Skocz do zawartości
Damianowski

hałas,buczenie w rurze turbo-filtr powietrza, dymi na siwo na postoju

Rekomendowane odpowiedzi

w jaki sposób? najpierw podłącz komputer i odczytaj blok 13 poszczególne pompowtryski telerancja jest do 2,8 ale moje chodzą 0,45 max czym bliżej 0.00 tym lepiej

 

---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 19:55 ----------

 

weź laptopa kolege jeden za kółko drugi do laptopa bloki 13 i 23 i jedź 1,2,3 bieg ale nie przekraczaj 1500 obrotów bo komp będzie sie rozłączał !!! blok 13 nie może przekraczać +/- 2,8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robilem to juz wiele razy blok 13 max 0.64 na drugim reszta okolo 0.3 max

natomiast blok 23 1,3,4 bardzo male a 2 zdecydowanie wieksza no i czesto mi cos tak delikatnie niergularnie postukuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy. W moim przypadku regeneracja trubiny rozwiązała problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba do kolegi " pmarze " : kolego Przemku opisz krótko jakie miałeś objawy przed regeneracją turbiny. Temat buczenia w filtrze powietrza jest wałkowany bardzo długo-może rzeczywiście w naszych przypadkach winna jest turbosprężarka i każda opinia i opis są tu bardzo pomocne.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie mam jeszcze jedno spostrzezenie mianowicie srednie spalanie u mnie zmiejszylo sie przez ostatni rok z 6,5l/100 do 5,9l/100.

a jezdze na tych samych odcinkach

przeplywomierz nie zaniza bo sprawdzalem wielokrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do buczenia w filtrze powietrza. Jeżeli wykluczyliśmy problem ze szczelnością samej puszki filtra i przewodów do niego dochodzących, pozostaje ostatnia sprawa. Wielu mechaników rozkłada przy tym ręce, a sprawa dotyczy zaworów, szczególnie wydechowych. Ich nieotwieranie się do końca skutkuje efektem buczenia, mniej lub bardziej intensywnego. Jak to naprawić? W większości przypadków wystarczy wymiana tzw. szklanek (hydropopychaczy) oraz zużytego wałka rozrządu. Brak wymiany wałka przy wymianie szklanek skutkuje niedokładnym otwarciem zaworów i część kompresji zmyka gdzie może, m.in. dolotem.

Ot cały problem... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz

Prowadzilem juz taka dyskusje wczesniej na tym watku z Matteo ale dwóch mechaników powiedzialo ze slyszalbym wtedy jakies glosne stuki zaworów. ja slysze dlelikatnie cos czasami nierowno postukuje ale bardzo trzeba sie wsluchac.

znowu dales mi do myslenia skoro wszystkie rzeczy dzialaja na vagu dobrze to szklanki lub walek moga byc przyczyna. autko ma 210tys na liczniku wiec moze juz czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polegam na własnych doświadczeniach i rozwiązywaniu problemów. Dudniło i wobrowało wnętrze, wymieniłem same szklanki, przestało wibrować, ale dudniło dalej, jeszcze raz rozbiórka przodu, wymiana wałka i upragniona błoga cisza. Nie powielam mitów i legend mechaników, bo by pewnie miejsca i czasu zabrakło. Faktem jest, że wałki w pompkach są słabsze, w VP są trwalsze, ale nie wieczne i u mnie przy zdecydowanie wyższym przebiegu zaczął dawać oznaki. Długo szukałem i znalazłem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja polegam na własnych doświadczeniach i rozwiązywaniu problemów. Dudniło i wobrowało wnętrze, wymieniłem same szklanki, przestało wibrować, ale dudniło dalej, jeszcze raz rozbiórka przodu, wymiana wałka i upragniona błoga cisza.

 

 

Piszesz, że wałek w takiej sytuacji także należy zmienić.

 

Rozumiem, że będzie po nim widać, że wymaga wymiany - czy po prostu

po przebiegu rzędu 300tyś nadaje się do wymiany?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz, że wałek w takiej sytuacji także należy zmienić.

Ja tak zrobiłem.

Rozumiem, że będzie po nim widać, że wymaga wymiany - czy po prostu

Nie, straci tylko wymiar, przy sprawnych popychaczach nie zuważysz zużycia gołym okiem,tylko pomiary dadzą pogląd na temat. Czasami można zauwazyć pewne zaokrąglenie krawędzi krzywek, ale trzeba się dokładnie przyjrzeć.

po przebiegu rzędu 300tyś nadaje się do wymiany?

Mniej więcej. W PD pewnie szybciej, u kolegi w AVF po 250 000 świrował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z jakiego źródła najlepiej dorwać wałek do AVF'a?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam po przerwie

wlaśnie wymieniałem olej i filtry i wyobraźcie sobie że po zmianie filtra powietrza na nowy autko zaczeło jeszcze dziwniej chodzić tzn jakby wiecej paliło no i ten brak siły na niskich obrotach. postanowiłem sprawdzić EGR czy czasami się niedomyka ale jak na swój rocznik 2001 prawie zero mazi i chodzi idealnie. Autko wyraznie nie dostaje dostateczna ilośc powietrza szczególnie jest to widoczne do prędkości obr 2100. wiem to bo zaraz po odpaleniu jak tylko komputer otworzy EGR autkiem telepie i nierówno chodzi. jak odłacze wąż od EGR silnik chodzi równo a to dlatego ze autko wtedy dostaje wiecej powietrza niz na otwartym. zauważyłem jeszcze że ta rura wchodzaca do intercoolera jest zaolejona tzn to złącze i wszystkie rury i drążki od koła przy intercoolerze zaolejone. Auto nie puszcza żadnej czarnej chmury jedynie szarą przy odpaleniu turbo na zew. suche. Syk przy dużym obciązeniu jednak słychać. i co jest jeszcze dziwno to to ze na niskich biegach nie czuć żeby obroty szły wolno ,czasami czuć wyraźnie ze obtoty ida dość szybko ale przyspieszenia jako tako nie. do 2100 to powiedzialbym ze autko holuje inne takie mam wrazenie

tak sobie mysle czy to jest możliwe żeby intercooler był niedrożny i tyrbo duzo wolniej sie rozkreca jak i buczy bo czesc sprezonego powietrza jest blokowane przez intercooler.

dodam że nie mam żadnych plam oleju przed domem. acha i autko miewa czasami napady poprawy jak i duzego oslabienia i zalezne jest to od pogody. tubo bylo sprawdzane i ładuje jednak zdecydowanie za wolno reaguje na pedal gazu do 2100obr jakby sie dusił.

i naprawde watpie zeby to była turbina bo sa takie dni ze na 3 powyzej 2500 idzie bardzo ładnie

 

---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

 

Do sipowitz

czy jak odkręcę pokrywę zaworów to da się gołym okiem zobaczyć zużyty wałek lub szklanki?

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak odkręcę pokrywę zaworów to da się gołym okiem zobaczyć zużyty wałek lub szklanki?

Wałek tak, przynajmniej te krzywki najbardziej zużyte. Szklanek z uwagi na ich umiejscowienie pod wałkiem dokładnie obejrzeć się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem pasek jest wedlug mnie za glosny na 5 tce jade 80 i buczy strasznie nie muwiac juz o mniejszych biegach gdzie terz jest glosny na postoju terz zaraz po odpaleniu czasem zawiruje obrotami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś miał taki problem jakieś 4 miesiące temu wymieniłem egr bo rzygał olejem kupiłem nowy następnie jakieś 2 miesiące temu wymieniłem turbinkę i od wyjazdu z warsztatu czasami jak dodawałem gazu to było slychać jakieś dziwne syczenie i tak z dnia na dzień coraz bardziej dodam że spalanie ok oleju nie brał przelatałem tak ze 4 tys km no i wczoraj wracałem z Holandi no i 130 km przed Polską granicą jechałem na 6 miałem około 140 km na godz i stracił moc zero reakcji na pedał gazu dałem 5 i tak do dołu z tyłu cała auto bana w białym dymie ale tyle dymu było jak by ktoś świece dymne odpalił a smród był spalonego oleju przed wyjazdem sprawdzałem stan i było prawie max a teraz mam ninimum no i autko na lawete i do domu niewiem co teraz robić kiedy je odpale i dam minimalnie gazu z tyłu siwo poradzicie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcin wydaje mi sie ze turbo ci sie wysypalo (bialo siwy dym) . nie odpalalbym juz auta na twoim miejscu. pusciły ci uszczelniacze na łożysku od turbo albo wałek od turbo ci poszedl w kazdym bądz razie nie zazdroszcze ci bo troche ci sypnie po kieszeni. cały olej który smaruje łożysko od sprężarki spala sie w rozgrzanej rurze wydechowej za turbo i powstaje jasna chmura dymu. najczesciej podobno puszczaja te uszczelniacze po stronie gorącej z wiadomych przyczyn

 

---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:00 ----------

 

sieczek moj nie jest taki głośny jedyne co jest zbyt głośne to właśnie to huczenie w dolocie no i do 2100 odglos i jakosc pracy silnika tak jakby sie dusił i nie dostawal powietrza dostatecznie duzo. natomiast na biegu jałowym chodzi rowniutko jak jest rozgrzany tylko huczy. jak wyciagne ten plastik co doprowadza powietrze do dolotu to słychac wyraźnie lekkie dudnienie powietrza.

 

---------- Post added at 12:15 ---------- Previous post was at 12:11 ----------

 

sipowitz - można tym wałkiem kręcic ręką żeby móc zobaczyć wszystkie krzywki? nic sie nie poprzestawia jak sie to pokręci ręcznie? moje autko ma 210tys przejechane. i założe sie że szklanki nie były wymieniane znając podejscie tubylców do takich spraw

 

jutro postaram sie zrobic kilka fotek tych krzywek i moze bedziecie mogli cos na ich temat powiedziec

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sipowitz - można tym wałkiem kręcic ręką żeby móc zobaczyć wszystkie krzywki? nic sie nie poprzestawia jak sie to pokręci ręcznie? moje autko ma 210tys przejechane. i założe sie że szklanki nie były wymieniane znając podejscie tubylców do takich spraw

 

jutro postaram sie zrobic kilka fotek tych krzywek i moze bedziecie mogli cos na ich temat powiedziec

Musisz rozpiąć rozrząd, żeby pokręcić samym wałkiem, tak więc obdukcja jest utrudniona, ale nie niemożliwa. Generalnie należy suwmiarką zmierzyć poszczególne krzywki i oglądając ich krawędzie od strony popychaczy określić stopień zużycia. Wszelkie wżery, czy wyczuwalne wytarcia świadczą o jego zużyciu, a w konsekwencji na nieprawidłowej pracy zaworów. Przebieg nie ma tutaj wielkiego znaczenia, jednak wałki od PD do trwałych już niestety nie należą. Wałki od VP są praktycznie niezniszczalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za podpowiedz faktycznie to będzie raczej na 100% turbinka mam ją na gwarancji ale będę walczył o zwrot kaski i kupuje nową wydam parę zł ale mam pewne ze nie padnie po 4 tys km poczytałem trochę na forum i myślę że nie ma sensu wkładać regenerowanej turbinki nie róbcie tego Panowie leci kaska laweta itp jutro stawiam go na warsztat i jak coś to napisze pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wymieniałem olej filtry i świece żarowe.

Powiedzcie mi czemu ta pierwsza i 3 były bardzo okopcone takie w czarnej sadzy czy to normalne? czy to może jakaś informacja która miała by związek z moimi problemami. tak jakby za bogata mieszanka czy co?

a tak a propos świec to pierwszej nie udało mi sie do końca wkręcic i tez wykręcić .

i chyba ja ukręciłem ale silnik nie puszcza pary no i gwintu za dużo nie widać jak sie z góry patrzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i chyba ja ukręciłem ale silnik nie puszcza pary no i gwintu za dużo nie widać jak sie z góry patrzy.

Zerknij jak się profesjonalnie usuwa urwaną świecę żarową:

 

[ame]

[/ame]

 

Ręcznie, tylko poprzez zdjęcie głowicy i rozwiercanie i usuwanie pozostałości. Na założonej wpadną wióry do komory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności