martines Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2010 Witam! Szanowni koledzy zwracam się do was z pytaniem gdyż ręce mi już opadły. Sprawa nie dotyczy mojego passata, a audi a4 1.9 TDI 130KM 2001r. mojego znajomego - czyli prawie to samo. Zacznę od początku. Otóż audiówka wywalała górą płyn chłodzący. Diagnoza prosta - walnięta uszczelka pod głowicą. Znajomy oddał więc audi do jakiegoś kowala, który po rozebraniu stwierdził przepaloną uszczelkę na 3 cylindrze. Oczywiście wszystko wymienił audi nawet ciszej pracuje ale pojawiły się inne problemy. Po zrobieniu już około 800 km od remontu za audiówką nadal unosi się siwy - stalowy śmierdzący dym. Nie wierzę, że dalej spalają się pozostałości smarów. Co więcej dalej podbiera płyn chłodniczy tyle że teraz mniej i nie widać aby wywalało go górą, a raczej spalało. VAG nie pokazał błędów. Audiówka ciężej pali nierówno pracuje czasmi telepie silnikiem. Od czego zacząc co zepsuł? Czy może być źle ustawiony rozrząd? Nadmieniam, że głowica była w planowaniu u solidnego majstra. Przed wymianą uszczelki nigdy nie zadymiła na siwo - to zjawisko pojawiło się po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2010 czy ten siwy dym jest rano na zimnym czy cały czas na ciepłym także? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2010 Może była w środku pęknięta i dlatego puszcza płyn.Po planowaniu jaką uszczelkę założył?Grubszą,cieńszą,czy taką jak była? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2010 A z iloma karbami została użyta uszczelka pod głowice bo jeżeli użył standardowej to może być problem . Po planowaniu głowicy stosuje się grubszą uszczelkę w zależności od ilości zeszlifowanej przy planowaniu. I jeszcze jedno czy użył tych samych śrub głowicy czy użył nowych ? Przy ponownym dokręcaniu mogą się rozciągać i wtedy tracą swoje właściwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2010 Dym jest większy na zimnym przy 90 stopniach zdaje się być mniejszy. Co do uszczelki założył taką samą jak była wcześniej. Co do śurb nie jestem w stanie odpowiedzieć czy te same czy nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2010 Sorki kac222 chyba pisaliśmy w tym samym czasie. Szacun. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2010 No imasz przyczynę,zmień mechanika,bo jeśli on nie wie,że po planowaniu głowicy powinien założyć grubszą uszczelkę to powinien zmienić profesję. Nie ma problemu vwLuKaSvw ,ale o tym samym myśleliśmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #8 Napisano 3 Stycznia 2010 No tak a co jeśli faktycznie założył grubszą uszczelkę? Jutro bedę znał więcej szczegółów gdyż podjadę do tego maestro i chcę być dobrze przygotowany. A czy źle ustawiony rozrząd może mieć jakiś wpływ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #9 Napisano 3 Stycznia 2010 Rozrząd też może mieć wpływ,ale chyba tego nie spierdzielił? A silnik chodzi równo,czy szarpie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2010 Silnikiem telepie na zimnym! Natomiast przy rozruchu czasami trzeba kręcić i kręcić a czasami pali za strzałem. Przez to kręcenie rozładował akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2010 Proponuję powrót do "fachowca" i niech się produkuje kasę skasował a usterka pozostała. REKLAMACJA !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2010 To proponuję sprawdzić znaki ,bo rozrząd też może być źle ustawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2010 Jeżeli masz Vaga to sprawdź ten rozrząd dla pewności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2010 panowie ... ale grubosc uszczelki ma znaczenie przy planowaniu BLOKU nie głowicy - polecam przeczytac jeszcze raz w ksiazce... chodzi o to ile wystają tloki, głowica w dieslu jest płaska i jesli zawory z niej nie wystają to nie zmienia sie nic w istotny sposób. jesli bierze plyn to albo błąd przy montażu (stare sruby, jakas rysa...) albo zle ustawiony rozrząd - w PD sie robi adaptacje po wymianie rozrządu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2010 No imasz przyczynę,zmień mechanika,bo jeśli on nie wie,że po planowaniu głowicy powinien założyć grubszą uszczelkę to powinien zmienić profesję. Ja proponuje doczytać zanim wysnujesz kolejna śmiałą tezę. Ja mam 2 pytania,czy głowica byla sprawdzana na szczelność? Czy zostały zastosowane nowe uszczelki pompowtryskow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2010 Witam .dokładnie jest tak jak pisze kolega Nikodem.grubość uszczelki zakłada sie taka sama .Ci znawcy co wypowiedzieli sie ze zakłada sie grubsza niech napisza jaką by założyli jak była by najgrubsza w oryginale z 3 dziurami.... i co wtedy panowie moze trzeba załozyc 2 usczelki????Usczelka jest dobierana do wysokości tłoka a głowica w tdi jest plaska i po planowaniu nie zmienia sie komora spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1505 Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2010 To i ja się podepne pod wątek ponieważ też zauważyłem u siebie że auto mi kopci na biało po odpaleniu i rozgrzaniu kopcenie nie ustępuje , zauważyłem też ze ubyło mi jakieś z 1 cm płynu w zbiorniczku wyrównawczym od prawidłowego poziomu a, i dodam że, te spaliny rzeczywiście smierdzą tak jakoś intensywnie jak wpadną do środka auta. Czy to może juz koniec mojej uszczelki pod głowicą? jak to sprawdzić czy to napewno usczelka ? i wrazie czego ile kosztuje mniej więcej taka wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martines Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2010 Z tego co mi wiadomo głowica była w planowaniu, wczesniej auto wywalało płyn przez zbiorniczek teraz go spala. Jak oświadczył mechanik uszczelka była przepalona na 3 cylindrze. Co do pompowtrysków to chyba faktycznie wymienił uszczelki. VAG nic nie pokazał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) Wymieniałem teraz uszczelke z rozrzadem nowym 1600zł cześci .Nie mam pojecia ile biora za robote .Pewnie to zależy od profesjonalizmu warsztatu jaki to robi. ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:33 ---------- To i ja się podepne pod wątek ponieważ też zauważyłem u siebie że auto mi kopci na biało po odpaleniu i rozgrzaniu kopcenie nie ustępuje , zauważyłem też ze ubyło mi jakieś z 1 cm płynu w zbiorniczku wyrównawczym od prawidłowego poziomu a, i dodam że, te spaliny rzeczywiście smierdzą tak jakoś intensywnie jak wpadną do środka auta. Czy to może juz koniec mojej uszczelki pod głowicą? jak to sprawdzić czy to napewno usczelka ? i wrazie czego ile kosztuje mniej więcej taka wymiana? MARCIN Jak jesteś z Warszawy podjedz do DIAKTRONIKA do Janek oni sa perfekcyjni w tym co robia. Edytowane 3 Stycznia 2010 przez anrzej30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1505 Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2010 A Ty Andrzeju za ile u siebie zrobiłeś wszytsko razem ? i jak masz jakiegoś fachowca w Łowiczu to poleć często tam bywam mam tam rodzine. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach