shared Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Panowie, Jechałem dzisiaj B4 AFN i w pewnym momencie silnik zaczął pracować dużo głośniej (prawie jak traktor), ale że to było w mieście i krótki okres czasu to pomyślałem, że się przesłyszałem. Jednak na trasie pojawiać mi się to zaczęło częściej i bez znaczenia czy na niskich czy wysokich obrotach, nie 'dziala' przy tym turbo i brakuje mocy. Silnik pracuje raz normalnie raz głośno. Gdy trzymam równo obroty, to przez kilkanascie sekund silnik chodzi coraz głośniej, jakby miał duże obciążenie, turbo nie slychać, potem pracuje normalnie, turbinka zaczyna gwizdać przez kilka sekund i nabiera mocy i znowu głośna praca, turbina nie 'ciagnie' i tak non stop. Niestety kabelka do VAGa nie mam przy sobie:( Silnik odpala normalnie, bez zmian. Jakieś propozycje? Pozdrawiam Edytowane 30 Grudnia 2009 przez shared Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jajacek Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2009 (edytowane) zmień samochód !!! _pomysl Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki58 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2009 Coz za wyszukana porada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2009 jajacek pomyliles watki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2009 Propozycje dwie - posprawdzaj węże - jak zasugerowałeś najlepszym wyjściem jest podpięcie pod VAG A w ramach rozrywki w temacie proponuję dla forumowicza "jajacek" noworocznego bana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2009 Możesz mieć problem z takim magicznym zaworkiem N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2009 moja pierwsza mysl n75 - to bedzie pierwsza rzecz ktora jutro sprawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #8 Napisano 30 Grudnia 2009 zaryzykuję także sugestię aby zwrócić uwagę na przepływkę powietrza przy filtrze, choć mogę się mylić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #9 Napisano 30 Grudnia 2009 to akurat chyba proste do wyeliminowania, po prostu ja odlacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2009 Panowie, zimny silnik pracuje normalnie, zrobiłem 20km i na razie wszystko w porządku. Coraz bardziej myślę, że to przepływka, ale niestety samochód jak na złość nie chce się w domu 'zepsuć' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2009 Czyli trzeba go podpiąć pod VAG'a to może wtedy "powie" co go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #12 Napisano 15 Czerwca 2011 czy kolego rozwiazałes problem bo u mnie to samo , auto odpala normalnie, pali normalnie a chodzi jak stary transit i muł, jak cholera:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #13 Napisano 16 Czerwca 2011 To może być przestawiony rozrząd lub niewłaściwie ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku. Trzeba podpiąć komputer i VAG-iem sprawdzić grupę 004. Najpiej jedź do jakiegoś pompiarza i niech sprawdzi kompem co jest źle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #14 Napisano 16 Czerwca 2011 grupe 04 mówisz, ale kat wtrysku to chyba w grupie 000 w kolumnie 2 ? a co mówisz jest w kolumnie 004 ? kat wtrysku był ok a rozrzad ustawiony tez ok mógł sie tak sam przestawic ? a jeszcze jedno pytanie czy jak razrzad sie o zabek przestawi to auto odpala normalnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #15 Napisano 16 Czerwca 2011 W grupie 000 w kolumnie 2 też jest kąt wtrysku, ale w grupie 004 jest podane w stopniach obrotu wału i jest wartość zadana i rzeczywista. Można sprawdzić, czy się zmienia jak trzeba. Od kiedy tak się dzieje? Tak nie powinno być. Nie miałem doświadczenia z przestawionym rozrządem. Ale objawy, które opisujesz: głośna praca i brak mocy, na pierwszym miejscu jak dla mnie stawiają rozrząd. Trzeba zacząć od tego sprawdzać. Jeśli masz możliwość sam podpiąć VAG-a, to sprawdź rzeczywisty początek wtrysku w grupie 004. Wartość ta jest odbierana z czujnika wzniosu iglicy z wtryskiwacza (chyba na 3 cylindrze). W tym temacie: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10985, jest wykaz prawidłowych wartości dla logów statycznych jak i dynamicznych, także dla silnika AFN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2011 W grupie 004 może nie być widać przestawienia kąta wtrysku, natomiast sprawdza się tam działanie zaworu regulacji początku wtrysku N108 (log dynamiczny). Podstawa to grupa 000 w basic settings i od tego trzeba zacząć sprawdzanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #17 Napisano 17 Czerwca 2011 teraz juz mam w grupie 0000 w 2 kolumnie kat wtrysku 170 . niewiem czy on sie sam przestawia. czy macie jakis namiar do postów na forum o tym jak sie ustawia kat wtrysku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 17 Czerwca 2011 Opisz jak to sprawdzasz, bo może coś źle robisz. Nagrzany silnik to podstawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #19 Napisano 17 Czerwca 2011 Ormo, napisz dlaczego akurat trzeba to sprawdzać w Basic Settings i dlaczego w grupie 000. Jesteś bardziej w temacie, dlatego pytam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 17 Czerwca 2011 Za długi elaborat musiałbym pisać. W 000 wskaznie jest dokładniejsze niż przeliczone na stopnie w grupie 004. A dlaczego w basic settings - komputer musi "olać" sygnał z czujnika temperatury paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach