woys Zgłoś #41 Napisano 6 Listopada 2009 Jeżeli kontrolka od ABS-u się nie swieci, to znaczy że usterka leży gdzie indziej. Jeżeli wymieniałeś elementy zawieszenia to kłania sie kompletna geometria do zrobienia. Jednak z doswiadczenia powiem Ci, żebys pojeździł z miesiąc delikatnie, a później zrobił geometrię, bo nowe elementy powinny sie ułożyć i troszkę dotrzeć. No chyba że strasznie Cie ciągnie na bok, wtedy bedziesz robił geometrię dwa razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Why Zgłoś #42 Napisano 6 Listopada 2009 Ja miałem takie objawy po wymianie czujnika. Po dopięciu VAGa i testach na placu okazało się, że przy małych prędkościach (<10km/h) ten nowy czujnik pokazywał nieco mniejszą prędkośc niż pozostałe, co przy hamowaniu skutkowało włączeniem ABSu i terkotem pod nogą Po wymianie czujnika na inny egzemplarz, wszystko działa poprawnie. PS. Kontrolka ABSu nie świeciła, czujnik działa poprawnie miał tylko inną harakterystykę niż pozostałe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #43 Napisano 6 Listopada 2009 Usterka ta zaczęła się pojawiać po kompletnej wymianie zawieszenia z przodu. Ja miałem takie objawy po wymianie czujnika. Nie zauwazyłeś kolego różnicy, między tym co Ty wymieniałeś, a co kolega Adam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crasher86 Zgłoś #44 Napisano 7 Listopada 2009 Geometria jak należy. Bez zarzutów. No nic będę musiał jechać podpiąć vaga i może coś tam wyjdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #45 Napisano 7 Listopada 2009 Nie wiem kolego, jak Ci robili geometrię ale chodzi o kąty wyprzedzenia sforznia zwrotnicy oraz pochylenie koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekfa Zgłoś #46 Napisano 9 Listopada 2009 Witam. Ja również zamierzam wymienić czujnik w prawym kole. Myślę że dam sobie radę. U mnie poza uszkodzonym czujnikiem jest spalona lampka ABS. Czy orientujecie się jakie są jej parametry V i A - może coś dopasuję i uda się przylutować. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #47 Napisano 13 Listopada 2009 Co do lampki to mi równiez sie przepaliła żaróweczka. Jest ona na 12V, a moc chyba 1,2W. Niestety ona jest montowana w jakiś plasticzek i ciężko dokupić taką żaróweczkę. Podejrzewam że tylko ASO. Ja u siebie przerobiłem na diode. Dioda 3mm biała + rezystor 680Ohm i jest zawodowo:). Jakby co, to jak rozbierzesz kontrolki to plus jest na nóżce od wewnętrznej strony, tzn od strony kontrolki od poduch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #48 Napisano 14 Listopada 2009 Też miałem przepaloną żaróweczkę w tej kontrolce. Wstawiłem tam żaróweczkę o symbolu T5 czy T5W, już nie pamiętam ale podobna do takiej (KLIK) tylko oczywiście białą 12V 1,2W. Kupisz je chyba na każdej stacji paliw. Mnie kosztowała 1 zł. Są podobne kształtem do żaróweczek stosowanych w świeczkach choinkowych;) Faktycznie jest wlutowana nóżkami do ścieżek na płytce. Ja na wszelki wypadek nie odlutowywałem starej żaróweczki tylko odciąłem jej nóżki i do tych nóżek dolutowałem nową (nie chciałem jeździć lutownicą po płytce). PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #49 Napisano 11 Marca 2010 Witam, mam problem w moim świeżo zakupionym Pasaciku. Samoczynnie bez potrzeby załącza mi sie ABS podczas chamowanie. Załączenie występuje przy bardzo małej prędkości ( max 5km/h) przed zatrzymaniem sie, trwa chwilke i sie wyłącza. byłem na komputerze u mechanika i powiedział ze jeden z czyjników do wymiany bo pokazuje ciągle stałą prędkośc (wartośc - 1km/h). Z tego co sie dowiedziałem mozna jakoś przemierzy czujniki ABS-u omomierzem, tylko gdzie sie podłączyc? prosze o jakies rady bo mechanik nie potrafił niby wskazac który to czujnik jest walnięty. na kompie widniało w czasie jazdy: Wartośc 1 - 1Km/h - (ciagle stała wartosc) Wartośc 2 - 18km/h - (wartosc sie zmieniała) Wartośc 3 - 18km/h - (wartośc sie zmieniała) Wartośc 4 - 18km/h - (wartośc sie zmieniała) Stawiam ze to czyjnik przedniego lewego koła, ale to tylko przypuszczenia. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #50 Napisano 11 Marca 2010 Witam, mam problem w moim świeżo zakupionym Pasaciku. Samoczynnie bez potrzeby załącza mi sie ABS podczas chamowanie. Załączenie występuje przy bardzo małej prędkości ( max 5km/h) przed zatrzymaniem sie, trwa chwilke i sie wyłącza. byłem na komputerze u mechanika i powiedział ze jeden z czyjników do wymiany bo pokazuje ciągle stałą prędkośc (wartośc - 1km/h). Z tego co sie dowiedziałem mozna jakoś przemierzy czujniki ABS-u omomierzem, tylko gdzie sie podłączyc? prosze o jakies rady bo mechanik nie potrafił niby wskazac który to czujnik jest walnięty.na kompie widniało w czasie jazdy: Wartośc 1 - 1Km/h - (ciagle stała wartosc) Wartośc 2 - 18km/h - (wartosc sie zmieniała) Wartośc 3 - 18km/h - (wartośc sie zmieniała) Wartośc 4 - 18km/h - (wartośc sie zmieniała) Stawiam ze to czyjnik przedniego lewego koła, ale to tylko przypuszczenia. Prosze o pomoc a błędu czujnika nie ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #51 Napisano 11 Marca 2010 No nie wiem. Gadał mi mechanik ze jest to prawdopodobnie czujnik abs, nie potrafił jasno okreslic które koło. Komtrolka abs-u mi sie nie swieci. Dlatego chce sobie przemierzyc wszystkie czujki, ale niewiem gdzie sie wpiąc omomierzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #52 Napisano 11 Marca 2010 Witam, mam problem w moim świeżo zakupionym Pasaciku. Samoczynnie bez potrzeby załącza mi sie ABS podczas chamowanie. Załączenie występuje przy bardzo małej prędkości ( max 5km/h) przed zatrzymaniem sie, trwa chwilke i sie wyłącza. byłem na komputerze u mechanika i powiedział ze jeden z czyjników do wymiany bo pokazuje ciągle stałą prędkośc (wartośc - 1km/h). jak może ci się włączyć sam ABS?.Działa to tak że jak naciśniesz do końca pedał hamulca(mocne hamowanie albo jak ślisko jest) to wtedy drga ci pod nogą ale to działanie normalne i występuje jesli komp zdecyduje że jest to potrzebne. Komtrolka abs-u mi sie nie swieci. jęsli się nie świeci kontrolka to nie jest uszkodzony czujnik.Jeśli byłby walnięty czujnik to zapala się kontrolka i pokazuje który czujnik i jakie uszkodzenie. Gadał mi mechanik ze jest to prawdopodobnie czujnik abs, nie potrafił jasno okreslic które koło. zmień mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #53 Napisano 11 Marca 2010 Tak ale on mi sie załącza przy suchej powierzchni jak nawet delikatnie chamuje. Tuz przed zatrzymaniem sie na chwilke, dziwny odjaw. Tak przy wiekszych predkosciach abs nie włącza mi sie samoczynnie. No chyba ze jest gładko lub wcisne pedał mocnmiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wotecki Zgłoś #54 Napisano 11 Marca 2010 Tak ale on mi sie załącza przy suchej powierzchni jak nawet delikatnie chamuje. Tuz przed zatrzymaniem sie na chwilke, dziwny odjaw. Tak przy wiekszych predkosciach abs nie włącza mi sie samoczynnie. No chyba ze jest gładko lub wcisne pedał mocnmiej. Tak ale on mi sie załącza przy suchej powierzchni jak nawet delikatnie chamuje. Tuz przed zatrzymaniem sie na chwilke, dziwny odjaw. Tak przy wiekszych predkosciach abs nie włącza mi sie samoczynnie. No chyba ze jest gładko lub wcisne pedał mocnmiej. To prawidłowo bo jeden z czujników podaje że koło się już nie kręci i uruchamia abs. Najprawdopodobniej jeden z czujników się wysunął i nie wyczuwa małych prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #55 Napisano 11 Marca 2010 Wie moze ktoś gdzie podłączyc ten omomierz by sprawdzi czujniki ABS. Wiem ze opornośc powinny miec od 100ohm do 1300 ohm. Tylko gdzie sie wpiąc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #56 Napisano 11 Marca 2010 Wie moze ktoś gdzie podłączyc ten omomierz by sprawdzi czujniki ABS. Wiem ze opornośc powinny miec od 100ohm do 1300 ohm. Tylko gdzie sie wpiąc? Kolego użyj szukajki lub zajrzyj do FAQu :diablica wiele tego było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #57 Napisano 12 Marca 2010 Wiesz co Łukaszku, to co mówi ci mechanik, to bardzo dziwna rzecz. Jeżeli stwierdził, że któryś z czujników nie pokazuje ruchu obrotowego koła, a nie wie który, to nie wiem, jak on to wyczaił. Czym on to sprawdzał? Zazwyczaj na VAGu są widoczne cztery czujniki i ruch koła jest widoczny. Nie ma problemu ze stwierdzeniem, z którym czujnikiem coś się dzieje. Gdyby któryś z czujników był padnięty, ABS sygnalizowałby niesprawność - kontrolka by sie świeciła. Jeżeli tak nie jest, to nie szukaj dziury w całym. Natomiast może być tak, że któryś z czujników źle odczytuje impulsy z impulsatora. może to być choćażby błoto na impulsatorze, czy też obluzowany czujnik. Tak czy owak, musisz dokładnie przyjrzeć się czujnikom i impulsatorom, więc ratuje cie albo najazd, albo ściąganie kół. Poza tym piszesz w B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #58 Napisano 13 Marca 2010 Natomiast może być tak, że któryś z czujników źle odczytuje impulsy z impulsatora. może to być choćażby błoto na impulsatorze, czy też obluzowany czujnik. nie ma takiej opcji-odrazu się pali kontrolka od ABS i system nie działa.Opisz jak ci się włącza ten ABS sam bo jakoś nie mogę w to uwierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukbart Zgłoś #59 Napisano 13 Marca 2010 tak sam mi sie załącza podczas normalnego hamowania. Jak hamuje normalnie delikatnie powiedzmy z prędkości 50km/h to załącza mi sie abs na chwilke tuz przed zatrzymaniem sie. Dziwny objaw, jak byłem u tego mechanika co juz wspominałem to podpioł kompa i sie kawałek powoli przejechalismy i pokazał mi ze z jednego czujnika nie jest sczytywana prędkośc, poprostu ciagle pokazywało predkośc 1km/h, a pozostałe trzy wartosci sie zmieniały w zaleznosci od predkosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkaz1250 Zgłoś #60 Napisano 13 Marca 2010 Sprawdź koronki na przegubach i w tylnych kołach, może być tak że jeden ząbek jest gdzieś wyszczerbiony lub są zabrudzone smarem i czujnik dostaje zły sygnał z któregoś z kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach