Skocz do zawartości
Gość krystian_s1

olej w intercoolerze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian_s1

smigam pskiem b4 1.9 tdi ostatnio zauwazylem ze z rury doprowadzajacej powietrze z turbiny do intercoolera pojawily sie slady oleju a gdy odkrecilem intercooler to sie ''wylalo'' doslownie wylalo troszke oleju!!czy to oznacza ze turbina jest do wywalenia czy mozna to naprawic??jak dlugo mozna na tym jezdzic ??kopci na czarno przy 4000 tys/min ale to tak na czarno ze na drodze za mna nic niewidac :grin: samochod ma przejechane 254 tys. co mam robic??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli w IC znajduje sie olej to znaczy, ze uszczelniacze turbiny puszczaja. Nie oznacza to od razu, ze musisz szukac nowego turbo. Czy zauwazyles, ze od pewnego czasu znika ci olej (mowa o bagnecie)?Wszystko zalezy od nasilenia zjawiska. Gdy tego oleju jest duzo i po przeczyszczeniu pojawia sie od razu to tak, jest to powod do zmartwienia. Gdy jednak po przeczyszczeniu musi minac sporo czasu bys mogl znowu cos tam znalezc to ja bym to zignorowal i czasem kontrolowal sytuacje.

Diesle lubia sobie pokopcic z natury, byc moze masz zla mieszanke :)

Zrob tak - przeczysc IC i rury, nastepnie przejedz sie troche nie zalujac mu obrotow (wtedy jest najwieksza szansa, ze olej bedzie przeciskal sie przez uszczelniacze) i spojrz ponownie, jak wyglada sprawa. Daj nam oczywiscie znac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

z tym olejem to bywa roznie.sprawdzam stan oleju srednio co dwa tygodnie czasem wogole nic nieubywa a czasem musze dolac troszke i to jak jezdze bardzo spokojnie max do 2000obr/min. w lipcu robilem uszczelke pod glowica i jak zobaczylismu kolektor dolotowy to bylo takie bagno ze ledwo powietrze przechodzilo i zaworki tak samo wygladaly.jeszcze mam pytanie ile ewentualnie naprawa tego wyniesie naprawial kiedys ktos turbinke w tych paskach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wątpię, czy naprawa ma sens... zobacz post Marka w tym temacie (użyj wyszukiwarki).

ja znalazłem na szybko coś takiego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=80619847

 

poza tym kilka ciekawych turbinek do B5 w dość ciekawych cenach - aż dziwne....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okres 2 tygodni nic mi nie mowi, jestes moze w stanie okreslic ile oleju ci srednio schodzi na 1000 km albo ile litrow musisz dolac pomiedzy okresami wymiany oleju (i co ile wymieniasz olej)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja widziałem autko co przez olej z turbyny dostało samozapłonu ale tam całkowicie wywaliło uszczelniacz silnik chodził dopuki olej sie nie zkończył :D popękała głowica tłoki ogólnie masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

olej wymieniam co 10-12 tys (tak mi powiedzieli w serwisie) jezdze na mobilu 0 W40 a oleju mi schodzi ok 1 litra na jakies 7 tys.km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix

To że kopci to moze byc równiez wina wtrysków... :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo obrzydliwie czarnego filtra powietrza...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

olej to full syntetyk wtryskiwacze sa dobre byly sprawdzane w lipcu jak robilem uszczelke pod glowica.a co do filterka to jest czysty ale mam zalozony stozkowy i jak go zalozylem to kopci troszke mniej :grin: i kopci dopiero od ok 4000 tys obr/min a ponizej tych obrotow prawie wogole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,mam pytanie odnośnie intercoolera ,otóż mam małą dziurę w nim a samochód traci moc czasami po daniu w depę i wtedy muszę zgasić i jest ok do następnego razu,wcześniej myślałem że to jest wina zaworu EGR,tak też mechanik mi powiedział ale teraz jestem prawie pewien że to przez intercoo....a objawia się to kopceniem i prawie gaśnie silnik(tak jakby się zadławił nadmiarem powietrza) po raptownym wciśnięciu gazu(oczywiście nie za każdym razem) ,dodam że oleju w intercoo...też było nie mało...więc intercooler czy zawór EGR a może turbo?Z góry dzięki za podpowiedzi;)

 

no i już mam odpowiedź:dziś sprawdziłem wirnik turbiny od strony "zimnej" i ma spory luz więc trzeba regenerować no i olej był we wszystkich przewodach dochodzących do turbiny...więc na pewno (intercooler nowy i turbina do zrobienia) :dupablada

Edytowane przez Tuborg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej ,szukam i niemoge znalezc wiec podpinam sie pod temat.Szczegolnie zima kiedy odpalem samochod slychac bylo cos w rodzaju drgan ,stukania czy bulgotania dochodzacego od intercoolera.Myslalem ze jak zrobi sie cieplej to przejdzie ale niestety nie.Jak odpalam to efekt ten sam ,no moze mniej halasuje.Zagladajac pod maske widac ze intercooler wyraznie drga.Sladow oleju na zewnatrz turbo niewidac,autko niedymi, przyspiesza jak trzeba i niby wszystko okay.Jakies po£ literka oleju miedzy wymianami dolewam ale mam lekki wyciek na polaczeniu miedzy silnikiem a skrzynia wiec nie jest to duzo. Im szybciej jade to slychac coraz glosniejsze buczenie od strony intercoolera.Czy ktos wie co jest nie tak ?Nie wiem jak Wy ale ja moje autko sprawdzam na sluch .Po paru latach czlowiek rozpoznaje czy wszystko ‘gra’ jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bierze oleju, nie kopci i ma moc, więc wszystko jest dobrze. Może po prostu puściło mocowanie i sobie drga. Byłoby to logiczne, tym bardziej że piszesz o nasilaniu buczenia w miarę przyspieszania (powietrze uderza w niego szybciej). Gdyby był nieszczelny to objawy pewnie znasz. Brak mocy i świst przy dodawaniu gazu na obciążeniu, oraz chmura dymu. Zacząłbym od sprawdzenia mocowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musze na to spojzec dokladniej.Czy ktos wymienial juz mocowania intercoolera i ile ich jest ? Sprawdze tez czy jakis olej zalega w intercoolerze i przewodach.Moze to jest powodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie się znajduje IC czy może patrząc od przodu auta po lewej stronie? Bo dwa razy mój passat przeszedł mi w tryb awaryjny i stracił moc w czasie jazdy. Tam po lewej stronie jest wąż który widzę ze trochę jest uliwiony. Czy jak go zdejmę i wyleję to co sie tam zebrało to może pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z prawej, ale i tak musisz ściągać zderzak więc odrazu będziesz widział gdzie się znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ddarecki25

zderzaka nie trzeba sciagac wystarczy osłone pod nadkolem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ddarecki25 dobrze gada, nie trzeba ściągać zderzaka, IC jest po stronie kierowcy, tylko nadkole odkręcić. IC jest przykręcony na 3 śruby. Oczywiście polecam wyjąć akumulator wtedy będziesz mieć lepszy dostęp do opasek - tak jest w b4, a Ty masz chyba b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności