Skocz do zawartości
ziewak10

Przy hamowaniu silnikiem szarpie

Rekomendowane odpowiedzi

Już wiem że przy pedale sprzęgłą nie mam zadnego czujnika. Może gdzieś indziej jest????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szarpie przy dodawaniu i puszczaniu gazu
sprawdź przepustnicę przeczyść ją i wymień filtr powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym stawiał na swiece albo kable

 

---------- Dodano o 12:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:58 ----------

 

sory nie zauważyłem ze chodzi o diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece wymienione na NGK pfr6q, przepustnica czyszczona i adaptowana, filtr tez wymieniony. Brak błędów.

Jest jakis sposób na sprawdzenie przepustnicy???? Ręce mi juz opadają ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakiś pomysł????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może tarcza sprzegła ma juz wyrobiony sprężyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że to się dzieje w trakcie jazdy a nie przy ruszaniu wiec sprzegło chyba nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak najlepiej sprawdzic cewki?? Kiedys miałem jakies błędy zwiazane z cewkami, wymieniłem jedną i błędy juz nie wyskakują. Ale moze jeszcze coś je boli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpało podczas hamowania silnikiem w zakresie 1400-1600 obrotów.

Czasami na postoju, na biegu jałowym obroty na chwilę wchodziły na 1100 -1200 potem spadały na 900.

Okazało się ze trzeba było zaadaptować przepustnicę w VAG.

Był błąd 1087 - Nieprawidlowe ustawienie podstawowe.

Po nastawieniu problemy znikły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po sześciu latach rozwiązałem problem. Po wymianie przegubów zewnętrznych problem znikł. Jak u mnie szarpało to byłem po wymianie i nie skojarzyłem faktów. Swoją droga były to przeguby Ruville i długo wytrzymały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz kolego napisac co bylo nie tak z tymi przegubami. W sensie jak zdiagnozowac bez wymiany.

Mam taki sam feler. Szarpie przy zdejmowaniu nogi z gazu. Czestotliwosc jakby od kół ale znacznych luzow nie widac.

Jedno co moge stwierdzic to ze problem sie pogłębia ale winnych nie widac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj kolego poruszać cała polosia od skrzyni do piasty może nie być plastików dystsnsowych może ktoś wcześniej nie założył albo się wyrobily jeden taki przypadek już przerabialem ostatnio

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Było czuć szarpanie i słychać pukanie wszystkie tuleje i sworznie ok przegub też nie pukal a właśnie nie było tuleki plastikowej na polosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ktorym miejscu ma być ta tuleja? Mialem wymieniany jeden z przegubow wewnetrznych. Moldy mechanior skladal mógl cos nie zauważyć . Wsadził uzywany przegub bez luzów bo taki dostalem.

U mnie stukow nie ma wcale, luzów tez wyczuwalnych nie ma.

Auto nie jest nowe ale to poszarpywanie mam coraz bardziej odczuwalne. Mam wrazenie ze latem nie szarpalo jak chodzila klima ale teraz za zimno zeby sprawdzic bo nie startuje. Czasem szarpie a czasem jest to bardzo malo odczuwalne..

Koledzy mechanicy juz nie chcą ze mna gadac na ten temat bo błędów nie ma, luzow nie czuć a ja juz troche kasy w to wsadzilem bez efektu i nie bardzo mi sie widzi wymieniac cos bez podstawy bo szkoda mi kasy i roboty.... :sciana

Mam wrazenie ze szarpie mocniej jak jest mokro ale wydaje mi sie ze moze to miec tylko wplyw na przeplywke a to podmienilem i bylo bez efektow

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy przegubie zewnętrznym między ta tulejka to coś jak ogranicznik (choć nie wiem może wewnętrzny też ma taką tuleje) poruszaj polosie do skrzyni i od skrzyni nie powinno być luzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Sprawdze w przyszlym tygodniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak późno ale nie często zaglądam na forum, a chciałem się pochwalić, że problem znikł. Diagnoza w moim przypadku to wyciągnięcie bezpiecznika ABS. Po tym zabiegu problem ustępował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już Ci mówię w czym problem - różne opony przód tył / różnie zużyte. Pewnie auto z ASR/ESP? Ja po montażu ASR u siebie miałem to samo, jak z tyłu było 235/45 R17 a z przodu 225/45 R17. Też wyciąganie bezpiecznika pomagało:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam problem z szarpaniem podczas spokojnej jazdy lub zwalniania dalej. Występuje na wszystkich biegach coraz wyraźniej.

problem się nasila ale nie można go zdiagnozować sensownie. Nie znalazłem mechanika który chciałby się podjąć po tym co ja sprawdziłem - nikt nie ma innych pomysłów

ostatnio samochód na chwilę sam zwiększył moc przy dodawaniu gazu jak bym wcisnął gaz dwa razy mocniej. Później sam przyspieszył bez dodawania gazu jak bym wcisnął przycisk reset na tempomacie. Taka sytuacja powtórzyła się dwa razy w ciągu roku w dużej odległości czasu. Obydwa razy odruchowo wcisnąłem delikatnie hamulec i sterownik odpuścił a mogłem wyłączyć tempomat i zobaczyć czy puści ale dwa razy stało się to blisko skrzyżowania i nie miałem czasu na przemyślenia.

Taki objaw mogłoby wywołać jakie uszkodzenie w manetce tempomatu ale zbyt rzadko występuje bym mógł sprawdzić.

Auto dużo lepiej chodzi po przejechaniu większej trasy np po autostradzie- jakiś czas jakby mniej szarpie. Moim zdaniem wybitnie wskazuje to na problem z czymś przy silniku bo np na przeguby jaki by to miało wpływ. Mogło by mieć ew. na dwumas - że mocniej po naciągany przy większym butowaniu niż przy spokojnym toczeniu auta po drodze.

Odpięcie ESP ( wtyczka ze sterownika) nie pomaga.

przeguby sprawdzanie wielokrotnie, jeden zewnętrzny wymieniony na nowy.

wymienione/podmienione: pompowtryski, sterownik silnika, czujnik obrotów wału, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, zawór EGR, zawory sterujące EGR i turbiną, popychacze hudro  wałek rozrządu.

Nie mam koncepcji co jeszcze sprawdzić. Przejechałem jakieś 40 tys. km i problem jest raz większy a raz mniejszy.. ogólnie  męczący

Jedno czego nie potrafię wytłumaczyć to objaw słyszalnego w aucie szumiącego powietrza przy przyspieszaniu -jak by był dziurawy przewód od intercoolera ale objaw jest przy lekkim ciśnieniu w układzie doładowania, przy mocniejszym wciśnięciu gazu zanika (powyżej około bara). Nie znalazłem dziury w przewodach intercoolera, był by widoczny gdzieś jakiś olej na przewodach a nie ma albo nie widzę.

mam wrażenie że może jakby przepływ powietrza przez egr nie był taki jak powinien ale to by był sprawka przepływomierza albo zaworu sterującego ... muszę dojść do sposobu jak go sprawdzić.

Jak EGR jest zamknięty  (odłączone podciśnienie) to silnik na wolnych obrotach chodzi dużo twardziej- mniej kulturalnie. wydaje mi się że i tak silnik chodzi na wolnych obrotach twardziej niż powinien.

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności