animalx Zgłoś #1 Napisano 3 Grudnia 2009 Witam.Panowie jakie powinno być ciśnienie oleju w 1.8t aeb z 96r.?Jakie na zimnym silniku a jakie na ciepłym?Ewentualnie jak to sprawdzić ,czy samemu dam radę.Mam dostęp do manometru a ostatnio odzywa mi się kontrolka.z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 3 Grudnia 2009 kontrolka oznacza przytkany ssak lub uszkodzenie napinacza... (?) z tego, co czytałem na racingforum, ciśnienie na luzie w silniku AEB na rozgrzanym silniku jest w granicach 1,2 bara. Moje AWT na ciepło trzyma 1,9 bara. Zimny silnik to ciśnienia rzędu 4-5 barów (ale to żadna miara, bo wszystko zależy od oleju, który zalałeś). Samemu zmierzyć nie bardzo wiem w jaki sposób... montuje się takie specjalne podkładki pod filtr oleju z wyjściem na zewnętrzny manometr. Dopiero do tego można sobie podpiąć czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #3 Napisano 3 Grudnia 2009 Super dzięki za odpowiedź,ale ta kontrolka zapala się z rana po postoju nocnym i nie wiem o co chodzi i kiedy to ciśnienie sprawdzać.Co o tym myślisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekjp Zgłoś #4 Napisano 3 Grudnia 2009 Ciśnienie oleju sprawdzamy na nagrzanym silniku około 80stC.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i w to miejsce wkręcasz manometr.Przy 2000 obr/min powinno być w przedziale 300...450 kPa. Mniejsze cisnienie oleju wskazuje na zużycie łożysk walu korbowego lub pompy oleju(sprawdzic smok pod kątem nagaru). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #5 Napisano 3 Grudnia 2009 Przepraszam,ale czy można zrobić pomiar na zimnym skoro wtedy zapala się kontrolka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 3 Grudnia 2009 Przepraszam,ale czy można zrobić pomiar na zimnym skoro wtedy zapala się kontrolka? Pewnie że można, nikt ci tego nie zabroni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #7 Napisano 3 Grudnia 2009 Ok,dziękuje za rady,pomiary będę robił w sobotę i w razie jakiś pytań,odezwę się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirek13 Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2010 i jakie ci pomiary wyszły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2010 A jak sprawdzic ten smok czy jest nagar czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2010 A jak sprawdzic ten smok czy jest nagar czy nie? Ściągnąć miskę olejową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2010 O kurcze myslalam ze jest jakis latwiejszy sposob,ale dziekuje za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krpik Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2010 kolego na bank masz syf w silniku i czasem zatyka smok,to wada w tych silnikach,też tak miałem kupiłem nową pompę zamontowałem i lata jak marzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2010 Magda przeczytaj Mój temat i zobaczysz co się może stać jak tego nie naprawisz,miałem to samo z tą kontrolką. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=67770 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach