Skocz do zawartości
Damianowski

hałas,buczenie w rurze turbo-filtr powietrza, dymi na siwo na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie mechanik postawił diagnozę, iż powodem buczenia jest

turbina, a dokładniej zabrudzone kierownice.

 

Przeczyszczę turbo bo tak też wskazują logi i dam Wam znać czy

owe buczenie/bulgotanie w filtrze to wina za wolno ruszających się kierownic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekamy na efekt czy pomoglo czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego Barth. Czyściłeś już może tą turbinę-coś pomogło na to buczenie?

Strasznie dużo ludzi by się ucieszyło gdyby to było to.

Napisz coś. Wszyscy będą wdzięczni.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na złość nie mam czasu czasu wreszcie się z tym uporać.

Sam bym się bardzo ucieszył gdybym miał już to z głowy.

 

 

Jeśli, ktoś nie jest pewny czy u niego będzie to wina turbiny, to zachęcam

do zrobienia logów - wtedy wszystko będzie jasne - czy konieczne jest czyszczenie.

 

Co by nie było - dam znać na 100% jak tylko turbo będzie wyczyszczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Jak z tą turbinką ? Czyściłeś ? Jakieś dobre wieści ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem kierownice turbiny - nic, ale to nic to nie dało.

 

Wkurzyłem się, bo wg. mechanika to miało rozwiązać problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Ja też jestem świeżo po czyszczeniu turbinki. To niestety nie to.

Może ktoś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam przerabiałem ten sam problem dziwne dudnienie w filtrze powietrza auto ma 282 tyk km wywaliłem kata na zamiennik od p. gruchota i jest błoga cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów po długim czasie ja też wywaliłem kata i nic to nie dało

tzn turbina ładuje ale zbyt póżno tak od 2500 autko ładnie przyspiesza a do 2300 buczy i tak jakby mu powietrza brakowało. na kompie turbinka ładnie ładuje jednak to co mi sie nie podoba to to że nawet przy predkosci obrotowej 2200 widac czasami jak EGR duty cycle 40% na przykład, i turbina jakby nie kreci zastanawia mnie jakie dzialan ie komputer stosuje najpierw wzrastaja obroty wiec komputer sukcesywnie zamyka EGR i wysterowuje łopatki turbiny czy odwrotnie bo moze tu tkwi dramat ze do 2500 silnik dostaje spaliny bo egr sie nie zamyka i dodatkowo turbina nie jest dostatecznie napedzana. ale z drugiej strony odpiolem waz od EGR co znaczyloby ze powinien byc zawsze zamkniety i zadnej zmiany czy poprawy. buczy napewno turbina, przymykalem klapą gaszaca doplyw powietrza i gdy byla juz prawie zamknieta i silnik jeszcze chodzil buczenie ustalo kompletnie co to oznacza?

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa dwie drogi oporu turbo jedna to zatkany wydech a druga to pewnie zapchany intercooler lub kolektor dolotowy.

zastanawia mnie czy nie mam zatkanego intercoolera skoro wymiana kata nic nie dala.

bo widze zaolejenie tam na dole gdzie rura wchodzi do intercoolera . nic mi nie dymi ale ten czarny drazek na dole jest caly od oleju wiec pewnie przy wiekszym cisnieniu podczas jazdy ten olej leci dalej i chlapie na drazek. jednakze jakis wielkich ubytkow oleju nie zanotowalem. rodzi sie pytanie bo jak rano jade do pracy i jest chlodny wilgotny poranek to autkiem do 180 sie dokulam czasami a jak wracam z pracy to ledwo nieraz 160 pojade. no i ten brak ciagu do 2300-2500 obrotów. czesto musze zmieniac na nizszy bieg bo przy 1700 nie da sie jechac jakby powietrza brakowalo. moze turbo buczy bo natrafie na bariere i powietrze sie cofa az do momentu jak ma siele je pchnac dalej?

co sadzicie? no i ten szmer czy syk przy duzym obciazeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego. Ja mam również takie odczucie, że kiedy rano jadę do pracy ( godz. 6.00) i jest w miarę chłodno to auto dużo lepiej "ciągnie".

A już dużo gorzej jak wracam po południu i jest ok 28-30 stopni ciepła-różnica odczuwalna.

Co za przypadki z tym buczeniem. Ja czyściłem turbinę, pompowtryski, wymieniłem przepływkę nadal to samo.

Nieraz mam wrażenie że auto idzie konkretnie do przodu a za 5minut gaz w podłogę a tu jakoś tak niemrawo.

Jak sprawdzić ten intercooler ?

Może on nie wyrabia jak jest tak ciepło-może zapowietzony czy co. Nie mamdoswiadczenia w tym temacie, ale jak go sprawdzić ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie widze ze robicie co mozecie !! tez mam to samo w swoim aucie ! ale powiem wam tak dzisiaj wymieniałem turbinke klientowi w golfie 115ps na PD i miał takie same odgłosy jak my tylko głośniejsze i już mu ciągła turbawka olej z silnika !!! po wymianie cisza spokój nic sie nie dzieje jak ręką odjął !!! chyba czeka nas wymiana turbinek !!! a ci co czyścili mogli luz na wirniku sprawdzić minimalny musi być ale za duży nie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem kierownice w turbinie i mechanik powiedział, że luz

jest w normie. Łopatki turbiny całe.

 

Turbo nie bierze oleju.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj czytałem cały wątek, bo też mam takie buczenie w filtrze powietrza. Auto mam po modach i tak: z turbiną jest na 100% wszystko ok. auto ma moc i lata jak szalone , katalizator mam wybity - czyli to też odpada, EGRa nie mam. Z ciekawości zdjąłem pokrywkę zaworów i zobaczyłem 3 krzywki w nie ciekawym stanie. Wytarły się na nich takie jakby ostre krawędzie i po obwodzie są nienaturalnie wytarcia matowe gdzie reszta krzywek błyszczy się pięknie. Szykuje się wałeczek i popychacze do wymiany. Tylko czy to by było przyczyną tego buczenia w filtrze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko czy to by było przyczyną tego buczenia w filtrze??

 

Tak, to jak najbardziej może być przyczyną. Masz może fotkę tego wałka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz może fotkę tego wałka ??

Niestety, ale jak będę to robił to zrobie fotki i wrzucę.

Tak, to jak najbardziej może być przyczyną.

Jak możesz to wyjaśnij zależność jednego od od drugiego bo ja już mam pełną banie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko gra tylko dlaczego w tym golfie co wymieniałem turbo wszystkie dziwne odgłosy ustały po zamontowaniu nowej dmuchawki ??? wałka nikt nawet nie dotykał !!! mój pasior też jeździ normalnie a odgłosy ma właśnie takie jak opisujecie !!! ale jak to mówią szewc w podartych butach chodzi !! ha ha !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze moj do 2000 obrotów zachowuje sie jakbym jechal na za wysokim biegu tak na granicy duszenia sie czasami. a obroty rosna w miare wydaje mi sie.

sprzeglo wymienialem jakies pare miesiecy temu wiec to napewno nie ono.

zapala mi na dotyk ale ostatnio przez pierwsza minute dwie jak postoje to przebiera leciutko tzn chodzi nie dokonca rowno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu chwile nieruwno chodzi i dymi lekko na siwo ?? sprawdz kolego pompowtryski !!! albo regujacje luzu na nich !!! bardziej tego w twoim przypadku bym sie czepiał !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak moge w prosty sposób ta regulacje sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności