Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No tak - nie było nagrzane, bo przecież na zimnym się to sprawdza, co nie?

Jesli chcesz zobaczyc czy klapy sa na wlasciwych pozycjach, to wedlug mnie kabina powinna byc nagrzana i wtedy mozesz spisywac wartosci. Powiedzmy wracasz z trasy i dopiero spisujesz. Wtedy masz najbardziej wiarygodne wyniki. A jak wnetrze wychlodzone to zawsze climatronic ustawia nawiew na nogi i klape temp. na max. grzanie.

 

A masz dokładny opis wszystkich kanałów?

Masz na poczatku tematu. Wiecej nie posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli chcesz zobaczyc czy klapy sa na wlasciwych pozycjach, to wedlug mnie kabina powinna byc nagrzana i wtedy mozesz spisywac wartosci. Powiedzmy wracasz z trasy i dopiero spisujesz. Wtedy masz najbardziej wiarygodne wyniki. A jak wnetrze wychlodzone to zawsze climatronic ustawia nawiew na nogi i klape temp. na max. grzanie.

 

 

Masz na poczatku tematu. Wiecej nie posiadam.

Tamtą listę mam juz od dawna :D No i właśnie brakuje opisów tych kanałów, co wcześniej pisałem.

Ale cóż - dzięki :D

 

 

No a jaką masz wartość w kanale 40?

No wczoraj miałem 127 a dziś z rana na całkowicie zimnym to samo. Czyli chyba tak powinno byc. To opisuje którąś klapkę, bo niby według kodu - jest do połowy otwarta. Ale o jaką chodzi to pojęcia nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wczoraj miałem 127 a dziś z rana na całkowicie zimnym to samo. Czyli chyba tak powinno byc. To opisuje którąś klapkę, bo niby według kodu - jest do połowy otwarta. Ale o jaką chodzi to pojęcia nie mam.

Wszystko pięknie, ale ja tam znajduję wartość podaną w stopniach Celsjusza! Nie jest to wartość liczbowa jak u Ciebie. Zgłupiałem. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko pięknie, ale ja tam znajduję wartość podaną w stopniach Celsjusza! Nie jest to wartość liczbowa jak u Ciebie. Zgłupiałem. :(

Bo jest różnica między dieslem a benzyniakiem. A Danek ma benzynę a Ty masz diesla wiem bo sprawdzałem z kumplem i tez u niego jest inaczej niż u mnie. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo jest różnica między dieslem a benzyniakiem.

No to żeśmy sie dogadali :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to żeśmy sie dogadali

Hehe, jak ślepy z głuchym! :D

Bo jest różnica między dieslem a benzyniakiem. A Danek ma benzynę a Ty masz diesla wiem bo sprawdzałem z kumplem i tez u niego jest inaczej niż u mnie.

Potrafisz zinterpretować wartość z kanału 40?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrafisz zinterpretować wartość z kanału 40?

Pokazuje 127 czyli mniej więcej połowę wartości 255. Tak więc to jakaś klapka otwarta do połowy - ale która to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrafisz zinterpretować wartość z kanału 40?
No właśnie sam mam z tym problem bo nie wiem co się kryje za tymi cyferkami mogę tylko powiedzieć jaka wartość jest u mnie na tym kanale.

 

---------- Post added at 16:20 ---------- Previous post was at 16:12 ----------

 

Pokazuje 127 czyli mniej więcej połowę wartości 255. Tak więc to jakaś klapka otwarta do połowy - ale która to nie wiem.

No u Ciebie może i tak jest.

A u mnie jest wartość 01 na 40 kanale także Twoja teoria Danek raczej do diesla nie pasuje. Auto zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest wartość 01 na 40 kanale

A dlaczego u sipowitz-a jest wartość w stopniach? Przeciez to takie same auta - twoje i jego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego u sipowitz-a jest wartość w stopniach? Przeciez to takie same auta - twoje i jego.

No nie takie samo, bo serducha deczko inne. No to mamy niezłą zagadkę z tym kanałem 40.

Pokazuje 127 czyli mniej więcej połowę wartości 255. Tak więc to jakaś klapka otwarta do połowy - ale która to nie wiem.

Danek75, ja cały czas pytam w kontekście klekota. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75, ja cały czas pytam w kontekście klekota. ;)

Ale ja to wiem. Chciałeś interpretację - wiec ją przedstawiłem - na swoim przykładzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego u sipowitz-a jest wartość w stopniach?
Danio ja juz głupi jestem no to jeszcze chyba zależy czy przed liftem czy po lifcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale ja to wiem. Chciałeś interpretację - wiec ją przedstawiłem - na swoim przykładzie

Tak, ale ja cytowałem kol. Endrju i to do niego w domyśle kierowałem zapytanie. Ale generalnie benzynowcy też się ucieszą, że jest coś na temat ich silników w tym wątku. ;)

Danio ja juz głupi jestem no to jeszcze chyba zależy czy przed liftem czy po lifcie.

Ja również zgłupłem. Cuda jakieś w climatroniku kurde siedzą. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja już sobie odpuszczam. Na działanie klimy nie mogę narzekać - wszycho gra. Trzeba to grzeje - albo chłodzi. Więc nie będę nic przestawiał, bo jeszcze cos się spier.....li :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja już sobie odpuszczam. Na działanie klimy nie mogę narzekać - wszycho gra. Trzeba to grzeje - albo chłodzi. Więc nie będę nic przestawiał, bo jeszcze cos się spier.....li :D

Ja również nie narzekam, wszystko hula znakomicie, ale lubię wiedzieć co siedzi we flakach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, wrzucam troche tłumaczenia błędów z niemieckiego forum i google translate także prosze o wyrozumiałość ale może komuś rozjaśni troche, m.in. 332 błąd który wyskoczył też u mnie i wciąż sie nie uporałem z nim - szyba paruje równo jak to w pasku :)

 

FFFF 0x25 jednostka sterująca

 

021A referencyjny Napięcie 0x06, 0x07

0510 Czujnik temperatury blow-out "Mannanströmer" (1296) 0x1d, 0x1e

0511 Czujnik temperatury blow-out nogi (1297) 0x1d, 0x1e

 

030B czujnik temperatury zderzak temperatury 0x1d, 0x1e

0311 Czujnik temperatury Panel (nieaktywne)

0313 Czujnik temperatury "Frischluftansaugkanal" 0x1d, 0x1e

0332 Czujnik temperatury parownika 0x1d, 0x1e

0333 czujnik ciśnienia dla czynnika chłodniczego

 

0318 Przełącznik ciśnienia powietrza 0x23

031C Bemo dla czujnika temperatury (nieaktywne)

031D "Fotografia czujnik na słońcu" 0x1d, 0x1e

 

0382 "Compressor Valve"

04F7 siłownik do klapy temperatury 0x25

04F8 siłownik do "Zentralklappe" 0x25

04F9 dmuchawy świeżego powietrza 0x25

04FA siłownik do dynamicznego zawór ciśnienia 0x25

025B siłownik do Fußr / rozmrażanie klapę 0x25

04B6 trwania sygnału 0x25

0538 CAN-Bus

0513 Gateway

053D Kombi

04AE Gateway- Datenbasisversion - "bramy bazy danych w wersji"

 

0414 ECU niekodowany 0x23

043f ustawienie podstawowe nie są przeprowadzane 0x23

 

062E sygnał temperatury płynu chłodzącego (nieaktywne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!:UWAGA :!:

 

Przypadkiem odkryłem pewną anomalię, która chyba wyjaśni większości, problemy z wchodzeniem w tryb diagnostyczny klimatronika :D

Wejście w tryb diagnostyczny w klimie z zielonym podświetleniem ma inną kombinację przycisków niż to ma miejsce w klimatroniku z podświetleniem niebieskim. Poniżej fotki obu paneli, tłumaczące to w "łopatologiczny" sposób :ok:

Przypominam, że wejście w ten tryb, przebiega w następujacy sposób:

- włączamy zapłon (silnika nie musimy uruchamiać)

- wciskamy równocześnie wszystkie trzy klawisze w kombinacji określonej dla danego typu podświetlenia i po około jednej sekundzie - puszczamy. Wtedy klimatronik przejdzie nam do trybu diagnostycznego.

Kanały przełączamy przyciskiem [TEMP+] - czyli czerwony.

Wyjście z trybu serwisowego - wciskamy przycisk [ECON] .

W klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, dodatkowo pojawi się na wyświetlaczu napis DIAG lub DIAGNOSE (w klimie z zielonym podświetleniem - takowy napis nie wyświetla się).

 

Panel klimatronika z zielonym podświetleniem

panelklimyzielony.jpg w414.png

 

 

Panel klimatronika z niebieskim podświetleniem

panelklimyniebieski.jpg

 

Dodatkowa informacja: kombinacja przycisków z panelu klimatronika z zielonym podświetleniem - zastosowana w panelu klimatronika z niebieskim podświetleniem - powoduje wejście w dodatkowy tryb diagnostyczny, zawierający 9 pozycji. Czego one dotyczą - nie wiem :D

 

Dodatkowa informacja nr 2: w klimatyzacji z zielonym podświetleniem mamy 40 kanałów diagnostycznych, natomiast w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 44. Dotyczy to passatów 3B. W 3BG tych kanałów jest podobno ponad 50.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Danek brawo jesteś wielki.:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kanały przełączamy przyciskiem [TEMP+] - czyli czerwony.
Lub [TEMP-] - czyli niebieski ;).
W 3BG tych kanałów jest podobno ponad 50
- ale nie w 1,9TDi, bo tam jest 46 a nie 45 jak niektorzy podaja. Od 0 do 45.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:!:UWAGA :!:

 

Przypadkiem odkryłem pewną anomalię, która chyba wyjaśni większości, problemy z wchodzeniem w tryb diagnostyczny klimatronika :D

Wejście w tryb diagnostyczny w klimie z zielonym podświetleniem ma inną kombinację przycisków niż to ma miejsce w klimatroniku z podświetleniem niebieskim. Poniżej fotki obu paneli, tłumaczące to w "łopatologiczny" sposób :ok:

Przypominam, że wejście w ten tryb, przebiega w następujacy sposób:

- włączamy zapłon (silnika nie musimy uruchamiać)

- wciskamy równocześnie wszystkie trzy klawisze w kombinacji określonej dla danego typu podświetlenia i po około jednej sekundzie - puszczamy. Wtedy klimatronik przejdzie nam do trybu diagnostycznego.

Kanały przełączamy przyciskiem [TEMP+] - czyli czerwony.

Wyjście z trybu serwisowego - wciskamy przycisk [ECON] .

W klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, dodatkowo pojawi się na wyświetlaczu napis DIAG lub DIAGNOSE (w klimie z zielonym podświetleniem - takowy napis nie wyświetla się).

 

Panel klimatronika z zielonym podświetleniem

panelklimyzielony.jpg w414.png

 

 

Panel klimatronika z niebieskim podświetleniem

panelklimyniebieski.jpg

 

Dodatkowa informacja: kombinacja przycisków z panelu klimatronika z zielonym podświetleniem - zastosowana w panelu klimatronika z niebieskim podświetleniem - powoduje wejście w dodatkowy tryb diagnostyczny, zawierający 9 pozycji. Czego one dotyczą - nie wiem :D

 

Dodatkowa informacja nr 2: w klimatyzacji z zielonym podświetleniem mamy 40 kanałów diagnostycznych, natomiast w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45. Dotyczy to passatów 3B. W 3BG tych kanałów jest podobno ponad 50.

w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45.
ja mam niebieskie i mam 44 kanały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności