Cinek668 Zgłoś #21 Napisano 31 Grudnia 2009 a tak normalnie to do jakiej prędkość ci działa to doświetlanie?? i czemu ma się policja przyczepić do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #22 Napisano 1 Stycznia 2010 Koledzy czytałem kiedyś na forum audi o podłączeniu pod kierunki i wydaje mi się że w naszych warunkach by to starczyło ,a podświetlenie na ruch kierownicą wydaje mi się że mają te auta co mają wspomaganie elektryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #23 Napisano 1 Stycznia 2010 i czemu ma się policja przyczepić do tego Ponieważ nie wolno świecić halogenem, gdy nie ma do tego odpowiednich warunków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #24 Napisano 1 Stycznia 2010 Czyli musi być mgła lub możemy sobie użyć halogenów na drodze oznaczonej jako droga kręta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #25 Napisano 1 Stycznia 2010 (edytowane) W Skodzie Superb II temat doświetlania zakrętów został rozwiązany w ten oto sposób (cytaty z katalogu Skody Superb II): "Przednie reflektory przeciwmgielne z funkcją Corner pełnią naturalnie swoją podstawową funkcję. Natomiast jeśli przełącznik reflektorów przeciwmgielnych jest wyłączony, a główne reflektory są włączone (pozycja AUTO) to aktywuje się funkcja "Corner". Po osiągnięciu prędkości 40 km/h funkcja ta wyłącza się. W zależności od pozycji kierownicy lub włączonego kierunkowskazu funkcja ta automatycznie włącza prawy lub lewy reflektor przeciwmgielny. Dzięki temu kierowca może być w trakcie manewrowania w porę ostrzegany przed możliwymi przeszkodami znajdującymi się na nieoświetlonej drodze." poza tym co do reflektorów głównych: "Przednie reflektory bi-ksenonowe Škody Superb fascynują nie tylko wspaniałą intensywnością światła, ale również nowym systemem adaptacji. Dzięki temu są one w stanie automatycznie dostosować oświetlenie do zmieniających się prędkości jazdy i warunków pogodowych. Nie tylko podążają za ruchami kierownicą, ale również zmieniają kształt wiązki światła, żeby dopasować się do powierzchni, którą oświetlają. Ponadto AFS optymalizuje rozkład światła podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych." Edytowane 1 Stycznia 2010 przez Grześko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregg Zgłoś #26 Napisano 1 Stycznia 2010 no wlasnie z tego co widze to nowsze merce chyba tylko na kierunek reaguja... Nie tylko, ostatnio wjechał za mną na rondo (mercedes E) bez kierunków zapalił się lewy halogen, gdy włączył prawy kierunek zapalił się też prawy halogen. Dopiero po zjeździe z ronda na prostej zgasł najpierw lewy a następnie prawy halogen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #27 Napisano 1 Stycznia 2010 Czyli musi być mgła lub możemy sobie użyć halogenów na drodze oznaczonej jako droga kręta. Teoretycznie tak. Pamiętam nawet temat, jak jakiś właściciel passata b6 został zatrzymany za jazdę na przeciwmgłowych. I ciężko było wyjaśnić niedoinformowanemu policjantowi, że to fabryczna instalacja doświetlania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #28 Napisano 1 Stycznia 2010 ...ciężko było wyjaśnić niedoinformowanemu policjantowi... Głupich nie robią (na szczęście) - sami się rodzą! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mongo Zgłoś #29 Napisano 5 Stycznia 2010 Znalazłem na Aledrogo moduł. wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "doświetlanie" http://moto.allegro.pl/item873337870_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html Ma dość ciekawe funkcje i ne trzeba zbytnio kombinować z kablami. BTW: to nie jest kryptoreklama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #30 Napisano 5 Stycznia 2010 Znalazłem na Aledrogo moduł. wystarczyło wpisać w wyszukiwarce "doświetlanie"http://moto.allegro.pl/item873337870_doswietlanie_zakretow_w_twoim_aucie_film_hit.html Ma dość ciekawe funkcje i ne trzeba zbytnio kombinować z kablami. BTW: to nie jest kryptoreklama No tak, zrobić prosty układ, ściemniający żarówkę i już 80 zł targać. To nic takiego ciekawego sobą nie prezentuje, podpiąć się do przełącznika kierunkowskazów nie jest trudno, co najwyżej żarówka nie będzie się tak ładnie zapalać i gasić. Druga sprawa, to samochód na tym filmiku nie świeci halogenami seryjnymi tylko specjalnymi światłami przewidzianym do doświetlania zakrętu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mongo Zgłoś #31 Napisano 5 Stycznia 2010 Masz po części rację. Dlaczego tylko po części: 1.) nie każdy posiada takie zdolności jak Ty, 2.) większość nie dysponuje chwilką wolnego czasu by biegać po elektronicznych, lutować płytki i programować chipy jak ja. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #32 Napisano 5 Stycznia 2010 hue hue, a w biurze patentowym nazwijcie to doświetlanie sąsiedniego pasa podczas zmiany pasa ruchu Pomysł fajny ale czy lekko nie przesadzacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #33 Napisano 5 Stycznia 2010 To jest przesada, ale jak ktoś koniecznie chce to dlaczego nie. Przecież można to rozwiązać w bardzo prosty sposób, podpinając się pod przełącznik kierunkowskazów i poprzez prosty przekaźnik zasilenie halogenu. Jak dla mnie przerost formy nad treścią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #34 Napisano 6 Stycznia 2010 no ale podpinając się tylko pod przełącznik nie uzależniamy działania systemu od sytuacji, gdy jedziemy szybko i np na autostradzie przy zmianie pasa też będzie to doświetlanie działało. Dlatego zaproponowałem nazwę "doświetlania sąsiedniego pasa podczas zmiany pasa ruchu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #35 Napisano 6 Stycznia 2010 (edytowane) Oj tam, przecież dla zdolnych to nic trudnego wyłączyć funkcjonowanie przy osiągnięciu powiedzmy 40 km/h. Jakbym nie miał innych obowiązków, a mechaniką bym się zajmował na co dzień to mógłbym sobie pogrzebać sam, a że "robię" w czymś zupełnie innym to chętnie mógłbym zakupić gotowy zestaw do "podpięcia". Ja na liście co ma mieć mój nowy samochód z wyposażenia jest obowiązkowa pozycja doświetlania zakrętów - miałem w życiu parę sytuacji, których nie chciałbym powtórzyć, a których bym uniknął gdybym widział pobocze, ew krawężnik widmo dlatego jeżeli byłaby opcja w tym urządzeniu, która wyłączałby doświetlanie po przekroczeniu ileś tam km/h to skłonny jestem nawet do zakupu halogenów, montażu ich w swoim zderzaku i podłączeniu. ---------- Post added at 10:45 ---------- Previous post was at 10:20 ---------- Na moje pytanie dotyczące prędkości i wyłączania urządzenia po przekroczeniu prędkości otrzymałem odp: "Tak, działa cały czas. Jednak dzięki możliwości ustawienia opóźnienia włączenia (1-4 mignięcia kierunkowskazu) i wyłączenia, można dostosować pracę urządzenia do swojego stylu jazdy - tak, aby nie włączał się halogen przy np. zmianie pasa. Oczywiście urządzenie może być po prostu wyłączane przez inne urządzenie/przekaźnik/przełącznik." Jeżeli można ustawić ilość mignięć przed załączeniem halogenu, to do miasta jak najbardziej i na trasę też. Rzadko kiedy przy zmianie pasa migamy więcej jak 2-3 razy. Przynajmniej większość z nas kierunkowskazu używa do potwierdzenia zmiany pasa ruchu a nie zasygnalizowania zmiany pasa ruchu. Ewentualnie tylko trzeba by zamontować przekaźnik czy co to tam jest, który wyłącza urządzenie po przekroczeniu danej prędkości, jeżeli komuś nie pasuje funkcjonowanie urządzenia. Edytowane 6 Stycznia 2010 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #36 Napisano 6 Stycznia 2010 Tylko tyle, że ten układ przedstawiony na Alledrogo działa w oparciu o kierunki. Czyli jak będzie zakręt i nie włączy się kierunku to nie będzie doświetlania:p A nam chodziło o doświetlanie zakrętów podczas jazdy a nie tylko przy włączaniu kierunków. To co oni oferują to rozbudowana wersja prostego układu opartego na dwóch przekaźnikach, tak sam efekt uzyska się kupując dwa przekaźniki z podstawkami. Co prawda nie będzie tylko tej płynnej regulacji ściemniania żarówek. Ale pomysł chłopaki mieli dobry;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonysmok Zgłoś #37 Napisano 6 Stycznia 2010 W b4 zdarzają się elekroniczne liczniki, gdzie na skrzyni biegów jest tzw impulsator, a licznik sobie jakoś interpretuje te sygnały... Nie mam pojęcia jak to działa, ale pomysł dla kolegów programujących procki/zajmujących się elektroniką - może ten sygnał dało by radę wykorzystać do wyłączania układu powyżej określonej prędkości... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #38 Napisano 6 Stycznia 2010 to jest chyba czujnik GALA czy coś - w B4 używany do radia, żeby się samo podgłaszało. Pytanie czy tego czujnika nie ma w B3 także. To co oni oferują to rozbudowana wersja prostego układu opartego na dwóch przekaźnikach, tak sam efekt uzyska się kupując dwa przekaźniki z podstawkami. super, ale mi laikowi elektronicznemu nic to nie mówi, zdaję sobie sprawę z tego że to prostacka rzecz, bo jakieś tam wyobrażenie o elektronice mam, ale ja wolę kupić gotowca i podłączyć kabelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #39 Napisano 6 Stycznia 2010 mi laikowi elektronicznemu Szybki elektryczne dałeś rade zamontować to to też byś zmontował W przekaźniku też podpinasz kabelki tyle tylko ze będzie ich troche więcej niż w tym układzie z alledrogo. Jak będzie ciepło to zmotywuje sie do wstawienia halogenów do swojego passka i zrobie tuta jak zrobić doświetlanie "skrętów" na przekaźnikach;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #40 Napisano 6 Stycznia 2010 no ale podpinając się tylko pod przełącznik nie uzależniamy działania systemu od sytuacji Właśnie mi się kolejna myśl nasunęła Jak ktoś sie podepnie pod przełącznik kierunkowskazów, to dzięki tamu będzie ładnie sygnalizować zamierzone manewry, czyli to czego 90% kierowców nie potrafi robić Pośredni wpływ na bezpieczeństwo ogromy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach