Jump to content

nethome

  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About nethome

  • Birthday 03/05/1972

Informacje osobiste

  • Imię
    Seba
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Gdynia

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U mnie nie wywala płynu chłodniczego i stan oleju jest na stałym poziomie jak sprawdzam od 3 dni. Mam wymienioną starą chłodnicę oleju sprawdzę jakimś domowym sposobem czyli sprężarka + woda czy pojawi się jakaś nieszczelności pod wodą
  2. Domyślam się że tylko z silnika bo innej możliwości nie ma 🙂 Obecnie po wymianie chłodnicy oleju jakby było tego mniej ... testuję i wymieniam G12 co jakiś czas. Pytanie dlaczego test CO2 nic nie wykrył skoro jest nieszczelność typu układ olejowy układ chłodzenia ?
  3. Dzień dobry , Mam problem z swoim Passkiem otóż pojawił się czarny osad w zbiorniczku wyrównawczym czyli olej. Co zrobiłem : Test szczelności głowicy CO2 dwa razy płyn nie zmienił koloru był cały czas niebieski dla pewności na samym końcu podmuchałem w rurkę i wtedy kolor zmienił się na zielony czyli działa Wymieniłem wczoraj chłodnicę oleju pod filtrem na nową jestem na etapie testów czyli jeżdżę i wymieniam co jakiś czas płyn w zbiorniku bo cały czas pojawia się lekki osad. Przed wymianą pojawiała mi się kontrolka ciśnienia oleju szczególnie w momencie jak silnik był na wysokim biegu (obciążony) i miał obroty poniżej 2000 w momencie kiedy dodawałem gazu powyżej 2000 kontrolka gasła czyżby był zawalony smok w misce olejowej ? Pytanie czy możliwe jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą tak że olej dostaje się do kanału wodnego ? Samochód odpala od pierwszego kopa, kopcenia nie zauważyłem. Znajomy mechanik stwierdził również że mam za jasny olej i mu śmierdzi "ropą" czyli jest rozrzedzony przez "ropę" (olej wymieniłem 3 dni przed wizytą u mechanika 5W30 Castrola) z tego co pamiętam jeżeli pompki miały nieszczelność to samochód miał problem z odpalaniem po dłuższym postoju dodam że poziom oleju jest na stałym poziomie chyba że ten naddatek leciał w kanał wodny ? Olej który stosuje 5W30 jest OK czy zmieniać go na 5W40 ? Co radzicie myślicie że czeka mnie naprawa głowicy ?
  4. Ktoś może wie jak powinno zachowywać się sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze kiedy kwalifikuje się do wymiany ?
  5. Witam Taka mała prośba odnośnie sprzęgła wiskotycznego (wentylator na chłodnicy) czy mógłby ktoś z Szanownych Użytkowników Passata w dieslu 1.9 potwierdziłby czy po uruchomieniu silnika i odczekaniu 1-2 min da się znacznie zwolnić obroty wentylatora na chłodnicy ten z sprzęgłem wiskotycznym ( lepiej nie robić tego palcami !!) bo u mnie nie ma takiej możliwości wentylator cały czas się kręci a zwolnienie obrotów jest niemożliwe ( sprawdzane kawałkiem gumowego węża) i teraz nie wiem czy to normalny objaw czy sprzęgło do wymiany. Na wyłączony silniku nie ma możliwości wykonania pełnego obrotu wentylatora stawia zbyt duży opór a jak jest u Was ? Dodam że silnik podczas jazdy osiąga temperaturę przynajmniej na wskaźnikach 90st i tak trzyma pytanie tylko czy obracający się wentylator nie powoduje że silnik znacznie dłużej się ogrzewa ? Pozdrawiam
  6. Ok pewnie tak zrobię chociaż przy wymianie rozrządu jest w zestawie i zalecają jej wymianę bo nie wiadomo ile ona już tam siedzi ciężka decyzja ruszać czy nie ruszać Zawsze można skorzystać z zestawu naprawczego Helicoil ?
  7. ? ale mi chodzi o szpilkę która wykręca się z głowicy i wkręca nową a nie o nakrętkę którą przykręca się rolkę napinającą Jedyną informację znalazłem tutaj pod tym linkiem Link że z siłą 15nm ale chciałbym to potwierdzić ? - Śruby koła wałka rozrządu (20 Nm + 45°). - Nakrętka rolki napinającej (20 Nm + 45°). - Środkowa osłona paska zębatego (10 Nm). - Osłona paska zębatego dół (10 Nm). - Szpilka rolki napinającej (15 Nm). - Śruby koła pasowego (10 Nm + 90°).
  8. Witam Jeżeli zwór jest szczelny czyli tzw grzybek w egr jest domknięty to po dołączeniu przewodu podciśnienia już się nie podniesie czyli jest wyłączony/zamknięty.
  9. Hej ? Przymierzam się do wymiany rozrządu i nie mogę znaleźć informacji na temat momentu dokręcenia szpilki rolki napinacza w 1.9 PD silnik ATJ nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji tylko o pękających szpilkach lub z uszkodzonym gwintem może ktoś by poratował mnie ? z góry dziękuję Pzdr
  10. Dzień dobry, Przy okazji wymiany turbo zajrzałem do rozrządu i mam pytanie czy ta przerwa nie jest za duża powinna być 4mm +-1mm a u mnie jest z 8mm ? Poniżej fotka z wiertłem 5mm. W VCDS zauważyłem że strasznie skacze mi synchronizacja to może być powód Synchro. angle - -3..+3°Ck. *KW -1.7 -1.1 -1.1 -1.7 -1.1 -1.7 -1.1 -1.7 -1.1 -0.6 -0.6 -2.2 -1.1 -0.6 -1.7 -2.2 -1.7 -2.2 -0.6 -2.2 -0.6 -2.8 -0.6 -2.2 -0.6 Ps. Na jedno pytanie już znam odpowiedz ? To już jestem mądrzejszy przerwa między napinaczem a rolką powiększa się w miarę rozciągania się paska ....ciekawe jaka jest graniczna wielkość gdzieś znalazłem że ktoś miał 1,5cm i to już była końcówka rozrządu. Co do synchra to nie znalazłem informacji na temat takiego rozrzutu od -0.6 do -2.8
  11. Witam, Mam podobny problem otóż co chwilę podczas jazdy resetują mi się ustawienie komputera w pozycjach 1,2 a w pewnym momencie zawiesza się nawet wyświetlacz tzn nie można przełączyć nic manetką i po chwili można ale wszystkie ustawienia są na zero. Wymienione zostało: - jakiś czas temu wyświetlacz - komplet manetek czyli lewa i prawa manetka Pytanie czy to wina licznika ... mam zamiar podmienić na inny o takim samym numerze ale czy to na pewno licznik odpowiada za wyświetlanie wartości na FISie czy moduł komfortu ? Coś nie łączy czy zwiera ? Dzwoniłem do rożnych serwisów i nie spotkali się z takim objawem Moduł komfortu nie był zalany i wygląda OK na VCDS brak błędów.
  12. Właśnie weryfikowałem to w ETCE i tam na rysunkach są 3 poduszki dwie płaskie i jedna ta której brak ale widzę że chyba były stosowane zamiennie. Chciałem tylko to potwierdzić czy czegoś nie brakuje w skrzyni
  13. Witam Potrzebuje waszej pomocy posiadam skrzynię 6 biegową ELN silnik 85kw ATJ i zauważyłem że nie posiadam tej poduszki 8D0399151Hi jak to możliwe ? Poduszka W skrzynia mam tylko te dwie poduszki po prawej i lewej stronie Poduszka_lewa_prawa
  14. Super dzięki Koledzy za info bede szukał bloku silnika AVF bo z ATJ w moim regione jest problem resztę osprzętu chcę zostawić .Mam tylko jeszcze pytanko orientowałem się też u mechanika który zajmuje sie wymianą silników i powiedział że kolektor wylotowy lub dolotowy od ATJ (zapomniałem) nie będzie pasował do AVF ktoś może to potwierdzić ?
  15. Witam Kolegów, Stała się rzecz straszna :-( padł mi silnik model ATJ (skrzynia 6 biegowa) niestety naprawa jest nie opłacalna czy moglibyście doradzić jakiego silnika mam szukać do swojego pasacika oprócz modelu ATJ czy jakiś z modeli 130 konnych będzie pasował ? Jakby ktoś miał do sprzedania w okolicach Trójmiasta to proszę na PW. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy