Skocz do zawartości
Gość koniu12321

bardzo słabe hamulce vw passat b4 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdź stan plynu w zbiorniczku na początek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź stan plynu w zbiorniczku na początek.

 

jest prawie pod kreskę max i nie ubywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek, u mnie winowajcą okazał się korektor siły hamowania. ale nie można też wykluczać padniętej pompy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli pompy vacum czy hamulcową ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hamulcową. ale ja się na tym dobrze nie znam.. może bardziej obeznani się wypowiedzą bo nie chcę Cię narażać na koszty..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, Twój przypadek to prawdopodobnie pompa hamulcowa,uszczelniacze gumki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie mam mały problem z moim Passatem B3 2.0 1992r. A dokładnie twardy pedał hamulca. Mechanik mi powiedział że to wina tego czujnika zaznaczonego na zdjęciu tylko że nie wie jak się dokładnie nazywa i ze ciężko go dostać. czy ktoś mi powie jaka jest jego dokładna nazwa to by mi ułatwiło znalezienia go. 3049203590.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a od czego zacząć, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, pod młotek idą również tyłu. Po wymianie przednich zero poprawy hamuje ale jak wsiąde z innego auta to czuje że te hamulce są poprostu słabe, pedał jest twardy układ nie zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a od czego zacząć, wymieniłem tarcze i klocki z przodu, pod młotek idą również tyłu. Po wymianie przednich zero poprawy hamuje ale jak wsiąde z innego auta to czuje że te hamulce są poprostu słabe, pedał jest twardy układ nie zapowietrzony.

Zamienić z przodu niewentylowane na wentylowane, albo na wentylowane większe niż 253 mm, zamienić z tyłu bębny na tarcze. Albo przyzwyczaić się do hamulca w passacie i jeździć ostrożnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamienić z przodu niewentylowane na wentylowane, albo na wentylowane większe niż 253 mm, zamienić z tyłu bębny na tarcze. Albo przyzwyczaić się do hamulca w passacie i jeździć ostrożnie...

 

No teraz po tym co doradziłeś to sam nie wiem co robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego z przodu mam wentylowane:) a z tyłu mam tarcze w serii;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No teraz po tym co doradziłeś to sam nie wiem co robić.

przetnij sobie przewód.. :P

 

 

kolego z przodu mam wentylowane a z tyłu mam tarcze w serii

chcesz mieć lepsze heble to zmieniaj na większe tarcze.. taki urok 35i i jego hamulców...

 

EDIT: Poczytaj tematy kolegi jaaano, kiedyś też był zielony w temacie hamulców a teraz cwaniaka zgrywa a nic Ci nie podpowie...

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a od czego zacząć

 

Pomyślałem o pompie ale jeśli pedał twardy i nie schodzi w dół jak się delikatnie go wciska to stierdzam że ten typ tak ma.

Zależy z jakim autem poruwnujesz hamulce.

Czasem cuda potrafi sprawić gruntowna wymiana płynu hamulcowego z płukaniem zacisków, gdyż cały osad odkłada się właśnie w cylindrach zacisku a odpowietrzanie go nie usuwa.

 

Winnym aucie (bez ABS) zrobiłem taką operacje i efekt był taki iż zdarzyło mi się zapalić klocki hamulcowe (dym z kół ,nie z opon ) koła się nie zblokowały, hamowanie tym autem to była czysta przyjemność choć miało prawie dwie dekady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomyślałem o pompie ale jeśli pedał twardy i nie schodzi w dół jak się delikatnie go wciska to stierdzam że ten typ tak ma.

Zależy z jakim autem poruwnujesz hamulce.

Czasem cuda potrafi sprawić gruntowna wymiana płynu hamulcowego z płukaniem zacisków, gdyż cały osad odkłada się właśnie w cylindrach zacisku a odpowietrzanie go nie usuwa.

 

Winnym aucie (bez ABS) zrobiłem taką operacje i efekt był taki iż zdarzyło mi się zapalić klocki hamulcowe (dym z kół ,nie z opon ) koła się nie zblokowały, hamowanie tym autem to była czysta przyjemność choć miało prawie dwie dekady.

 

to napewno by pomogło tylko dużo roboty, wymienie płyn, spuszcze go ile się da żeby maksymalnie przepukać cały uklad i zobaczymy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT: Poczytaj tematy kolegi jaaano, kiedyś też był zielony w temacie hamulców a teraz cwaniaka zgrywa a nic Ci nie podpowie...

 

Potwierdzam, ale teraz mam ten problem z głowy i przeciwieństwie do buraczanego zachowania kolegów którzy cytuje "Nie udzielam porad na PW!!" jakby byli studnią bez dna gotowych rozwiązań- bo wszystko najlepiej wiedzą i w tej słodko-pierdzącej świadomości dobrze im jest samym z sobą i z ich nieokiełznaną wiedzą. Na swoim przykładzie,moich błędów i pomyłek śmiało mogę stwierdzić że za smutny stan układu hamulcowego w B4 i tylko w takiej wersji jak ja mam odpowiedzialny jest układ wspomagania a dokładnie podciśnienia.

Sprawą dyskusyjną jest to jak ktoś pisze że układ szczelny,sprawny,wszystko nowe lub po wymianie na nowe,większe,lepsze a hamuje jak zawsze lub gorzej,jak wspomniałem zależy to od tego co kto rozumie przez pojęcie sprawnych hamulców-czy to że auto zaraz po wciśnięciu pedała zatrzymuje się czy np. po entym hamowaniu z 100 km/h do zera dalej hamulce są tak samo sprawne a układ jako całość działa bez zmian ?

Specem nie jestem ale już moge powiedzieć że tych dwóch różnych sytuacji nie da się połączyć w jeden zadowalających wszystkich kompromis,rozwiązanie.Nie można ujednolicać problemu-przynajmniej ja nie mogę ponieważ nie mam doświadczeń w sprawie wszystkich rozwiązań układu hamulcowego w B4 a jak wiemy jest ich kilka i nie tylko różniących się średnicami tarcz,tłoków w zaciskach czy pompie ale układami mechanicznymi lub elektrycznymi i jeszcze sterownikami i pompami ABSu.

W egzemplarzu jaki ja posiadam z całą odpowiedzialnością stwierdzam że wine za nędzny stan hamulców i hamowania ponosi serwo,jest za małe,niewydajne i kto wie czy czasem w większości przypadków w B4 już jest mniej,mało lub w ogóle sprawne.

Sprawdzenie układu hamulcowego w tak wiekowym aucie jeśli jest wykonywane sumiennie musi być związane z wymianą większości elementów składowych czego oczywiście większość z nas nie czyni,robi a co za tym idzie nie eliminuje się ewentualnych niesprawności,więc czemu się dziwić że coś nie działa tak jak powinno ?

Przykładowo-w zaciskach gumka,w pompie gumka,w pompie ABSu gumka,w serwo gumka,przewody podciśnienia gumka,elektrozaworki gumka itd.

Czy ta gumka będzie wieczna ? nie ! Więc skoro ja wymieniłem większość z tych potencjalnie niesprawnych elementów na nowe,lepsze,większe to czy mogę się spodziewać poprawy działania układu ? tak ! i tak właśnie jest- nie narzekam,pasek hamuje jak golf IV i jak na razie mi to wystarcza,po prostu hamuje normalnie.

Także zmierzając do brzegu kolego Krynio jeśli jesteś pewien że w twoim układzie nie ma żadnych bolączek że jest sprawny tylko po prostu nie hamuje,że każda gumka,oring,uszczelka,przewód gumowy czy sztywny,każde połączenie,korektor,pompa hamulcowa i pompa ABSu są w idealnym stanie to wymień serwo na większe a efekt będzie murowany.

Sprawa większych tarcz,większych czy wielotłoczkowych zacisków,większych pomp,większych-wydajniejszych serw,bardziej wydajnych układów podciśnienia,programowania pomp ABSu i sportowych komponentów typu-tarcze,klocki,płyn to już zupełnie inny temat.

 

Qdlik przewodów nie będe przecinał i uważam się nadal za zielonego w temacie układów hamulcowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko, jak w b4 i gdzie znaleść układ podciśnienie hamulców?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest;) wiem ze gdzies przy serwie bo musze to posprawdzać jutro;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno nie koło servo ;P jeżeli to Diesel to pompa znajduje się tam gdzie w benzynie aparat zapłonowy. Leć po czarnym plastikowym przewodzie grubym z serva i dojdziesz do pompy vacum ;) przykręcona jest ona do bloku silnika jedną śrubą 13.

 

"pompa vacum passat b4" wpisz w google grafika i drugie zdj ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności