Roozga Zgłoś #1 Napisano 26 Października 2009 Poszperałem parę dni na forum, ale umarłem i nie wiem. Mam olbrzymi problem. Po włamaniu muszę wymienić kładkę w drzwiach kierowcy. Wiem że muszę odkręcić tę śrubę (na zdjęciu "Lock Set Screw") http://www.taligentx.com/passat/images/large/dlm_07_sill.jpg Niestety Torx T20 się ślizga i nie mam czym tam teraz podejść. Próbowałem szczypców wygiętych, 2 śrubokrętów itd, ale nic nie pomaga. Zastanawiałem się czy coś tam nie przyspawać - ale nie idzie podejść spawarką, myślałem by nawiercić otwór wiertełkiem ciękim i wkręcić w to blachowkręta a potem spróbować wykręcić wszystko, ale tak chyba nie przejdzie. Pozostaje jeszcze pomysł z przyklejeniem nakrętki jakimś silnym klejem do metalu, ale nie wiem cz da radę. Ktoś może coś doradzić - bo już pomysłów nie mam. I pozostaje jeszcze jeden problem - w ASO nie mogli takiej śruby znaleźć - trzeba będzie chyba poszukać na szrotach. Poradźcie coś - może macie więcej weny niż ja dzisiaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #2 Napisano 26 Października 2009 z tego co pamiętam to tej śruby się nie wykręca do końca tylko kawałek. Dzięki temu będziesz mógł wyciągnąć zamek. Śruba obraca pewien mechanizm, który właśnie zabezpiecza zamek przed wypadnięciem. Być może to nie śruba a klucz się "zmielił" z tego co wiem to klucze TORX z allegro itp są nietrwałe, proponuje kupić jakiś porządny(utwardzany) klucz i nim spróbować, możesz też spróbować TORX T25 I UWAGA - u mnie po wykręceniu śruby do końca, zabezpieczenie spadło na dół drzwi i potem był problem z jego zamontowaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #3 Napisano 26 Października 2009 Witaj, możesz wywiercić otwór, wbij w niego torx-a o nieco większym rozmiarze, musi puścić. Tym sposobem wykręciłem u siebie śruby trzymające zamek mające klej ma gwincie, kiedy zniszczyłem miejsce na klucz spline. Śruby trzymającej wkładkę zamka, nie wykręcisz do końca, trzyma ją ząbek u dołu główki śruby. Jak kolega napisał wyżej, zapomnij o torx-ie robionym z puszek po cocacoli w Kraju Środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #4 Napisano 26 Października 2009 Być może to nie śruba a klucz się "zmielił" z tego co wiem to klucze TORX z allegro itp są nietrwałe, proponuje kupić jakiś porządny(utwardzany) klucz i nim spróbować, możesz też spróbować TORX T25 Tu bym sie niezdodzil. To klucz ma sie rozleciec a nie sruba. potem wlasnie sa takie problemy ze nie mozna juz niczym odkrecic. Nie mowie omade in china gdzie klucz sie sypie zanim podejdziesz do sruby. poprostu klucz ma miec minimalnie mniejsza twardosc niz sruba. tak przynajmniej mnie uczyli ale to za komuny bylo a koledze radze takie fikusne urzadzonko jak srubka z lewym gwintem, wywiercic mala dziurke i wkrecac śrubkę z lewym gwintem. jak ja przystawi to odkreci ta w ktora wkrecasz. mam nadzieje ze rozumiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2009 (edytowane) Panowie a nie prosciej w nawiertaną srubę wkręcic tzw. wykrętak? (patrz alledrogo "wykrętaki") ma on lewy gwint i przy jego wkręcaniu zapieczona śruba ma zostac wykręcona... Oczywiscie polecam drozsze i wykonane z odpowiedniej stali wykrętaki bo te chińskie z puszek po coli to wiadomo... Szkoda torxa.... Edytowane 26 Października 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #6 Napisano 26 Października 2009 Wszystko sie zgadza Panowie ....można szukać śruby z lewym gwintem...można kupić wkrętak do wykręcania http://www.allegro.pl/item784130510_beta_wykretaki_do_uszkodzonych_srub_szpilek_7szt.html ..... ale czy się opłaca szukać na jedna marną śrubę wkęrtu z lewym gwintem czy wydawać dodatkowe dutki ....a torx-a napewno nie zniszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #7 Napisano 27 Października 2009 ok, skoro się śruby nie wykręca całkiem to jak ja mam ją wymienić na inną?? - widziałem na prawych drzwiach ten ząbek - myślę że da radę całkiem wykręcić nawet mimo jego obecności. jak nie to jak?? Pogadałem chwilę ze znajomym - żeby nie zniszczyć śruby można spróbować Dremelem z końcówkami do grawerowania - zrobić krechę pod śrubokręt płaski i powinna odpuścić - nawet na tyle głęboki można zrobić rys żeby już tam została i była na płaszczaka - poproszę o komentarz Nabicie większego torxa - jak nie wyjdzie (bo pójdzie torx a nie śruba) to będzie lipa Co do narzędzi korzystam z Wissen'a i Stanley'a - więc raczej nie chińszczyzna z puszek po piwie!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camelmk Zgłoś #8 Napisano 27 Października 2009 ja bym wziął ostry przecinak, pierdyknął młotem i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #9 Napisano 27 Października 2009 ja bym wziął ostry przecinak, pierdyknął młotem i po sprawie Boję się żeby nie spierniczyć zamka lub drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #10 Napisano 27 Października 2009 (edytowane) camelmk Jeśli tak naprawiasz swój samochód to wyrazy współczucia dla niego..... ok, skoro się śruby nie wykręca całkiem to jak ja mam ją wymienić na inną?? - widziałem na prawych drzwiach ten ząbek - myślę że da radę całkiem wykręcić nawet mimo jego obecności. jak nie to jak?? Można wykręcić do końca tę śrubę, lecz najpierw musisz ją odkręcić aby odryglować wkładkę zamka. Widoczny ząbek jest częścią rygla w kształcie koła, który jest założony na klamkę od wewnątrz, aby wyjąć rygiel musisz wyjąć wkładkę zamka, więc musisz wykręcić tę śrubę. Edytowane 27 Października 2009 przez panther2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2009 Jeśli tak naprawiasz swój samochód to wyrazy współczucia dla niego..... no nie mam garażu i radzę sobie ja mogę - że niby jak tak śrubę zostawię to znaczy że co masz na myśli - pamiętaj by uważać w jakie drzwi się puka Można wykręcić do końca tę śrubę, lecz najpierw musisz ją odkręcić aby odryglować wkładkę zamka. Widoczny ząbek jest częścią rygla w kształcie koła, który jest założony na klamkę od wewnątrz, aby wyjąć rygiel musisz wyjąć wkładkę zamka, więc musisz wykręcić tę śrubę. Ale już tu kolega napisał że to wszystko spada wtedy w dół - czyli jakoś mam przeczucie że nie zrobię tego do puki pogada się nie wyklaruje - dlatego na razie muszę radzić sobie półśrodkami (stąd uważam że za bardzo pojechałeś ze współczuciem dla mojego auta) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #12 Napisano 27 Października 2009 Maniek / Roozga .... wyrazy współczucia to dla samochody tego pana ( camelmk ), który przecinakiem odkręca śruby. Rygiel nie spada sam z siebie, jest osadzony na klamce od wewnętrznej strony drzwi tam gdzie znajduje się zamek, a jeśli spada po odkręceniu śruby to znaczy ze jest coś nie tak. Rozbierałem 4 drzwi w swoim samochodziku, i tylko raz spadł mi rygiel wkładki zamka, ale to przez moja nieuwagę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #13 Napisano 27 Października 2009 ja bym wziął ostry przecinak, pierdyknął młotem i po sprawie a potem kupił nowy zamek a może i drzwi (spójrz kolego jak i gdzie jest umocowana ta śruba). Jeśli nie pomagają lepszej jakości torxy tylko próbuj wykrętakiem. Jeśli nie czujesz się na siłach zleć to jakiemuś warsztatowi.Ale już tu kolega napisał że to wszystko spada wtedy w dół Nic nie spada jak napisał Grzesiek. Dla pewności zabezpiecz sobie całość aby ci się nie zsunęła. Ja odkręcałem torxa aby dostać się do zamka i nic mi nie spadło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2009 ok, spróbuję, tylko że przy weekendzie Bo jesli by coś spadło to wtedy nie starczy czasu na rozebranie by wyjąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #15 Napisano 23 Listopada 2009 no i pupa - nic jej nie rusza - próbowałem zrobić grawerką krechę na śrubokręt i nic, wykrętaki mają średnicę za dużą Zastanawiam się nad wiertłem do metalu 1mm lub 1,5 i nawiercić pod wkręta z lewym zwojem. Tak ją wykręcić. Tylko boję się że wiertło nie wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
giecu Zgłoś #16 Napisano 23 Listopada 2009 ja ja rozwiercilem, a pozniej wymienilem na nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roozga Zgłoś #17 Napisano 23 Listopada 2009 a ma kto numer VAG tej śruby? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #18 Napisano 23 Listopada 2009 tej śruby w ASO nie dostaniesz...tylko w zestawie z zamkiem...chciałem taką kupić.. i musiałem dosztukować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #19 Napisano 23 Listopada 2009 Fakt w ETKA nie ma numeru, jedynie szrot został do odwiedzin lub zadzwoń do ASO i wytłumacz jaką śrubę poszukujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukizb5 Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2010 Mam pytanie... próbuję wyjąć wkłądkę i za nic nie mogę, śrubę odkręcałem do blokady, wykręcałem całą i nie chce wyjść. Nie wiem o co chodzi mam odchyloną blache w drzwiach i widzę że ta wkładka na końcu jest połamana ale to nie powinno niczego zmieniać... Proszę o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach