Skocz do zawartości
Barth

Emission Workshop - błąd sam znikł.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj kiedy odpaliłem silnik po jakimś kilometrze silnik wszedł

w tryb awaryjny. Tak dojechałem do pracy i tam zostawiłem auto.

Po 8 godzinach odpaliłem samochód i było wszystko ok.

 

Ponieważ chciałem trochę rozruszać turbo - po nagrzaniu silnika

wkręciłem go na jakieś 3700obr/min na 4 biegu i tak udało mi się przejechać

kilkanaście sekund i wyskoczył błąd - EMISSION WORKSHOP...

 

Przy każdym następnym odpaleniu pokazywał się żółty silnik i komunikat.

Oczywiście kontrolka silnika świeciła się cały czas - w trakcie jazdy.

 

I tu pytanie:

Jak to się stało, że dziś po cały dniu jeżdżenia

komunikat i kontrolka silnika same zniknęły!

Status samochodu pokazuje teraz - O.K.

 

Co to mogło być? Wiem wiem, VAG prawdę mi powie, ale może

bez tego się obejdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem wiem, VAG prawdę mi powie, ale może

bez tego się obejdzie

No to musiałbyś sms'a do wróżki wysłać...

Podłącz VAG, odczytaj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to mogło być?

Święta idą, wiec mikołaj zrobił ci prezent :682:

Może gdzies był przytkany lodem przewód powietrzny i się lód w nim roztopił, może gdzieś jest pękniety przewód elektryczny i pod wpływem drgań załapał "kontakt" - no nic się nie wymyśli - cuda po prostu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mniejsza z tym co spowodowało błąd...

 

Zakładając, że komp jest sprawny - dlaczego błąd się sam skasował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo może to była chwilowa usterka i po powrocie do normalnego działania - błąd sie skasował. To tak samo jak z ABS-em. Na przykład po wymianie czujnika - nie musisz VAG-em kasować błędu. Wystarczy jak podjedziesz parę metrów, układ zczyta wartości i kontrolka od ABS-u gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niektóre błędy kasują się same jeżeli już nie występują, niektóre trzeba wykasować - np. airbag sam nie zniknie z deski jeżeli sie już pojawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zatem teraz nie dowiem się co było przyczyną wystąpienia

komunikatu EMISSION WORKSHOP?

 

Czy ten błąd będzie zapisany w pamięci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten błąd będzie zapisany w pamięci?

Powinien być zapisany jako usterka sporadyczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio ten komunikat, znaczy zapalony żółty silniczek i napis Abgass Werkstat i auto oczywiście wchodziło w tryb awaryjny. U mnie przybrudzone było turbo. Czyszczenie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, wczoraj bawiłem sie w przeróbkę świateł-oczywiście udalo mi sie przy okazji akumulator rozładować-już myślałem, że coś mi z elektroniką nawala, bo zegary zaczęły wariować, podświetlanie zegarów gasło, włączało się, świeciło nierówno, lampka kabinowa przygasało, to świeciła mocniej... W końcu spróbowałem odpalić autko-no i klapa-dwa razy ledwie zakręcił-wiedziałem już, że to aku.

Podłączyłem do ładowania wieczorem, dziś koło południa uruchomiłem autko (aku był tylko pod prostownikiem całą noc-odłączyłem go z auta) i świeciła mi kontrolka silnika. Przy okazji wyskoczył napis Emission Workshop... Kilka razy w ciągu dnia odpalałem autko, bo w kilka miejsc jeździłem-lampka świeciła mniej więcej do 5. uruchomienia silnika-po czym już więcej mnie nie męczyła ;)

Także pojawienie żółtej lampki silnika może mieć związek z rozładowanym akumulatorem i próbą uruchomienia silnika na rozładowanym aku-nawet mi się kompa nie chciało podłączać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety jestem nie scześliwym posiadaczem palącej sie żółtej kontrolki i komunikatu emission workshop.Komp pokazał ze Egr szwankuje wiec nie zastanawiałem sie długo rozebrałem był mokry z oleju i brudny wymieniłem na nowy zamontowałem wykasowałem bład a tu po 10 km znowu to samo emission workshop czy ktoś może wiem co za to odpowiada skoro egr wymieniony posiadam paska z 2003r 1.9 TDI 101 AVB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brayan20 - żółty silniczek wraz z komunikatem Emission Workshop

to komunikat, który ukazuje się również przy klasycznym

przeładowaniu turbiny. Może tu leży problem.

 

Standardowo sygnalizuje zły skład spalin.

 

 

W takiej sytuacji komunikat ten powinien zniknąć sam po jakimś czasie.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brayan20 - żółty silniczek wraz z komunikatem Emission Workshop

to komunikat, który ukazuje się również przy klasycznym

przeładowaniu turbiny. Może tu leży problem.

 

Pierwsze słyszę ze komp sygnalizuje przeładowanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie taki napis pojawia się wraz z błędem 17055 jak dobrze wyczytałem na forum bo było to juz wałkowane chodzi o świece lub przewody do świec... Ja świeczki sprawdzone mam i są git ale przypuszczam, że przewody (u mnie przewód 1 cylindra) trzeba by wymienić... Ma zamiar się za to zabrać w najbliższym czasie... Dodam, że jest to błąd sporadyczny i jak skasuje go VAGiem to mam spokój przez jakiś czas... Wyskakuje tylko jak auto stoi w nocy na mrozie i rano jak włączę zapłon... Czyli podczas grzania świeczek... Nie trzeba przekręcać na start rozrusznika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już kolega wie ;)

 

PaoloM86, to nie jest komunikat, który sygnalizuje przeladowanie, tylko po prostu komp daje znać, że jest zły skład spalin.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mi wyskakuje to samo jak do tej pory tylko albo aż dwa razy ostatnio wczoraj po przejechaniu kilku km wszystko wróciło do normy po podłączeniu pod skaner wywaliło błędy 17964 P1556( ciśnienie doładowania graniczna wartość regulacji nie osiągnięta )

o co chodzi co może być przyczyną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomluk84, wg mnie to przycinające się kierownice w turbinie.

 

Jak będzie cieplej to pojeździj trochę dynamiczniej - powyżej 3000obr/min.

żeby rozruszać kierowniczki w turbo. Teraz najwyraźniej się przecinają.

 

Obserwuj silnik i jeśli się nie poprawi to trzeba będzie rozruszać sztangę ręcznie,

sprawdzić siłownik poruszający sztangą, a w najgorszym wypadku oddać turbo

do przeczyszczenia.

 

Rozumiem, że po takim komunikacie silnik przechodzi w tryb awaryjny?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak przechodzi (ale przy drugim razie nie jestem do końca pewien) i standardowo po zgaszeniu śmiga już ok ale kontrolka i komunikat dalej wyskakują znikają dopiero po przejechaniu kilkunasty możne kilkudziesięciu km

zauważyłem też jakby turbo załączało się dość późno powiedzmy przy ko 2300 nawet 2600 wtedy czuć wyraźnie "kopa" turbiny, jak jest u was przy ilu turbo zaczyna ciągnąć ??? może to normalne w AWX???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo powinno pompować wyraźnie już od ok. 1800obr/min.

 

W tych samochodach większość usterek diagnozuje się przez komputer.

Szczególnie jeśli chodzi o wartości doładowania.

Trzeba podłączyć VAG'a i przeprowadzić logi dynamiczne

(pomiary podczas jazdy) i będzie wszystko jasne.

 

Jak pojedziesz do kogoś kto to robi, to poproś o wydruk

lub plik z zapisem pomiarów.

 

Odnośnie twojego problemu, to winne są przycinające się kierownice

w turbinie.

Jednak powodów przeładowania może być kilka:

- przypieczone/zabrudzone kierownice w turbinie

- zanieczyszczony/zepsuty siłownik (zawór) sterujący kierowniczkami

- pęknięta rurka podciśnienia sterującego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok wiec muszę znaleźć kogoś z kabelkiem kto by mi logi zrobił a jak nie to zainwestuje w jakiś kabelek tylko nie bardzo wiem jakiego szukać jaki by był w miarę dobry i uniwersalny???

jak się ociepli to trochę pogrzebie w autku może znajdę jakiś luźny albo walnięty wężyk no i spróbuje rozruszać trochę te kierowniczki i siłownik może coś to da

co do załączenia turbo to dziś sprawdziłem w drodze do pracy i jak depnę na 3 w podłogę to autko powoli zaczyna przyspieszać ale wyczuwalny kop jest tak ok 2200-2300 jak na moje oko to późno łapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności