Skocz do zawartości

afalek

  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O afalek

  • Urodziny 07.08.1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Rafał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    bielsko biała

Samochód

  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1995
  1. afalek

    Nie działa ABS

    Jeszce jedno: po poprawnej komunikacji z vag nie widzi żadnych błędów w systemie ABS-u.
  2. afalek

    Nie działa ABS

    Wszystkie czujniki sprawne, nadal nie ma efektu przygasania kontrolki w początkowej fazie diagnostyki układu ABS, mam jeszcze paska z 95 roku i tam jak w każdym b4 kontrolka zawsze mrugnie (puści oczko) w trakcie diagnozy systemu, po czym gaśnie.
  3. afalek

    Nie działa ABS

    Jeszcze jedno, aby ściągnąć plastikową obudowę z sterownika starego typu należy odkręcić dwa torksy znajdujące się na jej wierzchu, i jeden mniejszy wkręcony w tylnej górnej części (lecz główka jest od drugiej strony-śruba wkręcana przez metalową podstawę zaworów wlotowo-wylotowych do plastikowej obudowy), to to, co trzymało obudowę. Uwaga dotyczy obudowy abs starego typu z EDL (10 zaworów w sumie) bez ADL ma 8 zaworów. ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:32 ---------- Nie!, napisałem że był uszkodzony, już dawno go wymieniłem. Poza tym wszystkie czujniki mają właściwą rezystancje, mierzoną bezpośrednio jak i poprzez wiązkę ABS.
  4. afalek

    Nie działa ABS

    Sterownik i pompa są z VR-A, czyli komplet. Nie do końca wiem czy abs w VR działał, mogę się domyślać że nie bo uszkodzony był czujnik prawy przód - było to widać optycznie-złamany, a kontrolka musiała się świecić dłuższy czas bo oprawa jest wygrzana od żarówki. VRa kupiłem z padniętym silnikiem - obrucona panewka, Tdi rozbity bok ale reszta sprawna, i z tąd ta cała zamiana. Do Vr trafił tylko silnik wraz z wiązką i skrzynia biegów, bo automat z Vr nie robi z silnikiem TDi. Jest tylko jeden plus po tym lutowaniu - komunikacja wruciła bez odpinania centralki abs-u. Może trzeba poskładać układ chamulcowy i poprostu dać mu poczytać z czujników obrotu kół? Ale to już dziś nie możliwe bo trzeba ny-ny, wcześnie wstaje.
  5. afalek

    Nie działa ABS

    sterownik wyciągnięty i przelutowany - nie pomogło
  6. afalek

    Nie działa ABS

    Sterownik zoatał od VR-a, cały układ ABS został z VR. ---------- Post added at 13:42 ---------- Previous post was at 13:34 ---------- Co do zimnych lutów to tak jak pisałem: Po odkręceniu dwóch śrub typu torx plastikowa obudowa w sterowniku z TDI schodzi bez problemu, natomiast w sterowniku z VR-a jest luźna ale w tylnej części coś trzyma ją od wewnątrz(można ją uchylićz przodu a tył trzymie). Cały układ jest dłuższy o dwa elektrozawory lecz przykręcony jest również tylko dwoma śrubami. Jeśli uda mi się do niego dostać to sam poprawię luty.
  7. afalek

    Nie działa ABS

    Podpinam się pod temat. Problem z abs with edl - Dzisiaj, 19:26 Witam, Problem wygląda następująco: 1. Po przekręceniu kluczyka abs powinien się samodiagnozować (delikatne przygasanie kontrolki abs-u, po czym powinna zgasnąć) niestety nie gaśnie, 2. Nie ma możliwości komunikacji z sterownikiem abs (jest tylko jeden niepoprawny sposób na komunikację, mianowicie: po włączeniu zapłonu odpięcie sterownika abs-u na nie krócej niż 4 sekundy i ponowne zapięcie - kontrolka gaśnie i komunikacja jest możliwa. Dodam tutaj jeszcze że po takiej operacji abs dziala bez zażutu do pieerwszego wyłączenia zapłonu) . 3. Po nawiązaniu komunikacji vag-iem wyświetla błąd nr: 279 Zawór 1 blokady mechan.różnicowego-N125- brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Nie wiem jednak czy jest to problem elekrozaworu, czy odpinanej pod napięciem wtyczki sterownika.(po wyłączeniu zapłonu sytuacja wraca do punktu wyścia - kontrolka świeci, brak komunikacji.) elektronika pompt to TEVES MK IV witch EDL, starego typu łączona na taśme , przykręcana z boku dwoma torksami. Co do torksów to znimi też problem - po ich odkręceniu obudowa powinna odejść swobodnie od aluminiowej podstawy(tak jest w przypadku podstawy z 4 zaworami) tu coś jeszcze ją trzyma w tylnej części. Odkręcałem ponieważ chciałem sprawdzić czy połączenia lutowane między płytką a zaworami nie mają zimnych lutów. Nie udalo się, a niechce na siłę bo połamie. Auto to były VR6 przełożony na 1.9tdi, był automat, jest manual. Dodam tylko że wszystkie części składowe systemu abs mierzone pod względem rezystancji wykazują wartości normatywne. Jeśli ktoś może pomóc to będe wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów - Rafał.
  8. Jest to do zrobienia, gorzej jeśli na odwrót bo musiałbyś dołożyć trochę instalacji, tu musisz trochę wyeliminować. Ja z VR6 zrobiłem TDI i prawie wszystko hula - oprócz abs, który mnie tak szkoli że jeszcze trochę i wyrwę chwasta dokumentnie. Życzę powodzenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności