b0ss Zgłoś #1 Napisano 7 Grudnia 2009 Witam. coz zrobić zeby lżej chodzily el. szyby chodzi mi o tylne. Przednie chodzą bez problemu. Natomiast tylne podczas zamykania az czasami sie zatrzymuja, próbowalem juz smarowac te prowadnice gdzie chodza slizgi ale to nic nie daje, jest jeszcze jakis sposob na poprawienie tego ? bo troche glupio jak ktos z tylu opusci szybe a podnosic trzeba juz ją recznie z nacisnietym przyciskiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #2 Napisano 8 Grudnia 2009 przeleć smarem silikonowym, czy jak on sie nazywa bo juz nie pamietam dokladnie nazwy, te prowadnice po których sie szyba porusza;) bo tam jest taki opor, ta uszczelka z wiekiem butwieje i nie ma juz swoich oryginalnych wlasciwosci a aluminium ktore jest w srodku, ktore usztywnia ta uszczelke koroduje i puchnie;) stad z wiekiem problemy z szybkami standardowo w naszych paszkach ale cóż zrobić trzeba na wszystko rozwiązanie znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #3 Napisano 8 Grudnia 2009 W mojej B3 tak skorodowały prowadnice pod uszczelką w której chodzi szyba że z oporem ręką ciężko było a co dopiero silniczkiem.Pokruszyłem tą rdzę posmarowałem prowadnice i jak ręką odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #4 Napisano 8 Grudnia 2009 Nie rozumiem co wy smarujecie?? tu są fotki z mojego remontu siłowników http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2405&highlight=reaktywacja&page=2 Silniczek rolki przekładnie rozebrałem i nasmarowałem, podobnie z nożycami ale smarować prowadnice boczne to porażka. Wymyłem je wysuszyłem i szyba chodzi gładziutko i lekko. Tylne mam oklejone co daje dodatkowy opór a szyba zap.. aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #5 Napisano 8 Grudnia 2009 no tak tylko ze tylne podnosniki sa "na linke" i tam raczej nie ma przekladni slimakowej... wiec sam juz jestem glupi co robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #6 Napisano 8 Grudnia 2009 no tak tylko ze tylne podnośniki są "na linkę" i tam raczej nie ma przekladni slimakowej... maja ślimak w silniczku zobacz na zdjęcia w linku Pana JACU6X6 Nie rozumiem co wy smarujecie?? ja smarowałem prowadnicę po której chodzi mechanizm opuszczania szyb a nie boczne prowadnice bo te tylko wyczyściłem z rdzy która była pod uszczelką.Samo smarowanie wewnątrz silniczka-przekładni może wiele pokazać.Przypomniało mi się że kiedyś mi cały pancerz z linki nawinęło na ten bębenek wewnątrz przekładni i też nie chciało chodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 8 Grudnia 2009 Tak jak pisze JACU6X6 smarować to tam gdzie metal, na prowadnicach ( i wszędzie gdzie plastiki lub guma)to raczej talk ,a jak takiego specyfiku nie ma pod ręką to trzeba w szafkach żonie pogmerać i poszukać mąki ziemniaczanej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fucker Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2009 U mnie pomogło poluzowanie śrub mechanizmu, z dokładnie co trzyma szybę. I na poluzowanych śrubach parę razy spuściłem szybę w dół w górę, ale cały czas pomagając ręką, żeby szyba nie spadała. Później całkiem do góry, i jak była całkiem u góry dopiero dokręciłem śruby. A robiłem to tak, żeby szyba znalazła sobie sama miejsce i się ułożyła w prowadnicach. Bo czasami wystarczy tylko trochę przesunięty uchwyt szyby i ciężko się porusza. Najlepiej jak szyba sama znajdzie sobie wygodnie jej miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b0ss Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2009 i poszukać mąki ziemniaczanej. no ale tutaj to nie widze najmniejszego powiazania jak moze maka ziemniaczana zastapic smar silikonowy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2009 Smar chłonie kurz i piasek (i z czasem robi się z tej mieszanki kit lub pasta polerska), a taki talk zmniejsza tarcie i wchłania wilgoć, tylko powtarzam że ma to sens tam gdzie nie ma nic metalowego tylko tworzywa sztuczne ,gumowe itp., jeśli jednak jest metal to trzeba smarować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rubin Zgłoś #11 Napisano 25 Stycznia 2010 Witam, podłączę swój problem: Po ostatnich mrozach szyba chyba przymarzła i przy otwieraniu mechanizm zjechał w dół ale szyba się nie ruszyła. Rozebrałem drzwi i ta listwa na której stoi okno jest totalnie przerdzewiała, uszczelkę wyjąłem, wyczyściłem wszystko z rdzy ale nic to nie dało bo jak się ustawi szybę dobrze to do góry pojedzie ale w dół jedzie już tylko sam mechanizm. Co radzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2010 wsadzić szybę w tą listwę na klej najlepszy taki klej do klejenia luster ale przed tym dobrze wyczyścić i zakonserwować tą listwę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KaczorTDi Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2010 Mam ten sam problem, u mnie ta listewka to już totalne próchno. Próbowałem silikonem ale niestety puściło. Gdzieś na forum czytałem, że można ją kupić oddzielnie w ASO, koszt bodajże w okolicach 80zł ale nie mogę znaleźć tego tematu. Samej listewki używanej się nie kupi niestety, w ASO u mnie w mieście powiedzieli, że jest, ale razem z całym mechanizmem za 350zł więc podziękowałem. Szukałem na szrocie ale dowiedziałem się, że szyby z tej listwy się nie wyciągnie. U mnie stało się o tyle źle, że szyba mi spadła obok prowadnicy i jak zamykałem to poszedł w górę sam mechanizm, zahaczył o jakiś element i się dość mocno wygiął dlatego szukam teraz całego mechanizmu i nowej listwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2010 Ja mam pytanie jak dobrze oczyścić te boczne prowadnice w drzwiach które trzymają i stabilizują szybę o których mowa na początku? Tą uszczelkę da się wyjąć stamtąd i wymienić czy nie bardzo ? Są tam także przy tym dolnym mocowaniu szyby taki czarny plastik z haczykiem który też ma stabilizować na tej listwie pionowej tylko że właśnie pękł mi ten haczyk a nigdzie nie mogę dostać nowego. Można to jakoś naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2010 uszczelki są normalnie wyciągalne mogą ciężko siedzieć po tylu latach ale da się je wszystkie zdemontować co do haczyka to pewnie chodzi Ci oto co trzyma szybę w przednich drzwiach co jeździ po prowadnicy ?? takie coś to chyba tylko w ASO kupisz albo od jakiegoś miłego forumowicza co bedzie mial na sprzedaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadeusz9a Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2010 (edytowane) Mam ten sam problem, u mnie ta listewka to już totalne próchno Spróbuj poszukać na allegro używanej szyby z listwą. Ja kupiłem - koszt około 50- 60 złotych, nie pamiętam dokładnie. Szyba w stanie dość dobrym. Inaczej tanio nic nie zmajstrujesz. Pozdrawiam Edytowane 25 Lutego 2010 przez tadeusz9a *** Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LukiS Zgłoś #17 Napisano 25 Lutego 2010 tak o to chodzi Może uda mi się to zrobić warsztatowym sposobem ale to w sumie najmniejszy problem Te uszczelki da się czym innym zastąpić ? Bo one pewnie już zbutwiałe są a o oryginały będzie ciężko pewnie Zastanawiam się w jakim stanie te prowadnice będą jak je wyciągnę Chyba że prowadnica wyjdzie razem z uszczelką Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Szyby dosuwają mi się na maksa w górę ale mimo to słychać świst powietrza. Mechanizmy są wymienione na nowe i dobrze przykręcone więc to chyba nie ich wina. Czyżby to była wina tego że te prowadnice nie równo prowadzą szybę czy jaki grzyb ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach