Jotes Zgłoś #1 Napisano 5 Listopada 2006 Serdecznie witam wszystkich. Po pierwszych opadach sniegu, stwierdziłem, że nie działa ABS (blokują koła w czasie hamowania). Wiem, że mam uszkodzony czujnik lewego przedniego koła (stwierdzono to VAG-em). Mam pytanie: Czy uszkodzenie jednego czujnika ABS powoduje wyłączenie pracy całego układu ABS? Znalazłem na Allegro czujnik do Passata B-4 bez przewodu (1JO 927 803) za 30 zł (nowy). Co o tym sądzicie? Czy warto go kupować i czy łatwo taki czujnik samemu wymienić? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam. Jotes. VW Passat B-4 Kombi GL 1,8 ADZ LPG 1995r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 5 Listopada 2006 Czy uszkodzenie jednego czujnika ABS powoduje wyłączenie pracy całego układu ABS Tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2006 do przednick kół idą czujniki bez kabla. ja kupiłem czujnik z allegro (za 25zł) jakiś rok temu i nie mam z nim żadnych problemów. czujnik łatwo się wymienia tylko jest problem z wyjęciem starego ale młotek i dobry śrubokręt i dasz rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krzychpass Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2006 jeden czujnik zpowoduje wylaczenie calego ukladu ABS to normalka a czujnik ze zlomu bedzie tez ok., a WD 40 i dwa srubokrety zrobia swoje ze starym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2009 Podpinam się pod temat. Problem z abs with edl - Dzisiaj, 19:26 Witam, Problem wygląda następująco: 1. Po przekręceniu kluczyka abs powinien się samodiagnozować (delikatne przygasanie kontrolki abs-u, po czym powinna zgasnąć) niestety nie gaśnie, 2. Nie ma możliwości komunikacji z sterownikiem abs (jest tylko jeden niepoprawny sposób na komunikację, mianowicie: po włączeniu zapłonu odpięcie sterownika abs-u na nie krócej niż 4 sekundy i ponowne zapięcie - kontrolka gaśnie i komunikacja jest możliwa. Dodam tutaj jeszcze że po takiej operacji abs dziala bez zażutu do pieerwszego wyłączenia zapłonu) . 3. Po nawiązaniu komunikacji vag-iem wyświetla błąd nr: 279 Zawór 1 blokady mechan.różnicowego-N125- brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Nie wiem jednak czy jest to problem elekrozaworu, czy odpinanej pod napięciem wtyczki sterownika.(po wyłączeniu zapłonu sytuacja wraca do punktu wyścia - kontrolka świeci, brak komunikacji.) elektronika pompt to TEVES MK IV witch EDL, starego typu łączona na taśme , przykręcana z boku dwoma torksami. Co do torksów to znimi też problem - po ich odkręceniu obudowa powinna odejść swobodnie od aluminiowej podstawy(tak jest w przypadku podstawy z 4 zaworami) tu coś jeszcze ją trzyma w tylnej części. Odkręcałem ponieważ chciałem sprawdzić czy połączenia lutowane między płytką a zaworami nie mają zimnych lutów. Nie udalo się, a niechce na siłę bo połamie. Auto to były VR6 przełożony na 1.9tdi, był automat, jest manual. Dodam tylko że wszystkie części składowe systemu abs mierzone pod względem rezystancji wykazują wartości normatywne. Jeśli ktoś może pomóc to będe wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów - Rafał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga4don Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2009 sterownik abs przekladales od tdi czy został od VR'y? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2009 tu jest ewidentnie problem ze sterownikiem i trzeba go wymontowac bo zimne luty nie trzymaja juz było kilka tematów o tym na allegro sa ludzie którzy naprawia ci sterownik i bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2009 Sterownik zoatał od VR-a, cały układ ABS został z VR. ---------- Post added at 13:42 ---------- Previous post was at 13:34 ---------- tu jest ewidentnie problem ze sterownikiem i trzeba go wymontowac bo zimne luty nie trzymaja juz było kilka tematów o tym na allegro sa ludzie którzy naprawia ci sterownik i bedzie ok Co do zimnych lutów to tak jak pisałem: Po odkręceniu dwóch śrub typu torx plastikowa obudowa w sterowniku z TDI schodzi bez problemu, natomiast w sterowniku z VR-a jest luźna ale w tylnej części coś trzyma ją od wewnątrz(można ją uchylićz przodu a tył trzymie). Cały układ jest dłuższy o dwa elektrozawory lecz przykręcony jest również tylko dwoma śrubami. Jeśli uda mi się do niego dostać to sam poprawię luty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2009 a mozesz zrobic foto jak to sie trzyma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2009 sterownik wyciągnięty i przelutowany - nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2009 to moze sama wtyczka do steronika albo te styki cos nie trybia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) jeżeli sprawdziłeś już czujniki, przekaźnik, zasilanie, złączki masy i kabelki, to nieomylny znak, że trzeba centralkę wymienić. Aha, może to być jeszcze błąd sterownika, o tym temacie też juz było na forum. Komputer pewnie wymieniłeś na pasujący do TDI, a sterownika od ABSu nie. Musisz podłączyć pod VAGcom i w opcjach ABSu zmienić numer sterownika. Edytowane 24 Listopada 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2009 ale przelutował juz luty i nadal nic to chyba nie sterowanie pompy abs'u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #14 Napisano 24 Listopada 2009 Sterownik i pompa są z VR-A, czyli komplet. Nie do końca wiem czy abs w VR działał, mogę się domyślać że nie bo uszkodzony był czujnik prawy przód - było to widać optycznie-złamany, a kontrolka musiała się świecić dłuższy czas bo oprawa jest wygrzana od żarówki. VRa kupiłem z padniętym silnikiem - obrucona panewka, Tdi rozbity bok ale reszta sprawna, i z tąd ta cała zamiana. Do Vr trafił tylko silnik wraz z wiązką i skrzynia biegów, bo automat z Vr nie robi z silnikiem TDi. Jest tylko jeden plus po tym lutowaniu - komunikacja wruciła bez odpinania centralki abs-u. Może trzeba poskładać układ chamulcowy i poprostu dać mu poczytać z czujników obrotu kół? Ale to już dziś nie możliwe bo trzeba ny-ny, wcześnie wstaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2009 no jesli masz uszkodzone czujniki to jak układ ma byc sprawny ?? napraw czujniki skasuj błedy i wtedy zrób test czy działa ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #16 Napisano 24 Listopada 2009 Jeszcze jedno, aby ściągnąć plastikową obudowę z sterownika starego typu należy odkręcić dwa torksy znajdujące się na jej wierzchu, i jeden mniejszy wkręcony w tylnej górnej części (lecz główka jest od drugiej strony-śruba wkręcana przez metalową podstawę zaworów wlotowo-wylotowych do plastikowej obudowy), to to, co trzymało obudowę. Uwaga dotyczy obudowy abs starego typu z EDL (10 zaworów w sumie) bez ADL ma 8 zaworów. ---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:32 ---------- Nie!, napisałem że był uszkodzony, już dawno go wymieniłem. Poza tym wszystkie czujniki mają właściwą rezystancje, mierzoną bezpośrednio jak i poprzez wiązkę ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #17 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) Oczywiscie, należy najpierw wszystkie "peryferia" doprowadzić do porządku, a później podłączać centralkę. Czy zaglądałeś tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41522&highlight=Instrukcja+obs%B3ugi+naprawy+zespolonego+ABSu&page=2 opisałem tam swoją walkę z ABSem. Moze jeszcze to: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=80494 http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=81124 http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=102763 Edytowane 24 Listopada 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2009 i nadal nie działa ? moze jakis czujnik nie lapie /zabrudzony lub przewod gdzies uszkodzony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afalek Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2009 Wszystkie czujniki sprawne, nadal nie ma efektu przygasania kontrolki w początkowej fazie diagnostyki układu ABS, mam jeszcze paska z 95 roku i tam jak w każdym b4 kontrolka zawsze mrugnie (puści oczko) w trakcie diagnozy systemu, po czym gaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 24 Listopada 2009 a moze to połaczenie steronik kontrolka gdzies uwalone i wariuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach