tomciup Zgłoś #41 Napisano 11 Października 2010 No byłem dzisiaj w serwisie i zamówiłem nowy czujnik tu w UK to kosztuje 12 funciaków czyli te około 50zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomciup Zgłoś #42 Napisano 15 Października 2010 Czujnik przyszedł odebrałem, wpiąłem i wszystko działa jak trzeba. Dzięki chłopaki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #43 Napisano 15 Października 2010 No dobra wiadomość To zaangażowanym po punkciku i w drogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukas661 Zgłoś #44 Napisano 15 Października 2010 Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc. Mam B5 1998, 1,8 (125km automat bez TIPTRONICA). Kupiłem go parę dni temu. Jest tempomat, lecz nie działa. Nic się nie wyświetla w trybie ON, od czego zacząć? Błagam o pomoc. Często latam w trasie i by się przydało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #45 Napisano 15 Października 2010 Łukasz, temat rzeka... przyczyn może być mnóstwo... od banalnych po bardziej skomplikowane. Przeczytaj wszystkie wątki dotyczące tempomatu i wykonaj czynosci w nich rekomendowane. Poczytaj też czy w Twojej wersji auta występował tempomat - być może ktoś tylko wymienił manetkę (zobacz wlepkę w bagażniku). Przeczytaj wątki, sprawdź komputerem i wróć do wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_110 Zgłoś #46 Napisano 15 Października 2010 zaczni od tego jaki masz tempomat czy czasami nie jest pneumatyczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #47 Napisano 23 Października 2010 Witam Dołączę sie do tematu otóż nie działa mi tempomat. Podłączyłem sie VAG-iem do komputera Silnik blok 6 gdzie sprawdziłem reakcje komputera na manetki tempomatu , wszysko reaguje prawidłowo nawet zapala sie lampka na obrotomierzu jednak gdy z VAG-a próbuję wybrać Moduł "Tempomatu" to wyskakuje mi brak komunikacji czy to oznacza ze mam Passata z tempomatem bez modułu tempomatu Passat model B5 3B rocznik 2000 110km Proszę o pomoc w tej sprawie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #48 Napisano 25 Października 2010 jednak gdy z VAG-a próbuję wybrać Moduł "Tempomatu" to wyskakuje mi brak komunikacji czy to oznacza ze mam Passata z tempomatem bez modułu tempomatu Passat model B5 3B rocznik 2000 110km Proszę o pomoc w tej sprawie ?? Nie słyszałem o module tempomatu,może spróbuj aktywować tempomat. Wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK i już tempomat aktywowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #49 Napisano 26 Października 2010 Nie słyszałem o module tempomatu,może spróbuj aktywować tempomat.Wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK i już tempomat aktywowany Witam :-) Wykonywałem aktywację tym kodem, może spróbować go dezaktywować i zobaczyć czy się dezaktywuje i potem ponownie go zaktywować tak żeby sprawdzić czy jest jakakolwiek reakcja tylko nie wiem jaki jest kod dezaktywacji ?. Mam jeszcze na szynie CAN błąd 1044 ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego z tego co wyczytałem to roczniki 1999-2000 maja z tym problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #50 Napisano 26 Października 2010 Witam :-)Wykonywałem aktywację tym kodem, może spróbować go dezaktywować i zobaczyć czy się dezaktywuje i potem ponownie go zaktywować tak żeby sprawdzić czy jest jakakolwiek reakcja tylko nie wiem jaki jest kod dezaktywacji ?. Mam jeszcze na szynie CAN błąd 1044 ale to chyba nie ma nic z tym wspólnego z tego co wyczytałem to roczniki 1999-2000 maja z tym problem. Oczywiście rozwiązanie problemu może znajdować się zupełnie gdzie indziej, ale jeżeli jest to możliwe to sprawdź czyjniki na pedale sprzęgła i hamulca. One przecież rozłaczają tempomat. Choć z drugiej strony - jak VAG nie pokazuje ich błędów??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #51 Napisano 26 Października 2010 Oczywiście rozwiązanie problemu może znajdować się zupełnie gdzie indziej, ale jeżeli jest to możliwe to sprawdź czyjniki na pedale sprzęgła i hamulca. One przecież rozłaczają tempomat. Choć z drugiej strony - jak VAG nie pokazuje ich błędów??!! Pedały wydaje mi sie reagują prawidłowo tak pokazuje VAG w stanie wyłączonym wszędzie są "0" po włączeniu tempomatu pokazuje sie jedynka a tam gdzie są trzy zera odpowiednio pokazują sie "1" w zależności jaki pedał wcisnę , przy gazie w jednym z okienek wzrasta wartość odpowiednio do wciśniętego pedału gazu. Tak logicznie wnioskując wygląda ze reakcje są prawidłowe. Pytanie jak to dalej jest sterowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skniwasserball Zgłoś #52 Napisano 26 Października 2010 Rzeczywiście może zdarzyć się tak, że przy wymianie manetki kierunkowskazów poprzedni właściciel zakupił manetkę z tempomatem. Przeczytaj wątki o tempomacie. Jeżeli masz już manetkę to montaż pozostałych elementów (z tego co pisali użytkownicy) nie jest skomplikowany - wydaję się, że skoro zapala Ci się lampka na tablicy wskaźników to manetka jest podłączona więc masz sporo pracy mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #53 Napisano 26 Października 2010 Witam Dołączę sie do tematu otóż nie działa mi tempomat. Podłączyłem sie VAG-iem do komputera Silnik blok 6 gdzie sprawdziłem reakcje komputera na manetki tempomatu , wszysko reaguje prawidłowo nawet zapala sie lampka na obrotomierzu jednak gdy z VAG-a próbuję wybrać Moduł "Tempomatu" to wyskakuje mi brak komunikacji czy to oznacza ze mam Passata z tempomatem bez modułu tempomatu Passat model B5 3B rocznik 2000 110km Proszę o pomoc w tej sprawie ?? Jeżeli jest reakcja na włączenie (wyłaczenie) tempomatu to masz go z pewnością go podłączonego. Przeważnie w B5 nie było kontrolki właczonego tempomatu - Ty masz (może masz nowszą szynę?). Może spróbuj go aktywować. Wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #54 Napisano 26 Października 2010 Witam... Posiadam passata z 2001, auto kupilem w USA... No i tempomat mi zawsze dzialal a kontrolka nigdy sie nie palila, myslalem ze tak ma byc ale poczytalem i widze ze jednak nie... Kontrolke posiadam bo przyjzalem sie dobrze zegarom, tylko nie mam takiej ikonki jak u was tylko napis "cruise" (tak samo jak u was w zegarach jest "(!)" a u mnie "brake") I teraz pytanie Co mam zrobic zeby mi sie swiecilo ze tempomat jest wlaczony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #55 Napisano 26 Października 2010 (edytowane) Co mam zrobic zeby mi sie swiecilo ze tempomat jest wlaczony? Aktywacja kontrolki tempomatu Następny wątek o kontrolce I to także Pozycja kontrolki w 3BG Edytowane 26 Października 2010 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #56 Napisano 26 Października 2010 Dzieki za linki... Sprawdze w tescie czy wogole kontrolka sie swieci... Jak bedzie sie swiecila to dalej bede pytal bo nikt na forum nie napisal ze mial tempomat fabryczny a kontrolka mu nie swieci, tylko wszystkim nie swieci po dolozeniu tempomatu... naczytalem sie o tym tu na forum, a jest tego nie malo... i nie znalazlem nic takiego... ---------- Post added at 03:18 ---------- Previous post was at 03:13 ---------- Tak Patryku, napisalem tez o tym w innym temacie, bo tam bylo najwiecej pisane. Ale pozniej zorientowalem sie ze to jest w warsztacie i w sumie jak zalozyc tempomat, no i do warsztau nie zaglada tyle ludzi co do ogolnego B5 A dzisiaj na ogolnym zobaczylem post "problemy z tempomatem" wiec napisalem tu ---------- Post added at 03:27 ---------- Previous post was at 03:18 ---------- Poprawka, sa ludzie ktorzy maja tempomat fabryczny ale nie w 3BG i zreszta tez nie ma zadnego rozwiazania do ich problemu A poza tym wole napisac zeby byc pewnym bo na tym szukaniu to juz nie raz sie zawiodlem... mialem problem z ABS i czytalem ze trzy miesiace i nie znalazlem odpowiedzi, jak oddalem go do naprawy i zaplacilem 250zl to po tygodniu niechcay znalazlem jak naprawic modul samemu... Myslalem ze pekne takie sie wk.. zdenerwowalem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #57 Napisano 26 Października 2010 Zrobilem test licznika przez Vaga... fajnie to wyglada ale jest nie dokladny, myslalem ze od kierunkow tez beda si zapalaly... Zrobilem no i sie okazalo ze nie swieci sie kontrolka od tempomatu... ale wlaczajac zaplon zauwazylem ze wiecej sie zapala ikon niz na tescie i zobaczylem jakie... po wlaczeniu zaplonu pala sie kontrolki od: akumulatora, EPC, otwarte drzwi, ASR, ABS, ikonka silnika, AirBag i te sie nie zapalaja na tescie, no i teraz nie wiadomo co z ta od tempomatu wkoncu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #58 Napisano 28 Października 2010 Jeżeli jest reakcja na włączenie (wyłaczenie) tempomatu to masz go z pewnością go podłączonego. Przeważnie w B5 nie było kontrolki właczonego tempomatu - Ty masz (może masz nowszą szynę?). Może spróbuj go aktywować. Wejść w ENGINE->LOGIN-> wpisać kod 11463->OK Witam Aktywacje zrobiłem , wczoraj usunąłem błąd 1044 ale to nie ma zapewnie nic wspólnego z tempomatem tylko ze złym zakodowaniem 00004 na 00006. Normalnie skończyły mi sie koncepcje :-) A może z innej beczki co jest odpowiedzialne w silniku za utrzymanie stałej prędkości , jakie czujniki ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #59 Napisano 29 Października 2010 (edytowane) A może z innej beczki co jest odpowiedzialne w silniku za utrzymanie stałej prędkości , jakie czujniki ?? Pozdrawiam Za utrzymanie stałej prędkości odpowiada sterownik - żaden czujnik, czujniki służą do jego rozłączenia: czujnik sprzęgła, hamulca, potencjometr gazu. Zasada działania tempomatu: Przełącznik jest połączony trójprzewodowo ze sterownikiem, który identyfikuje położenie suwaka. Dodatkowy przewód pozwala na określenie chwili naciśnięcia przycisku. Sygnał zadajnika tempomatu wykorzystywany jest przez sterownik do identyfikacji działań kierowcy: – wyboru i zapamiętania prędkości SET – włączenia programu prędkości jazdy ON – wyłączenia programu OFF – przywrócenia nastawień i prędkości RES. Ustawianie następuje przy pomocy przełącznika umieszczonego na drążku sterowniczym, możliwa do zaprogramowania minimalna prędkość jazdy wynosi 45 km/h. Aby uruchomić program prędkości jazdy, w pierwszej kolejności należy rozpędzić samochód do żądanej prędkości, a następnie ustawić suwak w pozycji ON i nacisnąć przycisk SET. Jednostka sterująca zapamięta aktualną prędkość samochodu i zostanie uruchomiona funkcja tempomatu. Jeżeli wybrana prędkość jest różna od pożądanej, można dokonać modyfikacji . Aby zwiększyć prędkość, suwak należy przesunąć w położenie RES, aż do chwilo osiągnięcia żądanej prędkości, jeżeli prędkość ma być zmniejszona, należy nacisnąć przycisk SET. Po uzyskaniu żądanej prędkości jednostka sterująca uaktywni program prędkości jazdy i będzie utrzymywać tę prędkość. Aktywacja tempomatu następuje jedynie wówczas, gdy wcześniej została nastawiona żądana prędkość jazdy. Może to być zrealizowane dwoma sposobami: poprzez wprowadzenie nowej wartości lub przez utrzymanie suwaka w pozycji RES przez 1 sekundę, a następne jego zwolnienie. Tempomat jest automatycznie dezaktywowany po naciśnięciu pedału sprzęgła lub pedału hamulca. Program prędkości jazdy jest także dezaktywowany przez umieszczenie suwaka w pozycji OFF. Gdy to nastąpi, zaprogramowana w jednostce sterującej prędkość jazdy zostanie usunięta z pamięci, co następuje także po wyłączeniu zapłonu. Pojazdy z silnikami sterowanymi układem sterowania Motronic 3.8 wyposażone w tempomat - kontrolę prędkości jazdy posiadają dwa przełączniki położenia pedału hamulca zintegrowane w pojedynczej obudowie i umieszczone w mechanizmie pedału hamulca. W pozycji spoczynkowej, złącza jednego przełącznika są zwarte, natomiast złącza drugiego przełącznika są otwarte. Przełącznik jest połączony szeregowo z przełącznikiem położenia pedału sprzęgła i rozłącza sygnał dodatni prowadzony do jednostki sterującej gdy zostaje naciśnięty pedał sprzęgła lub hamulca - rysunek powyżej. Jednostka sterująca wykorzystuje oba sygnały do odłączania tempomatu - kontroli prędkości jazdy i odcięcia dawki paliwa w czasie hamowania. Gdy sygnał nie dociera lub gdy stosunek sygnałów nie jest wiarygodny, tempomat nie działa i odcięcie dawki paliwa w czasie hamowania silnikiem. Przełącznik położenia sprzęgła znajduje się na podpórce pedałów powyżej pedału sprzęgła. W pozycji spoczynkowej styki przełącznika są zwarte. Przełącznik położenia sprzęgła rozłącza sygnał dodatni prowadzony do jednostki sterującej gdy zostaje naciśnięty pedał sprzęgła. Sterownik wykorzystuje sygnał do odcięcia dawki paliwa w czasie hamowania silnikiem oraz do odłączania programu kontroli prędkości jazdy. Gdy sygnał nie dociera, nie będzie działał tempomat i nie nastąpi odcięcie dawki w czasie hamowania silnikiem. ---------- Post added at 09:52 ---------- Previous post was at 09:17 ---------- Znalazłem jeszcze coś takiego: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25147 i w związku z tym pytanie - nie masz problemów ze wskazaniami licznika? Nie masz innych błędów np: 16885 Są dwa czujniki: G 68czy G 22. Zrób test podczas jazdy i zobacz czy prędkość z tych czujników zgadza się z prędkością którą wskazuje licznik Edytowane 29 Października 2010 przez Wojciechpop uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nethome Zgłoś #60 Napisano 2 Listopada 2010 Zasada działania tempomatu:Przełącznik jest połączony trójprzewodowo ze sterownikiem, który identyfikuje położenie suwaka. Dodatkowy przewód pozwala na określenie chwili naciśnięcia przycisku. Sygnał zadajnika tempomatu wykorzystywany jest przez sterownik do identyfikacji działań kierowcy: – wyboru i zapamiętania prędkości SET – włączenia programu prędkości jazdy ON – wyłączenia programu OFF – przywrócenia nastawień i prędkości RES. Witam A gdzie znajduje sie ten sterownik może z nim coś jest nie tak i jak sprawdzić czy przycisk SET działa bo może tu leży przyczyna ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach