Skocz do zawartości
asik82

Automatycznie podnoszona klapa SEDAN

Rekomendowane odpowiedzi

jedynym warunkiem by było to że auto musi być otwarte

skoro masz zajęte ręce to i tak tego auta nie otworzysz aby póżniej machnąć nogą pod zderzakiem:D

a gdy juz wyciagniesz kluczyk w celu otworzenia auta to po co machać nogami pod zderzakiem skoro mogłeś otworzyć bagażnik z pilota... :D

 

Bez bezkluczykowego/zbliżeniowego sysyemu otwierania auta ten pomysł nie ma sensu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dało by to się zrobić na zasadzie jakiegoś czujnika zbliżeniowego który by podawał zasilanie po zbliżeniu . jak by pogadać z kimś kto się zna to by powiedział jaki moduł by był potrzebny .

Tylko kolejny breloczek przy kluczach i pytanie jaki koszt .

Jak na razie chce sobie założyć same otwieranie i po przeczytaniu całego postu nie wiem jak to zrobić najlepiej . nie chce dorabiać żadnych blaszek tylko kupić teleskopy od audi i sprężyny tylko nie wiem czy podejdą bez przerabiania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak na razie chce sobie założyć same otwieranie i po przeczytaniu całego postu nie wiem jak to zrobić najlepiej .

Siłowniki od Audi A6 o wyrzucie 730N rozwiązują problem bez żadnych sprężynek.

Zamontowałem na próbę i podnoszą klapę samoczynnie po zwolnieniu zamka.

 

Jako iż mam 3B musiałem pokombinować z uruchamianiem klapy z pilota, stary kumpel elektronik rozwiązał ten problem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siłowniki od Audi A6 o wyrzucie 730N

 

pasuje plug&play?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba nie zrozumiałeś tematu, tutaj chodzi o to żeby dało się to zrobić mechanicznie. To nie jest kwestia zaprogramowania modułu, nie ma takiej opcji kodowania bo jest to nie możliwe od strony elektronicznej/elektrycznej.

 

No dobra a powiedz mi dlaczego w moim B5 kombi klapa otwiera sie tylko za pomocą "klamki" a zwalnianie zamka nie działa ani z pilota ani z drzwi <obok klapy wlewu paliwa> ??

Bo już zgłupiałem. Na innych tematach piszą że nie każdy MK ma to zaprogramowane, na innych że to wina okablowania w klamce...

Może ktoś wyjaśnić mi mój problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siłowniki od Audi A6 o wyrzucie 730N rozwiązują problem bez żadnych sprężynek.

Zamontowałem na próbę i podnoszą klapę samoczynnie po zwolnieniu zamka.

 

Podasz więcej info? Jakie A6 bądź numer ori siłownika? Rozumiem, że masz B5 przed liftem w sedanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Jacenty zastosował zapewne siłowniki od Audi A6 C6 które mają 730N wyrzutu, do wersji C5 mają wyrzut od 630 do 650N. Siłowniki klapy i tak mam do wymiany więc chyba skuszę się na te od Audi i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra a powiedz mi dlaczego w moim B5 kombi klapa otwiera sie tylko za pomocą "klamki" a zwalnianie zamka nie działa ani z pilota ani z drzwi <obok klapy wlewu paliwa> ??

W pierwszej kolejności do sprawdzenie siłownik elektryczny czy sam w sobie działa, oraz czy dostaje napięcie po naciśnięciu guzika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jacenty2828 to jak w końcu z tymi siłownikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwalnianie zamka z kluczyka czy drzwi uzależnione jest od tego w jakim położeniu jest ustawiony zamek w klapie bagażnika.

 

To jest podstawa.

Zamek musi być ustawiony w pozycji pionowej by działało otwieranie z pilota.

Jednak gdyby kolega miał go w pozycji pozionej to nawet otwieranie z klamki by nie działało.

 

Polecam sprawdzić w pierwszej kolejności działanie siłownika elektrycznego.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Kolego jacenty2828 to jak w końcu z tymi siłownikami?

Niesty nie widać żadnych napisów na siłownikach, jedynie widoczny jest napis 730N i "nie otwierać...bla bla bla..."

 

Siłowniki z Krosno nie będą pasowały bo kupiłem tak owe i musiałem oddać.

Są dłuższe o 20mm i mają mniejszy skok (nie chowają się do końca podczas zamykania klapy-nie idzie jej domknąć).

 

Zamówiłem od Audi A6.

Spróbuję zlokalizować które to były i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siłowniki z Krosno nie będą pasowały bo kupiłem tak owe i musiałem oddać.

Są dłuższe o 20mm i mają mniejszy skok (nie chowają się do końca podczas zamykania klapy-nie idzie jej domknąć).

 

No ale siłowniki z Krosno kupiłeś dedykowane do Passata? Czy też z Audi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby klapa podnosiła się automatycznie bez stosowania sprężynek założyłem mocniejsze siłowniki od Audi A6 o wyrzucie 730N.

 

Z Krosna dedykowane do Passata pasują bez problemu FA 23669, jednakże mają jedynie wyrzut 520N. By podniosły klapę trzeba założyć sprężynki (a dokładniej wystarczy jedna zielona).

 

Siłowniki z Krosna od Audi A6 nie pasują do Passata bo są za długie o 2cm.

No ale siłowniki z Krosno kupiłeś dedykowane do Passata? Czy też z Audi?

Do Audi FA 24518, nie pasują, są za długie o 2cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aby klapa podnosiła się automatycznie bez stosowania sprężynek założyłem mocniejsze siłowniki od Audi A6 o wyrzucie 730N.

 

 

Siłowniki z Krosna od Audi A6 nie pasują do Passata bo są za długie o 2cm.

 

To w końcu jakie pasują? Z Audi A6 C6 wywnioskowałem, że są 730N. Ale tylko produkcji Krosno nie pasują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pasuje plug&play?

Tak, pod warnkiem że kupisz o identycznych wymiarach jak dedykowane do Passata, czyli 278-9mm.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To w końcu jakie pasują?

O wymiarach 278/9mm (suw 90-95) i sile wyrzutu 730N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zamieszczam info na temat sprężyny występującej w Passacie B5 przed liftem SEDAN:

 

th_PASSAT_zpscevlu0vp.jpg

 

I Audi A6 C6:

 

th_Audi_zpse7b7kclb.jpg

 

 

Nie ma prawa to pasować do Passata B5 Sedan przed liftem ze względu na długość.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

O wymiarach 278/9mm (suw 90-95) i sile wyrzutu 730N.

 

No to powiedz mi z czego w takim razie założyłeś do siebie skoro dostałeś o sile wyrzutu 730N?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

O wymiarach 278/9mm (suw 90-95) i sile wyrzutu 730N.

 

 

Takie nie występują. W tym rozmiarze (278mm) to ma siłę wyrzutu max 630N. Dopiero rozmiar 298mm oferuje siłę wyrzutu 730N. Więc nie ma opcji byś miał takie siłowniki jak w Passacie (o takich wymiarach) i sile 730N.

Edytowane przez Magoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, już wszystko ustaliłem

Panowie są to sprężyny o długości 285mm, suw 100 i sile wyrzutu 720N a nie 730N.

Przepraszam za mój błąd.

 

Czyli są o 6mm dłuższe niż dedykowane co nie przeszkadza w niczym i można bez problemu je założyć.

Edytowane przez jacenty2828

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tych danych wychodzi mi, że to siłowniki od maski z BMW X3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zwalnianie zamka z kluczyka czy drzwi uzależnione jest od tego w jakim położeniu jest ustawiony zamek w klapie bagażnika.

 

W pierwszej kolejności do sprawdzenie siłownik elektryczny czy sam w sobie działa, oraz czy dostaje napięcie po naciśnięciu guzika.

 

 

 

Siłownik działa bo gdyby nie działał to przecież klamka w klapie też bym nie otworzył :)

Sprawdzałem w każdym położeniu zamka, dodatkowo w opcji zwartej i rozwartej blaszki w zamku.

Na zatrzaśniętym i otwartym bagażniku. Dosłownie w każdej możliwej konfiguracji jaka przyszła mi do głowy

Zero efektu :/ nadal klamka w klapie porusza siłownik i otwiera zamek, a pilot i pstryczek w drzwiach zero efektu :/

 

Może macie inne pomysły chętnie przetestuje :) Bo bez tego nie pójdę dalej w robieniu "auto-klapy" :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po tych danych wychodzi mi, że to siłowniki od maski z BMW X3.

Tylko,że końcówki w bmw są 7b i 9 a u nas 7b i 7b.Można to jakoś przerobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, powiedzcie mi czy te siłowniki od A6 C5 pasują do 3BG bo czytam i za bardzo nie widzę potwierdzenia żeby pasowały i działały zamiast systemu ze sprężynkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności