Skocz do zawartości
Hatakeka

b3 2.0 duże spalanie gazu

Rekomendowane odpowiedzi

nie montuj elektroniki do gazu. Dodatkowa część która może się popsuć... Jeżeli sam nie poradziłeś sobie z gazem to jedź do innego gazownika. W 5 min ustawi ci tak jak należy i weźmie za to 20 zł. Ten silnik będzie pracował na tej instalacji jaką masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Też mam podobny problem , tez mam instalacje BRC , zakupiłem nowy parownik za 300 pln bo zaczął mi dużo palić. zamontowałem w miejsce starego to jak zatankowałem 10L i zrobiłem 23 mile bo mam wersje USA. jednym słowem ręce opadły !! pojechałem do znajomego mechanika pokręcił coś na parowniku imbusem i seszło do ok 18-20 litrów w miescie , też niczego sobie teraz byłem z zakładzie i mierzyli i ustawiali cos na analizatorze spalin wyszło ze dawka jest dobre, ale zobaczymy ile teraz spali. byłem w zakładzie gazowym to powiedzieli ze jest to wina najprawdopodniej mixera do powietrza no ale zobaczymy.

Widze ze nie tylko ja mam problemy ze spalaniem w swoim szupaku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam też b3 2.0 115km i powiem wam że mam zwykły mikser i jak czytam ile wam pali to az sie za głowe łapie.. od kąd założyłem gaz to na butli 40l co w nią wchodziła 36-37l gazu zrobiłem najmniej 315km(spalanie 11,7) oczywiście przy trasie mieszanej i nie żałowałem w tedy mu przyciskania a najwiecej 520(spalanie7,1) w trasie przy jeździe 120km/h. nie wiem czemu ale teraz podskoczyło mi spalanie do 12,5l na 100km.. i to przy spokojnawej jeździe... coś mogło sie zepsuć czy coś że tak podskoczyło spalanie?? pozd i sorry że sie wcinam z moim pytanie w czyjś wątek;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zwykły mikser

Mikser to ma I i II generacja.

podskoczyło mi spalanie do 12,5l na 100km.. i to przy spokojnawej jeździe

Po zabudowanym to raczej spokojnie się jeździ i tyle może wychłeptać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz podskoczyło mi spalanie

Wiecznie palił ci tyle nie będzie bo w parowniku gromadzą się zanieczyszczenia, z czasem membrany twardnieją także to normalna kolej rzeczy... Ja miałem spalanie 16l po zmiamie parownika na uzywke zeszlo do 13 teraz czekam na nowe membrany i dopiero zobacze efekt koncowy:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam problem z gazem. Instalacja bez komputera, na śrubę, ale wygląda to tak. Do tej pory w trasie samochód palił mi max 9l gazu i nadmieniam że od początku tankuję na tej samej stacji. Wczoraj zalałem do pełna i w trasę i o dziwo na zbiorniku zrobiłem 164km, a wchodzi 33l co daje około 18l/100km. Pomyślałem że zły gaz, nalałem z innej stacji i zrobiłem 155. Co jest grane co się mogło popsuć? Acha zauważyłem że jak jestem na gazie i wyrzucam na luz to silnik nie schodzi z obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg instalacji a może dokładniej reduktora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku na pewno powyżej 60k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś pewnie membramy do wymiany lub coś padło z reduktorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może czas zainwestować w coś nowego z czym nie ma tylu problemów? Jeśli masz kaskę to sekwencja by się zwróciła po niedługim okresie jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata b3 93 rok silnik 1.8 (ABS) BEN + GAZ i mam bardzo poważny problem ze spalanie na gazie jak i benzynie gdyż auto spala w mieście w granicach 18L/100km benzyny a gazu w granicach 20L miasto 12 trasa na 100km i nie mam pojęcia co możne być przyczyna sonda lambda wymieniona filtr powietrza również zastanawia mnie dlaczego temperatura silnika Wacha się w granicach 95-100 stopni termostat oraz czujnik temperatury jest wymieniony bardzo proszę o jakoś poradę :(

 

PS. instalacja jest II generacji komputer autronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sonda lambda wymieniona

 

Sprawdź ją jeszcze raz. To że jest wymieniona nie znaczy że jest dobra. Mi kiedyś nowa chodziła 3 tygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

była sprawdzana podczas regulacji gazu i wszystko z nią ok najdziwniejsze jest to ze silnik pracuje równo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest wymieniony bardzo proszę o jakoś poradę

Kiedyś przy jednopunkcie pękła mi ta rurka od miksera na którą nasuwa się wąż z parownika, silnik pracował bez zmian ,jazda też , tylko że zasięg na butli zmalał o połowę,zatem sprawdż szczelność dolotu gazu do miksera, bywa też tak że pęka lub luzuje się nakrętka ( centralna ) na tej pierwszej membranie na którą działa podciśnienie silnika a która uchyla dopływ rozprężonego gazu do silnika ,więc odkręć tylni dekiel w parowniku i wizualnie oceń membranę -spokojnie mozesz to zrobić nie odkręcając węży od wody i rurek z butli ,wystarczy tylko popuścić parownik na mocowaniu i zdjąć dekiel-przy okazji wydrapiesz "nagar" jaki pozostawił gaz w parowniku.

Z elektryką emulatora nic bym nie kombinował jeśli sygnał jaki mierzyłeś z sondy mierzyłeś włśnie na emulatorze-jedyne co bym sprawdził to czy krokowy na pewno działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z elektryką emulatora nic bym nie kombinował jeśli sygnał jaki mierzyłeś z sondy mierzyłeś włśnie na emulatorze-jedyne co bym sprawdził to czy krokowy na pewno działa

 

Ale to jest instalka II gen. więc tam nie ma emulatora lambdy. Poza tym przyczyna nie leży chyba w instalacji LPG bo na benzynie auto też za dużo pali. Wiem że trzeba zacząć od poprawnego działania na benzynie a potem kombinować z gazem. W silnikach ABS jest układ samodiagnostyki. Nie wiem tylko czy błędy sprawdza się na diodę czy trzeba podpinać się pod VAG. Zaczął bym od tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 93r jeszcze na diodę się bada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krokowiec jest odpięty i wstawiona jest śruba i nadal bez zmian już mi ręce opadają nie wiem co mam robić najgorsze ze na benzynie tez pali podobnie nie wiem czy to nie wina ssania automatycznego bo coś takiego tez wyczytałem na analizatorze spalin nie wykazało nic podejrzanego wszystko w normie . Nie wiecie może jakie są objawy uszkodzonego układu ssania ?? wina musi leżeć w ogólnym układzie zasilania bo na benzynie tez pali jak smok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale to jest instalka II gen. więc tam nie ma emulatora lambdy.

II generacja to właśnie emulator sondy z zaworem krokowym na zasilaniu gazem.

bo na benzynie tez pali jak smok

Duże znaczenie ma tutaj jazda po mieście i w trasie ale Twoje spalanie jest jednak ponad to wszystko.

Zacząłbym w takim razie od wszystkiego co ma wpływ na skład mieszanki czyli

-czujnik temp. na sterownik-jego oporność

-potencjometr przepustnicy

i inne czujniki ale to raczej użytkownicy ABS-a podpowiedzą jakie

A potem czy dolot nie łapie fałszywego powietrza i czy pod klektorem ssącymteż nie łapie lewego powietrza.

Naprawdę dużo innych rzeczy masz też wpływ na spalanie-np. opory toczenia, zatkany układ wydechowy, nieodpowiednie świece.

Zapłon bym wyeliminował bo jeśli byłby za późny to na gazie by nie jeździł a jak za wczesny to cieżko schodziłby na wolne obroty,ale nie zaszkodzi sprawdzić.

Oczywiście warto zjarzeć do paska rozrządu czy czasem nie przestawiony-kąt otwarcia zaworów ma cholerny wpływ na dynamikę i spalanie.... to tyle.

A pewnie na koniec wyjdzie że okaże sie że to była jakaś pier...doła.

Pewnie ktoś podpowie że sterownik padł,ja bym tylko zajrzał pod podszybie i sprawdził czy wtyczka na sterowniku jest sucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to bankowo jakaś pierdolą bo silnik nie daje oznak jakich problemów odpala bez problemu zbiera się bardzo dobrze jest przyspieszenie nie zamula się na benzynie chodzi tak jak powinien tylko to spalanie nieszczęsne nad czujnikami tez myślałem bo temperatura jest w granicach 100 stopni co mnie zastanawia bo termostat jest wymieniony tak samo jak czujnik temperatury i nadal to samo tylko nie wiem czy za wysoka temperatura ma aż taki wpływ na spalanie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
II generacja to właśnie emulator sondy z zaworem krokowym na zasilaniu gazem.

 

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to że nie będzie mierzył napięcia na emulatorze tylko na sondzie, bo podczas pracy na LPG sygnał z emulatora podawany jest tylko na komputer silnika, a sygnał z sondy steruje centralką gazową.

 

 

temperatura jest w granicach 100 stopni co mnie zastanawia bo termostat jest wymieniony tak samo jak czujnik temperatury i nadal to samo tylko nie wiem czy za wysoka temperatura ma aż taki wpływ na spalanie ??

 

Jeśli kupiłeś podróbę czujnika to może pokazywać 100 stopni. (Jak wymieniałem u kolegi w golfie 3 to nawet 130 pokazywał) Ale taka temperatura nie ma wpływu na zużycie paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności