Józefoo Zgłoś #81 Napisano 11 Października 2012 (edytowane) Dzisiaj demontaż głowicy i zdanie na planowanie do warsztatu, niestety nie chcieli mi wymienić uszczelniaczy stwierdziła baba jakaś że remont trzeba zrobić całej głowicy jak uszczelniacze mieniać, więc jutro będę mieniał jak odbiorę z planowania,co do uszczelki myślę że to był ostatni dzwonek na jej wymianę otwory w uszczelce którymi płynie ciecz chłodząca zapchane na maxa 4 dosłownie całkiem a uszczelka w rekach się rozeszła, ale cylindry tłoki stan super żadnych progów na cylindrze zadrapań i tym podobnych. Mam tylko pytanie bo jak ustawiałem na znaki rozrząd przed rozebraniem to wychodziło że miałem o 1 ząbek przesunięty rozrząd i teraz pytanie moje czy ustawiać tak jak być powinno chyba nie? tak jak książka pisze dolne koła znaki mają się zrównać a górne na znak OT i powinno cykać czy źle mówię? A i chciałem jeszcze zapytać czy po planowaniu tłoki nie uderzą w zawory czy na odwrót planowanie 1 raz. Edytowane 11 Października 2012 przez Józefoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #82 Napisano 11 Października 2012 Mam tylko pytanie bo jak ustawiałem na znaki rozrząd przed rozebraniem to wychodziło że miałem o 1 ząbek przesunięty rozrząd i teraz pytanie moje czy ustawiać tak jak być powinno chyba nie? tak jak książka pisze dolne koła znaki mają się zrównać a górne na znak OT i powinno cykać czy źle mówię? Wszystko zależy jak miałeś ustawiony aparat. Ustawiasz na znaki i na końcu przekręcasz aparatem tak aby palec był na wprost wycięcia na obwodzie aparatu i nie zapominaj że na kole zamachowym są dwie kreski =rozrząd to ta co ma 0 obok siebie. Nic nie uderzy, 10 mm nie będą zbierać. Za 50tys.km znów będziesz zdejmował bo zawory będą za luźne i znów olej będzie leciał przez uszczelniacze. Po 50tys. to mogą wysiąść "te" nowe prowadnice lub gniazda...nowe uszczelniacze są elastyczne i zniwelują odchyłki trzonków w prowadnicach.... Test z benzyną i co najwyżej dotrzeć zawory w gniazdach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #83 Napisano 12 Października 2012 Po 50tys. to mogą wysiąść "te" nowe prowadnice lub gniazda...nowe uszczelniacze są elastyczne i zniwelują odchyłki trzonków w prowadnicach....Test z benzyną i co najwyżej dotrzeć zawory w gniazdach. Też tak myśle tym bardziej że luzu nie było A i zawory nie były wypalone test benzyny przeszły bez zarzutu to po co to ruszać.... Włodek dzięki dziś będę działać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #84 Napisano 13 Października 2012 Jak obieca obiecalem piszę, auto zapaliło dziś bo już wczoraj padałem na twarz ze szwagram wymienilismy uszczelniacze twarde były jak nie wiem co nowe mięciutkie więc pewnie będzie duża poprawa w zużyciu oleju, tylko martwi mnie troszkę że tak coś rzęzi jak się nagrzeje a i jedna szklanka delikatnie stuka ale była niby ok chyba w warsztacie na planie gościu zamienił mi je bo wałek ściągał ale jak bedzie się tłukła kupię wszystkie. Na koniec opis wymiany bardzo mi pomógł PIWO duże dla Włodka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DyzioVR6 Zgłoś #85 Napisano 13 Października 2012 FE03281 - Numer Febi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #86 Napisano 13 Października 2012 tylko martwi mnie troszkę że tak coś rzęzi jak się nagrzeje Może pasek zbyt mocno napiąłeś..wtedy silnik zaczyna gwizdać jak dodajesz gazu. Były jakieś znaki na zaworach jak odbierałeś głowicę?...bo mam nadzieje ze nie pozamieniał ich miejscami...tak samo panewki wałka...co do samych popychaczy to dopiero dobre nagrzanie silnika powyżej 90 stopni może go uciszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #87 Napisano 14 Października 2012 Zawory aby dotarłem a w warsztacie zdejmował wałek żeby szlifować i później aby załapał i mi się wydaje że właśnie wtedy pomylił szklanki no ale nic auto chodzi ładnie jak na razie to pompa wody brzęczała bo jeszcze się nie odpowietrzył układ do końca teraz już cisza, co do zaworów jak mieniałem uszczelniacze luzu praktycznie 0 prowadnice dobre nie ma rys na zaworach i to mnie cieszyło, Mam nadzieje że będzie ładnie cykac to wszystko:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #88 Napisano 14 Października 2012 Mam jeszcze jedno pytanie czy na pewno łożyska wałka rozrządu dokręca się z siła 20 NM bo w książce sam naprawiam znalazłem wartość 80NM bodajże wydaje mi się że to strasznie duzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #89 Napisano 14 Października 2012 czy na pewno łożyska wałka rozrządu dokręca się z siła 20 NM bo w książce sam naprawiam znalazłem wartość 80NM Na której stronie znalazłeś te 80 Nm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #90 Napisano 15 Października 2012 skomentuj w końcu. jeśli masz wiedzę to się nią podziel a nie naśmiewasz się z chłopaków a sam pewnie g... wiesz... Widać, że nie wszyscy zrozumieli tekst lub nie czytali całości wypowiedzi. Niestety nie znam tak prostych słów na twoim poziomie, aby wytłumaczyć ci to zrozumiale. Musiałbyś najpierw pójść do szkoły. P.S. Nie będę wam przeszkadzał w tym obszernym wiedzą temacie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #91 Napisano 15 Października 2012 (edytowane) Niestety nie znam tak prostych słów na twoim poziomie, aby wytłumaczyć ci to zrozumiale.Musiałbyś najpierw pójść do szkoły. wystarczy ostrzeżenie.Blop p.s 1 widzę że odrazu ,,wczasy'' od forum więc trochę zdążysz ochłonąć. p.s 2 temat posprzątany. Edytowane 15 Października 2012 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #92 Napisano 17 Października 2012 Na której stronie znalazłeś te 80 Nm? Nie pisze u mnie bo mam skanowane w komputerze a numerki stron się nie zmieściło, ale było to gdzieś przy silniku 8 zaworowym, mniejsza o to bo i tak nie wierze że z takim momentem trzeba dokręcać wałek. Mam jeszcze pytanie bo tak jeżdżę już parę dni po wymianie i olej jest ok nic nie ubywa jak na razie nie kopci też przy odpalaniu ale jak silnik się nagrzeje do tych 90 stopni (jak włączy sie wentylator) to w silniku zaczyna coś metalicznie rzęzić dzwonić taki dziwny metaliczny dźwięk czy może coś w wałku właśnie rozrządu mogłem skop stać niby wszystko założyłem jak było i dokręciłem 20Nm pasek rozrządu też jest w porządku rolka paska tak samo, ma ktoś jakiś pomysł, sugestię był bym wdzięczny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #93 Napisano 17 Października 2012 o w silniku zaczyna coś metalicznie rzęzić Brzmi groźnie.... Na szybko to zdejmij pasek z alternatora i odpal silnik bez ładowania....sugeruję łożyska w alternatorze... Gdyby popychacze nie dostawały oleju to by klekotały...pozostają w takim razie łożyska wałka...dla spokojnego sumienia zdejmij wałek i obadaj łożyska....na odłączonym kablu z cewki (przykłada sie do masy) i najlepiej wykręconych świecach warto zakręcić rozrusznikiem i zaobserwować czt ze wszystkich otworów smarujących wypływa olej. Same popychacze mogą stuknąć spordycznie na gorącym silniku ale nie ma to nic wspólnego z rzężeniem. Metodą kawałka drewnianego kołeczka jako stetoskopu też można soś zdiagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #94 Napisano 17 Października 2012 Brzmi groźnie....Na szybko to zdejmij pasek z alternatora i odpal silnik bez ładowania....sugeruję łożyska w alternatorze... To wiem ale altek raczej nie pompa wspomagania wyje mi trochę a bez pasków silnik odpalałem po zrobieniu była cisza (ale był zimny) jak założyłem paski to wycie pompy się pojawiło a ten dziwny dźwięk jest tylko wtedy jak się nagrzeje:( no nic jutro w takim razie zdejmuje pokrywę nad wałkiem i zobaczę, najgorsze jest to że auto m i potrzebne ciągle ale do pracy teraz mam blisko to może wytrzyma najgorsze jest to robienie pod zasr... blokiem no tragedia a wałka raczej nie zdejmę pod blokiem, jeszcze jedno jak by działo się coś z łożyskiem wałka czy to jakoś poznam będzie miało jakiś inny kolor czy coś w tym stylu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #95 Napisano 17 Października 2012 jeszcze jedno jak by działo się coś z łożyskiem wałka czy to jakoś poznam będzie miało jakiś inny kolor czy coś w tym stylu? Oby nic takiego nie było ale jeśli nie dostaje oleju to bankowo będzie pod nim sucho. Czasem oleju przy okazji nie wymieniłeś. Zdarzają się filtry co potrafią "brzęczeć" od ciśnienia oleju...znikome przypadki...ale wstawienie nowego na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #96 Napisano 17 Października 2012 Oleju nie wymieniałem dolewałem tylko bo mi się troszki rozlało przy spuszczaniu a filtr wymieniałem olej miał mały przebieg i stwierdziłem że nie ma sensu wymieniać, kurde załamka z tym samochodem a jak już będzie coś takiego to wtedy co wymiana głowicy czy czyszczenie kanaliku ? Sorry że tak przynudzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #97 Napisano 18 Października 2012 a jak już będzie coś takiego to wtedy co wymiana głowicy czy czyszczenie kanaliku ? Nastawiłbym się raczej na to czy kanalik drożny....z ta inną głowica to się nie rozpędzaj...nadłubałeś sie w tym co masz i nagle wszystko śrut...tylko spokojnie...może to jakaś pierdułka. Kilka razy miałem wałek zdjęty i podchodziłem do tego tak rutynowo że ręki bym sobie uciąć nie dał czy wszystko dobrze złożyłem...o pomyłkę nie trudno...a co do popychaczy to bankowo żadny nie jest we fabrycznym miejscu bo kilka sztuk przekładałem z innej głowicy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #98 Napisano 18 Października 2012 Dziś rano przed pracą przed 7 na szybko zbadałem sprawę niby wszystko ok ale chyba jednak delikatnie za mocno były przykręcone łozyska poluzowałem (ten klucz wychylny mało miarodajny jest stwierdzam) i na razie cisza pojeździmy posłyszymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #99 Napisano 18 Października 2012 ten klucz wychylny mało miarodajny jest stwierdzam Mój kompresor klimy ma zgoła odmienne zdanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kali1209 Zgłoś #100 Napisano 19 Października 2012 Witam, nie wiedziałem gdzie napisać, więc chodzie o to gdzie znajduje się w passacie b3 sedanie pompa paliwa w baku czyli w bagażniku odkręcać tą czarną pokrywie, czy pod spodem auta gdzieś szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach