Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Właśnie skończył mi się silnik w b3 1.8 pełny wtrysk [obróciło panewke]Chcę włożyć silnik 1.8 monowtrysk.Czy jest to możliwe i co muszę wymienić jeszcze.Jak ktoś to robił to bardzo proszę o udzielenie instruktarzu.Z gury dziękuję.

[mam dawce]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem mam drugiego passata 18 monowtrysk i chcę przełożyć wszystko co potrzeba.Wiem że pozbywam się kilku koni ale tamten silnik i osprzęt sprawiał mi kłopoty np. przepływomierz.

Dzieki za zainteresowanie się tym tematem JACU6X6.

Nadal chcę się dowiedzieć czegoś na ten temat.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie roboty niewiele, tylko elektryka inna, wiązka elektryczna do przekładki, szukaj lepiej 2E to samo sterowanie co PF, no ale wybór nalezy do ciebie.

Silnik najlepiej wstawić cały ze skrzynia i elektrycznym osprzętem i kolektorami, a co do awaryjności to niekoniecznie możesz sobie poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wielopunktu na monowtrysk przekładasz silnik z kolektorami, wtryskiem, kompem, wiązką silnika, dolotem całym (puszka filtra powietrza, podciśnienia, itd...) pewnie początek wydechu ( bo nie wiem co jest teraz u Ciebie - dwururka jakaś?)

 

I w sumie tyle.

 

A jak masz takie 2 auto całe na monowtrysku, to zadanie masz w dużym stopniu ułatwione, bo nie musisz za niczym latać po szrotach, tylko wszystko nie dość że masz pod ręką, to jeszcze widzisz co i jak jest zmontowane.

 

Przekładaj to i nic sie nie martw, bo to żadna filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarczy do monowtrysku założyć głowicy od PF i będzie duzo mniej problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, ale kolega Piotr nie chce mieć wielopunktu, przepływki i tego osprzętu.

 

Można też na tego PF założyć poprostu kolektory z monowtryskiem i osprzętem od RP i też bedzie jeździł. Jak ten PF zdrowy to może lepiej zostawić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że opinie są różne,ale bardzo dziękuje za podpowiedzi.Odnośnie skrzyni jak pisze lebow czy ona jest inna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być inna, bo skrzyń różnych było od groma. Ale od PF do RP czy na odwrót podejdzie, tylko przełożenia mogą być inne, ale jeździć bedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to do zrobienia, gorzej jeśli na odwrót bo musiałbyś dołożyć trochę instalacji, tu musisz trochę wyeliminować. Ja z VR6 zrobiłem TDI i prawie wszystko hula - oprócz abs, który mnie tak szkoli że jeszcze trochę i wyrwę chwasta dokumentnie. Życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 to 1.8 skrzynie na pewno pasują zamiennie tylko właśnie jak wspomniał sebam mogą być inne przełożenia. Co do silnika to nie wiem czy warto rezzygnować z prawie 20KM z powodu przepływomierza a jeszcze ile roboty z instalacją... Moim zdaniem zmiana głowicy to najprostsze rozwiązanie twojego problemu lub ewentualnie jak wspomniał lebow zmiana na 2E. Każdy poleca to co sam używa hehe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tej wiązki jest tak bardzo skomplikowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadna filozofia. Wiązka jak wiązka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w PF też obróciło panewkę i wumieniłem wał z panewkami i jeden korbowód z RP i hula tak już dwa lata. Co do awaryjności osprzętu to nic mi jeszcze nie nawaliło od 5 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi w PF też obróciło panewkę i wumieniłem wał z panewkami i jeden korbowód z RP i hula tak już dwa lata

Proszę bardzo, plus dla kolegi , naprawić też sie da, a nie zaraz wymieniać cały silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O! Cześć Włodek! Ale kłania się wyważenie korbowodów, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy morze mi ktoś podesłać rozpiskę połączeń do ECU motronic 443907311D passat b3 92r.1.8 90 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej zostawił bym tez PF, tez chulam na nim jak złoto wymiana głowicy to chyba najlepsze rozwiazanie:)) co do przepływki to nie warto dosjsc do tego ze tak ci siadaja?? masz gazownie w nim ?? ja zrobiłem na termiczna przepływke i zero problemow teraz, ale jak kolega ma komplet RP do przekąłdki to tylko przekałdać tylko ewentual;n eproblemy z kabelkami ale powili to wszystko sie uda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po zabiegu,wszystko hula jak należy, oby tak dalej.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co w końcu zrobiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności