Skocz do zawartości
roberts

1.6 AHL branie oleju ok 1l/1000km / niska temp silnika na zegarze

Rekomendowane odpowiedzi

VWMarcin, ja na twoim miejscu nie zwlekałbym z naprawą. :dupablada szkoda silnika i ewentualnie kto wie jakie to może nieść konsekwencje jeśli to odstawisz na później.

w moim AHL-ku :) jak byłem pod koniec tamtego roku w rajhu wziął mi 2,5 litra na 9000 km. już byłem przerażony. na szczęście pewna chyba mądra głowa wyjaśniła mi iż pędząc takim silnikiem 170 km/h autostradą w 4 osoby i robiąc 9 tyś km w ciągu 4 dni to normalne. dostał trochę silnik po dupie na tej wycieczce. od tamtej pory mam schizę i sprawdzam olej raz w tygodniu :P wychodzi na to iż dolewam ok 1-1,5L/15000 km, czyli akurat kiedy wymieniam olej. czasami trafi się dolewka jeśli mam jakąś dłuższą trasę jak np wypad do zakopca. to chyba jeszcze nie tak źle. jedyne co mnie martwi to metaliczny dźwięk jak się silnik odpala. ale jeszcze parę dni i zajmę się tym osobiście :)

 

powodzonka w majsterkowaniu :706:. opisz naprawę na forum. pewnie komuś się przyda.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem ( tzn. mechanik :P ) pierścienie w swoim AHL w listopadzie 2009 i pomogło. Ostatnie pierścienie na tłokach ( zgarniające) były zapieczone. Więc brał olej jak głupi:wsciekly Wcześniej zmieniłem uszczelniacze, ale jak się okazało był to zbędny wydatek.

 

Nie wiem czy liczenie 1000 zł to nie za skromnie. W Wawie czy w mieście rodzinnym za robotę wołali ok. 800 zł. Do tego części. Uszczelniacze to kosztują 2 zł/ sztuka, ale samymi uszczelniaczami i pierścieniami tego nie załatwisz.

- planowanie głowicy 100- 200 zł ( różnie z tym jest. Ja szlifowałem od razu gniazda zaworów skoro była na wierzchu)

- 4 x komplet naprawczy z pierścionkami( 60-70 zł sztuka) 250 zł

- przy takiej robocie zmienia się panewki - nie pamiętam ceny

- wymiana oleju i filtra po robocie i drugi raz po ok. 1000 - 1500 km. Licz ze 300 zł

- ja zrobiłem od razu popychacze hydrauliczne. Ze wszystkim zamknąłem się w 2500 zł. Jeżdżę dużo, samochodu nie zamierzam sprzedawać i nie kombinowałem.

 

Nie rozumiem tych, którzy mówią: nie rób. Spalający się olej w dużych ilościach to zapchany katalizator i problemy z analizą spalin na przeglądzie. Jest też szansa przytarcia silnika jak ktoś nie przypilnuje stanu. Do tego dostają po dupie popychacze i zawory - jak ktoś jeździ wiecznie na minimum to zanim się napełnią to stukną kilka razy na sucho. Zresztą nie jestem z tych co przy sprzedaży "zapomną" poinformować o takiej drobnostce jak 1l oleju na 1000 km :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli jak nam bierze 1 l na 15000

 

Ja przeczytałem, że tyle bierze oleju, dlatego pisałem nie rób...

 

Pytałem też jaki przebieg robi miesięcznie...

 

może te 15.000 km to roczny przebieg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 99% są to uszczelniacze ale sprawdził bym kompresje na tłokach bo ja mam passka ma przelatane 278tyś i grama nie lałem do momentu gdy go nie zatarłem a kiedys miałem golfa na 600km 2 l oleju po zrobioniu uszczelniaczy igiełka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam inne pytanie ale tez na temat oleju:D

Aktualnie mam mobil 10W40 - zbliza mi sie wymiana, a nie chce mi sie kupowac oleju i pojechalem do serwisu (BOSH) i pytam jaki maja olej, a oni do mnie, ze mobil 10(lub 5)W50.

Oczywiscie tweirdza ze nic sie nie stanie. To prawda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze mobil 10(lub 5)W50.

 

5w50 to pełny syntetyk - jeżeli taki miałeś to lej śmiało.

10w50 to semisyntetyk (pół syntetyk) jest trochę gęściejszy - ja obecnie na takim jeżdzę ponieważ nie wiedziałem co było poprzednio wlane.

A jeżeli auto śmigało na 10w to trochę strach wlać 5w ponieważ może dojść do rozszczelnienia silnika (w skrócie).

Edytowane przez kosiad
poprawa pisowni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeżeli auto śmigało na 10w to trochę strach walć 5w ponieważ może dojś do rozszczelnienia silnika (w skrócie).

Masz kolego racje ja miałem wlany półsyntetyk a że wymianiłem silnik i chciałem najtańszym kosztem go zrobić żeby jeździł wlałem mineralny i teraz czeka mnie rozbiernie silnika i wymiana uszczelki pod wałem korbowym bo co 2 tygodnie dolewan litre oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko by sie zgadzalo tylko, ze ja mam pelny syntetyk ... nie pamietam teraz czy 10w40 czy 5w40 ... musze isc sprawdzic bo mam jeszcze stary baniak. Czyli jezeli mialem 5w40 to moge spokojnie wlac 5w50 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dziś zajrzałem do silnika a tam prawie zero oleju!!! aż mnie zdziwiło bo wcześniej tego nie było ostatni raz sprawdzałem miesiąc temu i było wszystko ok,czytając teraz ten temat jak miał bym do wymiany pierścienie i uszczelniacze i wywalić 2tys. to wole dołożyć 1tys. i zrobić SWAP-a na 1.8T i chyba to zrobię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod warunkiem, że u niego też nie będzie brania oleju...:) a tam wyjdzie więcej niż 1.000 zł....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak narazie wymieniłem uszczelniacze zaworów i specjalnej poprawy nie widzę :dupablada Żona teraz ma urlop, więc mogę coś działać bo auto stoi pod ręką. Mam takie pytanko, czy da radę wymienić pierścienie bez wyciągania silnika, czy muszę go wytargać na wierzch? Wiem że od dołu by dało radę, ale chyba trzeba zdemontować belkę i kawałek zawiechy. Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowice musisz zrzucić tak czy siak żeby wyciągnąć tłoki, a jak już będziesz miał rozebraną całą górę z pewnością wygodniej będzie wyciągnąć blok i zrobić sobie na spokojnie wszystko na stole zamiast męczyć się w kanale? Raptem 3poduszki i 4śruby od strony skrzyni do odkręcenia zderzak chyba i tak będziesz ściągać przy zrzucaniu paska rozrządu, aha gdybyś tak chciał zrobić to jeszcze pas przedni musisz zdemontować ale przy tym jest jeszcze mniej roboty. Ja tak przynajmniej robiłem u siebie kiedy przywracalem duszę mojemu passkowi :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest gorzej niż bym się spodziewał :dolamam ostatnio zrobiłem kurs swoim Passkiem do W-wy na lotnisko - ode mnie 220km w jedną stronę. Wszystko było ładnie pięknie, aż tu nagłe w drodze powrotnej 40km do chaty na wlocie do Łomży zaświeciła się kontrolka i piskliwy sygnał - kontrolka oleju. Zjazd na stację benzynową, dolewka oleju 1L mało, + 0,5L przywróciło pierwotny stan :zeco jazda z prędkością 120 - 140 km/h. Jest bardzo żle z moim motorkiem, powiedziałbym wręcz bardzo h...owo :dodupy na razie brak $ i brak czasu na remont, ale to nieuniknione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego 1.6 ahl biora olej i tyle tym bardziej na gazie duzo zalezy od stylu jazdy wysokie obroty sprzyjaja braniu oleju przez autko mi pali 1litr oleju na ok. 5000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam ten sam problem zapaliła mi się kontrolka oleju?? na bagnecie jest minimum ile mam dolać żeby bylo dobrze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym utrzymywał poziom oleju w połowie skali...

Dolać i sprawdzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od wymiany oleju przejechałem 3000km i zapaliła sie kontrolka to ile wziął??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto to wie...dolej z 100 ml, poczekaj 15 minut is sprawdź...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile litrów oleju wchodzi do tego silnika?? passat b5 1.6 ARM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile litrów oleju wchodzi do tego silnika?? passat b5 1.6 ARM

 

Nie pamietam dokladnie, ale napewno okolo 4 literków. Wlejesz 3,5L i będzie git.

 

Pozdrawiam Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności