Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam takie problem kiedy wlacze auto w okolicy deski rozdzielczej a konkretnie na wysokosci radia slychac dziwne tik tik tik tik jakby jakis wentylator byl zepsuty i do tego jak wyloncze nawiew to przestaje jak znowu wlacze to znowu tika ale nie zawsze czasem sa przerwy moze wie ktos co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać pracę silniczków regulujących klapki sterujące nawiewem. Climatronic działa w ten sposób, że za pomocą sensorów odczytuje temperaturę w samochodzie, a za pomocą elementów wykonawczych (silników) reguluje klapki odpowiedzialne za temperaturę powietrza oraz kierunek jego przepływu. Wszystko to nadzoruje sterownik, który na podstawie wartości z czujników próbuje utrzymywać w samochodzie żądaną przez kierowcę temperaturę, z wykorzystaniem silników sterujących klapkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słychać pracę silniczków regulujących klapki sterujące nawiewem. Climatronic działa w ten sposób, że za pomocą sensorów odczytuje temperaturę w samochodzie, a za pomocą elementów wykonawczych (silników) reguluje klapki odpowiedzialne za temperaturę powietrza oraz kierunek jego przepływu. Wszystko to nadzoruje sterownik, który na podstawie wartości z czujników próbuje utrzymywać w samochodzie żądaną przez kierowcę temperaturę, z wykorzystaniem silników sterujących klapkami.

 

jezeli dzwiek jest upierdliwy to najprawdopodobniej zepsuty jest jeden z silniczkow sterujacych klapami nawiewu - mialem podobnie w B5.5. bardzo upierdliwa/kosztowna naprawa, choc podobno od tego czasu przeprojektowali to i nieco latwiej sie do nich dostac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie po podłączeniu VAG-a można zweryfikować, który silniczek kończy swój żywot. :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej wlasnie uslyszalem dzisiaj to samo - tego rodzaju dzwiek wydobywa sie z prawej strony deski-przy pasazerze...... brzmi jakby jakies lozysko szlag trafial...... czy to moze byc ta sama sprawa?

Kiedy wylaczam na zero nawiew dzwiek zanika.. kiedy zrobie na max lekko zanika........ a tak pierdzi sobie wciaz....czy przy clima czy przy eco.

Czy toten sam klopot?

Ile kosztuje ewentualna usluga wymiany tej "popierdolki"?

Wzmoglo mi sie to dzisiaj rano kiedy na dworzu mialem -14....... i przez caly dzien kiedy bylo -10'C.

Na noc wjechalem do garazu...... byc moze cosik mi tam podmarzlo?Od tych "minusow" wszytsko szaleje....

Nawet auto cholernie wolno lapie swoje 60'C..... co za pogoda......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to samo tylko że silniczek(silniczki) obiegu zamkniętego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to chyba dolacze do klubu od dwoch dni po chwili chodzenia nawiewu (econ) z prawej od strony pasażera slychac ciche tyrkanie jakby lisci czy cos drgal przy wiatraczku da sie zyc ale z casem zaczne wkurzac Jak daje zamkniety obieg slychac ze cos tam rusa sie ale dokladnie nie widac mam chlodzny schowek moze to cos zwiazanego z tym? jaki koszt tego silniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to tylko wpływ mrozu na nasze pojazdy? Może poczekać do odwilży? Jak widzę, że mój pasek jedzie sobie i po około 20 min jazdy w -15'C silnik zaczyna nabierać dopiero nabierać właściwej temperatury to chyba świadczy o dość konkretnym zamrożeniu. Więc być może silniczki szlag trafia przy takich temperaturach?

Ktoś zna koszt takiego silniczka? Może jakiś kod producenta?

Moze to jest cosik takiego?

Edytowane przez Grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może do b5 to pasuje ale na pewno nie do b6 (mam całą nagrzewnicę i silniczki mają inny kształt).

co do uszkodzeń tych silniczków to każdy z nich składa się wewnątrz z 2ch oddzielnych elementów:

silniczka - dwa przewody w kostce 6cio pinowej - podanie napięcia przez sterownik o odpowiedniej polaryzacji powoduje zmianę kręcenie i zmianę położenia klapki

potencjometru - 3 przewody w tej samej kostce - z tego elementu sterownik wie w jakim położeniu jest w danym momencie silniczek/klapka.

w/g mnie bardziej awaryjnym jest potencjometr ponieważ wycierają się okładziny węglowe po których szoruje szczotka (w ten sposób zmienia się rezystancja i info o położeniu).

oczywiście powyższy opis dotyczy na 100% B6. w B5 nie jestem pewien czy jest tak samo ale raczej zasada powinna być taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie także ujawnił się ten problem!

"Popierduje" coś w okolicach radia, dodatkowo climatronic zaczął przekłamywać remperaturę;

w pierwszej fazie nagrzewania ustawione 18st. i robi się piekilnie ciepł, potem temperatura spada, spada i ustawiam 22,5st. i wcale nie jest za gorąco!

Co myślicie - padł silniczek?

Czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy włączonym climatroniku ustawionym na AUTO z kratek nawiewu przy radiu i bokach powinno wydobywać się ciepłe powietrze?

W moim pasku zawsze wieje pod przednia szybą.

Czy to jest normalne?

Terkotanie również słychać, ale tylko zaraz po włączeniu i sporadycznie podczas dłuższej pracy climatronika.

Wykonałem autotest klimatyzacji i na obu wyświetlaczach pojawiła się informacja "i0".

Wygląda na to, że test przeszedł pomyślnie.

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj zaczęło głośno wręcz bulgotać w okolicach radia!!!

Oczywiście przy wyłączeniu climatronica wszystko ustaje!

Czy to na pewno silniczek?

Jestem zaniepokojona...

Proszę o pomoc :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności