Skocz do zawartości
bodem

Wymiana dmuchawy nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu podczas wymiany filtra kabinowego i oczyszczania całej okolicy podszybia z liści, igieł i innego śmiecia (gdy już wiatrak pięknie dmuchał do środka auta) - jeden ze śrubokrętów, którymi pomagałem sobie wygarniać śmieci wypadł z ręki i wpadł tak, że uderzył w łopatki turbiny :( . Nie wiem czy ze względu na mróz czy starość ale plastikowa turbinka się rozpadła. Po kliku dniach jeżdżenia bez nadmuchu mam już serdecznie dość zaparowanych szyb i chłodu (całe szczęście mam podgrzewane fotele) . Niestety mimu kilku godzin spędzonych w moim aucie na (na dworze) udało mi się odkręcić tapicerkę i 2 śruby od części kokpitu zawierającego airbag. Wyjąłem wtyczkę od dmuchawy i odkręciłem 4 śruby od samej dmuchawy pod airbagiem - ale mimo to nie udaje mi się jej wysunąć. Nawet próbowałem na innym pasku ale tez bez powodzenia. Może ktoś już to przerabiał? Czy może mam wywalić cały kanał powietrzny aż do elementu rozdzielającego? Prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz fotkę jak wygląda sam silnik: http://moto.allegro.pl/item775647798_passat_b4_wentylator_dmuchawy_nagrzewnicy.html

 

Nie widziałem co prawda tego w B4, ale chyba powinno być podobnie jak w B3. Ten silnik się przekręca w prawo albo w lewo, tylko trzeba odbezpieczyć. Nie pamiętam, czy jest tam jakaś śrubka, czy to ten języczek jakoś trzeba odciągnąć.

 

Jak jest to inna konstrukcja niż w B3, to sorry za mój bełkot ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba odgiąć taki plastikowy języczek z lewej strony i przekręcić chyba w prawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za info. Jednak po szczegółowych ogledzinach i przemyślaniach - jednak muszę odkręcić i lekko podnieść cały kokpit aby dało się po odkręceniu wyjąć silnik z turbinką nadmuchu. Wprawdzie to jest "trochę" pracy - jednak PIKUŚ w porównaniu z wymianą nagrzewnicy !! :)

Pzdrw

Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jednak muszę odkręcić i lekko podnieść cały kokpi

Wystarczy tylko popuścić dwie śruby z prawej strony deski te co zasłaniają drzwi gdy są zamknięte, kokpit się odrobinę luzuje i silnik z wentylatorem daje się z małym oporem wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności