michu93 Zgłoś #681 Napisano 11 Sierpnia 2010 sam przekładałem wentylator, i widocznie gdzieś się kabel naciągnął i puścił.. :gwizdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobek_1987 Zgłoś #682 Napisano 11 Sierpnia 2010 Mam takie pytanie, po wciśnięciu przycisku ECON nie włącza sie, sprężarka. climatronic ma takie błedy. 4F7, 4F9,30b,318. Co mam z tym zrobić, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #683 Napisano 11 Sierpnia 2010 Mam takie pytanie, po wciśnięciu przycisku ECON nie włącza sie, sprężarka. climatronic ma takie błedy. 4F7, 4F9,30b,318. Co mam z tym zrobić, A od kiedy sprężarkę włącza się przyciskiem ECON? :debil 30b – brak połączenia z czujnikiem temp. zewnętrznej G17 4F7 - siłownik klapy temperatury – V68 4F9 - zużyte szczotki wentylatora dmuchawy (wiatrak na chłodnicy) A co do błędu 318, to w ramach ćwiczeń zapoznaj sie z SZUKAJ-ką. Wszystko o klimie jest na forum. nikt nic nowego nie wymyśli :bry2 Poza tym, jak poczytasz w tym wątku wcześniejsze wpisy, to znajdziesz odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #684 Napisano 11 Sierpnia 2010 250zł wydane w sumie w błoto Szkoda bylo wydac 100zl na w miare dobrego VAGa to teraz sie placi za niewiedze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #685 Napisano 11 Sierpnia 2010 Szkoda bylo wydac 100zl na w miare dobrego VAGa to teraz sie placi za niewiedze Można było zdjąć osłonę i sprawdzic bezpieczniki - koszt nowego - mniej niż ZETA Ale dobra - koniec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #686 Napisano 19 Sierpnia 2010 witajcie koledzy dziś robiłem resetowałem climatronica i wyszedł mi taki błąd moze to nie błąd ale wyszło taki kod 25b-----02 i co to za błąd jest dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #687 Napisano 19 Sierpnia 2010 wyszło taki kod 25b-----02 25b - siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stasio Zgłoś #688 Napisano 19 Sierpnia 2010 dzieki Danek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Micharlito Zgłoś #689 Napisano 20 Sierpnia 2010 Koledzy pomóżcie bo już szału dostaje przez tą ciągłą zmianę klapki temperatury opisywałem to w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84951 rozbierałem schowek ten silniczek sterujący i hałasujący chodzi dobrze jeśli ma grzać na max albo chłodzić na max pozostaje w tej pozycji i nic nie kombinuje. Jeśli już temp jest w środku taka jaką ustawiłem zaczyna się ciągły marsz silniczka w chłodzenie i grzanie a za tym idzie ten cholerny odgłos (ten sam co w wypadku ustawiania temp) poza tym wszystko chodzi dobrze autotest nie pokazuje żadnych błędów silniczek przy ustawieniach temp zawsze tak chodził i chyba wszędzie tak chodzi ale nie było do czasu uzupełniania czynnika w klimatyzacji tego hałasu przestawiania klapki co ma do tego uzupełnienie czynnika ? Nie wiem raczej nic ale wtedy to zauważyłem. Podawałem spis ustawień może ktoś sprawdzić jak ma u siebie ? Układ tego climatronika jest zrealizowany zapewne na regulacji nadążnej i wydaje mi się że prawdopodobnie histereza się zmieniła (zmniejszyła) i sterownik ciągle wysyła sygnały do klapki bo temp się zmieniła a w rzeczywistości nie ma takiej potrzeby albo któryś z czujników daje przekładany sygnał a kolejny go koryguje i tak sobie to ciągle lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hremik Zgłoś #690 Napisano 8 Września 2010 (edytowane) Witajcie W moim Pasku B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM) 2000r. Nie działa w ogóle ogrzewanie. Chłodzi-super !!! Faktem jest to że w marcu tego roku był wymieniany płyn chłodniczy i olej oraz fitry : paliwa, powietrza,kabinowy i oleju. Od tamtego momentu nie było potrzeby grzania w autku więc ogrzewanie nie działało zapewne po tych wymianach. Co ważne że w zimie ogrzewanie było i działało bez zarzutów. Wczoraj po przeczytaniu WSZYSTKICH podstronek tego tematu zrobiłem w Aucie samodiagnozę Climatronica i pokazało mi wartość: 444 02 Wszedłem także w tryb diagnostyczny Climatronica i spisałem wartości dla poszczególnych kanałów: Link: http://img838.imageshack.us/img838/7176/samodiagnoza.jpg Układu jeszcze nie próbowałem odpowietrzać. Chciałbym abyście zweryfikowali moje wartości w Climatronick'u. Edytowane 8 Września 2010 przez hremik walka z wklejeniem fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #691 Napisano 8 Września 2010 WitajcieW moim Pasku B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM) 2000r. Nie działa w ogóle ogrzewanie. Chłodzi-super !!! Faktem jest to że w marcu tego roku był wymieniany płyn chłodniczy i olej oraz fitry : paliwa, powietrza,kabinowy i oleju. Od tamtego momentu nie było potrzeby grzania w autku więc ogrzewanie nie działało zapewne po tych wymianach. Co ważne że w zimie ogrzewanie było i działało bez zarzutów. Wczoraj po przeczytaniu WSZYSTKICH podstronek tego tematu zrobiłem w Aucie samodiagnozę Climatronica i pokazało mi wartość: 444 02 Wszedłem także w tryb diagnostyczny Climatronica i spisałem wartości dla poszczególnych kanałów: Wzorowe podejscie do tematu. Godne nasladowania przez innych forumowiczow Wracajac do sprawy, to w tym temacie znajdziesz wklepane moje wszystkie wartosci od 0 do 45. Porownaj je, moze cos z tego wyjdzie ciekawego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hremik Zgłoś #692 Napisano 8 Września 2010 Jericho dzięki za odezwę. Porównałem, porównałem nasze wartości :-) Tylko jak pamiętam robiłeś je przy Temp. -3*C a ja robiłem to przy 17*C - czy ma to znaczenie ? Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to kanał 00 - gdzie wartość0=maks. chłodzenie a 255=maks grzanie i tak u Ciebie ta wartość wynosiła 246 a u mnie 1,8 czy myślisz że podniesienie wartości na kanale "00" na max coś by pomogło ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #693 Napisano 8 Września 2010 Jesli dobrze pamietam to u mnie na kanale 00 jest przewaznie ujemna temp pokazywana. Co lepsze zauwazylem, ze ma to zwiazek na dzialanie klimy, tzn. gdy na kanale 00 widnieje ujemna temp to klima sie zalaczy normalnie, gdy mam temp dodatnia na wyswietlaczu to kompresor za chiny sie nie chce zalaczyc. Wydaje mi sie roznice w temp zewnetrznych przy jakich dokonywalismy pomiarow beda mialy tylko wieksze znaczenie dla kanalu 11, ktory reguluje klapka od temperatury, no i pozostale kanaly 12-14, ktore odpowiedzialne sa za nawiew na nogi, na wprost, na szybe i obieg wewnetrzny. Zauwazylem takze, ze podczas jazdy klapka od obiegu wewnetrznego (kan. 14) prawie nigdy nie jest w pozycji skrajnej tzn. 0 lub 255, tylko cos przy ok 200. Nie raz w czasie jazdy przy zmianie predkosci slychac jak ona pracuje regulujac przeplywem powietrza do kabiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hremik Zgłoś #694 Napisano 9 Września 2010 Mariusz Czyli ingerowałeś w ustawienia na kanale 00 ? Bo po Twojej samodiagnozie na kanale tym widniała wartość 246. I tym samym czy polecasz mi jakąś zmanę na tym kanale ? Piszesz także: "...ze podczas jazdy klapka od obiegu wewnetrznego (kan. 14) prawie nigdy nie jest w pozycji skrajnej tzn. 0 lub 255, tylko cos przy ok 200..." z tym że na kanale14 Twoja wartość wynosiła 255 (tak jak u mnie zresztą) czyli w kanał 14 także ingerowałeś ? Na tą chwilę mam do zrobienia akcję z odpowietrzaniem –chyba najlepszy sposób jaki znalazłem na forum to ten z gumowymi przewodami odpływu i przypływu od nagrzewnicy. A i tak mam wrażenie że sprawa zakończy się wizytą u mechanika ale póki co staram się jak najwięcej dowiedzieć od forumowiczów od których już dużo się dowiedziałem ale nie na tyle bym już w 100% był przekonany czy powalczę w Temacie sam czy jednak u mechanika. P.S. A Tobie Jericho dzięki Wielkie za zainteresowanie się moim problemem. Ja od siebie mogę tylko obiecać to że po zakończeniu całej sprawy opiszę wszystkim cały postęp walki o ogrzewanie tak by kolejni forumowicze mogli zasięgnąć tych informacji. A ogólnie życzę wszystkim abyśmy spotykali się tylko na wątku Humor i rozrywka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #695 Napisano 9 Września 2010 (edytowane) Nic nie ingerowalem. To co napisalem wyzej zaobserwowalem, gdy sie bardziej zaglebilem w kanaly klimatronika w ciagu ostatniego roku. Czeka mnie rozbiorka 3ech silniczkow od klap, bo caly czas mam bledy i ostatnio ogrzewanie padlo. Dzisiaj klima zadzialala mimo ze na kanale 00 mialem 23C, a pozniej zbilo do ok 5C. Temp. wewnatrz ustawiona na Hi, kanal 11 pokazal ze klapka temp jest w pozycji 0, czyli maxymalne grzanie, a mimo to temp powietrza w kanalach byla podobna do zewnetrznej. Nic z tego nie rozumiem. Odnosze wrazenie, ze to glownie diesle maja takie problemy. Edytowane 9 Września 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #696 Napisano 10 Września 2010 mam problem z bezpiecznikie od climatronika ja wciskam EKON albo AUTO lub OBIEKT ZAMKNIĘTY wtedy wyskakuje bezpiecznik co może być przyczyną , może wilgoć ,samochód stoi na zewnatrz. zwarcie w panelu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dixon1 Zgłoś #697 Napisano 10 Września 2010 Hej witam wszystkich,jestem nowym użytkownikiem i zanim się tu zalogowałem czytałem i przeglądałem te forum dyskusyjne i widzę że bardzo ciekawych rzeczy idzie się tutaj dowiedzieć. Jest to bardzo duży i obszerny temat "klimatyzacja" i co przez nią można zdziałać,jednakże szukam odpowiedzi na jedno pytanie i czy wogule jest takie coś możliwe. Czy przez CLIMATRONIC idzie włączyć komputer między licznikami prędkości a obrotomierza?? Oglądam inne b5 i widzę że świecą się kontrolki,pokazują stopnie C,ile ma paliwa itd. u mnie niema nic owszem pokazują mi się wyżej kontrolki ostrzegawcze ale poniżej ciemność. czy jest możliwe,aby uruchomić to przez klime?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #698 Napisano 10 Września 2010 Czy przez CLIMATRONIC idzie włączyć komputer między licznikami prędkości a obrotomierza?? czy jest możliwe,aby uruchomić to przez klime?? Krótko mówiąc - NIE :bry2 Poza tym nawet VAG-iem nic tam nie włączysz, bo komputer w liczniku trzeba po prostu mieć, by działał. Jest o tym temat - jak dołożyć sobie kompa do auta. Poczytaj. Wymiana licznika na licznik z MFA ----klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dixon1 Zgłoś #699 Napisano 12 Września 2010 ok dzięki za odp. Wiem napewno że działał i zastanawiam się czy czasami nie poszedł mi bezpiecznik z wyświetlacza o ile jest do tego.. No ale nic będę szukał dalej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hremik Zgłoś #700 Napisano 2 Października 2010 Pozwolę sobie odświeżyć mój problem: W moim Passat B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM) 2000r. Nie działa w ogóle ogrzewanie. Chłodzi - super !!! Faktem jest to że w marcu tego roku był wymieniany płyn chłodniczy i olej silnikowy oraz fitry : paliwa, powietrza,kabinowy i oleju. Od tamtego momentu nie było potrzeby grzać w autku więc spodziewam się że ogrzewanie nie działało zapewne po tych wymianach. Co ważne że w zimie ogrzewanie było i działało bez zarzutów. Robiłem w aucie samodiagnozę Climatronica i pokazało mi wartość: 444 02. Wszedłem także w tryb diagnostyczny Climatronica i spisałem wartości dla poszczególnych kanałów: http://img838.imageshack.us/img838/7176/samodiagnoza.jpg Wczoraj starałem się odpowietrzyć układ chłodzenia - w komorze za silnikiem koło akumulatora ściągnąłem jeden z gumowych przewodów (ten z dziurką) dochodzących do nagrzewnicy. Po czym dolewałem płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego obserwując jak się przelewa płyn z dziurki z wcześniej wspomnianego przewodu. Następnie wsunąłem z powrotem przewód oraz obejmę zaciskową, napełniłem układ chłodzenia do właściwego poziomu i zakręciłem korek zbiornika. Uruchomiłem silnik i przez około 4 minuty utrzymywałem obroty 2000/min. Podczas tych czterech minut włączałem ogrzewanie w aucie i lekko ciepłe powietrze leciało z nawiewów, gdy tylko auto pozostawiłem na wolnych obrotach to odczuwalne wcześniej ciepło z nawiewów zmieniło się na chłodne powietrze. Dotykałem przewody dopływu i odpływu od nagrzewnicy i oba były identycznie gorące. Warto dodać że temperatura silnika na co dzień oscyluje na poziomie 85-90 stopni. Fakt że po pierwszym uruchomieniu silnik długo się nagrzewa do temp 90 stopni (ok.20 minut) Proszę o sugestię co to może być za usterka. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach