszczyt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jedyna różnica to antenka (bo radio to samo z tego co wyczytałem).

 

Jak możesz to spróbuj pożyczyć ten zestaw co miałeś i załóż go ponownie - jeżeli problem też się pojawi to będziesz pewny że to przetwornice. Jak nie to może coś z antenką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności