cervandes Zgłoś #521 Napisano 3 Maja 2011 nie ma przekaźników a przewody - może wytrzymają... a może nie... Jakby co numer na straż pożarną to 998 nie ryzykuj, montaż przekaźników to tania sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #522 Napisano 3 Maja 2011 montaż przekaźników to tania sprawa. W sumie to mam przekaźniki ale zworka byłaby szybsza w wykonaniu Chodziło mi o przełącznik zespolony przy kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #523 Napisano 3 Maja 2011 Dlatego mam pytanie czy z włącznika/przełącznika prąd (+12V) idzie na jakiś przekaźnik czy bezpośrednio do lampy? Idą na bezpieczniki.Każda lampa lewa i prawa ma osobny bezpiecznik. rojektorów+osram night breaker, ale i tak bym chciał połączyć światła drogowe z mijania. Jak dla mnie w B3 najprostszą sprawą aby świeciła lampa mijania z lampą długich to wstawienie przekaźnika, a czy wspólnego dla obu lamp (w wiązce przy kierownicy) czy pjedynczego dla każdej (w samych lampach) to już osobisty wybór. Dioda spowoduje że prąd nie tylko popłynie w stronę lampy ale też w stronę włącznika.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #524 Napisano 3 Maja 2011 chciałbym zrobić zworkę za pomocą diody przy kierownicy i nie wiem czy kable/przewody wytrzymają podwójne natężenie prądu. wystarczy zrobić mostek pomiędzy przewodami pod kierą: biało-czarnym a żółtym. nie trzeba żadnych diód, niczego, zwykły mostek. kiedyś ktoś tu na forum miał b4, wersje us i mijania nie świeciły mu z długimi, zrobił mostek na wyżej wymienionych kablach i jak dotąd nie skarżył się na popalenie instalacji.. Jakbyś za takim mostkiem wpiął jeszcze przekaźniki, to wtedy 100 procent nic się nie popali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrona25 Zgłoś #525 Napisano 3 Maja 2011 nie bardzo znam się na elektryce więc pytam po co montuje sie przekaźniki w b4 skoro w przypadku świateł mijania przełącznik zespolony jest poza nimi a właśnie przez straty na nim jest spadek mocy.Czy w innych miejscach też ten spadek wystepuje np.na włączniku,kablach itp.skoro przekaźniki pomagają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #526 Napisano 3 Maja 2011 Właśnie żeby spadków nie było, montuje się przekaźniki. Przeczytaj ten temat, dowiesz się wszystkiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #527 Napisano 4 Maja 2011 Właśnie żeby spadków nie było Mam założone przekaźniki u siebie i wciąż mam spadek 1V. Zmieniałem ostatnio kabel zasilający przekaźniki na 4mm i zmiana prawie nie zauważalna. Macie jakieś pomysły jak odzyskać ten 1V? Czy to normalne, że jakiś jednak spadek będzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #528 Napisano 4 Maja 2011 u mnie spadek jest znikomy 0,03V, mimo, że nie mam ani mm zmienionej instalacji, tylko dołożone potrzebne przewody od - akku do cewki w przekaźnikach i oczywiście + z akku do przekaźników, reszta instalki fabryczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #529 Napisano 4 Maja 2011 oczywiście + z akku do przekaźników To właśnie ten kabel wymieniłem bo miałem grubości oryginalnej instalacji. Gdzieś czytałem, żeby dać trochę grubszy.od - akku do cewki - mam podłączony do tego "pająka" przykręconego do budy auta przy skrzynce bezpieczników, czy to może mieć wpływ na na taki spadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #530 Napisano 4 Maja 2011 miernikiem badasz wszystkie miejsca i prawda na jaw wyjdzie. Nie wiem czy wiesz, ale mierzenie napięcia to nie tylko w konkretnym punkcie (np na żarówce i minusie akumulatora) ale też bezpośrednio między punktami +, np podłączając miernik do alternatora i akumulatora (oba plusy) miernik pokaże różnicę w napięciach, tak samo podłączając się do + żarówki i + na klemie akku będziesz miał konkretną wartość spadku napięcia między tymi dwoma punktami. I tak szukając znajdziesz miejsce z 1V spadkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #531 Napisano 4 Maja 2011 Mam założone przekaźniki u siebie i wciąż mam spadek 1V Zmierz przed przekaźnikiem to będziesz pewny czy aby dobrze wszystko złożyłeś i czy czasem sam przekaźnik nie dostaje już zbyt niskiego napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #532 Napisano 4 Maja 2011 Mam założone przekaźniki u siebie i wciąż mam spadek 1V. A jak to zmierzyłeś? Może to błąd pomiaru lub metody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #533 Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) A jak to zmierzyłeś? Może to błąd pomiaru lub metody? + i - na aku 13,8V, + i - na żarówkach 12,7V Zmierzę jeszcze przed przekaźnikiem, ale nie wydaje mi się, żeby na 1 metrowym odcinku kabla był spadek 1V. Edytowane 4 Maja 2011 przez sadus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #534 Napisano 4 Maja 2011 wystarczy zrobić mostek pomiędzy przewodami pod kierą: biało-czarnym a żółtym. nie trzeba żadnych diód, niczego, zwykły mostek. Po takim podłączeniu obydwa światła (drogowe i mijania) będą świeciły razem niezależnie w jakiej pozycji będzie przełącznik zespolony... Mostek z diody spowoduje że przy załączeniu drogowych prąd popłynie przez diodę na żarówkę świateł mijania i oba światła właśnie wtedy będą razem świeciły a po przełączeniu na mijania tylko mijania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #535 Napisano 4 Maja 2011 + i - na aku 13,8V, + i - na żarówkach 12,7V Zmierzę jeszcze przed przekaźnikiem, ale nie wydaje mi się, żeby na 1 metrowym odcinku kabla był spadek 1V. Przyjrzyj się dokładnie połączeniu z masą i zmierz napięcie na kablach pomiędzy żarówką i plusem aku oraz żarówką i minusem aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #536 Napisano 4 Maja 2011 Po takim podłączeniu obydwa światła (drogowe i mijania) będą świeciły razem niezależnie w jakiej pozycji będzie przełącznik zespolony... nie masz racji. przewodem biało czarnym płynie napięcie na przełącznik zespolony, a z niego na zółty przewód - mijania. po przełączeniu przełącznikiem z biało czarnego przewodu płynie prąd na przewód biały - długie. gdy zmostkujesz biało czarny z zółtym to na mijania zawsze popłynie prąd i przełącznik zespolony zmieni funkcję z przełącznika na włącznik długich. dioda niepotrzebna. sprawdzone, działa, nie tylko u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #537 Napisano 4 Maja 2011 gdy zmostkujesz biało czarny z zółtym to na mijania zawsze popłynie prąd Zawsze czyli ...od momentu przekręcenia na zapłon czy dopiero po włączeniu świateł mijania włącznikiem 'pozycyjne-mijania' ? A co sie dzieje gdy mrugasz "szperaczem"..świecą sie tylko długie czy mijania też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #538 Napisano 4 Maja 2011 Zawsze czyli ...od momentu przekręcenia na zapłon czy dopiero po włączeniu świateł mijania włącznikiem 'pozycyjne-mijania' ? dopiero po włączeniu włącznikiem świateł na pozycje mijania. A co sie dzieje gdy mrugasz "szperaczem"..świecą sie tylko długie czy mijania też? chodzi Ci o flash?? mijania świecą, długie mrugają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #539 Napisano 4 Maja 2011 chodzi Ci o flash?? mijania świecą, długie mrugają. Chodzi mi konkretnie gdy nie masz żadnych świateł włączonych ,nawet pozycyjnych,ale nie ma to znaczenia skoro dopiero po włączeniu włącznikiem świateł na pozycje mijania. Wszystko jest zatem okey. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #540 Napisano 5 Maja 2011 nie masz racji. przewodem biało czarnym płynie napięcie na przełącznik zespolony, a z niego na zółty przewód - mijania. po przełączeniu przełącznikiem z biało czarnego przewodu płynie prąd na przewód biały - długie. gdy zmostkujesz biało czarny z zółtym to na mijania zawsze popłynie prąd i przełącznik zespolony zmieni funkcję z przełącznika na włącznik długich. dioda niepotrzebna. sprawdzone, działa, nie tylko u mnie. Masz rację, źle zrozumiałem Czy w tym przypadku przewód biało czarny nie będzie się grzał w przypadku załączenia drogowych w końcu 4zarówki po 55W to jakieś 18A? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach