prezes2117 Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2009 Postanowilem zalozyc nowy temat ktory dotyczy wentylatora od chlodnicy klimy. Przeszukalem cale forum ale nie znalazlem odpowiedzi na moj problem:mad: Wiec prosze nie przenosic do smietnika bo szukalem po wszystkich mozliwych watkach. Sporo czasu nad tym spedzilem. A wiec: Sprawdzilem bezpiecznik 40A i podociskalem przekazniki. Wyjolem wentylator od chlodnicy klimy (ten maly z lewej patrzac z przodu) rozebralem go, wyczyscilem, podlaczylem na krutko i DZIALA:D:p:cool:. Ale jak juz podpialem pod wtyczke, odpalilem auto klima na tryb auto i wentylator.......nie dziala:(. Macie moze jakies pomysly koledzy co moze byc nie tak:confused:????? Z gory dzieki:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2009 A sprawdzałeś czy masz prąd we wtyczce do wentylatora? I na pewno nie wszystko czytałeś co jest na forum kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2009 zacznij od diagnostyki klimy vag-iem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2009 (edytowane) Niestety nie posiadam VAG'a ale zrobilem diagnostyke reczna na klime i nie bledow. znaczy nie pokazuje zadnych. Nie sprawdzalem czy mam prad bo nie mam odpowiednich narzedzi:(. No dobra, prawie eszystko czytalem ale spedzilem na forum 5 godzin Edytowane 22 Października 2009 przez prezes2117 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2009 Nie sprawdzalem czy mam prad bo nie mam odpowiednich narzedzi:(. Nie masz kawałka kabla i żarówki na 12V? Nie żartuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rambo1117 Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2009 Witam miałem podobny problem z tym wentylatorem tzn: w momencie gdy jechałem na trasie było wszystko ok ale gdy wpadałem do miasta klima się wyłączał i włączała ponieważ nie działał wentylator.Wyjąłem nieszczęsne urządzenie rozebrałem wyczyściłem i wymieniłem szczotki gdyż były zjechane pomogło działa do tej pory:).Ale oriętowałem się jaki jest koszt takiego wentylatora, jest zamiennik w cenie 195zł oryginalny kosztuje ok 350zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Viki Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2009 Witaj Kolego! Ja miałem taki problem, że nie było wolnych obrotów i przyczyną była opornica więc i tu może być to samo tylko Ty nie masz ani wolnych, ani szybkich obrotów. Opornica (rezystor) jest pod lewą podłużnicą z przodu. (nie ciekawe podejście z kluczykiem ). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peugeott1 Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2009 Mam to samo u siebie ale doszedłem u mnie gdzie jest problem otóż przy samym wiatraku od srodka ida kable i one nie łączą myślałem że sie przerwały na zgięciach ale nie u mnie wystarczyło je wepchnąć trochę i działało przez chwile mam pytanko co trzeba rozebrać żeby wymienić ten felerny wiatrak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2009 Nie masz kawałka kabla i żarówki na 12V? Nie żartuj Jakas zarowka by sie znalazla;) A jak to jest z zalaczaniem sie jego???? Ma sie zalaczyc od razy po odpaleniu czy po jakims czasie????? Bo na watkach jest kilka wersii. ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:42 ---------- Mam to samo u siebie ale doszedłem u mnie gdzie jest problem otóż przy samym wiatraku od srodka ida kable i one nie łączą myślałem że sie przerwały na zgięciach ale nie u mnie wystarczyło je wepchnąć trochę i działało przez chwile mam pytanko co trzeba rozebrać żeby wymienić ten felerny wiatrak? U mnie byla jedna sruba ktora odkrecilem na samej gorze. Potem odlaczasz wtyk kolo zbiorniczka od wspomagania i wyciagasz kabel (jest zamocowany na paru wciskach). Wtedy obracasz wentylator w prawo patrzac z przodu i wyjmujesz;). A odkrec jeszcze plastik od wlotu powietrza (latwiejszy dostep) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 22 Października 2009 A jak to jest z zalaczaniem sie jego???? Ma sie zalaczyc od razy po odpaleniu czy po jakims czasie????? Bo na watkach jest kilka wersii. Wersja jest jedna. Wentylator się włącza, jeśłi włączona jest klimatyzacja. Czyli w trybie ECON - wiatrak ci się nie włączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #11 Napisano 22 Października 2009 Klima jest na auto:). Dzieki za odp jutro przetestuje zarowka i dam znac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 22 Października 2009 Klima jest na auto:). Więc wiatrak powinien się właczyć zaraz po odpaleniu silnika. Oczywiście jeśli jutro nie będzie poniżej 4 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2009 Spoko, umnie temperaturka powyzej 14C. A co bedzie jesli np nie bedzie napiecia na tej wtyczce???? Co wtedy moze byc???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2009 A co bedzie jesli np nie bedzie napiecia na tej wtyczce???? Co wtedy moze byc???? Szukasz po kablu dalej w góre, czy nie jest gdzieś przerwanya potem jeszcze raz dokłądnie sprawdzasz przekaźnik i bezpiecznik. Moze gdzies przy samych zabezpieczeniach cos nie łączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #15 Napisano 22 Października 2009 Szukasz po kablu dalej w góre, czy nie jest gdzieś przerwanya potem jeszcze raz dokłądnie sprawdzasz przekaźnik i bezpiecznik. Moze gdzies przy samych zabezpieczeniach cos nie łączy. Jutro na to jeszcze raz wszystko zerkne i dam znac jak do czegos dojde:). Dzieki wielkie jak na razie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 22 Października 2009 No jak nie będzie prądu na kablu to nic innego nie wymyślisz. No sterownik klimy to juz ostateczność raczej, ze sygnału by nie dawał. To się raczej baaaardzo rzadko zdarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #17 Napisano 22 Października 2009 No kolego prezes , masz wiele szczęścia bo tu na forum jest jeden taki moderator ,że śmietnikuje wszystko co już było kiedys napisane - śmieć mu do grobowej deski i jego passatowi również bo ja po takich pytaniach zarobiłem upomnienie , śmietnik i sam po kablach musiałem dochodzić wszystkiego . A tobie radzę co następuje : - wyjąc wtykę od wentylatora (z prawej strony koło zbiornika z płynem hamulcowym pod taką czarną osłoną - dwa grube kabelki czerwony i czarny ) - następnie podłączyć na krótko przewodami wtyk wentylatora do akumulatora -jeśli nie kręci się to masz kłopot z szczotkami na komutatorze wentylatora , u mnie były wyjechane do zera da to się rozebrać i wymienić na nowe , zamawiałem w firmie koszt około 50 zł komplet z przesyłką 7x8x17 mm takie szukaj a byle czego nie wkładaj bo ci pójdą po miesiącu a i jeszcze jedno , delikatnie rozpinaj zaciski aluminiowe na korpusie bo trzeba je ponownie zakuć po wymianie . - a jeśli wentylator Ci zagra a po podłączeniu do wtyczki nie będzie kręcił to masz opornicę spaloną , kolega Viki pisał powyżej za wolne i za szybkie obroty jest odpowiedzialna opornica pod lewą podłużnicą z przodu patrząc w kierunku jazdy - ciążki dostęp ale da rady ( wsześniej trzeba odpiąc kolanko interculera i spuścić płyn z chłodnicy i wypiąc wężyk z w/w chłodnicy koło opornicy - bo cholernie trudny dostęp. A wentylator powinien Ci zagrać wówczas kiedy masz sprawne szczotki odpowiednią ilość gazu i sterowanie sprawne wówczas po załączeniu AUTO na panelu i włączeniu silnika powinien wentylator kręcić na wolnych obrotach . Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 22 Października 2009 No kolego prezes , masz wiele szczęścia bo tu na forum jest jeden taki moderator ,że śmietnikuje wszystko co już było kiedys napisane - śmieć mu do grobowej deski i jego passatowi również bo ja po takich pytaniach zarobiłem upomnienie , śmietnik i sam po kablach musiałem dochodzić wszystkiego . Zajefajny tekst A tobie radzę co następuje : - wyjąc wtykę od wentylatora , następnie podłączyć na krótko przewodami wtyk wentylatora do akumulatora Już to przeciez robił - za szybko czytasz a co do reszty to zobaczymy co..... dziś znajdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezes2117 Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2009 Wiec tak, zlozylem calkiem wentylator (sktecilem go ale jeszcze nie zalozylem), podlaczylem na krutko i.....hula jak ta lala:p . Podlaczylem do wtyczki i tak jak wczoraj....nie dziala. Mam wlasnorobna listwe z diod na 12V wiec podlaczylem. Prad jest, listwa mocno swieci:D. Ale na wszelkiwypadek wzialem jeszcze zarowke pozycyjna i podlaczylem najpierw w pagazniku i swieci potem pod wtyczke od wentylatora i......nie swieci . Wiemy wiec, ze jakies napiecie na tej wtyczce jest :638: . Wykluczam bezpiecznicz czy przetwornik i kable. Pozostaje opornica, ale tez nie jestem pewien czy to moze byc wina opornicy . Co myslicie, co dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinS Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2009 Kolego, żeby sprawdzić opornicę bez jej wyciągania musisz wejść pod autko, zdemontować osłone silnika i przy lewej belce jest widoczna opornica. Żaróweczka, dwa kabelki i: -na odpalonym aucie i trybie ECON napięcie nie dochodzi do żadnego styku (są trzy, bynajmniej u mnie ale ja mam AFN więc może być jakaś różnica) na opornicy (lub tylko jednego, nie pamętam dokładnie bo robiłem to wiosną) -nastepnie też na odpalonym aucie włanczasz klime i teraz na styku zasilającym musi być napięcie i na jednym wyjściu (1 bieg wentylatora) Gdyby było ciepło to po pewnym czasie na postoju załancza sie 2 bieg i wtedy napiecie jest na wszystkich stykach ale przy takich temp. zewnetrznych nie wiem czy to możliwe. U mnie wysiadła opornica i nie było 1 biegu. Niestety, nie podam Ci koloru kabli który jest od czego ale myśle że się połapiesz Jeśli wogule nie ma tam napięcia to musisz szukać wcześniej(przekażniki, wiązka, itd) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach