Skocz do zawartości
martines

Wymieniona uszczelka pod głowicą - początek problemów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Szanowni koledzy zwracam się do was z pytaniem gdyż ręce mi już opadły. Sprawa nie dotyczy mojego passata, a audi a4 1.9 TDI 130KM 2001r. mojego znajomego - czyli prawie to samo. Zacznę od początku. Otóż audiówka wywalała górą płyn chłodzący. Diagnoza prosta - walnięta uszczelka pod głowicą. Znajomy oddał więc audi do jakiegoś kowala, który po rozebraniu stwierdził przepaloną uszczelkę na 3 cylindrze. Oczywiście wszystko wymienił audi nawet ciszej pracuje ale pojawiły się inne problemy. Po zrobieniu już około 800 km od remontu za audiówką nadal unosi się siwy - stalowy śmierdzący dym. Nie wierzę, że dalej spalają się pozostałości smarów. Co więcej dalej podbiera płyn chłodniczy tyle że teraz mniej i nie widać aby wywalało go górą, a raczej spalało. VAG nie pokazał błędów. Audiówka ciężej pali nierówno pracuje czasmi telepie silnikiem. Od czego zacząc co zepsuł? Czy może być źle ustawiony rozrząd?

 

Nadmieniam, że głowica była w planowaniu u solidnego majstra. Przed wymianą uszczelki nigdy nie zadymiła na siwo - to zjawisko pojawiło się po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ten siwy dym jest rano na zimnym czy cały czas na ciepłym także?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może była w środku pęknięta i dlatego puszcza płyn.Po planowaniu jaką uszczelkę założył?Grubszą,cieńszą,czy taką jak była?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z iloma karbami została użyta uszczelka pod głowice bo jeżeli użył standardowej to może być problem . Po planowaniu głowicy stosuje się grubszą uszczelkę w zależności od ilości zeszlifowanej przy planowaniu. I jeszcze jedno czy użył tych samych śrub głowicy czy użył nowych ? Przy ponownym dokręcaniu mogą się rozciągać i wtedy tracą swoje właściwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dym jest większy na zimnym przy 90 stopniach zdaje się być mniejszy. Co do uszczelki założył taką samą jak była wcześniej. Co do śurb nie jestem w stanie odpowiedzieć czy te same czy nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki kac222 chyba pisaliśmy w tym samym czasie. Szacun.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No imasz przyczynę,zmień mechanika,bo jeśli on nie wie,że po planowaniu głowicy powinien założyć grubszą uszczelkę to powinien zmienić profesję.

Nie ma problemu vwLuKaSvw ,ale o tym samym myśleliśmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak a co jeśli faktycznie założył grubszą uszczelkę? Jutro bedę znał więcej szczegółów gdyż podjadę do tego maestro i chcę być dobrze przygotowany. A czy źle ustawiony rozrząd może mieć jakiś wpływ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd też może mieć wpływ,ale chyba tego nie spierdzielił? A silnik chodzi równo,czy szarpie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnikiem telepie na zimnym! Natomiast przy rozruchu czasami trzeba kręcić i kręcić a czasami pali za strzałem. Przez to kręcenie rozładował akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję powrót do "fachowca" i niech się produkuje kasę skasował a usterka pozostała. REKLAMACJA !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To proponuję sprawdzić znaki ,bo rozrząd też może być źle ustawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz Vaga to sprawdź ten rozrząd dla pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ... ale grubosc uszczelki ma znaczenie przy planowaniu BLOKU nie głowicy - polecam przeczytac jeszcze raz w ksiazce... chodzi o to ile wystają tloki, głowica w dieslu jest płaska i jesli zawory z niej nie wystają to nie zmienia sie nic w istotny sposób. jesli bierze plyn to albo błąd przy montażu (stare sruby, jakas rysa...) albo zle ustawiony rozrząd - w PD sie robi adaptacje po wymianie rozrządu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
No imasz przyczynę,zmień mechanika,bo jeśli on nie wie,że po planowaniu głowicy powinien założyć grubszą uszczelkę to powinien zmienić profesję.

 

Ja proponuje doczytać zanim wysnujesz kolejna śmiałą tezę.

 

 

Ja mam 2 pytania,czy głowica byla sprawdzana na szczelność?

Czy zostały zastosowane nowe uszczelki pompowtryskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .dokładnie jest tak jak pisze kolega Nikodem.grubość uszczelki zakłada sie taka sama .Ci znawcy co wypowiedzieli sie ze zakłada sie grubsza niech napisza jaką by założyli jak była by najgrubsza w oryginale z 3 dziurami.... i co wtedy panowie moze trzeba załozyc 2 usczelki????Usczelka jest dobierana do wysokości tłoka a głowica w tdi jest plaska i po planowaniu nie zmienia sie komora spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepne pod wątek

ponieważ też zauważyłem u siebie że auto mi kopci na biało po odpaleniu i rozgrzaniu kopcenie nie ustępuje , zauważyłem też ze ubyło mi jakieś z 1 cm płynu w zbiorniczku wyrównawczym od prawidłowego poziomu a, i dodam że, te spaliny rzeczywiście smierdzą tak jakoś intensywnie jak wpadną do środka auta. Czy to może juz koniec mojej uszczelki pod głowicą? jak to sprawdzić czy to napewno usczelka ? i wrazie czego ile kosztuje mniej więcej taka wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo głowica była w planowaniu, wczesniej auto wywalało płyn przez zbiorniczek teraz go spala. Jak oświadczył mechanik uszczelka była przepalona na 3 cylindrze. Co do pompowtrysków to chyba faktycznie wymienił uszczelki. VAG nic nie pokazał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem teraz uszczelke z rozrzadem nowym 1600zł cześci .Nie mam pojecia ile biora za robote .Pewnie to zależy od profesjonalizmu warsztatu jaki to robi.

 

---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:33 ----------

 

To i ja się podepne pod wątek

ponieważ też zauważyłem u siebie że auto mi kopci na biało po odpaleniu i rozgrzaniu kopcenie nie ustępuje , zauważyłem też ze ubyło mi jakieś z 1 cm płynu w zbiorniczku wyrównawczym od prawidłowego poziomu a, i dodam że, te spaliny rzeczywiście smierdzą tak jakoś intensywnie jak wpadną do środka auta. Czy to może juz koniec mojej uszczelki pod głowicą? jak to sprawdzić czy to napewno usczelka ? i wrazie czego ile kosztuje mniej więcej taka wymiana?

MARCIN Jak jesteś z Warszawy podjedz do DIAKTRONIKA do Janek oni sa perfekcyjni w tym co robia.

Edytowane przez anrzej30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ty Andrzeju za ile u siebie zrobiłeś wszytsko razem ? i jak masz jakiegoś fachowca w Łowiczu to poleć często tam bywam mam tam rodzine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności