lokmen Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2009 Witam. Perypetii z nowym sprzętem ciąg dalszy... Poprzednio miałem problem ze wzbudzaniem się wzmaka po otwarciu lub zamknięciu drzwi. Okazało się że to wina radia ( ori VW MCD). Dojrzewam do jego wymiany gdyż nie jest godzień dźwigać tak dobrego sprzętu na jakim przychodzi mu grać. Ale do sedna: (DLS CA41 + kanał C i D - DLS R6A, kanał AiB Mostek - JBL GTO 1214) Kable DIETZ gruube) Jak zrobię głośniej wszystko przygasa, światło w kabinie mryga w rytm muzyki. Nawet widać ewidentnie spadek mocy świateł mijania. Czasem nawet- jak już dłużej gra wzmak potrafi się zabezpieczyć i wtedy cisza w eterze - muszę go wyłączyć i włączyć aby się ponownie odpalił. Co może być tego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2009 Co może być tego przyczyną? akumulator?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2009 Ewidentny brak kondensatora. Prawdziwe 1F wyeliminuje ten problem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lokmen Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2009 Cytat: Napisał lokmen Co może być tego przyczyną? akumulator?! Tyle że to dzieje się też na chodzącym silniku. Fakt, że ostatnio zauważyłem niepokojące sygnały że aku może nie wytrzymać pierwszych przymrozków. Muszę pomierzyć napięcia. Jeżeli idzie o 1F - to fakt - chyba kupię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2009 fakt kondzik wyeliminuje problem ale nie zlikwiduje jego zalążka. kolego weź zwykły woltomierz do mierzenia napięcia; podepnij normlanie na akumulator +do+ i -do- i zobacz jaki masz zakres wahania się wartości napięcia(oczywiśćie na załączonym silniku)na cyfrowym mierniku wybierz zakres 20V DCV. z tego co widze po mocy to wcale nie jest potrzebny zaden kondensator. tym bardziej ze masz diesla;) napisz jaki masz bezpiecznik na wzmacniaczu i mówiąc gruby kabel zasilający co masz na myśli ? skoro Ci wszystko przygasa znaczy że wzmacniacz dostaje za mało prądu, posprawdzaj wszystkie polaczenia kabla zasilajacego, sprawdz jakosc styku masy do karoserii samochodu(oczywiście mam nadzieję że miejsce podpięcia masy porządnie wyczyściłeś do czystej blachy;)). odpowiedz na wszystkie moje pytanie jesli wszystkie będą ok to czeka Cię wymiana aku prawdopodobnie:( pozdraVWiam i czekam na diagnoze i odpowiedzi na pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 24 Października 2009 skoro Ci wszystko przygasa znaczy że wzmacniacz dostaje za mało prądu, posprawdzaj wszystkie polaczenia kabla zasilajacego, sprawdz jakosc styku masy do karoserii samochodu z elektrycznego punktu widzenia napisałeś bzdurę spadek napięcia będzie proporcjonalny do poboru prądu przez odbiornik. Jeśli kolega ma słaby lub stary akumulator, to takie akcje będą w normie. Kondensator - jako magazyn energii i filtr jednocześnie - sprawi, że napięcie nie będzie tak "skakać" w obwodzie. Oczywiście sprawdzenie wszystkich połączeń akumulatora z masą też wskazane (jakoże to główne potrafi często korodować). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #7 Napisano 24 Października 2009 miałem to samo w vectrze, akku był nowy, kondensator Ci potrzebny i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #8 Napisano 24 Października 2009 koledzy ja mam 600W rmsu nie mialem konda i wszystko bylo cacy nic nie przygasało!! jestem elektronikiem to wiem co piszę, napisałem to zrozumiale dla tych co elektronikami nie są pobiera tyle prądu ile kabel jest wstanie przekazac jesli wiecej nie dostanie to bierze z napiecia i dlategotakie skoki, fakt kondzik zaprzestanie skokom i ustabvilizuje caly uklad. pozdraVWiam ---------- Post added at 15:07 ---------- Previous post was at 15:02 ---------- najpierw sprawdz wszystkie polaczenia jesli beda ok to dopiero wtedy kup Kondensator. i aku jesli serio już jestna wykonczeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2009 pobiera tyle prądu ile kabel jest wstanie przekazac jesli wiecej nie dostanie to bierze z napiecia i dlategotakie skoki, fakt kondzik zaprzestanie skokom i ustabvilizuje caly uklad. pozdraVWiam szotek, jak jesteś elektronikiem, to nie pisz takich rzeczy, plizz... bo elektrykom i innym elektronikom włos się na głowie jeży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2009 (edytowane) spadek napięcia będzie proporcjonalny do poboru prądu przez odbiornik, napisales dokladnie to co ja chcialem przekazac, im wiekszy pobor tym wieksze skoki napiecia. skoro tak się czepiasz słów to jak Ty bys to napisał ale nie slownictwem fachowym, tylko prostym dla kazdego przecietnego czlowieka, tak by Cię zrouzmial.? pozdraVWiam dodam ze mialem przypadek, koles sam sobie zakladal caly sprzet i dostal sie do mnie, mial nowy aku, kondzik, kable 20mm2 jedyne 350w rmsu i tak cala instalacja "skakala", poprawilem wszystkie polaczenia, wyczyscilem mase i od tej pory nawety nie mrugło nic w samochodzie. Edytowane 24 Października 2009 przez szotek87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
powergad Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2009 Przy tej mocy zestawu audio zakładanie kondensatora to nie najlepszy pomysł, na pewno nie zaszkodzi, może nawet pomoże ale przyczyny problemu nie zlikwiduje, a chyba o to chodzi? kolego weź zwykły woltomierz do mierzenia napięcia; podepnij normlanie na akumulator +do+ i -do- i zobacz jaki masz zakres wahania się wartości napięcia(oczywiśćie na załączonym silniku)na cyfrowym mierniku wybierz zakres 20V DCV. z tego co widze po mocy to wcale nie jest potrzebny zaden kondensator. tym bardziej ze masz diesla napisz jaki masz bezpiecznik na wzmacniaczu i mówiąc gruby kabel zasilający co masz na myśli ? skoro Ci wszystko przygasa znaczy że wzmacniacz dostaje za mało prądu, posprawdzaj wszystkie polaczenia kabla zasilajacego, sprawdz jakosc styku masy do karoserii samochodu(oczywiście mam nadzieję że miejsce podpięcia masy porządnie wyczyściłeś do czystej blachy). odpowiedz na pytania które zadał Szotek, pomoże to w ustaleniu przyczyny problemu. PS: może i Szotek z elektrycznego punktu widzenia zbyt "poprawnie" nie napisał natomiast sama koncepcja zdecydowanie lepsza niż pakowanie kondensatora w układ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2009 pobiera tyle prądu ile kabel jest wstanie przekazac jesli wiecej nie dostanie to bierze z napiecia i dlategotakie skoki, Panie "elektroniku" ... promotor cofnie Panu dyplom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banzai54 Zgłoś #13 Napisano 25 Października 2009 A nie jest przypadkiem tak, że od 500w rmsu i w górę zakłada się kondensator 1F, a potem od 1000 2F? Swoją drogą miałem podobny przypadek, poluzował mi się lekko pasek alternatora ^^ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Key86 Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2009 Według mnie kondensator powinien być montowany w parze z subwooferem. Ale pewnie się mylę więc poprawcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2009 u mnie gra sprzet earthquake'a 1500wat + wzmak 1800 i mialem podobny problem przy radiu. mianowicie przygasalo podswietlenie przy wiekszej mocy. zmienilem radio, i jeszcze doprowadzalem mase z silnika do aku i jak narazie nie jest zauwazalne takie zjawisko...fakt kable nie sa jakies mega grube jakie powinny byc przy tej mocy ale dobrze polaczone daja rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #16 Napisano 25 Października 2009 u mnie gra sprzet earthquake'a 1500wat + wzmak 1800 a mogę zapytać ile dałeś za te klocki bo jak wzmak 1800W to chyba kilka tysiecy kosztował zapewne podałeś wartość maksymalną co do wypowiedzi wyżej, tak właśnie jest że przy mocach koło 500W daje sie 1F a powyzej 750-800 2 lub wiecej F co do dyplomu to zawsze mialem problem z wysławianiem się ale wiem o co chodzi i chyba inni mnie też rozumieją haha pozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #17 Napisano 25 Października 2009 a mogę zapytać ile dałeś za te klocki bo jak wzmak 1800W to chyba kilka tysiecy kosztował zapewne podałeś wartość maksymalną glosnik pozyczony od kuzyna, a wzmak to boschmann za 900zl. wartosc max ale nie w rmsie w rms nawet nie wiem ile moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #18 Napisano 26 Października 2009 pobiera tyle prądu ile kabel jest wstanie przekazac jesli wiecej nie dostanie to bierze z napiecia i dlategotakie skoki ??? ciekawa teoria ale raczej bledna z opisu wynika ze spadki napiecia sa tez na innych odbiornikach wiec kabel do wzmacniacza nie jest tu winny. Zwiekszony pobor pradu (tu przez wzmacniacz) powoduje spadki napiecia juz gdzies w okolicy zrodla: sugeruje sprawdzic polaczenia masy (gdyz spadki napiecia dotycza wiekszej liczby odbiornikow) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #19 Napisano 26 Października 2009 (edytowane) sprawdzic polaczenia masy navik to samo napisałem w którymś poście wyżej wiem że nie jest to napisane poprawnie jeśli chodzi o definicje, ale miałem wtedy troche % jak to pisałem więc wybaczcie, grubośc kabla nie ma za bardzo znaczenia jeśli chodzi o spadki napięcia ale ma znaczenie przekształcające się na moc którą wzmacniacz będzie mógł z siebie "wydać" a dwa że jak się pojawiają skoki napięcia (w tym przypadku spowodowane wzmacniaczem) to cierpi cała instalacja, nie widziałem jeszcze np żeby światła z przodu przygasały ale żaróweczki w środku samochodu już nie chyba że źle Cię zrozumiałem to sorki;) jak skoki są to odbija sie to na wszystkim co w samochodzie jest podłączone. Ewentualnie pociąg sobie jeszcze dodatkową nową masę od aku do karoserii. pozdraVWiam Edytowane 26 Października 2009 przez szotek87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
navik Zgłoś #20 Napisano 26 Października 2009 grubośc kabla nie ma za bardzo znaczenia jeśli chodzi o spadki napięcia opor przewodnika jest proporcjonalny do jego długości i odwrotnie proporcjonalny do pola przekroju przewodnika wiec im cienszy przewod tym jego opor wiekszy. Z prawa Ohma mamy wiec ze jesli wzmacniacz pobiera wiekszy prad mamy wiec wiekszy spadek napiecia na przewodzie wiec nizsze napiecia na wzmacniaczu. Spadki napiecia sa juz na poczatku instalacji (migajace zarowki oswietlenia) wiec kabel od wzmacniacza (ktory zasila przecierz tylko sam wzmacniacz) nie ma tu nic do tego. Zwiekszony opor jest juz gdzies na poczatku zasilania gdyz zwiekszony pobor pradu przez wzmacniacz powoduje juz spadki napiecia na przylaczu innch odbiornikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach