Skocz do zawartości

Fucker

  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Fucker

  • Urodziny 05.08.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Dawid
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    okolice K-Koźle

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
  • Rok produkcji
    2007
  1. SeM@PassatB5, wsporniki muszą pasować, jak cały przód jest prawidłowo poskładany. Wsporniki są na odwrót i nie w tym miejscu co powinny być. (Wiem, ze tak specjalnie zrobiłeś) Od spodu lampy (jak jest oryginalna), widać takie dwa żeberka. I tam powinien się opierać wspornik. U klienta w Passacie co wczoraj montowałem wygląda to tak...
  2. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    Faktycznie, 8 bit. Przedmówca ma rację.
  3. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    Koło na wydechu wygląda jak by było zmienione. Koło kompresji ma braki. Ja osobiście turbinę bym oddał.
  4. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    eee tam, ja miałem na brd 465Nm przy nieco powyżej 2200rpm, przy gtb22 miałem prawie 500Nm i to wszystko w 1Z. Tylko na GTB nie mam wykresu.
  5. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    Wyjmowałem panewki i żadnego zużycia nie było. Denko tłoka żadnych wżerów. Jedynie co może puszczać to uszczelka pod głowicą jak ktoś leci powyżej 210KM. Jeżeli ktoś będzie pilnował EGT i będzie używał modzonego TDi jak się należy, to pożyje długo, bardzo długo. Ja miałem dodatkowo zewnętrzną chłodnice oleju i paliwa. Ważna jest duża sprężarka wydajny IC, by powietrze nie nagrzewało się za mocno. Lepszy wałek tez wskazany, to wszystko obniża temp. co za tym idzie uszczelka będzie trzymać. Nie zapomnijmy też o dobrym sofcie. Tu wykres na BRD
  6. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    11mm, 260, IC megane. Na brd był bardzo lekki dymek, bo włożeniu gtb bez ruszania softu dymek znikł i było czuć przyrost mocy.
  7. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    200KM spokojne znosi, tylko, że nie konie tu są ważne a moment obrotowy. Na brd miałem 211KM 465NM, ale turbina pracowała już na granicy możliwości. Po włożeniu gtb było sporo więcej. Z gtb nie mam wykresu, bo sprzęgło puszczało i nie dało rady zmierzyć. Czyli proszę nie siać jakiś teorii, ze nie wytrzymują.
  8. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    Nie. Lepsze będzie GTB, jest to turbo, które ma troszeczkę inną budowę geometrii. W zależności jak zostanie przerobione, potrafi szybciej wstawać niż BRD. I potencjał jest dosyć duży. Moim zdaniem jest to turbo do mocy od 200KM wzwyż. Jeżeli w taką moc nie celujesz, to nie opłaca się go wkładać. Bo koszty dwa razy wyższe od BRD. Decyzja należy do ciebie.
  9. Fucker

    GTB2260VK w Passacie AFN

    Ja miałem na BRD 465Nm w VP przy 2200 rpm i jakoś problemu nie było. Na gtb co sam zrobiłem miałem grubo ponad 465Nm, ale to już sprzęgło T4 puszczało.
  10. Potrzebujesz koniecznie nowych klocków ! Stare klocki są nie równo zużyte co powoduje na przetoczonych tatczach, że się "kantują" przy hamowaniu, a objawy są właśnie takie, jak byś miał zapowietrzony układ hamulcowy. Miałem taki przypadek. Do przetoczonych tarcz zawsze nowe klocki trzeba.
  11. Ten silnik na pewno sobie lepiej radzi z budą, niż wcześniejszy silnik 1.8 90KM który tam siedział. ---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:48 ---------- No dosyć takie twarde są, ale bez przesady.
  12. Będę dopisywać do gółwnego tematu, to, co mi się przypomni. Nie zapisywałem tego, więc ciężko sobie teraz wszystko przypomnieć. Ewentualnie proszę w temacie pytać, jak będę wiedział to odpowiem.
  13. Ehhhh, kurcze szkoda, że wcześniej nie wiedziałem. Dzisiaj właśnie przyspieszacz robiłem. Na pewno bym skorzystał z takiego systemu. Dzięki za pomoc z poduszkami.
  14. Wcześniej w Passacie siedział silnik 1.8 ABS. Teraz już nie poznać, że siedział tam silnik benzynowy. Jest mnóstwo małych przeróbek, które postaram się wyszczególnić na końcu tematu, ale ogólnie wszystko pasuje. Pod warunkiem, jak ma się dawcę, tzn. całe auto. Jak ktoś chce się pchać w przkładkę i ma tylko kupiony silnik z osprzętem, to odradzam takiego manewru. U mnie dawcami były dwa passaty. Jeden B3 (widoczny na zdjęciu) i B4 w TDI'ku. Kilka fot z prac. Nie porobiłem zdjęć z każdej pierdoły co przerabiałem, bo za dużo by tego było. Nie wiele, ale coś jest. Lepiej zmienić bak i nie rzeźbić. Mniej roboty. Tzn.bak z diesla ma dużo mniejszy otwór na smok, bo nie ma pompy paliwa. Druga różnica to klapka i zwężenie przy wlewie, a trzecia różnica tkwi w odpowietrzeniu. Z benzyny idzie rurka z odpowietrzenia na sam przód samochodu, a w baku z diesla wszystko jest przy samaym zbiornku. Na miejscu cewki teraz bezpiecznik. Kompletowanie wiązki. Nic nie było cięte, czy lutowane. Wszystko podłączane jak fabryka. Smok z Passata B4 TDI i B3 SB taki sam, ale chyba inna oporność. Silnik siedzi, ale dużo rzeczy nie podłączonych. Jak widać na zdjęciu. Dopasowanie rurki do pompy wspomagania. Są inne końcówki. Tutaj pozbyłem się filtra z benzyny i wstawiona jest ori rurka. Nie skracałem jej, bo na końcach miała ładne kołnierze. Przewody paliwowe zostały z benzyny. Dawca Passat B3 po kolizji. Karoseria złamana. Bak z TDI po czyszczeniu, gotowy do założenia. Pierwsza praca silnika w nowej budzie. Jeszcze dużo rzeczy nie podłączonych... tłumik, intercooler, filtr, przyspieszacz itd. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=dxCdSUID2I0[/ame] Tutaj już w 80'ciu procentach uporządkowałem pod maską Dorabianie przyspieszacza... Jak oryginał wyszło Pod maską już wszystko uporządkowane Wszystko już działa jak należy. Licznik przełożony z B3. Cała wiązka z silnika benzynowego wyrzucona, na jej miejsce podłączyłem ori wiązke z silnika 1.6 TD intercoler. Niby diesel, ale swoją elektrykę ma m.in. grzanie świec, dodatkowa pompa wody (elektryczna) do chłodzenia turbiny, kilka czujników itd. Wygłuszenia z diesla również założyłem. Trochę rzeźby było, ale myślałem, że bedzie gorzej. Zgodnie z obietnicą będę wymieniał co zostało przerobione (przeróbką to raczej nie można nazwać), ale: -cały układ odpowietrzania baku z benzyny został wyrzucony, znajdował się on zaraz koło obudowy filtra powietrza, rurka odpowietrzająca, która była poprowadzona od baku benzyny aż na przód auta równiez jest usunięta. -półosie pasowały "plug and play" z poprzedniego silnika 1.8 ABS pod skrzynie z SB. Porównywałem długości i grubości to te z benzyny, o ile dobrze pamiętam były nawet grubsze i w lepszym stanie niż te z silnika SB. Czy półosie z SB pasowały by pod piasty z B4 nie jestem w stanie powiedzieć, bo nawet nie próbowałem. - łapy silnika poszły również z B3 1.6 TDint SB. Łapa od strony budy nie pasuje na pewno od silnika 1.8 ABS. - w podłużnicach trzeba było wybić zaślepki pod rury z intercoolera. One tam są, ale zaślepione ładnie blachą na zgrzewach. -z passata B3 przekładałem również uchwyty rur intercoolera. I oryginalne śruby, które trzeba wydłubać z podłużnicy i włożyć w puste otwory w B4. Wolałem zrobić jak oryginał niż spawać jakieś gwinty w podłużnicy, bo inaczej się nie da przymocować uchwytów. Dlatego pisałem, że trzeba mieć kompletnego dawce, bo kto ci sprzeda takie pierdoły, jak np. plastikowe zatrzski, które trzymają nakrętkę w podłużnicy. Takiego czegoś w sklepie nie można kupić. - przewody od wspomagania zostały te same, tylko pompa wspomagania z silnika SB, to starszy model i trzeba mieć tą śrubę mocującą z nowszej pompy np. od tego silnika 1.8. Pokazałem tą śrubę nawet na zdjęciu wyżej. - przewody paliwowe przy filtrze trzeba poskracać, bo z benzyny są za długie. - licznik pasuje z B3, ja miałem szczęście, że wskaźnik prędkościomierza z poprzedniego silnika był również na linkę, tak jak w B3, więc linka została. -wiązka z silnika benzynowego wyrzuciłem i w to miejsce przyszła wiązka z silnika SB. O ile dobrze sobie przypominam, musiałem odłączyć wtyczkę z wycieraczek. Bo wiazka z silnika SB była razem z wiązką wycieraczek i nie chaiłem pruć ori instalacji. Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dopiszę. Jeżeli są jakies pytania lub sugestie, proszę pisać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności