Skocz do zawartości
animalx

cisnienie oleju 1.8t aeb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Panowie jakie powinno być ciśnienie oleju w 1.8t aeb z 96r.?Jakie na zimnym silniku a jakie na ciepłym?Ewentualnie jak to sprawdzić ,czy samemu dam radę.Mam dostęp do manometru a ostatnio odzywa mi się kontrolka.z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka oznacza przytkany ssak lub uszkodzenie napinacza... (?)

z tego, co czytałem na racingforum, ciśnienie na luzie w silniku AEB na rozgrzanym silniku jest w granicach 1,2 bara. Moje AWT na ciepło trzyma 1,9 bara. Zimny silnik to ciśnienia rzędu 4-5 barów (ale to żadna miara, bo wszystko zależy od oleju, który zalałeś). Samemu zmierzyć nie bardzo wiem w jaki sposób... montuje się takie specjalne podkładki pod filtr oleju z wyjściem na zewnętrzny manometr. Dopiero do tego można sobie podpiąć czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za odpowiedź,ale ta kontrolka zapala się z rana po postoju nocnym i nie wiem o co chodzi i kiedy to ciśnienie sprawdzać.Co o tym myślisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju sprawdzamy na nagrzanym silniku około 80stC.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i w to miejsce wkręcasz manometr.Przy 2000 obr/min powinno być w przedziale 300...450 kPa. Mniejsze cisnienie oleju wskazuje na zużycie łożysk walu korbowego lub pompy oleju(sprawdzic smok pod kątem nagaru).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,ale czy można zrobić pomiar na zimnym skoro wtedy zapala się kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam,ale czy można zrobić pomiar na zimnym skoro wtedy zapala się kontrolka?

Pewnie że można, nikt ci tego nie zabroni. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok,dziękuje za rady,pomiary będę robił w sobotę i w razie jakiś pytań,odezwę się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jakie ci pomiary wyszły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzic ten smok czy jest nagar czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzic ten smok czy jest nagar czy nie?

Ściągnąć miskę olejową ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze myslalam ze jest jakis latwiejszy sposob,ale dziekuje za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego na bank masz syf w silniku i czasem zatyka smok,to wada w tych silnikach,też tak miałem kupiłem nową pompę zamontowałem i lata jak marzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności