Skocz do zawartości
papencjusz

Dziwny problem z akumulatorem.

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak. Mam akumulator 62Ah 300A, akumulator ma 6 lat. Naładowany przy dodatnie temperaturze na dworze odpala 1 raz bez problemu, po zgaszeniu silnika już nie odpala, ale wszystkie kontrolki się świecą, a on nie ma siły zakręcić rozrusznikiem. Nic biorę go do domu, ładuję, wkładam do samochodu, odpalam gra, gaszę silnik kręce odpala, zadowolony pojeździłem troszkę zostawiłem pod chmurką (noc ciepła około 5st), rano chcę jechać, samochód martwy, ale wszystkie kontrolki się palą, światła świecą itd. Nic biorę ładuję, powtarzam zabieg, zostawiam akumulator na noc w samochodzie (tę ostatnią u mnie było -4), rano podchodzę i odpala, zgasiłem i znowu odpala. O co chodzi? Problem z elektryką czy kończy się akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by było sprawdzić ładowanie,ale raczej aku już będzie mieć słabą pojemność...Można to zmierzyć specjalnym przyrządem.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej sprawdz co ci robi zwarcie

połaczenia do rozrusznikia alternatora i czy ładowanie aka w autku jest oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

multimetr do aku naladowanego podepnij zobacz ile ma na zgaszonym silniku - pasuje zeby mial kolo 13V byle nie mniej jak 12V, pozniej odpal silnik powinien miec ok. 15V i na gazujac wzrastac o jakies 0,2-0,4V. Na swiatlach powinienes miec 13,3-14V.

 

A jak ładowałeś aukumulator to sprawdziles stan wody w celach?Bo jesli nie i gdzies bylo sucho plytki pogiete aku do smieci:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na oberwaną celę i akum ma zwarcie. Podjedź do sklepu z akumulatorami i niech Ci go pod obciążeniem sprawdzą. Przytyka takie coś od góry do zacisków, naciska, i jak dymek pójdzie to akum kaput :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boss krosno-mylisz się...Napięcie ładowania powinno wynosić 14,2 +- 0,3V,jak jest więcej to regulator jest padnięty i przeładowuje(co jest złym objawem).Dobry regulator napięcia daje właśnie 14,2V.A napięcie spoczynkowe 12,2V-12,5V można uważać jako normalne.Nie wiem skąd wziąłeś takie dane...Warto by było zmierzyć także ładowanie na zaciskach alternatora,ponieważ na kablu mogą być także niewielkie spadki napięć.sebam-niekoniecznie dymek,ale ten miernik pokaże dokładnie czy aku jest OK.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przed chwilą byłem u gościa i sprawdził mi wszystko urządzeniem i mówi że jest w porządku, bo normalnie w stanie spoczynku akumulator ma 11,98, po uruchomieniu silnika na klemach pokazuje 13,84 a po lekkim dogazowaniu pokazuje 13,93 podejrzewam że na pełnych obrotach podskoczy pewnie pod 14. Regulator napięcia jest nowy, szczotki są prawie całe tylko że są miedziane czy to źle? bo wcześniej były grafitowe. Wyczyściłem wszystkie możliwe styki kabli, masę akumulatora, silnika, klemy, kable przy rozruszniku. Dziś rano też był lekki mrozik i samochód odpalił. Acha co ważne, kiedyś na mieście jak mi padł akumulator, poprosiłem gościa, żeby pożyczył mi prądu i chciałem odpalić przez kable rozruchowe, niestety nawet nie zakręcił, dziwne nie? Acha z tym zbadaniem akumulatora, to można to wykonać w każdym sklepie? I jeszcze jedno co jakiś czas pod akumulatorem zbiera się taki biały nalot, jak cukier puder. Prawdę mówiąc wolałbym mieć 100% pewność że akumulator do wymiany, bo 300stówki wydać nie uśmiecha mi się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk no u mnie aż zadymiło, jak koleś nacisnął :D i diagnoza była "zwarcie na celi"

 

Adam może i nie w każdym sklepie Ci sprawdzi, ale w lepszym, tzn takim, gdzie odrazu jak kupisz to Ci założy, pomierzy ładowanie, doradzi, itd...itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki ja miałem to samo po tylu latach aku traci moc uderzenia do odpalenia, czas na nowy.

 

I teraz o to moj problem!

 

Po wymianie świec (Denso) oraz kabli zapłonowych(Kraft) auto odpalilo bez problemu ale pokazala sie kontrolka świecącego aku, dodałem gazu i przestała, i teraz przy dłuższym postoju odpala i sie pali, poki nie dodam lekko gazu, alternator pol rok temu był robiony,

klemy wyczyszczone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz szczotki i regulator napięcia ja miałem to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogę prosic o szczegóły jakie szczotki, gdzie sie znajduje ten regulator

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczotki alternatora i regulator napiecia jest na nim lub blisko niego

do szczotek musisz rozebrac alternator i sprawdzic czy sie nie zawieszaja czy nie sa za krótkie itp a regulator napięcia to sprawdz multimetrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do szczotek musisz rozebrac alternator

 

Po mojemu, to szczotki są na wierzchu po odkręceniu regulatora napięcia, więc nie trzeba niczego rozbierać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja się jeszcze wypowiem do tego problemu, bo ostatnio przerabiałem problem akumulatora.

 

Akumulator wymieniłem, ale okazało się że raczej niepotrzebnie, był jeszcze poniemiecki i za wczesnie uznałem, że pewnie się kończy. Zacząłem mieć problemy z rozruchem, gdy dłużej postał i spadły temperatury.

 

Piszesz że w spoczynku masz 11,9 V, to raczej za nisko (powinno 12,2-12,5 V), a na uruchomionym silniku coś ok. 13,8-13,9 V, to też za nisko powinno być ok. 14,2 V na pełnym obciążeniu (włączone swiatła, nagrzewnica i co tam jeszcze masz) i to na jałowym biegu. Powinieneś jeszcze sprawdzić czy nie masz zwiększonego poboru prądu gdy jest wyłączony silnik. Powinno być ok. 0,03 A przy załączonym alarmie jak masz. Przypomnę, że pobór sprawdzasz w ten sposób że miernik łączysz nie równolegle (czyli do klem), a trzeba rozłaczyć akumulator i wpiąć w układ szeregowo, a na mierniku powinna być włączona wydzielona pozycja 10 A.

 

Możesz mieć coś podobnego do przypadku u mnie. Elektryk zdiagnozował mi, że być może akumulator był rozładowywany w trakcie jazdy, gdyż nie było ładowania na odpowiednim poziomie. Powodem był niby jakiś kabel przy alternatorze. Ponoć przegrzewał się, a to mogło być w wyniku jakiegoś jego zwarcia, może pęknięcia i zwężenia światła przepływu prądu.

 

Moja rada to sprawdź jeszcze pobór prądu w spoczynku i może połączenie aletrnatora z akumulatorem, sprawdź też czy masz odpowiedni poziom elektrolitu, a na końcu poddaj akumulator testowi na zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wskazania pokazywał miernik przed czyszczeniem klem, mas, kabli od alternatora i rozrusznika. Czy ewentualne porządne wyczyszczenie tych miejsc może spowodować wzrost badanych wartości czy to nie ma żadnego znaczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze masz po prostu zwarcie na płytkach i aku nie trzyma jedz do elektryka niech sprawdzi pod obciążeniem oni maja takie zabawki :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio identyczny problem , i podobne wątpliwości czy aby na pewno aku ? przez 6 lat jego życia nie dotykałem sie do niego , aż pojawiły sie właśnie problemy takie jak opisane w pierwszym poście. Po zakupie nowego aku ( centra ) problemu NIE MA !

też miałem wątpliwości też było szkoda 260 PLN.

Edytowane przez Pawełz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie wskazania pokazywał miernik przed czyszczeniem klem, mas, kabli od alternatora i rozrusznika. Czy ewentualne porządne wyczyszczenie tych miejsc może spowodować wzrost badanych wartości czy to nie ma żadnego znaczenia?

 

Moim zdaniem zewnętrzna czystość nie ma aż takiego znaczenia, no chyba że masz mocno zaśniedziałe lub brudne przewody i gdzieś może następować przebicie, zwłaszcza gdy jest to mokre. Możesz sprawdzić czy czasem nie masz luzu na klemach, albo przy alternatorze. Nadmierny luz może mieć znaczenie na prawidłowe zamknięcie obwodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
boss krosno-mylisz się...Napięcie ładowania powinno wynosić 14,2 +- 0,3V,

Kolega Boss wcale sie nie myli, a swoją wiedzę bierze bardziej z praktycznych pomiarów miernikiem analogowym, niż wiedzą teoretyczną. A te dziesiatki po przecinku przedstawiają się różnie, w zależnosci od stanu akumulatora, właczonych odbiorników prądu i połaczeń w konektorkach.

szczotki są prawie całe tylko że są miedziane czy to źle?

Wszystkie szczoteczki są grafitowe, niektóre maja pewną domieszkę miedzi i się ładnie czerwienią.:)

 

Adam, moze spróbuj sprawdzić rozrusznik, a dokładnie automat. Gdyby automat zadziałał, a akumulator był słaby, przygasły by kontrolki, światła i inne takie podczas rozruchu. A tak nie jest. Więc automat, kabelek prowadzący do niego, bezpiecznik, aż dojdziesz do stacyjki.

Aha, mozna też go spróbować "ruszyć" bezpośrednio podłączając automat kabelkiem do akumulatora. tylko uwazaj wtedy, zeby Cie samochód nie przejechał:D.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności